پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۲

رئیس مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نسبت به وجود تفکرات سکولار و لیبرال و ضد روحانیت در بین برخی مسؤولان هشدار داد و گفت: این تفکر به جز سران فتنه، در برخی افراد دیگر نیز در جامعه مشاهده می شود.

به گزارش مشرق به نقل از رسا، همایش سیاستگذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی روز پنج شنبه در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی رییس این مؤسسه و عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

این همایش که به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، آیت الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مهم ترین اصل و ستون فقرات و روح نظام، فرهنگ است به تبیین ویژگی ها و شاخصه های سیاست گذاران این عرصه مهم پرداخت و از حوزویان به عنوان اصلی ترین طراحان و سیاست گذاران این عرصه یاد و به نقص حوزه در این عرصه اذعان کرد.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه عالمان دینی می توانند عهده دار این کار شوند، نقش حوزه های علمیه را در سیاست گذاری فرهنگی نظام بسیار برجسته و مهم دانست و تاکید کرد: دانشمندان حوزه هستند که می توانند حقیقت اسلام را بشناسند والبته در جنبه های ابزاری باید از متخصصان دیگر هم استفاده شود اما شرط نخست تعیین کنندگان روح این فعالیت ها تخصص در امور دینی است.

آیت الله مصباح یزدی عامل دیگر در عدم توفیق مطلوب حوزه در سیاستگذاری فرهنگی کشور را عدم همکاری سایر نهادها و نداشتن تفکر انقلابی برخی از افراد دانست.

وی تاکید کرد: حقیقت این است که مشکلات بیشتر از جوانب دیگر است اگر تنها مشکل این بود حل آن چندان دشوار نبود و باید توجه داشت که مشکلات دیگری باعث شده است که حوزه نتواند نقش خود را در سیاست گذاری فرهنگی کشور به درستی ایفا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: برای اینکه یک نهاد در یک کشور بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد همه اقشار و نهادها باید با توجه به ارتباط ارگانی که با هم دارند هماهنگ باشند مثل اعضا و جوارح بدن انسان.

وی یاد آور شد: برای اینکه نهادهای مختلف در یک جامعه بتوانند کار خود را به درستی انجام بدهند باید نوعی هماهنگی و تاثیر و تاثر متقابل و وحدت هدف و برنامه کلی وجود داشته باشد چرا که اگر بین نهادها تعارض وجود داشته باشد پیداست که کار به جایی نخواهد رسید و متاسفانه این مسأله کم و بیش وجود داشته و هنوز هم وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وجود تفکرات سکولار، لیبرال و ضدروحانیت از ابتدای انقلاب بین برخی مسؤولان، عدم هماهنگی برخی نهادها با روحانیت و کمبودهای علمی،بینشی،سیاسی، اجتماعی و اخلاقی بین جامعه روحانیت از جمله مشکلاتی است که باعث شد حوزه های علمیه نتوانند نقش خود را در سیاستگذاری فرهنگی بخوبی ایفا کنند.

وی گفت: بیگانگان که نتوانستند شاه مخلوع را درایران نگاه دارند از همان ابتدا، سیاست خود را در جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی از درون گذاشته و بر روی افرادی که با روحانیت مشکل داشتند، کار و در سال 88 آنرا اجرایی کردند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: تفکرات سکولار و ضدروحانیت فقط در سران فتنه وجود ندارد، بلکه این تفکر در برخی افراد دیگر نیز در جامعه مشاهده می شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به فرمایش های و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت، بینشهای علمی، سیاسی و اخلاقی را تقویت کرده و با مرتفع کردن مشکلات،نقش حوزه های علمیه را در سیاستگذاری فرهنگی کشور بیشتر از گذشته تبیین و تعیین کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲