پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
پزشك جراح اين عمل ، چهارشنبه در گفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما، بيان داشت: اين بيمار كه از شهرستان هاي همجوار است با ابراز درداز قسمت شكم وبزرگ شدن اين بخش از بدن به اين بيمارستان مراجعه كرد. دكتر ساعده مختار شاهي افزود: پس از انجام سونوگرافي ، توده اي در شكم اين بانوي بيمار تشخيص داده شد و متعاقب آن وي تحت عمل جراحي قرار گرفت.
پزشك جراح اين عمل ، چهارشنبه در گفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما، بيان داشت: اين بيمار كه از شهرستان هاي همجوار است با ابراز درداز قسمت شكم وبزرگ شدن اين بخش از بدن به اين بيمارستان مراجعه كرد.
دكتر ساعده مختار شاهي افزود: پس از انجام سونوگرافي ، توده اي در شكم اين بانوي بيمار تشخيص داده شد و متعاقب آن وي تحت عمل جراحي قرار گرفت.
اين پزشك جراح بيان كرد: در اين عمل جراحي با توجه به اينكه اين بيمار بانويي مجرد است و اين توده در كنار تخمدان وي قرار داشت ، بگونه اي عمل انجام گرفت كه هيچگونه صدمه اي به تخمدان وارد نشود و اين بانو بتواند در صورت ازدواج صاحب فرزند شود.

مختار شاهيي اظهار داشت: حجم توده خارج شده از شكم اين بيمار، هفت هزار و 660 سي سي و اندازه آن 35 در 30 سانتي متر است .
وي گفت: اين عمل جراحي كه براي نخستين بار در اين بيمارستان انجام شد از اين حيث حائز اهميت است كه اين توده ، سالم و بدون پارگي از بدن بيمار خارج شد و هم اينك حال وي رضايت بخش است.
اين پزشك جراح ، علت تشكيل اين توده در بدن برخي از بانوان را ژنتيكي عنوان كرد و افزود: اين توده با توجه به مستعد بودن بدن فرد به تدريج رشد مي كند و در صورت تشخيص زود هنگام و مراجعه به پزشك متخصص طي يك عمل جراحي ساده مي توان اين مشكل را حل كرد.
مختار شاهي در بخش ديگري از مطالب خود گفت: بيمارستان ولي عصر (عج) شهرستان كازرون تنها بيمارستان اين منطقه و از پزشكان جراح خوبي برخوردار است ليكن به رغم اين ويژگي فاقد امكانات ضروري اتاق عمل است.

وي افزود: با توجه به اينكه شمار بيماران مراجعه كننده به اين بيمارستان به ويژه از شهرها و روستاهاي همجوار شهرستان كازرون بسيار زياد است ، چنانچه امكانات درماني در اختيار داشته باشيم ، نيازي به اعزام بيماران به مركز استان فارس نيست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷