پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۶
رئیس کل دادگستری فارس تشریح کرد:
احمد سیاوش پور در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی از اختلاس 17 میلیارد ریالی در یکی از بانک های کازرون خبر داد و گفت: مقدمات این پرونده در دادسرای کازرون صورت گرفته اما به لحاظ اینکه دادگاه قرار عدم صلاحیت صادر کرده، موضوع به دادسرای شیراز ارجاع داده شده است.

 
رئیس کل دادگستری فارس، وضعیت آخرین پرونده های مهم قضایی در این استان را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه فارس، احمد سیاوش پور در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی از اختلاس 17 میلیارد ریالی در یکی از بانک های کازرون خبر داد و گفت: مقدمات این پرونده در دادسرای کازرون صورت گرفته اما به لحاظ اینکه دادگاه قرار عدم صلاحیت صادر کرده، موضوع به دادسرای شیراز ارجاع داده شده است.
وی گفت: متهم اعلام آمادگی کرده که مبلغ اختلاس شده را به صندوق مسترد کند که در این صورت طبق قانون قبل از صدور کیفر خواست مجازات حبس متهم تعلیق می شود.
سیاوش پور از کشف اختلاس 400 میلیون ریالی در شهرداری فسا خبر داد و گفت: بررسی های مقدماتی این پرونده نیز در فسا صورت گرفته و با صدور عدم صلاحیت به دادسرای شیراز انتقال داده شده است.
این مقام قضایی فارس در خصوص پرونده اختلاس مدیران سابق شهر جدید صدرا نیز گفت: این پرونده نیز در دادگاه جزایی شیراز مطرح و در حال رسیدگی است که در آینده نزدیک رأی آن صادر خواهد شد.
وی افزود: رأی پرونده مربوط به اختلاس مدیران اسبق بانک ملی نیز صادر شده و فرد محکوم علیه به زندان احضار شده و حکم در حال اجراست.
رئیس کل دادگستری فارس به پرونده مالک برج های دوقلو در شیراز نیز اشاره کرد و گفت: پرونده مالک این برج به اتهام جعل اسناد در حال رسیدگی است و به زودی حکم آن صادر می شود و تحقیقات جانبی در حال انجام است.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص پرونده « عبدالله شهبازی » مورخ گفت: پرونده وی در دادسرای شیراز در حال رسیدگی است و بنا به قول دادستان یکی از اتهامات در خصوص منابع طبیعی منجر به صدور کیفر خواست شده که از محتوای آن اطلاع ندارم.
سیاوش پور گفت: شهبازی هم اکنون با قید وثیقه آزاد است.
وی در خصوص پرونده بمب گذاری در حسینیه سید الشهداء رهپویان وصال هم گفت: اخیراً در نامه ای از دادستان کل کشور و قاضی پرونده خواسته ام که به لحاظ حساسیت خانواده های شهدا هرچه سریعتر مراحل رسیدگی به این پرونده آغاز شود.
وی اظهار امیدواری کرد: ظرف هفته آینده مراحل رسیدگی آغاز می شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص مزایده اموال فرهنگی مرحوم نورانی وصال گفت: هم اکنون با توجه به اشکالات قانونی بحث مزایده متوقف شده اما رأی در مورد وصیت نامه ایشان صادر شده است.
وی گفت: به مرحوم خانم « صفارزاده » همسر وی که از شاکیان این پرونده بود پیشنهاد داده بودیم که دادخواست جدیدی را به دادسرای شیراز تقدیم کنند که متأسفانه ایشان هم فوت شد.
رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به موضوع معارضین اراضی مسکن مهر لپویی، به مدیران دستگاه های اجرایی توصیه کرد قبل از هر اقدامی نسبت به حل مشکل معارضین اقدام کنند.
وی گفت: حقوق افراد ذی نفع یا مالکان معارض در هر پروژه عمرانی باید رعایت شود و اگر به نتیجه نرسیدند، دستگاه قضایی تنها مرجع رسیدگی به اختلافات است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۸
35
0
lما امیدواریم کسانی که با سوء استفاده از موقعیت و شهرت اینگونه تعرض به حقوق مردم میکنند و باغات و صنعت و چندین خانه در کازرون میسازند توسط عدالت به اشد مجازات محکوم بشوند...امروز جوانان ما برای ازدواج 2 میلیون تومان وام دریافت میکنند و با هزار مشکلات.... آنوقت مافیای قدرت و ثروت که همچون درخت ریشه زده اند اینگونه رفتار میکنند اینها همان کسانی بودند که در گذشته و حال مخالف سیاست های احمدی نژاد بودند و اکنون معلوم شد چرا!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳