سیستم برنامه ریزی و خدمات در اتوبوسهای کازرون آنقدر پایین است که فکر نکنم کسی باشد که از آن رضايت داشته باشد.
از جمله مشکلاتش:
1. خراب بودن قطعات داخلی بسياري از اتوبوسها مثل جاپاییها و دستههای صندلی، صدای ممتد "جیر جیر" قطعهای که پیچ آن شل شده، خرابی یا سرد نکردن آب توسط آب سردکن، بوی بد داخل اتوبوس و عدم تهویهي مناسب هوا، استاندارد نبودن صندلیها، هوای سرد یا گرم داخل اتوبوس که راننده هروقت دلش خواست سیستم آن را روشن و خاموش میکند که با توجه به مدت زمان زیاد مثل مدت 17 ساعت تا تهران هر کسی را کلافه میکند.
2. کثیف بودن روکش برخي صندلیها بطوری که گاهي پس از پیاده شدن از اتوبوس لباس سفید شما را تبدیل به لباس خاکستری میکند.
3. عدم نصب تابلوی قیمتها همراه با مهر سازمان متولی قیمتها
4. مشخص نبودن زمان توقف در بین راهها مثلاً یکی 15 دقیقه و دیگری گاهي تا یک ساعت مردم را معطل میکند.
5. عدم توقف در رستورانهای مورد تأیید بهداشت و انتخاب دلخواه رستورانها
به سلیقهي راننده
6. پخش موسیقیهاي مبتذل و تکراری که بعضاً در تمام قسمتهای اتوبوس قابل شنیدن هست.
7. رانندگیهای خطرآفرین همراه با سبقت غیرمجاز (که البته رانندگان کازرونی اصیل کمتر از آنها سر میزند)
8. عدم برخورد مناسب برخي از کمکها و شاگردان با مسافرین که با کمترین اعتراضی میگویند میتوانی پیاده بشوی.
9. عدم پاسخ گویی راننده در قبال تأخیرها یا تعجیلهای غیر قابل توجیه.
10. استفاده مجدد برخي شرکتهاي مسافربری از بعضی رانندگان که قبلاً با داشتن سابقهي
حمل قاچاق موجب آواره کردن 40 نفر که اتوبوس آنها توقیف شده شده اند.
11. استفاده از اتوبوسها با عمر زیاد که علاوه بر سر و صدا و امنیت جانی پایین، موجب معطلی نیز میشوند
12. مشخص نبودن تعداد توقفگاهها در مقصد (مثل شیراز که گاهی موجب میشود از پلیس راه تا ترمینال بیش از 40 دقیقه معطل بشویم.)
13. جابجایی مسافران از یک اتوبوس به اتوبوس دیگر در اصفهان که علاوه بر
سرگردانی و بد بودن اتوبوس دوم موجب برخی مشکلات دیگر نیز میشود.
14. ارائه خدمات ضعیف پذیرایی گاهي با یک ساندیس گرم و گاهی با یک کیک 100 تومانی .
15. عدم استفاده شرکت از اتوبوسهای جدید با امکانات رفاهی بیشتر (مثل رویال
که واقعاً مسافرت با آنها راحت هست حتی اگر تعداد مسافران به حد کافی نیست
شرکت میبایست جهت رزرو بلیط و انتقال مسافران تا ترمینال کاراندیش شیراز
اقدام نماید.)
16. حداقل بودن سیستمهای رفاهی در ترمینال مانند فضای کوچک نمازخانه و بوی بد آنجا و عدم وسایل سرمازا و گرمازای مناسب.
17. عدم نظارت و بازرسی مستمر جهت احقاق حقوق مسافران .
18. نداشتن سرویس برای بسیاری از شهرهای جنوب شرقی کشور (البته قبلاً
مسافر کم بوده ولی با توجه به رشد جمعیت مسافران، نیاز به ارائه سرویس به
برخی شهرهای دیگر هست)
19. نبودن سرویس خدمات اینترنتی جهت خرید بلیط اتوبوس .
20. با توجه به هشدار وزارت بهداشت در خصوص خطر بروز سکتههای
مغزی یا قلبی در مسافرانی که بیش از (اگر اشتباه نکنم 3 ساعت) بر روی
صندلی و بدون تحرک هستند، لازم است که تعداد دفعات هواخوری هر چند کوتاه
برای مسافران در نظر گرفته شده تا از این موضوع جلوگیری شود.
از مسئولین کازرون نما نیز خواهش دارم ضمن درج این موضوع در سایت نسبت به
پیگیری رسانهای آن تا رسیدن به نتیجه مطلوب همت مضاعفی داشته باشد.
این چه خدماتی است که پایانه کازرون می دهد
مسئولین پاسخ دهید
آیا این جز خدمات عمومی به شهروندان در کازرون است
متاسفم...
مردم هزینه می دهند خدمات می خواهند.