پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
همزمان با برگزاري كنگره سرداران و 14600 شهيد استان فارس؛

معاون سياسي امنيتي استانداري فارس از رونمايي منظومه سي هزار بيتي شعر دفاع مقدس با عنوان "رزم نامه ايرانيان" در آستانه برگزاري كنگره سرداران و چهارده هزار و ششصد شهيد استان فارس خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس،حامد دهقانان با تاكيد بر لزوم زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا، توجه به اين امر را وظيفه اي عمومي دانست و افزود: يا د و خاطره شهدا بايد در تمام حوزه هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي به عنوان تفكري نو و ايده اي برخواسته از فطرت انسان ها زنده شود.


وي همچنين تصريح كرد: "رزم نامه ايرانيان" نماد شجاعت، رشادت و پايمردي ملت بزرگ ايران در طول هشت سال دفاع مقدس است و اگر شاهنامه فردوسي به عنوان يك شاهكار ادبي روحيه حماسه و رشادت ايرانيان را به تصوير كشيده در منظومه "رزم نامه ايرانيان " در چهار چوب باور هاي ارزشي وآرمان هاي انقلابي ملت ايران روح متعالي ايثار، رشادت و شهادت با زباني هنرمندانه به نظم در آمده است.


دهقانان تصريح كرد: اين اقدام براي نخستين‌بار در كشور مجموعه تحولات و وقايع دوران دفاع مقدس به همت يكي از شاعران استان فارس به زبان نظم در آمده است.


دهقانان پرداخت مناسب به جزئيات رشادت ها و پايمردي هاي ملت ايران در دوران جنگ تحميلي، توجه به ويژگي هاي كهن شعر حماسي، استفاده مناسب از الگوي شعر سبك خراساني در پرداختن به مفاهيم و رويدادها و وجود ضرباهنگ حماسي و پر شور در اشعار را از جمله مهمترين ويژگي هاي "رزم نامه ايرانيان" عنوان كرد و افزود: اين براي نخستين بار است كه همه تحولات و روز شمار هشت سال دفاع مقدس  با رويكردي جامع و هنرمندانه در قالب يك مجموعه شعري به نظم در مي آيد.


معاون سياسي امنيتي استانداري فارس همچنين گفت: انقلاب اسلامي ايران تفكري نو و ايده اي برخاسته از فطرت پاك انسان ها است كه به وسيله يك انسان الهي مطرح شد و همچون زلزله اي همه ستون هاي استكبار جهاني را به تزلزل واداشت و مقدمه تحقق مدينه فاضله را بنا نهاد. 


رييس كار گروه فرهنگي اجتماعي فارس خاطرنشان كرد: شهدا با اهداي خون پاك خود در مسير ارزش هاي والاي انساني توانستند افق جديدي به سوي جهان بيني ملت ها بگشايند.


وي با تاكيد بر اين موضوع كه اگر پايداري ايثار و مقاومت دليرانه شهدا در سنگرهاي هشت سال دفاع مقدس نبود ما امروز شاهد به بار نشستن آرمان  توحيد و عدالت در ميان ملت ها نبوديم، گفت: در دوران دفاع مقدس معنويت، رشادت و آرمان خواهي با فرهنگ تازه اي متولد شد.


مشاور عالي استاندار فارس گفت: زبان هنر رمز ماندگاري و جاودانگي پيام انقلاب است و امروز با به ثمر نشستن دست آوردهاي هشت سال دفاع مقدس شاهد رويش آثار فاخر فرهنگي و هنري در اين زمينه هستيم.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳