پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۵
رييس‌جمهور در پاسخ به سوال ديگري در خصوص برگزاري جشن جهاني نوروز در ايران گفت: دو سال پيش جشن نوروز ايرانيان در سازمان ملل به ثبت جهاني رسيد، اين جشن يك جشن بسيار پاك و انساني و جشن محبت انسان‌ها به يكديگر است.
ايلنا : رييس‌جمهور با اشاره به تحولات اخير برخي كشورهاي منطقه بخصوص بحرين،گفت: متاسفانه اقداماتي كه در اين كشور در حال وقوع است قابل توجيه نيست، پاسخ توده‌هاي مردم را نمي‌توان با توسل به زور و توپ و تانك داد. 

محمود احمدي‌نژاد ظهر دیروز در حاشيه آخرين جلسه هيات دولت در سال جاري در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره تحولات منطقه و سركوب شديد مردم بحرين اظهار داشت: بايد توجه داشت كه امروز ديگر در هيچ‌جاي جهان نمي‌توان با توپ و تانك به مقابله با مردم پرداخت و خواسته‌هاي آنها را ناديده گرفت. 

رييس‌جمهور با بيان اينكه مردم صاحبان اصلي حكومت‌ها هستند، گفت : تجربه نشان داده است كه رفتارهاي خشونت‌آميز در مواجهه با مطالبات مردم به سرانجام نمي‌رسد و سران كشورهاي منطقه فقط با جلب نظر مردم خود مي‌توانند دوام داشته باشند. 

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه صف آرايي در برابر توده‌هاي مردم آن هم با توپ و تانك و مسلسل رفتاري زشت و غير‌انساني است، گفت: متاسفانه برخي كشورهاي منطقه براي سركوب مردم بحرين، نيروي نظامي اعزام كرده‌اند كه اين كار غير انساني است، اينان بايد از سرنوشت صدام عبرت بگيرند و اشتباهات او را تكرار نكنند، چرا كه اين اقدام كار زشت و شكست خورده‌اي است. 

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به مداخله گري‌هاي امريكا در منطقه گفت: صدام دوست آمريكا بود و آمريكا تمامي تجهيزات نظامي را براي حمله عراق به ايران در اختيار او قرار داد، ولي در نهايت سردمداران آمريكا وي را به خاطر اهداف خود قرباني كردند. 

رييس‌جمهور با بيان اينكه همه رفتارهاي امريكا در راستاي حفظ منافع خود و رژيم صهيونيستي است،گفت: ديگر نمي‌خواهيم شاهد سرنوشت صدام براي حاكمان برخي كشورهاي منطقه باشيم. سران كشورهاي منطقه بايد براي رفع بحران در كشورهاي خود با مردم به گفت‌وگو بنشينند و خواسته‌هاي آنها را اجرايي كنند . 

احمدي‌نژاد ادامه داد: بحرين 700 هزار جمعيت دارد كه به گفته رسانه‌ها 600 هزار نفر از جمعيت اين كشور به دنبال تغيير هستند ، بنابراين سران اين كشور بايد به خواسته مردم احترام بگذارند و اصلاحات را انجام داده و بدانند كه كشتار مردم پاسخگو نخواهد بود. 

رييس‌جمهور تصريح كرد: آمريكا براي رسيدن به اهداف خود از برخي كشورهاي منطقه سوءاستفاده مي‌كند، اما سردمداران كاخ سفيد بايد بدانند كه اين اقدامات آنان همچون لكه ننگي بر پيشاني آمريكا خواهد ماند و امواجي كه در منطقه به خروش درامده ريشه آنها را از خاورميانه خواهد كند. 

احمدي‌نژاد در ادامه در پاسخ به سوالي در خصوص نحوه پرداخت حقوق فوق العاده قضات گفت: قضاوت، كارِ بسيار سختي است كه بايد آرامش در آن برقرار باشد و دولت در اين راستا تصميم گرفته است كه حقوق قضات را همچون اعضاي هيات علمي و كاركنان دادگستري را همچون كاركنان دانشگاه‌ها اعمال كند. 

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال ديگري در خصوص برگزاري جشن جهاني نوروز در ايران گفت: دو سال پيش جشن نوروز ايرانيان در سازمان ملل به ثبت جهاني رسيد، اين جشن يك جشن بسيار پاك و انساني و جشن محبت انسان‌ها به يكديگر است. 

وي خاطر‌نشان كرد: جشن نوروز در اصل تذكري است براي آمدن نوروز حقيقي بشريت و نوروز حقيقي انسان با آمدن انسان كامل محقق مي‌شود. 

رييس‌جمهور ادامه داد: جشن نوروز فرصتي است در عرصه‌هاي بين‌المللي كه فرهنگ توحيد، عشق و صلح‌طلبي ملت ايران به جهانيان عرضه شود. 

احمدي‌نژاد با اظهار اميدواري از اينكه جشن نوروز در چند سال، آينده به جشني بزرگ و جهاني تبديل شود، گفت: جشن نوروز مي‌تواند جايگزين جشن سقوط و تحقير انسان‌ها شود. مي‌توانيم با استفاده از اين جشن باستاني، آداب و رسوم و فرهنگ و تمدن ملت ايران را به طور گسترده به جهانيان عرضه كنيم زيرا امروز حوزه فرهنگي و تمدني ايران زمين بسيار گسترده‌تر از حوزه سياسي است. 

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در خصوص بررسي بودجه سال 90 از سوي مجلس شوراي اسلامي،گفت: بررسي بودجه در مجلس همچنان ادامه دارد، اما با مصوبه روز پنجشنبه مجلس بعيد است كه بررسي بودجه امسال به اتمام برسد در حالي كه دولت معتقد است بودجه 90 قابل جمع بندي بود ضمن اينكه قانون برنامه پنجم، 30 بهمن ماه اجرايي شد و دولت هم، يكم اسفند قانون بودجه را به مجلس تقديم كرد. 

احمدي‌نژاد گفت: قانون بودجه 90 در 39 بند براي شفاف‌سازي تنظيم شده است كه مجلس براساس تشخيص خود اين قانون را سال آينده بررسي خواهد كرد، البته با مصوبه مجلس مشخص شد كه در دو ماه اول سال آينده، دولت مانند گذشته فعاليت‌هاي خود را ادامه خواهد داد.
 
رييس‌جمهور همچنين در خصوص اجراي هدفمند‌كردن يارانه‌ها در سال آينده گفت: در قانون هدفمند‌كردن يارانه ها بسياري از اهداف محقق شد كه يكي از مهمترين آنها تغيير رفتار اقتصادي است كه در بخش وسيعي از مردم اتفاق افتاد، البته شايد نزديك به 15 درصد همچنان روال قبلي مصرف را ادامه مي‌دهند كه اميدواريم در سال جديد آنها نيز مصرف خود را كنترل كنند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳