پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۶

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ایمانی درگردهمایی طلاب و فضلای استان فارس که شب گذشته در محل مجمع طلاب این استان در قم برگزار شد،‌ اظهار داشت : یکی از حقیقت ها  ی قرآن کریم بهرمندی از ظرفیت ها و توانمندی ها است که در آیات متعددی این حقیقت رابیان می کند و مارا نسبت به احیای این ظرفیت ها سفارش می کند.


نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود : در نظام جمهوری اسلامی قدرتی وجود دارد که می تواند گفتمان حاکم بر جهان را تحت تاثیر قراردهد و تغیراتی را ایجاد کند ،  قدرت ایمان و اعتقاد به معاد  از خصیصه های این نظام است و رهبریهای مقام معظم رهبری را در این  میان باید از معجزه های الهی دانست.


وی گفت :  ظرفیت نظام جمهوری اسلامی و ظرفیت حوزه های علمیه  که در راس آن حوزه علمیه قم قرار دارد مهمترین شاخصه ظرفیت‌های کشور است که باید از آنها به خوبی استفاده شود.


امام جمعه شیراز افزود : نظام جمهوری اسلامی ایران راه قرآن و اهل بیت(ع) را طی می کند و گفتمان عدالت را در جامعه بسط و گسترش می دهد که در این رابطه مسئولیت طلاب جوان بسیار سنگین است ، که باید خودشان را به علم روز مجهز کنند و عدالتی که در سیره اهل بیت (ع) وجود دارد را به جوامع مختلف اسلامی برسانند.


*آینده از آن جمهوری اسلامی ایران است

وی بابیان اینکه آینده دنیا از آن نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت : حوزه علمیه قم وحدت افکار و هدایت جامعه اسلامی  با پرورش طلاب و روحانیون مستعد را بر عهده دارد و گام های باید  فضلای حوزه های علمیه، موقعیت خود را خوب درک کنند.


نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: امروز جامعه دست نیاز به سوی طلاب و روحانیون و حوزه های علمیه  برای راهنمایی، راهکارهای اساسی و پیشرفت معرفت و معنویت دراز کرده است، از فرصت های به وجود آمده باید نهایت استفاده را برد.


وی گفت : شرایط نظام در حال حاضر شرایط استثنایی است ، سردمداران استکبار جهانی بارها اذعان کردند که در مقابل نظام جمهوری اسلامی  ایران نمی توانیم  با رویکرد تقابلی قرار بگیریم ، ریشه های انقلاب اسلامی سراسر دنیا را گرفته است ، باید از طریق جنگ نرم  وارد خانه های تک تک ایرانی ها شد .


*موسسه آموزشی عالی حوزه علمیه استان فارس احداث می شود


نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: موسسه آموزش عالی حوزه علمیه استان در مساحت 50هکتار در بهترین موقعیت شهر شیراز احداث می شود.


آیت الله ایمانی  گفت  : با توجه به ضرورتهای موجود در استان فارس و وجود فرقه های انحرافی ازجمله بهاییت ، مسیحیت ، شیطان پرستی ، شرایط را برای احداث حوزه علمیه  در راستای پاسخ گویی به همه  نیاز های جامعه را مهیا کرد ،


وی یادآور شد: مهمترین اهدافی که موسسه آموزش عالی حوزه علمیه در اولویت کاری خود دارد  ، نخبه پروری و کار پژوهشی است ، همانطوری که گذشتگان به اهمیت پژوهش پی برده بودند، اکنون نیز باید کار پژوهش در حوزه های علمیه احیا شود .


نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود : در دنیا دو مرکز مهم پژوهشی وجود دارد ، مرکز پژوهشی غرب که در اروپا قرار دارد و مرکز پژوهش های  دنیای اسلام که در دانشگاه شیراز مهمترین مقالات علمی پژوهشی را بر عهده دارد


وی گفت : انتظاری که از طلاب و فضلای استان فارس مقیم قم  ، می رود اینست که اهتمام بیشتری نسبت به کارهای پژوهشی داشته باشند و نیازهای فردای جامعه را بتوانند پاسخ گو شوند و  نسبت به ظرفیت   وجودی خوشان توجه کافی داشته باشند . 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴