پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۵۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۶
مهدي درياب
شايد براي شما هم عجيب باشد كه برخلاف سال هاي گذشته آيت الله ايماني از سخنرانان جشن هاي دهه فجر امسال در مساجد كازرون نبودند. ظاهرا دليل مسؤولين امر؛ عدم موضع گيري صريح آن بزرگوار در مسأله عزل فرماندار كازرون بوده (که انشاالله چنین نیست و این توضیح قانع کننده مسؤولین را می طلبد) ولی موضوع این مقاله چیز دیگری است و به نظر می رسد عدم حضور حضرت ایشان دردهه فجر امسال می‌تواند آخرين حلقه از يك غفلت بزرگ باشد.

وقتي بزرگاني همچون آيت الله جوادي آملي، حجت الاسلام راشد يزدي و... را در برنامه های تلويزيونی مي بينيم كه در ايام ماه مبارك رمضان يا محرم و صفر و يا مناسبت هاي ديگر سال در شهر و ديار خود منبر و سخنراني دارند اين سوال در ذهن تداعي مي شود كه چرا شخصيتي همچون آيت الله ايماني كه هم خطيب توانايي است هم سياستمداري خبره نبايد در شهر خودش جلسات منظمي داشته باشد؟ ايشان كه در ميان خبرگان رهبري نيزيك چهره درخشان و بابصيرت است قطعا مي تواند همچون گذشته در اين شهر منبع فيض و خير و بركت باشد.

واقعيت اين است كه آيت الله ايماني حق بسيار بزرگي بر مردم اين شهر دارند و اگر چه امامت جمعه 2 استان مهم كشور در سال هاي گذشته براي ايشان و ما مايه افتخار است اما اين دليل نمي شود كه از چنين منبع معرفت و كمالي كه از جنس خودمان است بسادگي محروم شويم .

همه بزرگان مذهبي سياسي اين شهر در مقابل درايت و حكمت آيت الله ايماني همچون شاگردي در مقابل استاد خود هستند و اگر حضرت ايشان منافع دخالت در موضوعی را بيش از مضرات آن ببینند قطعا بطور صريح دخالت مي كنند و حافظه کازرونی ها چنین موضع گیری های صریحی را به کرات به یاد می آورد.

چقدر خوب بود كه از 60 روز ماه محرم و صفر امسال چند روز آن را درخدمت چنين شخصيتي می بوديم. چقدر شايسته است كه در عيدهاي مذهبي و يا عيد نوروز كه سنت ديد و بازديد و سرزدن به بزرگترها در ميان ما جا افتاده است كارواني از اين شهر به سمت شيراز روانه شود و ضمن زيارت ضريح مطهر حضرت احمد بن موسي (ع) ديداري هم با رهبر معنوي شهرمان – آيت الله ايماني - داشته باشد و همچون گذشته از تحليل هاي حكيمانه ايشان بهره ببرد.

چه زيباست كه در ايام سال به بهانه هاي مختلف اين وجود نوراني را به ديار خودش دعوت كنيم و هم خودمان از منبع معارفش بهره ها ببريم و هم با اين كار به نحوي به ايشان روحيه اي مضاعف داده و قدر شناسي كنيم. نتيجه آنكه برهمه ما دلسوزان فرهنگ اين شهر واجب است كه مواظب چنين غفلت هايي باشيم و چاره اي بينديشيم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
آقاي درياب! اين جماعت به آيت الله بنيادي كه ساكن كازرون است توجهي ندارند آقاي ايماني كه ساكن شيراز است جاي خود. 
در اين دهه فجر از آيت الله بنيادي چه استفاده اي كردند؟
آقاي بنيادي هم امضا كننده اطلاعيه هاي آنها عليه استاندار و... نيست. آقاي بنيادي با كانديداي آنها همراهي ندارد پس بايد در شهر خود غريب باشد.
سيد مجتبي حسيني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
0
0
برادرم به نظر من هم پيشنهاد خوبي است باز هم بايد به حال كازرون تاسف خورد كه مفاخر خود را زود فراموش ميكند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵