پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرنگار كازرون نما دو نفر از طلاب جوان كازروني آقايان قاسم عارف و علي سهراب‌پور در جشنواره‌ي علامه‌ي حلي موفق به كسب رتبه‌ي دوم اين مسابقات شدند.
به گزارش خبرنگار كازرون نما دو نفر از طلاب جوان كازروني حجج اسلام آقایان قاسم عارف و علي سهراب‌پور در جشنواره‌ي علامه‌ي حلي موفق به كسب رتبه‌ي دوم اين مسابقات شدند. كازرون نما اين موفقيت را به اين دو برادر عزيز و روحانيت شهرستان تبريك مي‌گويد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، دبیرخانه این جشنواره پس از بررسی و ارزیابی آثار پژوهشی طلاب جوان سراسر كشور، اسامی برگزیدگان نهایی این جشنواره را اعلام کرد.

نشست مشترک برگزیدگان سومین دوره جشنواره حلی برگزار شد 


خبرگزاری رسا ـ نشست ویژه برگزیدگان سومین دوره جشنواره علامه حلی در آستانه برگزاری سومین دوره این جشنواره پژوهشی در قم برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه سومین دوره جشنواره علامه حلی، نشست ویژه برگزیدگان این دوره جشنواره با هدف ارتقای سطح مهارت و بینش پژوهشی و ایجاد زمینه همگرایی علمی، عصر امروز برگزار شد.
 
براساس این گزارش، در بخش نخست این برنامه که در قالب کارگاه‌های پژوهشی در دو گروه برادران و خواهران برگزیده برگزار شد، حجت‌الاسلام موسی شبستری و دکتر سلطانی از استادان حوزه و دانشگاه به تبیین و تشریح موضوعات مطرح شده در این دوره پرداختند.
 
بخش دوم این مراسم به برگزاری نشست علمی جایگاه پژوهشگاه‌های حوزوی در پیشرفت و اعتلای حوزه با حضور برگزیدگان جشنواره و با سخنرانی حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، مسؤول کمیسیون حوزوی شورای انقلاب فرهنگی اختصاص داشت که این نشست از ساعت 19 تا 20 در سالن همایش‌های انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد.
 
در این نشست علمی که با هدف بیان افق‌ها و موانع فراروی پژوهشگران حوزوی برگزار می‌شد، حجت‌الاسلام پارسانیا بخش اعظم مبنای تولید علم را به عهده نهادهای حوزوی دانست و با برقراری نسبت بین نیازهای علمی جامعه و تلاش‌هایی که در حوزه انجام می‌شود، به ارائه راهکار برای رفع خلأها و آسیب‌های پژوهش در حوزه پرداخت.
 
حجت‌الاسلام مهدی طهماسبی، مسؤول کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب در حاشیه برگزاری این مراسم با بیان این‌که جشنواره علامه حلی سومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، به خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری کارگاه‌های پژوهشی را ارزشیابی مقالات و برطرف کردن اشکالات پژوهشگران است.
 
وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی نگارش مقاله علمی با تأکید بر جمله‌نویسی، پاراگراف‌نویسی و نحوه چینش صحیح پاراگراف‌ها برای مقاله علمی در کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب، افزود: در نشست مشترک برگزیدگان سومین دوره جشنواره حلی در تلاشیم تا خلاصه‌ای از مطالب کارگاه‌های برگزار شده را برای برگزیدگان جشنواره بیان کنیم.
 
حجت‌الاسلام طهماسبی، هدف اصلی جشنواره علامه حلی را شناسایی طلاب برگزیده و معرفی آنها به جامعه علمی دانست و ابراز داشت: برگزاری کارگاه‌های پژوهشی مقدمه‌ای است تا ارتباط پژوهشگران با جشنواره بیشتر حفظ شود، گروهی تشکیل شود و بعدها از این افراد به عنوان برگزیدگان سال‌های مختلف جشنواره‌ علامه حلی استفاده شود.
 
گفتنی است، نشست مشترک برگزیدگان سومین دوره جشنواره حلی ویژه برادران برگزیده در کانون پرورش استعدادهای برتر حوزه و کارگاه پژوهشی خواهران برگزیده این جشنواره به طور همزمان از ساعت 16 در ساختمان انجمن‌های علمی برگزار شد.


برترین‌های سومین جشنواره علامه حلی‌(ره) در حضور آیت الله سبحانی و آیت الله مقتدایی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، همزمان با برگزاری سومین جشنواره علامه حلی‌(ره)، بر‌ترین آثار پژوهشی 93 نفر از طلاب جوان سراسر کشور، طی مراسمی که با حضور آیت الله سبحانی، از مراجع عظام تقلید، آیت الله مقتدایی، رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور و جمعی از علما، بزرگان و طلاب نخبه حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌های مرکز جهانی علوم اهل بیت‌(ع) برگزار شد با اهداء لوح و هدایایی تجلیل شدند.

دبیر سومین جشنواره علامه حلی (ره) در این مراسم در خصوص هدف از برگزاری سومین جشنواره علامه حلی (ره) اظهار داشت: این جشنواره با هدف ترغیب و تشویق طلاب سراسر کشور به امر پژوهش، آموزش شیوه‌های پژوهش، استعدادیابی و شناسایی استعدادهای بر‌تر و نخبگان طلاب جوان برگزار شده است.

حجت الاسلام مجتبی گودرزی در ادامه با بیان اینکه این دوره با دوره‌های گذشته تفاوت‌هایی داشته است، تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز این دوره این است که امسال به جهت افزایش انگیزه طلاب شهرستانی، برای نخستین بار جشنواره به صورت 2 مرحله‌ای و منطقه‌ای در استان‌های اصفهان، خراسان و تهران به شکل مستقل برگزار شد و طلاب این مناطق آثار خود را به دبیرخانه‌های استان متبوع خود ارسال و از این میان آثاری برگزیده شد و در مرحله دوم آثار برگزیده به دبیرخانه قم فرستاده و مورد ارزیابی نهایی قرار گرفت و امید است تا با افزایش ظرفیت در سال‌های آتی، در استان‌های دیگر نیز شاهد برگزاری جشنواره باشیم.

ارسال بیش از 4500 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره علامه حلی(ره)

وی آسیب‌شناسی فرم‌های ارزیابی قبلی جشنواره، همکاری جدی معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران و معاونت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه استان‌های دیگر با دبیرخانه جشنواره علامه حلی را از دیگر ویژگی‌های سومین دوره جشنواره برشمرد و افزود: امسال در سومین دوره از جشنواره علامه حلی (ره) بیش از 4 هزار و 500 اثر از طلاب جوان به دبیرخانه ارسال شد که این آمار نشان دهنده استقبال روز افزون طلاب پژوهشگر از این جشنواره و رشد تقریبا 2 برابری آثار دریافتی نسبت به سال گذشته می‌باشد.

گودرزی اضافه کرد: در این دوره همچنین برای ارسال آثار سقف معینی انتخاب شد و طلاب نمی‌توانستند بیش از سه اثر برای جشنواره ارسال نمایند.

وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان و تفکیک آثار ارسالی بین طلاب خواهر و برادر گفت: تعداد 2 هزار 467 نفر برادر و 2 هزار و 254 نفر خواهر در این جشنواره شرکت داشتند، همچنین تعداد کل آثار دریافتی دبیرخانه 2 هزار و 229 اثر از برادران و 2 هزار و 316 اثر از خواهران بود که برخی افراد به جای یک اثر دو اثر ارائه کرده و یا برخی دیگر به صورت مشترک اثر ارسال کرده بودند.

دبیر سومین جشنواره علامه حلی قالب آثار ارسالی به جشنواره را کتاب، مقاله و پایان نامه عنوان کرد و افزود: در این دوره بیشترین میزان رشد در اختیار استان خراسان شامل خراسان رضوی، شمالی و جنوبی از 88 اثر در دوره دوم به بیش از 900 اثر در دوره سوم می‌باشد همچنین از نظر بیشترین آثار ارسالی مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر از اصفهان با 158 اثر در رتبه اول و جامعه الزهرای قم با 90 اثر در رتبه دوم قرار دارند.
 

گزارش فرآیند برگزاری سومین جشنواره و نتایج آن

 در سومین دوره از جشنواره علامه حلی(ره) بیش از 4500 اثر از طلاب جوان و نوقلم سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که این آمار نشان‌دهنده استقبال روزافزون طلاب پژوهشگر از این جشنواره و رشد تقریبا دوبرابری آثار دریافتی نسبت به سال گذشته می‌باشد و بیانگر این نکته است که جشنواره در حال یافتن جایگاه درخور در حوزه‏های علمیه است.


یکی از عوامل افزایش شرکت‌کنندگان در جشنواره، همکاری مؤثر حوزه‌های علمیه خواهران با جشنواره علامه حلی(ره) است و همچنین معاونان پژوهشی مراکز استانی حوزه علمیه نیز با جشنواره علامه حلی همکاری خوبی داشته‌اند.

تبلیغات صورت گرفته و همچنین اعزام هیئت‌های مختلف از سوی دبیرخانه جشنواره به استان‌های کشور در راستای تشویق طلاب به شرکت در جشنواره نیز از دیگر عوامل افزایش شرکت‌کنندگان در جشنواره است.

از ویژگی‏های بارز این دوره نسبت به دوره گذشته این است که امسال جهت افزایش انگیزه طلاب شهرستانی، برای نخستین‌بار جشنواره را بصورت منطقه‏ای در استان‌های اصفهان، تهران و خراسان بصورت مستقل برگزار کردیم و طلاب این استان‌ها آثار خود را به دبیرخانه‌های استان متبوع خود ارسال کرده‌اند که آثار برگزیده این استان‌ها علاوه بر دریافت جایزه از دبیرخانه استانی، جهت رقابت نهایی با برگزیدگان دیگر استان‌ها، به دبیرخانه مرکزی واقع در قم ارسال شد که برخی از آنها نیز جزء برگزیدگان نهایی سومین جشنواره می‏باشند.

تمایز دیگر جشنواره امسال با دوره گذشته، نحوه اطلاع‏رسانی به مدارس سراسر کشور است. بدین‏گونه که سال گذشته با تک‏تک مدارس علمیه سراسر کشور تماس‏هایی برقرار شد و فراخوان جشنواره به اطلاع بیش از 700 مدرسه علمیه برادران و خواهران رسانده شد. امسال، علاوه بر تماس با اکثر مدارس، جهت اثربخشی بیشتر، اطلاع‏رسانی فراخوان جشنواره را برای کلیه خواهران طلبه از طریق مرکز مدیریت حوزه‏های علمیه خواهران و برای براداران طلبه از طریق اداره امور استان‏های معاونت پژوهش و همچنین معاونین پژوهش حوزه‏های علمیه استانی انجام دادیم. به عنوان مثال، با همکاری بسیار مثبتی که معاون محترم پژوهش حوزه علمیه استان فارس با دبیرخانه جشنواره داشتند، تعداد 776 نفر از طلاب محترم برادر و خواهر استان فارس آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند و این امر در حالی اتفاق افتاد که سال گذشته جمعا 69 نفر از طلاب این استان با ارسال آثار خود، در جشنواره مشارکت داشتند. 

در این دوره همچنین برای ارسال آثار، سقف معینی انتخاب شد و طلاب نمی‏توانستند بیش از سه اثر برای جشنواره ارسال نمایند.

آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال می‏شوند، شامل کتب، مقالات و پایان‌نامه‌ها پس از دریافت از صندوق پستی جشنواره، ابتدا به واحد "تنظیم و ثبت آثار" ارسال شده و در آنجا فرم‏های ثبت‏نامی که توسط صاحبان آثار پر شده است، بررسی و در صورت کامل بودن، در بانک جشنواره به ثبت می‏رسد. همچنین در صورت کامل نبودن فرم‏های ثبت‏نام، توسط این واحد با صاحبان آثار تماس برقرار شده و اطلاعات مورد نیاز تکمیل می‏گردد.

پس از اینکه اطلاعات آثار ارسالی در بانک جشنواره به ثبت رسیده و تأیید شد، توسط مسئول بخش اجرایی جشنواره، شرایط اولیه آن آثار بررسی شده و پس از پالایش و حذف آثار فاقد شرایط اولیه، آثار حائز شرایط، جهت انجام فرایندهای ارزیابی به بخش علمی ارجاع داده می‏شوند که در کمیته علمی این بخش، بر روی تمامی آثار حائز شرایط اولیه، ارزیابی اجمالی صورت می‏گیرد.

در مرحله بعد، آثاری که حد نصاب لازم در ارزیابی اجمالی را کسب می‏کنند وارد مرحله ارزیابی تفصیلی می‏شوند که در این مرحله نیز، توسط بیش از 80 ارزیاب باسابقه خواهر و برادر با تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی اکثریت آثار دوبار به صورت تفصیلی ارزیابی می‏شوند.

در تمام مراحل ارزیابی، ارزیابان بر اساس مؤلفه‏های متعددی که در فرم‏های نه‏گانه جشنواره موجود است، امتیاز آثار و همچنین نقاط قوت و یا ضعف آنها را تعیین می‏کنند.

پس از اتمام ارزیابی‏ها و مشخص شدن برگزیدگان اولیه، آثار این برگزیدگان مجددا در کمیته علمی بررسی شده و از میان آنان، برگزیدگان نهایی جشنواره معرفی می‏شوند.

همچنین بر اساس رویه حسنه‏ای که از سال گذشته در دبیرخانه جشنواره پایه‏گذاری شد و در راستای تحقق اهداف آموزش پژوهش، پس از برگزاری مراسم جشنواره، نقاط قوت و ضعف کلیه آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، طی نامه‏ای به آدرس پستی صاحبان آن آثار ارسال خواهد شد.

با اتمام ارزیابی‏ها در سومین جشنواره علامه حلی(ره)، در مجموع تعداد 51 نفر از طلاب محترم خواهر و برادر حائز رتبه‏های اول تا سوم شدند که از این افراد، دو نفر به عنوان رتبه اول، 24 نفر رتبه دوم و 25 نفر به عنوان رتبه سوم معرفی شدند و در مراسم تقدیر از برگزیدگان سومین جشنواره علامه حلی(ره) که در تاریخ 5 اسفندماه در سالن همایش مرکز جهانی علوم اهل‏بیت(ع) و با سخنرانی حضرت آیت‏الله العظمی سبحانی برگزار شد، لوح تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند.

همچنین آثار 93 نفر از طلابی که در این دوره امتیاز بالاتر از 70 را کسب کرده‏اند به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند که مبلغی به عنوان هدیه از سوی دبیرخانه جشنواره به آنان پرداخت خواهد شد.

رتبه اول:
«محمدامین ابوالحسنی» با ارائه اثر "شرایط مقدمات برهان در ترازوی تحلیل"
«علی‏رضا آزاد» با ارائه اثر "بررسی تطبیقی مبانی روش‏های تفسیر قرآن و انگاره‏های هرمنوتیست‏های کلاسیک"

رتبه دوم:
«قاسم عارف» با ارائه اثر "بررسی تطبیقی عنصر ارتباطی قضیه از دیدگاه امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره)"
«سپیده نویدی» با ارائه اثر "شناسایی و تحلیل بداء از دیدگاه وحی و عقل"
«سید جمعه خان سیداف» با ارائه اثر "نگاهی به زندگانی پیامبر اعظم(ص)"
«علی سهراب‏پور» با ارائه اثر "گناه در تنهایی"
«غلامحسین جوادپور» با ارائه اثر "اخلاق باور"
«معصومه گل‏گلی» با ارائه اثر "تأثیر نفس پیامبر اکرم(ص) در عالم وجود (با رویکرد به مسأله توسل)"
«زهرا یوسفی روشناوند» با ارائه اثر "وحی از منظر شیخ اشراق"
«مرتضی محمودخانی» با ارائه اثر "تناسب ذاتی بین الفاظ و معانی"
«سید حسین فلاح‏زاده ابرقویی» با ارائه اثر "تحلیل و بررسی غلو و غالیان در مدرسه حدیثی کوفه"
«مقداد درگاهی» با ارائه اثر "النحو فی رحاب القرآن الکریم"
«زهرا عظیمی» با ارائه اثر "احکام تشریعی قرآن در حوزه حقوق خانواده با تکیه بر معیارهای سازگاری، تناسب، هماهنگی و واقع‏گرایی"
«فاطمه مغیثی» با ارائه اثر "علم حجاب اکبر"
«زهره خاکی» با ارائه اثر "حجامت و زالودرمانی در طب اسلامی"
«مهدی مردانی» با ارائه اثر "اعتبارسنجی انگاره ستایش امام علی(ع) از خلیفه دوم (بر پایه خطبه 228 نهج‏البلاغه)"
«فاطمه مریدی» با ارائه اثر "نقش مصلحت در عرفی شدن دین از منظر امام خمینی(ره)"
«مهدی رفیعا» با ارائه اثر "روزه عاشورا (بررسی فقهی تاریخی اخبار مربوط به روزه عاشورا در مجامع اهل‏سنت و تشیع)"
«الهام اسکندری» با ارائه اثر "روش‏شناسی نظریه فقهی فهم اجتماعی نصوص"
«احمد امامی‏راد» با ارائه اثر "مسائل اخلاقی در مشاوره اسلامی و مقایسه آن با نظام‏نامه اخلاقی انجمن مشاوره آمریکا"
«وحیده جعفرآبادی» با ارائه اثر "بلوغ عقلانی و جسمانی از منظر آیات و روایات"
«محمدحسین کیانی» با ارائه اثر "جنبش‏های نوپدید معنوی در چشم‏انداز فرهنگی ایران"
«ام‏البنین دامادی» با ارائه اثر "شناخت بنی‏اسرائیل دیروز و صهیونیسم امروز"
«لیلا یوسف‏زاده بایگی» با ارائه اثر "ایمان از نگاه شهید مطهری"
«حمیده سادات شهیدی» با ارائه اثر "روش‏های مواجه با اضطراب کودکان"
«شیر علی شجاع» با ارائه اثر "نقد نظریه تجربه دینی یا تأکید بر قرآن"

رتبه سوم:
«ابوالفضل هادی‏منش» با ارائه اثر "ترجمه کتاب مختارنامه"
«سید ذبیح‏الله مسعودیان‏زاده» با ارائه اثر "مسئولیت ناشی از اقدامات تماشاگران مسابقات ورزشی"
«سید مصطفی مطهری بیگدلی» با ارائه اثر "حوزه حدیثی سمرقند و کش"
«معصومه سادات سالک» با ارائه اثر "پارادوکس مرتبه مثالی نفس حادث در نفس‏شناسی صدرالمتألهین"
«رییس اعظم شاهد» با ارائه اثر "اعجاز ازدیدگاه مستشرقان"
«شکوراف» با ارائه اثر " ترجمه کتاب حکمت‏نامه کودک"
«سمیه مقدسی» با ارائه اثر "فرزندخواندگی در ایران"
«آرزو شکری» با ارائه اثر "حقوق اهل‏بیت(ع) از دیدگاه قرآن و حدیث"
«محمد پناهی‏بخش» با ارائه اثر "کتاب الاسامی"
«محمدامیر حق‏شناس» با ارائه اثر "مبادی منطق"
«مسلم گریوانی» با ارائه اثر "خدایی که در این نزدیکی است"
«فائزه اسکندری» با ارائه اثر "ارزیابی نرم‏افزارهای علوم اسلامی (قرآن، حدیث، فقه و احکام) شهر قم از سه دیدگاه رابط کاربر، قابلیت جستجو و تجربه کاربری"
«محمد حقانی‏فضل» با ارائه اثر "بررسی خطاناپذیری عهد جدید از دیدگاه مسیحیان"
«محمدکاظمی» با ارائه اثر "سبک‏شناسی تفسیر تبیان در تعامل با روایات تفسیری"
«زهرا گودرزی» با ارائه اثر "بررسی شبیه‏سازی و احکام آن"
«لیلا کولیوند» با ارائه اثر "مادر و سیر تربیتی کودک و نوجوان"
«مهدیه نامدار» با ارائه اثر "جهانی شدن و امنیت ملی ایران با تاکید بر فرهنگ شیعی"
«مرضیه صادق» با ارائه اثر "تفسیر علیت به تشأن در فلسفه ملاصدرا"
«حسین جمالی» با ارائه اثر "تمرین صرف"
«نفیسه شمیرانی‏مهر» با ارائه اثر "نوآوری علامه طباطبایی(ره) در برهان صدیقین"
«سمیرا قنبری» با ارائه اثر "التطور الدلالی فی المفردات القرآنیه"
«محمد ناطقی» با ارائه اثر "زبان دین از دیدگاه ویتکنشتاین و علامه طباطبایی(ره)"
«نعیمه تاجیک خاوه» با ارائه اثر "مباحث فقهی روش‏های پیشگیری از بارداری"
«معصومه اسماعیلی» با ارائه اثر "عقلانیت در فلسفه ابن‏سینا"

شایستگان تقدیر:
علی عباس‏آبادی
سید عنایت‏الله کاظمی
ابولفضل آخوندزاده
سید احمد فقیه
سعید هلالیان
نجمه جوادی‏پور
حکیمه مفتح
ژیلا اسدی
سمانه نهاوندی
سید علی‏رضا عالمی
سیده الهام امام‏زاده
فاطمه شابندر
محمدجواد حسنی‏بیرونی
فاطمه روحبخش زائری
سمیه مهدوی‏نژاد
سید خلیل حسینی
محدثه‏سادات حق‏شناس
سیده زهرا معصومی‏لاری
مرضیه احمدی
عبدالحسین مشکانی
وحید مهدوی‏راد
رضا یعقوبی
اصغر کشوری
امیدجان گنجه‏اف
مینا حسینی
نرجس صفری
پروین نیک‏سرشت
مریم یزدانی
الهام ملکشاهی
وحیده دانا
محبوبه کافی
فاطمه خالق‏صفت
عبدالقادر محمدی
محمدحسین مدنی
زینب داربر
آزیتا رستم گوهری
خدیجه فرجی تیرآبادی
احمد موذنی بیستگانی
فاطمه مسچی
وجیهه محمدی‏دوست
رضا وظیفه‏مند
زینب گرامی
سعیده محسنی‏نسب
احمد اولیایی
محراب‏علی صفدری
زینب داودی
فاطمه اکبری
محمدحسین فصیحی
محمد کاشی‏زاده
محمد سلطان‏محمدی
محمدهادی کمالی
حسین‏علی محمدی
قربان علی فکرت
سید کاظم کاظمی یزدی
حسین رحمانی تیرکلائی
فائزه حاجی‏ابراهیم
رقیه احمدپور
ثریا آشوری
مجتبی قربانی‏شهرت
مهدی جهانشاهی
فاطمه مدرس
محمدعلی اسماعیلی
زینب تشکری‏صالح
محمدباقر محقق
ولی‏الله عباسی
سید مرتضی عادلی
حامد ولی‏زاده
علی هوشیار
علیرضا صادقی‏خواه
اشرف عاشق‏حسینی
عباسعلی مشکانی
محسن باباخانی طهرانی
سید مهدی موسوی
حدیثه زنگنه
معصومه حسن‏زاده
اعظم پورحیدر
معصومه نجفی‏دلیر
مصطفی مسعودیان
محبوبه اختری
زهرا محسن‏زاده
وجیهه تقی‏زاده
محمدامین میرزایی
نسیبه سوری
معصومه حمیدی‏پور
محمد مروارید
سید صابر قیاس‏الحسینی
فهمیه قاسمی فیروزآبادی
طاهره روحانی
اکرم حسینی
نسرین زندی‏بهار
منیژه شمسایی
لیلا شهمرادی
ملیحه شاکری

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳