پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹
به گزارش درخشنده خبرنگار كازرون نما ، نصر الله ايزدي خواه در ديدار جمعي از اهالي روستاهاي حاشيه تالاب پريشان با فرماندار كازرون بيان داشت:‌ طرحي كه قبلا براي احداث جاده در حاشيه تالاب اين شهرستان اجرا شد به دليل تخريب و تغييراتي كه در جشمه هاي موجود در اين منطقه ايجاد شد، اشتباه بود

دادستان عمومي و انقلاب كازرون گفت:‌هم اينك حل مشكل برخي از روستاهاي حاشيه تالاب پريشان كازرون توسط كارشناسان محيط زيست كشور در دست بررسي است.

به گزارش درخشنده خبرنگار كازرون نما ، نصر الله ايزدي خواه در ديدار جمعي از اهالي روستاهاي حاشيه تالاب پريشان با فرماندار كازرون بيان داشت:‌ طرحي كه قبلا براي احداث جاده در حاشيه تالاب اين شهرستان اجرا شد به دليل تخريب و تغييراتي كه در جشمه هاي موجود در اين منطقه ايجاد شد، اشتباه بود.

وي خطاب به روستاييان حاشيه اين تالاب گفت:‌همه مسوولان اين شهرستان از مشكلات شما در اين زمينه اطلاع دارند و مطلع هستيم كه در سال 87 ، نيزارها را تخريب كردند تادر اين منطقه جاده احداث شود و در واقع بستر تالابر را براي انجام اين امر تخريب كردند و با به عنوان احداث اسكله شيلات برخي از چشمه ها را پر كردند.

وي افزود:‌هدف اين است كه جاده اي درحاشيه اين تالاب احداث شود كه هم به نفع ساكنان اين منطقه باشد و هم تخريب محيط زيست را به حداقل برساند و ما نيز تلاش مي كنيم كه مشكلات موجود در اين زمينه حل شود نه اينكه مشكلي بر آنها افزوده شود.

فرماندار كازرون هم در اين ديدار اظهار داشت:‌با توجه به بعد بين المللي و اهميت اين تالاب، مي بايست براي احداث جاده در حاشيه اين مكان، كار كارشناسي دقيق صورت گيرد.

كاووس رييسي افزود:‌ با توجه به اينكه مكان هايي كه به ثبت بين المللي رسيده است قوانين بين المللي ويژه هم بر آنها حاكم است از اين رو بايد اثرات مثبت و منفي احداث جاده

در حاشيه تالاب پريشان به دقت بررسي شود و در اين ميان حق طبيعت و بيت المال نيز مد نظر قرار گيرد.

فرماندار كازرون بيان كرد:‌براي احداث اين جاده ما تابع نظرات كارشناسي در اين زمينه هستيم

و در صورت تاييد كارشناسان مبني بر احداث جاده ، اين امر حتما انجام خواهد شد.

جمال خداپرست، مسوول محيط زيست شهرستان كازرون هم در اين نشست گفت:‌ تمام سعي ما احياي تالاب پريشان است و احداث اين جاده به شرط اينكه به اين تالاب صدمه اي وارد نكند و مشكلي براي زيستگاه پرندگان اين مكان ايجاد نشود، احداث خواهد شد.

درياچة پريشان يا فامور، در 15 كيلومتري جنوب شرقي شهرستان كازرون قرار داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳