پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶

رييس‌جمهور تصريح كرد: ساختن ايران يعني ارايه زندگي الگوي متعالي به بشريت و ساختن ايران يك عمل انقلابي، آرماني و الهي است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد در ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر در جمع مردم اين شهر گفت: استان بوشهر سرزمين مردمان بيدار و مجاهدان است. اين خطه پيش‌قراولان ملت ايران در مبارزه با استعمار و چپاولگران جهاني است. اگر فداكاري‌ها و دلاوري‌ها و از خودگذشتگي‌هاي شجاعان، علما، مجاهدان، مردان و زنان غيور اين ديار نبود، سرنوشت ديگري براي ملت ما رقم خورده بود. مردم اين ديار مرزباناني امين براي مرزهاي فرهنگ، عزت و استقلال ايران هستند. آنها معرف آزادي‌خواهي و استقلال‌طلبي همه‌ ملت ايران مي‌باشند و ايمان و هوشياري، مهمان‌نوازي و خوشرويي و مجاهدت مستمر از ويژگي‌هاي مردم بوشهر است. اين سرزمين، سرزمين پرورش عالمان عامل و شجاع و جوانان مومن و انقلابي است، در طول تاريخ و امروز براي همه ملت ما مفيد و نافع بوده است.

رييس‌جمهور گفت: دل‌هاي دريايي، همت‌هاي آرماني و ايمان مستحكم و انديشه نوراني مردم اين ديار، بوشهر را در مسير پيشرفت و كمال قرار داده است و به فضل الهي به سمت بالاترين حد شايستگي حركت مي‌كند. اين ديار در كنار خليج فارس چون نگيني درخشان، نور عزت و هدايت و معنويت منتشر كرده است و تا بوشهري‌ها هستند اين خليج نيلگون فارس موجب عزت ايران خواهد بود.

احمدي‌نژاد در حالي كه لباس دليران تنگستان را بر تن داشت، گفت: من در جاهاي مختلف به مزاح و جدي گفته‌ام كه كسي نتوانسته است سر نماينده ملت ايران در جهان كلاه بگذارد اما با افتخار و به نشانه‌ عزت و شرف، كلاه دليران تنگستان را بر سر مي‌گذارم و اين لباس را كه لباس شجاعت و غيرت است بر تن مي‌كنم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود درباره‌ ويژگي‌هاي حكومت اسلامي گفت: حكومت اسلامي ويژگي‌هايي دارد كه از جمله‌ آن‌ها توحيد و ولايت، عدالت‌محوري، مهرورزي، حفظ كرامت انساني و دفاع از حقوق مردم، دفاع از مظلوم، خدمت به مردم و تلاش براي پيشرفت كشور و تلاش براي افزايش عزت ملي و هم‌چنين تلاش براي ساختن جامعه نمونه و الگو مي‌باشد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي حكومت اسلامي نيز اقامه نماز است.

رييس‌جمهور در ادامه به شرح جزيياتي از اقامه نماز در حكومت اسلامي پرداخت.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: كسي كه با اسم شيطان و براي خودخواهي‌هاي خود كار كند حاصل تلاش‌هايش جنگ و كشتار و ضربه زدن به اقتصاد و فرهنگ و شخصيت انسان است. آن آقا براي نجات اقتصاد ورشكسته با مقدماتي فريبكارانه، حوادث 11 سپتامبر و تخريب برج‌هاي دوقلو را بهانه‌اي كرد تا بتواند به افغانستان و عراق لشگر بكشد و تاكنون يك ميليون كشته حاصل تلاش او بوده است و ميليون‌ها آواره، ثروت اين دو كشور، و جان و مال و ناموس و مردم اين كشورها را زير پاي انسان‌هاي خشن و بي‌رحم خود له كرده‌اند و از سوي ديگر رژيم صهيونيستي را بر مردم منطقه تحميل كردند و قريب به چهار سال است كه مردم مظلوم غزه را تحت محاصره شديد دارند و اجازه نمي‌دهند آب و غذا و داروي كافي به اين منطقه برسد و دائما بمب و گلوله بر سر آنها مي‌ريزند.

وي گفت: امروز همه رنگ عوض كرده‌اند و شعار طرفداري از مردم منطقه سر مي‌دهند و باز هم به دنبال فريبكاري جديد هستند. آن‌ها فهميده‌اند كه در دل ملت‌هاي منطقه‌ ما و تمام ملت‌هاي عالم يك انرژي سهمگيني عليه مستكبران و فاسدها ذخيره شده است و براي مقابله با عدالت‌طلبي و حق حاكميت مردم بر سرنوشتشان و آزادي عزت و كرامت، باز هم تلاش مي‌كنند كه اين انرژي را منحرف كنند و بتوانند شرايط را مديريت كنند. سوار موج مي‌شوند تا وضعيت گذشته‌ برخي كشورها را به شكل ديگري دوباره حاكم كنند تا رژيم صهيونيستي را هم بتوانند نجات دهند. آنها تلاش مي‌كنند اصلاحاتي جزئي در اين كشورها ايجاد كنند تا رژيم صهيونيستي كه ماموريتي جز فتنه و تهاجم در منطقه ندارد حفظ شود.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: آزادي بيان، حق تعيين سرنوشت، مطالبه عزت، عدالت حق ملت‌هاست. آن‌ها بايد بتوانند حاكمان خود را انتخاب كنند. مردم بايد تعيين كنند كه چه اتفاقي در كشورها بيفتد و كشورشان در چه مسيري حركت كند و برنامه‌ها و مواضع آن چگونه باشد. جالب است كه هر جاي دنيا كه يك ديكتاتوري وجود دارد اين مدعيان دموكراسي از او حمايت مي‌كنند و هرچه ديكتاتورتر باشند، وابسته‌ترند. ديكتاتورها به هر نسبتي كه با ديكتاتوري‌شان در ميان ملت‌ها نفرت ايجاد مي‌كنند، بايد بيشتر به استكبار وابسته باشند. اما آن‌چه كه ما در 60 – 70 سال گذشته از آمريكايي‌ها ديده‌ايم بي‌وفايي و ناجوانمردي است. آنها وقتي كه منافعشان ايجاب كند ديكتاتورهايي كه خود را براي منافع آنها با مردم درگير شده‌اند را فدا مي‌كنند تا بتوانند خود را نجات دهند. صدام فردي بود كه براي خودشيريني در مقابل اربابان خود جنايت‌هاي زيادي كرد اما وقتي منافعشان ايجاب مي‌كرد كه او را بردارند اين كار را كردند. وقتي هم كه شعله‌هاي خشم ملت ما در زمان شاه خائن برافروخته شد، دست از حمايت از شاه كشيدند و او را حتي به كشور خود راه ندادند.

احمدي‌نژاد خطاب به كشورهاي استكباري گفت: دوره‌اي كه شما ملت‌ها را فريب دهيد گذشته است. به خود بياييد، شما در آخر خط هستيد و بايد راه خود را عوض كنيد. دو راه داريد؛ يك راه به نفع شماست و آن اين‌كه به اقيانوس ملت‌ها بپيونديد و فريبكاري را كنار بگذاريد و با ملت‌ها همراهي كنيد. راه ديگر اين است كه روش استكباري و دغل‌كارانه خود را ادامه دهيد. اگر به اين راه ادامه دهيد دست قدرت خدا از آستين مردم بيرون مي‌آيد و شما را از كاخ‌هايتان به زير مي‌كشد.

وي به موضوع هسته‌يي اشاره كرد و گفت: بعد از ماجراهايي كه ايجاد شده بود گفتند مي‌خواهيم با شما مذاكره كنيم كه ما هم در پاسخ به آنها گفتيم بر اساس عدالت و احترام متقابل حاضر به گفت‌وگو هستيم. در استانبول گفت‌وگو كردند و البته انتظار نمي‌رفت در استانبول همه‌ مسائل حل شود؛ چرا كه مسائل سابقه‌ زيادي دارد و پيچيده شده است. آنها اگر راه همكاري را انتخاب كنند امكان به نتيجه رسيدن هست. بايد معلوم شود آنها چه قدم‌هايي مي‌خواهند بردارند تا ما هم بدانيم چه قدم‌هايي بايد برداريم. اگر صادقانه بيايند نتيجه مي‌گيرند. با احترام و پايبندي به قانون و عدالت اگر جلو بيايند با آنها گفت‌وگو مي‌كنيم و براي حل مسائل دنيا راه حل پيدا مي‌كنيم. ما همواره از منطق و عدالت و احترام به قانون استقبال كرده‌ايم اما آنها بايد بدانند اگر در گوشه‌ ذهنشان اين است كه با كش دادن موضوع و بهانه‌هاي مختلف فكر مي‌كنند كه مي‌توانند در ايران كسي پيدا كنند كه از حق ملت ما كوتاه بيايد اشتباه مي‌كنند. اين ملت سر حرف خود ايستاده است و سر سوزني عقب‌نشيني محال است.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود بر ساختن ايران تاكيد كرد و گفت: ساختن ايران يعني ارايه زندگي الگوي متعالي به بشريت. ساختن ايران يك عمل انقلابي، آرماني و الهي است و بايد دست به دست هم دهيم و ايران را بسازيم و در اين راه نيازمند همدلي و همراهي و كار و تلاش هستيم. دشمنان از پيشرفت ايران ناراحت هستند و وقتي پيشرفت‌هاي فضايي، ماهواره‌اي، موشكي، هسته‌يي و بيوتكنولوژي ما را مي‌بينند عصباني مي‌شوند و آنها ايران آرام و همدلي در ايران را نمي‌خواهند.

وي افزود: برخي دنياطلبان و خودخواهان كه زماني به صورت ظاهري با ما همراه بودند و از اول هم مشكل داشتند خود را مالك و صاحب ايران مي‌دانند. خود را صاحب ملكي مي‌دانند كه ايران در آن قرار گرفته است. آنها دست در دست بيگانه مي‌خواهند جلوي پيشرفت ملت ما را سد كنند اما ساختن با كار و تلاش است و ملت مسير پيشرفت خود را يافته است و اين تبليغات بر او اثر نمي‌كند و تا رسيدن به قله‌هاي پيشرفت از پا نمي‌نشيند.

احمدي‌نژاد به هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: اين طرح يك گام به سمت عدالت و با هوشياري شما اين طرح ادامه خواهد داشت و روزي مي‌رسد كه همه يارانه‌ها و درآمد داخلي نفت مستقيما در جيب آحاد ملت قرار گيرد.

رييس‌جمهور در ادامه بر تلاش دولت براي رفع بيكاري و اشتغال تاكيد كرد و گفت: دولت در سال آينده علاوه بر بودجه‌هاي معمول، 30 هزار ميليارد تومان براي سرمايه‌گذاري و اشتغال‌زايي براي جوانان اختصاص داده است. من مراقب هستم كه اين بودجه‌ها تنها در مركز كشور و در اختيار معدودي قرار نگيرد. سهم بوشهر بايد مستقيما به بوشهر داده شود و ما تلاش مي‌كنيم قبل از پايان سال، سهم استان‌ها را به آنها ابلاغ كنيم.

در حاشيه سخنراني رييس جمهور، جمعيت حاضر علاوه بر شعارهايي كه در حمايت از ولايت فقيه و رييس‌جمهور سر مي‌دادند، در چند نوبت با شعارهايي عليه سران فتنه، خواستار محاكمه و اعدام آنها شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸