پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۷
به گزارش كازرون نما به نقل از وبلاگستان مشرق، روح الله احمدزاده کرمانی استاندار 32 ساله فارس، وبلاگی به نام "نسل سوم" راه اندازی کرده که قرار است در آن دلنوشته ها، اشعار، خاطرات و سوابقش را منتشر کند. عنوان اولین مطلب وبلاگ استاندار فارس "جمهوریت ، اسلامیت ، ایرانیت" است.

 

روح الله احمدزاده کرمانی استاندار 32 ساله فارس، وبلاگی به نام 'نسل سوم' راه اندازی کرده که قرار است در آن دلنوشته ها، اشعار، خاطرات و سوابقش را منتشر کند.

به گزارش  كازرون نما به نقل از وبلاگستان مشرق، روح الله احمدزاده کرمانی استاندار 32 ساله فارس، وبلاگی به نام "نسل سوم" راه اندازی کرده که قرار است در آن دلنوشته ها، اشعار، خاطرات و سوابقش را منتشر کند. وی در اولین مطلب وبلاگ خود با عنوان "جمهوریت ، اسلامیت ، ایرانیت" نوشت: 

1. چندیست با خود کلنجار می رفتم که این چند سطر را به رشته تحریر در آورم یا خیر؟ مطالبی که دغدغه اصلی من است اما می دانید آدم وقتی در جایگاه و منصبی قرار می گیرد؛ باید خیلی جوانب را در نظر داشته باشد. البته در این وبلاگ حقیر نه از جایگاه حقوقی که در آن قرار گرفته ام بلکه از خاستگاه یک «جوان مسلمان ایرانی» قلم خواهم زد. جوانی که بیش از سه دهه از بهترین دوران شکل گیری فکری و شخصیتی خود را در ادوار پس از انقلاب اسلامی ایران سپری کرده است و اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی یعنی دوره گفتمان پیشرفت و عدالت ( به تعبیر مقام عظمای ولایت ) مشغول تلاش و تکاپو هستم. به عبارتی متعلق به تمام ادوار بعد از انقلاب اسلامی ام . من را شاید بتوان به تعبیری نمونه ای از رویش های انقلاب اسلامی دانست. نسلی که میراث دار نسل اول و دوم انقلاب اسلامی است. نسل اول و دوم بانیان انقلاب و نسل ما وارثان و حافظان انقلاب اسلامی اند؛ منظورم همین جوانهای امروزی است که بهتر است آنها را «نسل سوم» بنامیم.

2. نسل سوم، مومنانه و مجاهدانه بر آرمانهای با عظمت ملت تاریخ ساز ایران تاکید دارد. آرمانهایی که در انقلاب بزرگ اسلامی در سال 1357 به تجلی رسید. انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب عظیم تاریخی ، انسانی و جهانی بود. انقلابی که در سال 1979 یعنی در دهه های پایانی قرن بیستم به وقوع پیوست و مسیر تحولات منطقه ای و جهانی را تغییر داد. در واقع انقلاب اسلامی ایران یک «نه» بزرگ به مناسبات هژمونیک بین المللی و نفی دو قطبی کاپیتالیسم- سوسیالیسم بود که طرح نویی در مناسبات جهانی برآمده از اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) را ارائه نمود. انقلاب اسلامی ایران با آرمانهای توحید و یکتاپرستی، عدالت خواهی، جمهوریت خواهی، استقلال طلبی، استکبار ستیزی، قیام برای رهایی مستضعفین عالم، آزادی واقعی و حفظ شأن و کرامت انسانی ، منجر به شکل گیری "جمهوری اسلامی ایران" شد.

3. در سه ضلعی «جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت» قرار شد که جمهور مردم در کلیه مناسبات داخلی به معنی واقعی نقش آفرینی کنند و تجلی جمهور که در دوره سلاطین و جباران گذشته به «افسانه جمهوریت» تبدیل شده بود، این بار پس از انقلاب اسلامی، از افسانه به حقیقت پیوست.

4. اسلامیت که باید ترجمان آن را در کلام گوهرین حضرت امام (ره) یافت که همان اسلام ناب محمدی (ص) بود ، متفاوت از اسلام آمریکایی، اسلام کمونیسم خون آشام، اسلام تحجر، اسلام تجدد ، اسلام مرفهین بی درد، اسلام سازش و فرومایگی و بسیاری اسلام های التقاطی و انحرافی دیگر بود.

5. ضلع سوم اما ایرانیت بود. همان ایرانی که بیش از هزاران سال، امپراطوری فرهنگی بوده است. ایرانی که اسلامی حقیقی و ناب و مبتنی بر اندیشه زلال ولایت به جهان عرضه داشت. ایرانی که در طول تاریخ همواره اندیشه توحیدی در آن جریان داشته و حتی قبل از ورود اسلام به عنوان جامع ترین دین نزد پروردگار به سرزمین ایران، کانون توحید و یکتاپرستی بوده است و همیشه اندیشه های توحیدی زرتشتیسم، مانع از بروز انحرافات غیر توحیدی چون مانویسم، مزدکیسم و میتراییسم به ساحت اندیشه توحیدی ایرانیان قبل از اسلام بوده است. ایرانی که آنقدر عمق و غنای فکری، معرفتی ، علمی ، فرهنگی و تمدنی داشت که حمله اسکندر، اعراب، افغان ها، عثمان ها، مغول ها و غیره نتوانست منجر به زوال فرهنگی و گسل اجتماعی- فکری گردد و ساخت اجتماعی و ساحت معرفتی را مضمحل سازد. ایرانی که جهان اسلام را به قله تمدن اسلامی رساند. ایرانی که در طول تاریخ اندیشه بشری، ملجا و پناهگاه بسیاری از فلاسفه و اندیشه ورزان رانده شده از امپراطوری های جهان از جمله روم باستان بوده است.

6. نسل من هر سه را، آن هم به نحو تمام و کمال آن می خواهد. نسل سوم جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را به عنوان سه آگزیوم و اصل موضوعه انقلاب اسلامی با کلیه لوازم اش می خواهد. آنسان که منطقیون می گویند که «التزام به شی التزام به لوازم آنست».

7. شاید در مطلب اول خسته تان کرده باشم. برخی از دوستانم به من میگویند که قلمت کمی ثقیل است. البته اقتضای وبلاگ نویسی سلیس نگاری و راحت صحبت کردن است که امیدوارم در مطالب بعدی این اصل را رعایت کنم. در ضمن سعی خواهم کرد برخی نوشته هایم مثل شعرهایی که سروده ام یا بعضی از مقالات علمی و یا برخی خاطرات و حرفهایی را که نمیتوانم خیلی رسمی بیانشان کنم به زبان خودمانی تر در این وبلاگ به نگارش اش همت گمارم.

8. میخواستم مطلب را به پایان برسانم که به دلم افتاد تفالی به قرآن رب الارباب عالم بزنم که این آیه آمد :

واجعل لی لسان صدق فی الاخرین (شعرا/84 )


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پوریا کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
0
0
با سلام.
آدرس وبلاگم:kazeroonfars.blogfa.com را برای کازرون نما ارسال کردم.خواستم بدانم که آیا وبلاگم را در فهرست وبلاگ هایتان ثبت کرده اید یا خیر.
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴