پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
امام جمعه كازرون:
به گزارش خبرنگاركازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون خواستار اختصاص درصد قابل توجهي از اعتبارات فرهنگي براي بزرگداشت شهدا و ايجاد موزه شهدا در هر يك از شهرها شد و ابراز داشت: بايد سمت و سوي فعاليت‌هاي فرهنگي به سمت ترويج فرهنگ شهدا باشد.
به گزارش خبرنگاركازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با تقدير از مردم به دليل حضور باشكوه در راهپيمايي 22 بهمن اظهار داشت: مردم با حضورشان در صحنه وفاداري خود را به نظام اسلامي و ولايت فقيه نشان داده‌اند. 

وي با تاكيد بر بيان دستاوردهاي انقلاب براي مردم و نسل جوان، بيان اين دستاوردها را موجب تقويت اعتماد به نفس دانست و افزود: انقلاب اسلامي سرآغاز تحولات جدي در منطقه و دنيا شد. 

خرسند مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي را تشكيل حكومت ديني در قالب جمهوري اسلامي يعني مردم سالاري ديني عنوان و اضافه كرد: نفي شرق، غرب و دولت‌هاي استكبار يعني استكبارستيزي و بيداري اسلامي و ملت‌هاي آزاده غيراسلامي از ديگر دستاوردهاي انقالاب اسلامي است كه نمونه بارز آن به وضوح در شمال آفريقا مشاهده مي‌شود و شاهد خيزش اسلامي ملت‌هاي اسلامي هستيم. 

وي با بيان اينكه بعد از 32 سال از انقلاب اسلامي امروز خاورميانه اسلامي در حال شكل‌گيري است و در مرحله سوم عالم بايد اسلامي شود ادامه داد: قيام مردم مصر از روي بصيرت و شناخت بوده و خواهان ساقط شدن سيسيتم حكومتي مصر هستند و در صورتي كه با رفتن مبارك سيستم عوض نشود، مردم مصر از حركتشان دست برنمي‌دارند. 
نماينده ولي فقيه در كازرون با تاكيد بر پافشاري و ايستادگي مردم مصر بر مواضع اصولي خود، عظمت ملت ايران را به دليل استقامت آنها برشمرد و خاطرنشان كرد: مردم مصر اگر مي‌خواهند عزيز شوند بايد بر مواضع اصولي خود پافشاري كنند. 

خرسند حركت مردم مصر را گامي بلند به سمت تشكيل خاورميانه اسلامي، اضمحلال و نابودي اسرائيل دانست و تصريح كرد: نخست وزير اسرائيل بيش از حسني مبارك از تحولات مصر مي‌ترسد چرا كه اين تحولات بر ديگر كشورها تاثير مي‌گذارد. 

وي با بيان اينكه دشمن به دنبال ايجاد انحراف در قيام مصر است، نابودي حسني مبارك و اربابش آمريكا و اسرائيل را قطعي دانست و با اشاره به خصوصيات كشور مصر بيان داشت: اين كشور مركز بزرگترين حوزه علميه اهل سنت، پرجمعيت‌ترين كشور اسلامي آفريقا و از جايگاه علمي موفقي برخوردار بوده و همچنين به دليل قرار گرفتن در منطقه بسيار حساس جغرافيايي، در اختيار داشتن آبراه استراتژيك سوئز، همسايگي با فلسطين و غيره از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. 

امام جمعه كازرون با اشاره به برگزاري يادواره 14 هزار و 600 شهيد ولايتمدار استان فارس در اردبيهشت ماه سال 90، بزرگداشت شهدا، ترويج فرهنگ شهادت و تجليل از شهدا را يك وظيفه همگاني، اسلامي و ملي دانست و گفت: تا زمان وجود فرهنگ شهادت در جامعه، هيچ آسيبي به انقلاب و مملكت نمي‌رسد. 

خرسند با تاكيد بر انجام كارهاي فرهنگي و ماندگار براي حفظ و تقويت فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت، يكي از نمادهاي معرفي استان فارس را شهداي اين استان برشمرد و خواستار فراهم كردن امكانات براي برگزاري اين كنگره شد و ابراز داشت: هرگونه كم‌كاري، عدم همكاري و كارشكني در برگزاري كنگره شهدا خيانت به آرمان‌هاي شهدا و يك كار ضدانقلابي است. 

وي با بيان اينكه هزينه براي شهدا اسراف نبوده بلكه سرمايه‌گذاري است، خواستار اختصاص درصد قابل توجهي از اعتبارات فرهنگي براي بزرگداشت شهدا و ايجاد موزه شهدا در هر يك از شهرها شد و ابراز داشت: بايد سمت و سوي فعاليت‌هاي فرهنگي به سمت ترويج فرهنگ شهدا باشد. 

نماينده ولي فقيه در كازرون، شهدا را امامزادگان آينده ملت معرفي و اضافه كرد: اميد داريم كه با همت مضاعف و كار مضاعف شاهد برگزاري كنگره شهدا با شكوه و با عظمت در سطح استان فارس باشيم. 

خرسند در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز صدور حكم تاريخي امام خميني (ره) مبني بر ارتداد سلمان رشدي گفت: شجاعت و بصيرت امام در اين حكم متجلي شد و اگر چه سلمان رشدي به ظاهر زنده اما اين حكم به قوت خود باقي است و نشان داد كسي نبايد جرات توهين به مقدسات اسلامي را داشته باشد. 

وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه كازرون با اشاره به خصوصيات پيامبر اسلام (ص) اظهار داشت: روحيه ايستادگي امام خميني (ره) در مقابل جبهه كفر و نفاق برگرفته از روحيه پيامبر اسلام بود و همگي ما نيز بايد پيامبر را به عنوان الگوي حسنه براي خود قرار دهيم تا معضلات جامعه كمتر شود. 

امام جمعه كازرون در بخش پاياني خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر سالروز شهادت امام حسن عسكري (ع) را تسليت گفت. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰