پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۲

حیاط مدرسه راهنمایی موحد از ولوله و سر و صدای بچه ها پر شده بود . اریبهشت ماه 57 داشت آخرین روزهایش را در این شهر مظلوم سپری می کرد. پایه سوم مدرسه تعطیل شده بود. خبر دادند که میدان شهدای فعلی (شاه یا خیرات سابق) تجمع و درگیری است . با جمعی از هم کلاسیها با گذشتن از کوچه پس کوچه های بازارچه مسجد حاج رضا خودمان را سر خیرات رساندیم،جمعیت معترضی که عمدتا جوان بودند به صورت پراکنده در دو طرف پیاده رو خیابان شهدای جنوبی فعلی حضور داشتند .شعارها بالا گرفت سنگ و حتی گچینه (گچ خشک) به سمت نیروهای مستقر در میدان پرتاب می شد و مدتی به تعقیب و گریز بچه ها گذشت. چه هنوز التهاب شهر از شهادت اولین شهید کازرون شهید منصور محسن پور فروکش نکرده بود؛ در همین گیر و دار طنین محکم شعار مرگ بر شاه!همه را متوجه به خود کرد .مرگ بر شاه،مرگ بر شاه ! یکدم به گوش می رسید .نگاه ها به سمت صدا سرک کشیدند جوانی سوار بر موتور هوندای 125 همانطور که دست چپ خود را مشت کرده و به سمت میدان شعار می داد و بالا می آمد ... از نبش خیابان که گذشت و وارد میدان شد با صدای ایست، ایست! مامورین و شلیک گلوله های هوایی و زمینی مواجه شد ولی بی توجه گذشت و همچنان شعار می  داد، دستور آتش ... ! آن جوان انقلابی موتور سوار – که آن روز برای ما نا آشنا بود- با شکستن طلسم ترس ،شجاعانه در خون خود غلطید و در مقابل در مسجد نو (شهدای فعلی) نقش بر آسفالت میدان شد . او نمکی محمدی دومین شهید انقلاب کازرون بود.روحش شاد ، راهش پر رهرو و  آرمانش پیروزباد.


نویسنده: مرتضي ديانتي نسب
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سامان رنجبر
|
-
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
0
0
باسلام این خاطره را آقای دیانتی سال71-72 موقعی که حقیر دانش آموز سال دوم دبیرستان نوبنیاد جره بودم سر کلاس عربی برایمان بازگو کردند بیاد آنروز افتادم آقای دیانتی واقعا مرد متدین وبا احساس مسؤولیت بالا هستند خداوند ایشانرا حفظ کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹