پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۹
یك استاد حوزه گفت: آيت‌الله مرعشي نجفي(ره) از جمله افرادي هستند که با جامعيت علمي در علوم مختلفي مانند فقه، اصول، رجال، کلام و... مسير تکامل معنوي را طي کرده بودند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين فاطمي‌نيا در مراسم بيست‌ويکمين سالگرد ارتحال آيت‌الله مرعشي نجفي با اشاره به علماي برجسته چون سيدمرتضي، شيخ مفيد، شيخ طوسي، سيدرضي، امام خميني(ره) و... گفت: تاريخ تشيع علماي فراواني را که از جامعيت علمي و مراتب عالي معنوي برخوردار بودند، به خود ديده است که به وجود آنان افتخار مي‌کند.

وي محبت قلبي به ائمه(ع) را يکي از ويژگي‌هاي بارز آيت‌االله مرعشي نجفي بيان کرد و گفت: تمامي آثار علمي معظم‌له در حول محور اهل‌بيت(ع) بود و اهتمام خاصي به زيارت و توسل به اين بزرگوران داشت.

خطيب اين مراسم با اشاره به اوج ارادت و عشق اين مرجع فقيد به اهل بيت(ع) به ذکر خاطره‌هايي از ايشان پرداخت و خاطرنشان كرد: آيت‌الله مرعشي نجفي هر لباسي را که مي‌دوخت، تا آن را به ضريح مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تبرک نمي‌کرد، نمي‌پوشيد؛ حتي گاهي اوقات خم مي‌شد و محاسن خود را به محل عبور زائران آن حضرت مي‌گذاشت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تأکيد بر اين‌که «اشراف بر علم رجال کار ساده‌اي نيست» يادآورشد: عده‌اي گمان مي‌کنند که علم رجال دنبال کردن برخي نام‌ها و منابع است؛ در صورتي که اين کار نياز به اجتهاد دارد؛ زيرا ممکن است در احاديث شيعي تحريف شده باشد و تشابه اسمي به وجود مي‌آيد و يا اين که راويان حديث در دوره‌اي از زندگي خود دچار انحراف گرديده باشند.

اين استاد حوزه با بيان اين‌که «تا انسان وارد اين علوم نشود، نمي‌تواند متوجه دشواري‌هاي آن‌ها شود» گفت: امروز برخي با اندک علمي که به دست مي‌آورند، فکر مي‌کنند که همه چيز را مي‌دانند و يا با بهره‌گيري از برخي امکانات پژوهشي، پژوهشگر هستند؛ در صورتي که اين امکانات از لوازم تحقيق است، نه محقق پرور.

وي همچنين به مهمترين اثر ماندگار حضرت آيت الله مرعشي نجفي؛ يعني کتابخانه اين مرجع فقيد اشاره و خاطرنشان كرد: اين کتابخانه، که از نظر تنوع آثار، بي‌نظير است، با خون جگر و زحمات طاقت فرسا جمع‌آوري شده است، به عنوان ميراث ماندگاري اين فقيه وارسته مورد استفاده محققي و پژوهشگران ايراني و غير ايراني مي‌باشد.

به گزارش ايسنا به نقل از مركز خبر حوزه اين مراسم با حضور نمايندگان بيوت مراجع عظام، مسوولين دفتر مقام معظم رهبري در قم ، برخي از اعضاي جامعه مدرسين، شوراي عالي و خبرگان رهبري، روحانيون و طلاب، زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و ارادتمندان فقه و فقاهت در مسجد امام رضا (ع)قم برگزار شد.


 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳