پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۱۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
نماينده كازرون در مجلس:
به گزارش خبرنگار كازرون نما، نماينده مردم كازرون در مجلس شوراي اسلامي گفت: بخش چنارشاهيجان در زمينه امكانات بهداشتي محروم بوده و با توجه به اينكه موقعيت اين بخش در مسير چهار استان كشور قرار دارد از اين رو نسبت به ساير بخش‌هاي كازرون از وضعيت ممتازي برخوردار است.
به گزارش خبرنگار كازرون نما، غلامرضا دهقان‌ناصرآبادي شنبه ‌شب در مراسم كلنگ‌زني بيمارستان 32 تختخوابي شهر قائميه كه با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار شد با اشاره به مشكلات حوزه درماني بخش‌هاي چنارشاهيجان، كوهمره نودان، جره و بالاده، خشت و كنارتخته اظهار داشت: بخش چنارشاهيجان در زمينه امكانات بهداشتي محروم بوده و با توجه به اينكه موقعيت اين بخش در مسير چهار استان كشور قرار دارد از اين رو نسبت به ساير بخش‌هاي كازرون از وضعيت ممتازي برخوردار است. 
وي با بيان اينكه به دليل وجود ترافيك شديدي كه در محورهاي ورودي چنارشاهيجان وجود دارد شاهد وقوع تصادفات مرگباري هستيم افزود: به لحاظ نبودن مركز خدماتي درماني معتبر در اين بخش با تلاش وزير بهداشت اين مركز درماني به بيمارستان 32 تختخوابي ارتقا پيدا كرد. 
دهقان‌ناصرآبادي اضافه كرد: بخش كوهمره نودان داراي يك مركز خدمات درماني است كه جوابگوي نيازهاي درماني و بهداشتي آن نيست و بخش جره و بالاده نيز به لحاظ عدم وجود بيمارستان رنج مي‌برد. 
وي عنوان كرد: سطح نظام بهداشت و درمان در شهرستان كازرون از سطح واقعي كتاب نظام سلامت بسيار پايين است. 
نماينده كازرون در مجلس شوراي اسلامي با تقدير و تشكر از وزير بهداشت خواستار تبديل مركز خدمات درماني شهر نودان به شبانه‌روزي و ارتقاي مركز خدمات درماني جره و بالاده به بيمارستان 32 تختخوابي شد و تصريح كرد: روستاي ملاي انبار از توابع بخش چنارشاهيجان كه در حال تبديل شدن به شهر است با پنج هزار نفر جمعيت فاقد مركز خدمات درماني است. 
اين مسئول خاطرنشان كرد: اميدواريم امروز با وجود دولت خدمتگزار دهم و روحيه جهادي اين دولت و با حضور استاندار پرتلاش و انقلابي استان فارس، خدمت به مناطق محروم سرعت گيرد. 
در ادامه اين مراسم داريوش دهقان سرپرست بخشداري چنارشايجان از تلاش‌هاي دولت خدمتگزار، وزير بهداشت، نماينده مردم شهرستان كازرون در مجلس شوراي اسلامي، و حمايت‌هاي استاندار فارس، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز و فرماندار كازرون كه منجر به تصويب بيمارستان شهر قائميه و كلنگ‌زني شد، تشكر و از حضور مردم چنارشاهيجان در مراسم كلنگ‌زني بيمارستان 32 تختخوابي قائميه قدرداني كرد. 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
r-r
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
0
آقای فرماندار سلام ، فرماندار محترم پرتلاش ،پرجوش،پرانر‍ژی و خیرخواه.
آنچه در ذیل می آید از طرف یکی از اعضا شاغل در دانشگاههای تهران می باشد (البته بنده اصالتا کازرونی هستم)
امید است حضرتعالی تصمیم شایسته و قاطعی را اتخاذ نمایید تا شاید مشکلات این شهرستان بخصوص در حوزه بهداشت ودرمان تا حدودی مرتفع شود
بنده درهفته گذشته بخاطر ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و برنامه های جنبی آن ( نذورات و… ) در کازرون بودم ، خوب بنا به ضرورت ایجاب نمود که به بیمارستان بروم ( بعنوان همراهی بیمار ) ، آنچه در بیمارستان دیدم چیزی جز جهنم و انفجار و نا رضایتی اکثر یت مراجعین و بیماران نبود که احتمالا بصورت جست و گریخته شاید به گوش شما مسئولین برسد . در این چتد روز که در محافل مختلف عزاداری و نذری دادن شرکت میکردم عمده بحثهای روز به بهداشت و درمان و بیماری در شهر معطوف می شد که باعث شد اینجانب کنکاشی ناچیز و گذرا داشته باشم که متوجه شدم در حال حاضر بدلیل موارد متعدد نه تنها مراجعین و مردم بلکه پزشکان و پرسنل مراکز بهداشتی درمانی نارضایتی کامل از وضع موجود دارند که در ذیل بعضی از موارد را بصورت گذرا ذکر می نمایم :
۱- چطور ممکنست در سالهای گذشته بخصوص سال های ۸۵-۸۶-۸۷- حتی روستاهای اطراف کازرون دارای چندین پزشک باشند ولی امسال دریغ از یک پزشک مثلا در چند سال گذشته همین مهرنجان ۲-۳ پزشک ، دریس ۲پزشک سید حسین ۲پزشک انارستان ۲پزشک و ………داشت که خود بنا به ضرورت کاری و تحقیقی که قبلا داشتم آمار را از مرکز بهداشت اخذ نموده بودم اما در حال حاضر در بعضی جاها دریغ ازیک پزشک ، آنهم با این تعداد بیماران .
ما میدانیم که سال به سال به فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و مامایی و آزمایشگاهی و پرستاری و اطاق عمل اضافه می شود پس چرا این یکی دو سال جاری اوضاع بسیار وخیم بنظر میرسد.
در همین چند روز با بعضی از پرسنل و پزشکان مقیم کازرون (بیش از ۱۳-۱۴ نفر که بعضا نسبت اقوام و آشنایی داشتند) صحبت میکردم همه ااز مدیریت ضعیف بهداشت درمان و گروه گرایی و باند بازی وی سخن می گفتند مخصوصا جوابهایی که آقای بهداشت ودرمان در خصوص مسائل جاری اداره اش داشت که یا دائما با موبایلش درگیر است یا میگوید چون من تشخیص دادم ، چون من میگویم ، چون جلو من بلند نشده ، چون با منسوبین من مشکل داشته ؛ چون درب ماشین را برایم باز نکرده و…… بله من تکبر من خود بزرگ بینی البته برای پرسنل و مراجعین عادی و در مقابل چاپلوسی برای بعضی مسئولین خاص .
در ضمن آنچه بصورت مشترک شنیدم برخورد بد و ناپسند مسئولین و بعضی عوامل دست اندر کار مرکز بهداشت با پزشکان و پرسنل و ارباب رجوع بود که پزشکان و فارغالتحصیلان غیربومی و بعضا بومی را فراری میدهد
همچنین همه متفق القول می گویند آیا کسی که تا بحال یک ساعت در این بیمارستان کازرون کار نکرده یکساعت بعنوان پزشک اتفاقات نبوده سابقه کار اجرایی ندارد و اگر چند ماهی هم مسئولیتی داشته که بسیار عملکرد ضعیفی داشته ، چگونه ممکنست در راس اداره بزرگ بهداشت و درمان شهرستان کازرون ( مرکزی ، نودان ، قائمیه ، کمارنج ، کنار تخته ، خشت ، نرگس زار ، جره ، دادین و بالاده و دشت برم ) قرار گیرد می گفتند کسی که همه کارهایش بطور مشهود با دستپاچگی همراه می باشد و قدرت تصمیم گیری ندارد و تصمیم گیریش و کارهایش وانجام یا عدم انجام هر کاری را نمی دانم جاروقی جورقی انجام میدهد یا تصمیم میگیرد مدیر است ؟
و نکته ای که بخوبی همه جا بطرق مختلف بیان میکردند در گیر شدن سیستم بهداشت و درمان به حالت روز مرگی و گذران وقت بود که این خود نوعی بی تفاوتی و در نهایت عدم مسئولیت پذیری پرسنل را بدنبال خواهد داشت و اینکه قریب به اتفاق میگفتند با این مدیریت و این کارکرد امید به بهبود روند صفر می باشد

۲- و اما آنچه مشهود بود در صحبت های پرسنل و پزشکان بیمارستان وبخصوص مراکزبهداشتی و درمانی تبعیض شدید بین پرسنل با پرسنل و پزشک با پزشک در پرداخت ها و مزایا و بخصوص عدم پرداخت قریب طلبی پرسنل بین ۱۲- ۲۲ماه و نکته دیگر جابجایی های انجام شده پرسنل حوزه بهداشت و درمان از روی غرض ورزی و بعضا ایجاد گروه گرایی و باند بازی بود که عمده پرسنل از آن سخن میگفتند .

۳- یا در جایی دیگر با بیماران و همراهان بیمار که صحبت میکردم عمده مشکل را درمدیریت و ضعف مدیریت میدانستند مشکل را در ناتوانی و عدم برنامه ریزی ( حتی کوتاه مدت ) مسئولین بیمارستان و بهداشت و درمان میدانستند مشکل را در عدم آگاهی مدیریت بهداشت و درمان میدانستند مشکل را در برخورد غیر مسئولانه و غیر پیگیر و بعضا تحقیر آمیز مسئولین بیمارستان و بهداشت میدانستند گرچه از همکاری پرسنل و پزشکان در حد توانشان نیز سخن میگوفتند
بنده مطمئن هستم تا زمانیکه یک فرد مدیر قوی و شایسته و آشنا بکار و دارای سابقه مدیریت نباشد حتی اگر شما و نماینده محترم و همچنین امام جمعه محترم بطورتمام وقت هم و غمتان را تنها صرف بهداشت ودرمان کنید این اداره بزرگ سرو سامان نمی یابد .
امید دارم تا قبل از دهه فجر که شاید بنده به کازرون بیایم حضرتعالی پیگیری بفرمایید تا یک تغییر مدیریتی درست و شایسته در حوزه بهداشت و در مان حاصل گردد تا شاید این شهرستان بتواند به جایگاه واقعی اش دست یابد .
خدایا تو خود شاهد باش که حق این مردم شریف بسیار بیش از این می باشد .

a-y
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
0
فرماندار بزرگوار ، نماینده عالی دولت در شهرستان
چه کسی پاسخگو است؟
چه کسی مسئول است ؟
چه کسی پیگیری احقاق حق مردم می کند ؟
آیا می دانید که مدتهاست در بیمارستان کازرون از تمامی بیمارانی که اعمال جراحی دارند دوبار حق العمل گرفته می شود یکی نرخ بیمارستان و یکی نرخ هیات امنایی یا آزاد ؟
طبق کدام قانون یا مصوبه یا رویه باید دو بار حق العمل بگیرند . آیا مردم بیچاره و شاید بی اطلاع باید هزینه اعمال جراحی را دوبار پرداخت نمایند ؟
آیا علیرغم ماده قانونی و محکم که به صراحت اعلام داشته : کلیه هزینه های درمان بیماران تصادفی رایگان می باشد باید حق العمل های چند صد هزار تومانی از مصدومین گرفته شود ؟ آیا این کلاهبرداری مسئولین بیمارستان و شبکه بهداشت نمی باشد ؟
واقعا چه کسی پاسخگو است ؟ چه کسی رسیدگی می کند ؟ جنابعالی که بعنوان نماینده عالی دولت هستید باید به داد مردم برسید با ید جلو قانون گریزی و سوء مدیریت مسئولین بیمارستان را بگیرید
آیا می دانید که علیرغم درآمد چند ده میلیونی جراحان بیمارستان ، هنگام پرداخت به این پزشکان حتی یک ریال مالیات از آنها کسر نمی گردد که این خود ظلم و تبعیض مضاعف می باشد آیا این مسئله بیانگر سوء مدیریت شدید در بیمارستان و شبکه بهداشت نمی باشد آیا نوعی کلاهبرداری با عنوان دولتی نمی باشد ؟ کافی است به پرونده بیماران و خود بیماران مراجعه نمایید تا ببینید از تمامی بیماران یکبار هزینه حق العمل توسط بیمارستان گرفته شده و یکبار هم در اطاقی کنار اطاق رئیس بیمارستان هزینه گزاف دیگری بعنوان حق العمل گرفته شده است .
واقعا این عدالت است نباید برخورد شود نباید پیگیری شود
آیا با کلاهبر داری و عدم اطلاع بیماران هزینه هر عمل در حد بیمارستانهای خصوصی از بیماران اخذ نمی شود ؟
تورا بخدا تورا به خون شهدا رسیدگی کن برخورد قانونی کن پیگیری کن مطمئن باش دعای خیر مردم مومن و خدا دوست همراهت است . یا علی

س - ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
0
مسئول محترم کازرون نما
آیا تا بحال میدان مرکزی شهر و دیگر خیابانها را دیده اید هرکسی برای خود یک گاز پیک نیک و یک ماهی تابه گذاشته و مشغول طبخ سمبوسه ، فلافل ، نخود و باقلاو….. می باشد پس بهداشت کجاست
بهداشت چکار میکند ، بوی بسیار بسیار نامطبوع روغن سوخته در میدان شهدا بخوبی استشمام می شود پس مسئولین و مامورین بهداشت کجا هستند ؟
آیا فکر کرده اید امسال که این همه درمانگاهها و بیمارستانها مملو از بیماران است نتیجه بی کفایتی و عدم اطلاع رسانی و عدم آموزش مردم توسط مرکز بهداشت می باشد آیا این بی کفایتی مسئولین بهداشت شهرستان نیست واقعا باید رسیدگی شود چرا امسال اینقدر بیماری آنفلونزا شیوع پیدا کرده چطور سالهای گذشته که سراسر دنیا آنفلونزای خوکی ، مرغی ، افغانی و چچنی درگیر بود بخاطر عملکرد بهتر مسئولین بهداشت شیوع بیماری بسیار کمتر بود اما امسال که این بیماری در دنیا و کشور ایران کمتر است در شهر کازرون چندین ماه است که بیمارستان و درمانگاهها و مطب ها مملو از مریض است این بی کفایتی و ضعف شدید مدیریت مسئولین فعلی بهداشت و درمان را نمی رساند
اگر این وضع بهداشت است منتظر شیوع بیماریهای دیگری باشید به نظر بنده با ید چراغ دستی برداشت و بدنبال مسئولین سالهای گذشته (که حداقل توانستند خیلی موارد را پیشگیری کنند ) بگردیم امید دارم
مسئولین رده اول شهر ( نماینده محترم امام جمعه معزز فرماندار پرتلاش ) رسیدگی کنند و یک فرد مدیر و قوی برای این مسئولیت بگمارند تا وضع بهداشت ودرمان سر و سامان یابد انشا اله .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴