پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۰۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۳
شهيد محمدرحيم حق‌شناس
کاظم پدیدار
 قبل از عملیات کربلای چهار به گردان ما ملحق شد. جوانی تیز هوش، چابک، با استعداد و پر تلاش بود. وقتی اراده می کرد کاری را انجام دهد تا آخر آن کار رامی رفت و آن کار را به سرانجام می رسانید. در آموزش‌های قبل از عملیات در گتوند شوش با علاقه بسیاری زیادی شرکت می نمود و تمام توان خود را معطوف به فراگیري آموزش نموده بود.

در عین بهره مندی از هوش و زکاوت سرشار، چابکی و چالاکی که داشت کم رو و کم توقع بود. آمده بود تا به ندای امامش لبیک بگوید و خدمتی کرده باشد. بهمین خاطر وقتی به او گفته شد که شما باید بروید و در گردان دیگری غیر از گردان حضرت زینب (س) خدمت نمایی؛ با جان و دل پذیرفت و ادامه خدمت را در گردان امام رضا (ع) و در کنار شهید باقری (معاون  گردان )سپری نمود.

در شب عملیات کربلای چهار و در حالیکه گرم درگیری و نبرد با دشمن بودیم ناگهان او را دیدم که با شور و شعف و خوشحال زایدوصفی به من سلام کرد. گفتم شما اینجا چکار می کنی. گفت دست سرنوشت مرا به این سو کشانده است. (ظاهراً از گردان خودشان جدا و دیگر نتوانسته بودند به آنان ملحق شوند).

با انرژی و شور و اشتیاق خاصی سراغ عراقی ها می گرفت. گفت آنها کجا هستند؟ می‌خواهم بروم و به قول خودمان دمار از روزگار آنان در آورم.

خیلی عجله داشت. کمی او را آرام کردم. گفتم صبر کن تا دیدن عراقی‌ها فاصله ای نیست. یکی از برادران را صدا زدم گفتم محمد رحیم را می بری تا کمی مانده به اول خط که محل درگیريست. به ایشان گفتم کاری نمی کنی تا من خودم بیایم و بگویم چه کار کنید. لازم بود هماهنگي هايي انجام دهم تا مقداري مهمات جهت پشتيباني از رزمندگان تهيه و به آنان مي داديم.  ما و عراقی ها در یک کانال بودیم و فاصله بسیار کمی در درگیری داشتیم. نیم ساعتی نگذشته بود که دیدم دو نفر از برادران محمد رحیم را در حالیکه غرق به خون و به شدت مجروح شده بود آوردند. گفتم چه شده ؟

گفتند: عراقی ها می خواستند ما را دور بزنند و محمد رحیم رفت که از دور زدن آنان جلوگیری نماید عراقی ها با موشک آرپی چی او را هدف قرار دادند. در حالیکه امیدی به زنده ماندن او نبود او را به عقب فرستادیم. ولی وضعیت منطقه طوری بود که محال بود این امر به سرانجام برسد. چند روز بعد از اتمام عملیات متوجه شدیم که جسم مطهرش در منطقه مانده.

بابت شهدای عزیزمان که در منطقه دشمن مانده بودند  و شکستی که در عملیات کربلای چهار حاصل گردیده بود نگران بودیم و غمناک که خبر عملیات کربلای 5 واصل گردید.

اين خبر تاثير عجيبي روي روحيه رزمندگان داشت ، آخر تعدادي از عزيزان ما در منطقه دشمن مانده بودند و آوردن اجساد مطهرشان بدون انجام عمليات بزرگ ، غير ممكن بود. عمليات كربلاي پنج شروع شد وبه لطف خدا بعد از پیروزی در این عملیات و گرفتن انتقام شهدای کربلای چهار ، اجساد شهدا ، از جمله محمد رحیم که توسط عراقی ها دفن شده بودند کشف و جهت خاکسپاری به کازرون منتقل گردید.

انشاءالله که این شهدا و دوستان دیگر شهیدمان شفیع ما در روز محشر و روز مکافات باشند.

روحش شاد و يادش گرامي باد .


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
0
1
نام خانوادگی شهید؟
پاسخ ها
ماشااله امین افشار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نام خانوادگی شهید /حق شناس میباشد.الحق که دلاوری پرشوروباانرژی بود که دران شب شاهد جان فشانیهایش بودیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹