پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۲
هفته‌نامه سلمان

معرفی « شغل- سن – تحصیلات – زمینه و سابقه کاری »

بنده سيد هدايت ا... عسكري نژاد هستم. مدرك كارشناسي ارشد در رشته‌ي آموزشي زبان انگيسي دارم. ليسانس خود را از دانشگاه تربيت معلم تهران و كارشناسي ارشدم را در دانشگاه دولتي اصفهان گرفتم و در حال حاضر مدرس دانشگاه آزاد، پيام نور، آموزشكده‌ي فني سما و حوزه‌ي علميه‌ي خواهران هستم.

 

چه شد که تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتید .

اصولاً از بدو پيروزي انقلاب بنده خود را بدهكار انقلاب مي‌دانستم و اراده كرده بودم در هر جايي كه لازم است از انقلاب و رهبري دفاع نمايم. انتخاب شورا فرصت خوبي بود كه با عنايت خداوندي و لطف مردم شريف توفيق خدمتگزاري به اينجانب رسيد و مي‌توانم با خدمت به مردم توشه‌اي براي آخرت خودم فراهم كنم.

 

به نظر خودتان چه ویژگی خاصی داشتید که مردم به شما رای دادند ؟

البته قضاوت در مورد ويژگي‌هاي فردي را بايد از مردم جويا شد. مشكل است كه انسان بتواند خودش را معرفي كند. اما شايد با توجه به شناختي كه از مردم شهرم دارم، مردم سوابق سياسي درخشان، صداقت و نحوه‌ي خدمتگزاري را در من ديده‌اند.

 

در طول تبلیغات چه مقدار هزینه کردید ؟

دوستاني كه ما را تشويق به شركت در انتخابات كردند براي ما هزينه‌ي اندكي را پيش‌بيني مي‌كردند. اما با توجه به وضعيت اقتصادي روز شايد هزينه‌هايي كه در امر انتخابات هزينه شد قابل پيش بيني نبود. اما حدود يك ميليون تومان بنده خرج كردم و البته تعدادي از دوستان هم داوطلبانه بعضي از كارهاي تبليغي را انجام دادند.

 

عملکرد شورای فعلی را چگونه می بینید ؟

هم شوراي اول و هم شوراي دوم در حد خود به مردم خدمت كردند. البته براي قضاوت منصفانه بايد توان مالي و امكانات لجستيكي اين عزيزان را مدنظر بگيريم. ولي به نظر حقير برادران و خواهران دو شورا نهايت سعي خود را در خدمت به مردم ابراز داشتند. ليكن اگر اختلافات سياسي تا اندازه‌اي برفضاي شورا پراكنده نشده بود خدمت بيشتري مي‌توانستند ارائه دهند.

 

در پاسخ کسانی که شما را متهم می کنند که برای مقاصد شخصی وارد شورا شده اید چه می گویید‌؟

بنده از قبل از پيروزي انقلاب فعاليت‌هاي سياسي خود را شروع كرده بودم. شايد رسماً از سال 56 بنده پا به عرصه‌ي فعاليت‌هاي سياسي گذاشته باشم و بعد از پيروزي انقلاب هم از چهره‌هاي مشخص شهر و دانشگاه بوده‌ام و پست‌هاي زيادي نيز به بنده پيشنهاد شده كه بپذيرم. اما نه به جهت فرار از مسؤوليت كه به اين خاطر كه احساس كردم برادران ديگري وجود دارند كه شايد بتوانند بهتر از من خدمت كنند، قبول نمي‌كردم. و اين هم انتخاب مردم بوده و كسي هم مرا منصوب نكرده است.

 

به نظر شما حضور کدامیک از کاندیداهایی که رأی نیاوردند می توانست در شورا مفید و تاثیر گذار واقع شود؟

شايد جواب اين سؤال تا اندكي اذهان را متوجه بعضي از گمان‌هاي باطل نمايد. بنده بهتر است درباره‌ي اعضاي منتخب صحبت كنم كه آن را از مقدرات الهي مي‌دانم. و به همه‌ي كانديداهايي كه در صحنه‌ي انتخابات حضور به هم رسانيده‌اند احترام مي‌گذارم.

 

دوست دارید رییس شورا شوید ؟

اگر واژه‌ي رئيس را عوض كنيم و واژه‌ي هماهنگ كننده را به جاي آن به كار ببريم شايد تأمل روي اين منصب آن چنان هم لازم نباشد. به نظر حقير وحدت شورا در راه خدمت به مردم از اهم واجبات است و هر عاملي كه بتواند اين وحدت را خدشه‌دار كند و ما را از كمك به اين مردم شريف بازدارد خيانت است. من سعي مي‌كنم كه كليه‌ي عوامل را از ذهنم بزدايم و حتي در بعضي از موارد كه لازم باشد از خواسته‌هاي خودم بگذرم و يقين دارم كه همه‌ي دوستان اين گونه فكر مي‌كنند.

 

به نظر شما شركتتان در ائتلافي به نام «ائتلاف مهر» چقدر در موفقيتتان مؤثر بوده است؟

من فكر نمي‌كنم كه اين ائتلاف كمكي به من كرده باشد. البته من به تمام دوستاني كه در اين ائتلاف شركت داشتند احترام مي‌گذارم و از كياست، درايت و مهارت آن‌ها آگاهي دارم. اما همگي تعصبي در انتخاب شدن نداشتيم و عهد كرديم كه هر كدام انتخاب شود نهايت تلاش خود را به مردم انجام دهد. اما دست تمام كساني كه در ائتلاف زحمت كشيدند را مي‌بوسم كه اين بوسه، بوسه‌ي عبادت است.

 

اولین موضوعی که شخصاً در شورای آینده پیگیری خواهید کرد چیست ؟

من معتقدم كه اگر كليه‌ي اقشار مردم در انجام مسؤوليت‌هاي محوله تشريك مساعي كنند به اهداف عاليه نزديكتر خواهيم شد. و از برادران و دوستاني كه مي‌شناسم خواهش كردم كه با هماهنگي با خبرگان و نخبگان محلي دست به تشكيل شوراهاي محلي بزنند و اين كار كليه‌ي نيروهاي مخلص كه يا كانديدا نشده و يا اين كه توفيق خدمتگزاري پيدا نكردند بتوانند بازويي پرتوان براي شوراها باشند و بدون مشاركت مردم به ويژه جوانان مشاركت ما ناچيز خواهد بود.

 

مردم چگونه می توانند مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند ؟

شايد شوراي محلات پل ارتباطي بين اعضاي شورا و مردم باشد. اما يقيناً با برنامه‌ريزي كه در شورا به عمل خواهد آمد مردم به راحتي مي‌توانند در ساعات تعيين شده با واسطه يا بي‌واسطه رجوع كنند تا ما در خدمتشان باشيم.

 

چه طرح‌های زیرساختی برای آینده‌ي شهر در نظر دارید ؟

من معتقدم كه با توجه به عدم طرح‌هاي زيرساختي براي شهرما شوراي جديد نياز دارد كه طرح‌هايي در اين زمينه ارائه دهد. از جمله شغل آفريني و ايجاد مشاغل لازم براي جوانان در اين شهر. در اين رهگذر ما توانستيم با تعدادي از خيرين خارج از كازرون تماس بگيريم و اين دوستان آمادگي خود را در صورت ارائه‌ي مجوز در سرمايه‌گذاري در ساخت برخي كارخانه‌هاي كوچك و بزرگ در اين شهر را عهده‌دار شوند و يقيناً اين طرح‌ها در سال‌هاي آينده جواب خواهد داد و نه تنها شغل آفرين خواهد بود، بلكه شكوفايي اقتصادي، اجتماعي و حتي فرهنگي شهر را به دنبال خواهد داشت.

 

با بزرگان علم و ادب شهر(قديم – معاصر) آشنا هستيد؟

بنده، فردي هستم كه با توجه به حوزه‌ي كاري‌ام در دانشگاه به طور مرتب به مطالعه‌ي كتب و نشريات علاقه دارم. از طرفي بنده 14 سال است كه عضو انجمن اسلامي كتابخانه‌ي شهرستان هستم و اين امر باعث شده كه تا حدودي با بزرگان اين شهر آشنايي داشته باشم و يقيناً اين آشنايي با كتاب و كتابخوانان مي‌توانند مرا ياري بيشتري نمايد و سعي بر اين خواهيم داشت كه به كمك اعضاي منتخب حركت فرهنگي در معرض اين شخصيت‌هاي علمي و ادبي داشته باشيم.

 

مهمترین تجربه ای که در انتخابات به دست آوردید چه بود ؟

بزرگ‌ترين تجربه‌ي من به آن تفكري كه از قبل نسبت به مردم شريف داشتم و برايم يقین حاصل كرد كه مردمي داريم هميشه در عرصه‌ي سياست حاضرند واز كيان اسلام، نظام و رهبري دفاع مي‌كنند. خدمت به اين مردم افتخار است. اين تجربه‌ درسي به من داد كه هميشه در خدمت مردم شريف باشم.

 

چقدر از فعالیتهای شهردار فعلی آگاهید آياایشان را شهردار موفقی می دانید ؟

علي رغم عدم سنخيت رشته‌ي تحصيلي ايشان با كارشان، اما خلوص، پاكي، صداقت و فعاليت ايشان در عرضه كردن همه‌ي توانشان در خدمت به مردم قابل تحسين است. بنده ايشان را چون فردي پاك و صادق از لحاظ فكري و از نظر مالي مي‌شناسم يقين دارم كه توانسته است بر رشته‌ي غير تخصصي خود غلبه كند و كمك شاياني به اين شهر كرده است.

 

فکر می کنید اعضای شورا در آینده اختلافی با هم خواهند داشت ؟

من يك ويژگي خوبي كه براي شوراي آينده قايلم اين است كه اين شورا جولانگاه سياسي نخواهد بود و زمينه‌هاي سياسي براي حركت‌هاي نازيبا ايجاد نخواهد كرد. افرادي در اين شورا هستند كه عليرغمي كه رشد سياسي دارند اما درگير مسايل سياسي درون و برون شورايي نخواهند شد و اين باعث نخواهد شد كه شورا به تعطيلي كشيده شده و از خدمت به مردم شريف بازبماند.

 

فکر می کنید مردم 4 سال دیگر چه نمره ای به شما می دهند ؟

پيش بيني بسيار سخت است. اما ما دل در گرو لطف خداوندي داريم. چون خالصانه پا در اين عرصه گذاشته‌ايم و اراده كرده‌ايم كه خالصانه خدمت كنيم. يقيناً شرمنده مردم شريف نخواهيم شد.

 

از مردم چه توقعی برای بازده بهتر شورای آینده دارید ؟

مردم بايد بدانند كه اعضاي شورا منتخب آن‌ها هستند. بنابراين يقيناً آنان احساس مسؤوليت مي‌كنند و موفقيت شورا موفقيت مردم است و خداي ناخواسته شكست شورا ناراحتي مردم را به دنبال دارد. پس يقيناً خود مبلغ ما خواهند بود و در اين راه ما را تنها نخواهند گذاشت.

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۳:۰۲
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۴۱