پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۹
هفته‌نامه سلمان

معرفی « شغل- سن – تحصیلات – زمینه و سابقه کاری »

بنده، سيد محمد شفيع طبيب لقماني، فرزند دكتر سيد محمد تقي طبيب لقماني، پنجاه و دو سالم است و ديپلم طبيعي دارم. در شهرداري شيراز استخدام شدم و بعد به شهرداري كازرون منتقل شدم و در خدمت مردم زادگاهم بودم.

 

چه شد که تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتید .

والله من در دوران خدمتم خدمتگزار صادقي براي مردم، حتي افراد ضعيف بودم و بعد كه بازنشست شدم اكثر مردم مشكلاتشان را با من در ميان مي‌گذاشتند و من هم تا آن جايي كه مي‌توانستم در خدمت مردم بودم. اين بود كه گفتم شايد بتوانم خدمتگزاري براي خدمت به مردم باشم و مردم هم نسبت به خدمتگزار خودشان قدر شناسي كردند و اين را ثابت كردند كه اگر كسي كوچكترين احترامي به آن‌ها بكند با همه چيزشان پاي او مي‌ايستند.

 

به نظر خودتان چه ویژگی خاصی داشتید که مردم به شما رای دادند ؟

صداقت. فكر مي‌كنم به صداقتم رأي دادند.

 

در طول تبلیغات چه مقدار هزینه کردید ؟

والله فكر مي‌كنم حدود دو ميليون تومان شد. من خودم دلم مي‌خواست حتي يك پوستر هم چاپ نكنم و اي كاش اين هزينه را مي‌شد در يك راه مثبت خرج كرد. چون من مي‌ديدم بعضي پوسترها را پاره مي‌كردند و دور مي‌ريختند كه واقعاً حيف و ميل مي‌شد.

 

در پاسخ کسانی که شما را متهم می کنند که برای مقاصد شخصی وارد شورا شده اید چه می‌گویید؟

شورا اين طور هم نيست كه يك نفر وارد آن بشود همه‌ي قدرت دستش باشد و مي‌تواند همه كار را انجام بدهد. اگر مصوبه‌اي رأي اكثريت بياورد فرمانداري و استانداري روي آن نظارت دارد و اگر خلافي باشد حتي مردم هم مي‌توانند روي آن نظارت داشته باشند. و من هم الحمدالله تا حالا تأمين بوده‌ام و نه اين بوده كه بخواهم براي خودم چيزي دست و پا كنم.

 

به نظر شما حضور کدامیک از کاندیداهایی که رأی نیاوردند می توانست در شورا مفید و تأثیر گذار واقع شود؟

همه‌ي اين‌هايي كه ثبت نام كرده‌اند نيتشان خير بوده است. چون شورا جايي است كه مي‌توانسته‌اند خدمت كنند. من به همه‌ي آن‌ها احترام مي‌گذارم.

 

دوست دارید رییس شورا شوید ؟

هر چه مصلحت الهي باشد. صلاح خدا هر چه باشد همان مي‌شود. برايم هم فرقي نمي‌كند كه رييس باشم يا نه. من در تبليغاتم هم گفته‌ام كه «من بدين در نه پي حشمت و جاه آمده‌ام»

 

به نظر خودتان قبل و بعد از انتخابات رفتارتان عوض شده است ؟

سعي مي‌كنم خيلي متواضع‌تر از قبل باشم. البته انتخاب من تشكري بوده كه مردم از من كرده‌اند پس من بايد با مردم متواضع‌تر از قبل باشم.

 

اولین موضوعی که شخصاً در شورای آینده پیگیری خواهید کرد چیست ؟

نيتم اين است كه اول بين هم سنگرهايمان تفاهم، وحدت و يكپارچگي باشد كه نظر رهبرمان هم همين است براي شهر ما حزب و گروه ودسته و جناح و باند به درد نمي‌خورد و اين طور نبايد باشد كه مثلاً كوچه فلاني كه جناحش با من نمي‌خورد نبايد آبادشود. نيت فقط بايد خدمت به شهر باشد و من منافع شهر را به منافع شخصي ترجيح مي‌دهم.

 

سرگرمي شما چيست؟

روزنامه، اخبار تلويزيون، مطالعه‌ي تاريخ

 

آخرين كتابي كه خوانده‌ايد چه بوده است؟

دليران تنگستان و چند روز پيش هم كتاب كازرونيه را خواندم.

 

نظرتان راجع به فعالیت های هنری چیست و در آینده چقدر در جمع آنان حضور پیدا خواهید کرد ؟

شهر ما شهر هنرپروري بوده است. خيلي كسان به نامي بوده‌اند كه الآن كم نامند.

 

مردم چگونه می توانند مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند ؟

من درِ خانه‌ام باز است. هر جا كه مشكلي باشد من در خدمت مردم هستم. و همين الآن هم خيلي‌ها رجوع مي‌كنند و راهنمايي مي‌خواهند.

 

چه طرح‌های زیرساختی برای آینده شهر در نظر دارید ؟

خوشبختانه طرح جامع شهر ما دارد به تصويب مي‌رسد. طرح جامع چيزي است كه شركتي با متخصصين كاردان روي نقشه‌ي شهر كار مي‌كنند و چيزهايي كه در آينده براي شهر لازم است مصوب شده و بعد ابلاغ مي‌شود. و يا اين كه مثلاً ] براي اولين بار است كه مي‌گويم[ من با آقاي فرماندار و محيط زيست صحبت كرده‌ام كه محيط پادگان به صورت فضاي سبز دربيايد كه مي‌تواند يك فيلتر تصفيه‌ي هوا و كاهش دهنده‌ي گرما براي شهر باشد. محيط زيست حاضر شده كه نهال بدهد و پادگان هم سربازان را به عنوان نيروي انساني براي اين كار دارد.

 

با بزرگان علم و ادب شهر(قديم – معاصر) آشنا هستيد؟

خدا آقاي مظلوم زاده را رحمت كند. بنده آقاي شيخ الحكمايي، آقاي مظفريان هم استاد من بودند. تعريف از خود نباشد پدربزرگ من هم از اهالي علم اين شهر بودند.

 

مهمترین تجربه ای که در انتخابات به دست آوردید چه بود ؟

اين كه انسان بايد هميشه توكلش به خدا باشد. من خداييش به كسي نگفتم كه تك رأي براي من بنويسند و اطرافيان مثل سير و سركه مي‌جوشيدند و نگران بودند، ولي من مي‌گفتم هر چه تقدير الهي باشد همان اتفاق مي‌افتد.

 

چقدر از فعالیت‌های شهردار فعلی آگاهید آياایشان را شهردار موفقی می دانید ؟

اقدام مفيدي كه آقاي عسكري كرده و شايد خيلي هم توي ديد نباشد اين است كه اغلب كوچه پس كوچه‌ها را آسفالت كرده است. در هر صورت روي يك غلطك دارد كار مي‌كند. با توجه به اين كه ممكن است رشته‌اش هم نباشد. ولي يكي دوسال تجربه از قبل در شورا داشته. ايشان با مردم خيلي خوب تا مي‌كند و ارباب رجوع‌ها را تحويل مي‌گيرد. آدم صادقي است.

 

فکر می کنید اعضای شورا در آینده اختلافی با هم خواهند داشت ؟

ان شاءا... كه نداشته باشند. در هر صورت ممكن است اختلاف داشته باشند. ولي در يك خانواده هم اختلاف نظر است. ولي تصميمي كه گرفته مي‌شود ان شاءا... به نفع خير و صلاح شهر باشد.

 

فکر می کنید مردم 4 سال دیگر چه نمره‌ای به شما می دهند ؟

سعي مي‌كنم نمره‌ي بيشتري بگيرم. من كه خدمتگزار و شاگرد آن‌ها هستم سعي مي‌كنم كه نمره‌ي بهتري از آن‌ها بگيرم.

خدايا چنان كـن سرانجام كار

تو خشنود باشي و ما رستگـار

 

از مردم چه توقعی برای بازده بهتر شورای آینده دارید ؟

من دست كمك به تك تك مردم دراز مي‌كنم. مخصوصاً آن‌هايي كه قدرت علمي يا مالي دارند ما مهندساني داريم كه خودشان در شهرهاي ديگر پالايشگاههاي شيمي و... احداث كرده‌اند و دوست دارم آن‌ها توي شهر خودشان هم كار كنند، من به كوچكترين فرد اين شهر احترام مي‌گذارم. همان كارگر ساده هم ممكن است نسبت به تجربه‌اش نظري بدهد كه هيچ متخصصي آن نظر را ندهد.

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۳:۰۲
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۴۱