پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۷
هفته‌نامه سلمان

 

معرفی « شغل- سن – تحصیلات – زمینه و سابقه کاری »

مهرانگيز وزيري هستم. كارشناس محيط زيست. متولد سال 1358 و فارغ‌التحصيل مهندسي كشاورزي – گرايش باغباني

 

چه شد که تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتید .

علاقه به مسائل اجتماعي و احساس مسؤوليت نسبت به همنوعان

 

چند در صدفکر می کردید که رای بیاورید ؟

سپرده بودم به خدا، يعني نتيجه‌اش برايم مهم نبود. بيشتر به عنوان يك وظيفه‌ شركت كردم و نه اين بود كه اگر رأي آوردم موفقم و اگر نياورم ناموفق

 

مهمترین مشکل فعلی شهر کازرون را چه می دانید ؟

مسئله‌ي بيكاري و ايجاد اشتغال هم در سطوح پايين كه يك سري افراد بيكار يك شغل حداقل را داشته باشند و در سطوح بالاتر مسئله‌ي درآمدهاي كلان مطرح است.

 

در طول تبلیغات چه مقدار هزینه کردید ؟

فكر مي‌كنم حدود دو ميليون تومان مي‌شود. كمك‌هاي مردمي هم از نظر نيروي انساني بود. مثل نصب پوستر و يا هماهنگي سخنراني‌ها كه مهم هم بود. ولي از لحاظ مالي افرادي بودند ولي ما قبول نكرديم.

 

عملکرد شورای فعلی را چگونه می بینید ؟

خوب مي‌بينم ولي جاي كار هنوز هست

 

در پاسخ کسانی که شما را متهم می کنند که برای مقاصد شخصی وارد شورا شده اید چه می‌گویید‌؟

مي‌گويم كه فكرشان درست نيست. مي‌توانم بگويم كساني كه نيتشان خدايي هست تشخيص مي‌دهند واين حرف را نمي‌زنند. خوب سابقه‌ي خدمتي كه در محيط زيست، جهاد كشاورزي و... داشته‌ام مي‌تواند يك نمونه‌ي خوب براي تحقيق باشد.

 

الان مدتی از انتخابات گذشته است . اگر به قبل از انتخابات برگردید باز هم کاندیدا می شوید ؟

نمي‌دانم، شايد چون نيتم طوري نبود كه اگر شركت كرده بودم و رأي نياورده بودم باز هم همين برخورد را داشته باشم.

 

به نظر شما حضور کدامیک از کاندیداهایی که رأی نیاوردند می توانست در شورا مفید و تاثیر گذار واقع شود ؟

وقتي مي‌گويم كه براي مردم مي‌خواهيم كار كنيم، ديگران هم چنين نظري را دارند. وقتي شخص با نيت قربتاً الي ا... وارد شده و رأي نياورده يك حس مسؤوليت نسبت به هم نوع داشته. و اين نيست كه كسي انتخاب بشود و او ديگر بخواهد بنشيند. آن‌ها مي‌توانند توانمندي‌ها، برنامه‌ها، و تجاربشان را در اختيار دوستانشان در شورا قرار دهند. اين پنجاه و خرده‌اي كه كانديدا شده بودند هم جزو مردم هستند و از تك تك آن‌ها براي استفاده از تجارب و انديشه‌هايشان دعوت مي‌كنم.

 

فكر مي‌كنيد شركت شما در ائتلافي به نام «ائتلاف مهر» چقدر در موفقيتتان مؤثر بوده است؟

من موفقيت را نه از ائتلاف مي‌دانم، نه از خودم و نه از چيز ديگر. من موفقيت را از خدا مي‌دانم كه بزرگتر از هر حزب و گروهي است. اگر نظر خدا نبود چه داخل و يا خارج از ائتلاف موفقيت شامل من نمي‌شد. ولي نمي‌توانم از زحمات مسؤولين ائتلاف تشكر نكنم. ان شاءا... كه زحمتشان را جبران كنم.

 

آخرين كتاب غير تخصصي كه مطالعه كرده‌ايد چه بوده است؟

كتاب در محضر لاهوتيان كه نوشته‌ي آقاي مجاهدي است و شرح حال عارف دلسوخته‌ آقاي مجتهدي

 

وضعيت «فضاي سبز» و «محيط زيست» كازرون را در حال حاضر چگونه مي‌بينيد؟

فضاي سبز نسبت به سال 81-80كه موضوع پروژه‌ي كارشناسي من بود واقعاً بهتر شده است. ولي باز هم جاي كار زياد است. مثلاً مي‌توانيم يك سري گونه‌هاي گياهي متناسب با اقليم شهر را پرورش دهيم و يا مي‌توان پارك‌هاي محله را توسعه داد و غيره كه جاي كار زياد دارد. طرحي هم خودم براي توسعه‌ي «باغ نظر» به عنوان باغ گونه‌هاي گرمسيري در منطقه‌ي جنوب دارم كه هم از نظر پژوهشي مي‌تواند مفيد باشد و هم گردشگري در مورد محيط زيست هم پسماندهاي پزشكي از مشكلات شهر است كه سعي مي‌كنيم مكان خاصي براي انهدام آن‌ها در نظر گرفته شود. البته بيمارستان يك زباله سوز دارد كه بايد تجهيز شود. و يا اين كه بايد پسماندها را از مبدأ توليد زباله كاهش دهيم. در نتيجه مشكلات دفع هم كمتر مي‌شود. مسائلي هم هست كه دوستان در شوراي دوم كار كرده‌اند. مثل ايستگاه CNG. ما سعي خواهيم كرد كارخانجاتي كه ايجاد مي‌شوند با رعايت ملاحظات زيست محيطي باشد. و اين طور نباشد كه سلامت مردم و چندين نسل را فداي منفعت يك روزه كنيم و در يك كلام توسعه‌ي پايدار و توسعه‌ي سبز را در اوليت قرار دهيم.

 

دوست دارید رییس شورا شوید ؟

من به دنبال رياست نيستم. ولي دلم هم نمي‌خواهد موجب رياست افراد رياست طلب شوم.

 

نظرتان راجع به فعالیت های هنری چیست و در آینده چقدر در جمع آنان حضور پیدا خواهید کرد ؟

من حس مي‌كنم كه فعاليت‌هاي هنري به خاطر آن كمكي كه از نظر روحي به افراد مي‌دهد با شرايط الان كه مشكلات اقتصادي وجود دارد، اگر در مجراي صحيحش اين فعاليت‌ها ادامه پيدا كند مي تواند افسردگي‌هاي دامن گير قشر جوان را كم كند.

 

مردم چگونه می توانند مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند ؟

مردم توي كوچه، خيابان، اداره‌ي محيط زيست و يا حضور خودم در مساجد و برنامه‌ها مي‌توانند مشكلاتشان را در ميان بگذارند. من هيچ حجاب و حائلي نمي‌بينم. هميشه سعي مي‌كنم ديواري بين خودم و مردم نبينم. چون خودم هم جزئي از آن‌ها هستم.

 

آيا فكر مي‌كنيد اين كه شما يك خانميد مسؤوليت ويژه‌اي را براي شما ايجاد مي‌كند؟

من نيتم نسبت به جامعه‌ي بشري فراجنسيتي است و اصلاً به اين نگاه نمي‌كنم كه من يك خانم هستم و شما يك آقا. نه اين جور نيست كه چون من يك خانم هستم خانم‌ها را در اولويت قرار مي‌دهم. ما نگاه مي‌كنيم ببينيم كدام مشكلات حادتر و در اولويت است، آن گاه برنامه‌ريزي مي‌كنيم.

 

با بزرگان علم و ادب شهر(قديم – معاصر) آشنا هستيد؟

تا حدودي بگويم كامل شايد دروغ نگفته باشم ولي علاقه‌مندم. هر بزرگي بزرگي‌اش را به راحتي به دست نياورده و انسان كمال يافته‌اي است. من در مقابل هر كدام از اين‌ها زانوي تلمذ به زمين مي‌زنم.

 

چه برنامه ای برای جوانان دارید ؟

باز هم تكرار مي‌كنم توي برنامه‌هاي من، جوان، پير، كودك، ميانسال، زن و مرد، همه يكسان‌اند. و سعي مي‌كنم كه نگاه عادلانه‌اي داشته باشم. ولي چون جوان هستم زبان و مشكلات جوانان را بيشتر درك مي‌كنم. با توجه به اين كه كازرون شهر كوچكي است و محدوديت‌هايي براي جوانان دارد معضلاتي مثل بيكاري به دنبال خود مسائلي مثل افسردگي را به دنبال دارد. و يا مثلاً در دوران دانشجويي به دانشجو بسيار بها و اهميت داده مي‌شود ولي بعد از فارغ‌التحصيلي او را وسط يك اقيانوس عظيم رها مي‌كنند و ديگر توجهي به او نمي‌شود كه بايد دست آن‌ها را گرفت و شنا كردن به آن‌ها آموخت. حداقل سعي مي‌كنم كه سنگ صبور جوانان باشم.

 

چقدر از فعالیتهای شهردار فعلی آگاهید آياایشان را شهردار موفقی می دانید ؟

فكر مي‌كنم آدم موفقي هستند و مي‌توانند موفق‌تر هم باشند.

 

فکر می کنید مردم 4 سال دیگر چه نمره ای به شما می دهند ؟

بستگي به تلاش من دارد و اميدوارم با توكل به خدا همه‌ي تلاشم را با همكاري دوستان به كار بگيرم و جوري نباشد كه در حق مردم كوتاهي كرده باشم.

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۳:۰۲
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۴۱