پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۶
هفته نامه‌ي سلمان

 

معرفی « شغل- سن – تحصیلات – زمینه و سابقه‌ي کاری »

با عرض سلام خدمت شما و همه‌ي شهروندان فهيم كازرون كه با حضور در انتخابات 24 آذر حماسه‌ي بزرگي را به وجود آوردند. بنده اسماعيل چويلي هستم. كارمند بازنشسته‌ي شهرداري كه به عنوان خدمتگزاري صديق در خدمت مردم هستم.

 

چه شد که تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتید؟

بنده بنا به پيشنهاد بعضي از دوستانم و با توجه به اين كه 30 سال در خدمت مردم كازرون بودم و چند دوره هم در سمت‌هاي مختلف به عنوان سرپرست شهرداري، مدير عامل سازمان اتوبوسراني و معاون اداري مالي شهرداري انجام وظيفه كرده‌ام شركت در انتخابات يك وظيفه‌ي شرعي و قانوني خود دانستم كه در خدمت مردم عزيز باشم.

 

چند در صدفکر می کردید که رأی بیاورید ؟

البته همه چيز دست خداست. ولي از آن جايي كه من مي‌دانستم كه شهروندان عزيز خدمتگزار خودشان را خوب مي‌شناسند و در اين 30 سال – كه زمان كمي هم نيست – كه در خدمت آن‌ها بوده‌ام زياد حدس مي‌زدم كه به اميد خدا رأي بياورم.

 

در طول تبلیغات چه مقدار هزینه کردید ؟

من زياد هزينه نكردم. ولي فكر كنم حدود 4-3 ميليون خرج كرده‌ام

 

چگونه از ليست علي البدل به ليست اعضاي اصلي شورا منتقل شديد؟

زماني كه نتيجه‌ي انتخابات را اعلام كردند، بسيار تعجب كردم و با شهروندان هم كه گفت و گو داشتم خيلي‌ها من را به عنوان عضو شوراي جديد قبول داشتند و خودم هم حدس مي‌زدم كه به عنوان نفر دوم يا سوم انتخاب شوم. با توجه به اين كه تا ساعت 5 و 6 صبح آراي من بالا بود و يك مرتبه پايين آمد. من با يكي دوتا از اعضاي شوراي اجرايي هم كه تماس داشتم گفتند نام شما در پذيرفته شدگان است. ولي ساعت 8 صبح به بعد بود كه اطلاع دادند كه شما هشتم شده‌ايد. من از اين جريان ناراحت شدم. بعد خدمت فرماندار محترم رسيدم و جريان را مطرح كردم كه ايشان هم توجيه كردند كه فكر نكنم اين اتفاق افتاده باشد. پس ما طبق قانون اعتراض كرديم كه در شهرستان بررسي شد و به ما گفتند كه موردي نيست. پس به ناچار و با توجه به يقيني كه من از موضوع داشتم اعتراضم را به استان ارائه دادم و بعد از گذشت 30-25 روز در استان و شهرستان نهايتاً به وزارت كشور مراجعه كردم و شكايتم را ارائه دادم و وزارت كشور هم مورد ما را در مورد 13 صندوق پيگيري كرد و نامه‌اي به هيأت نظارت استان فرستاد. استان هم پذيرفت كه 3 صندوق را به آن‌ها پيشنهاد بدهيم تا دوباره شمارش شود. من هم 3 صندوق به شماره‌هاي 13،20 و 38 را انتخاب كردم كه باز بين اين 3 تا استانداري محترم، 2 صندوق را براي بازگشايي اعلام كرد كه در اين دو صندوق حدود 80 رأي من شمارش نشده بود و همه‌ي عزيزان هيأت اجرايي و نظارت، فرماندار محترم و جناب دادستان مطلع هستند كه حق من چه به صورت عمدي يا سهوي از بين رفته بود. ولي لطف خداي بزرگ و ابوالفضل العباس(ع) كمك كرد و حق به من داده شد. اگر كسي هم در رابطه با آراي من اعتراضي داشته باشد بنده خودم جوابگو هستم.

 

در پاسخ کسانی که شما را متهم می کنند که برای مقاصد شخصی وارد شورا شده اید چه می‌گویید‌؟

بنده هدفم فقط خدمت به مردم عزيز، خصوصاً قشر ضعيف جامعه است. اكثر مردم هم مرا كاملاً مي‌شناسند من به هيچ وجه براي مقاصد شخصي خودم در جريان انتخابات حاضر نشدم و الحمدالله از لحاظ مالي هم مشكلي ندارم و الآن هم در عين بازنشستگي يك سري كارهاي شخصي دارم و بيكار نيستم.

 

به نظر شما حضور کدامیک از کاندیداهایی که رای نیاوردند می توانست در شورا مفید و تاثیر گذار واقع شود ؟

شخص خاصي را مد نظر ندارم

 

دوست دارید رییس شورا شوید ؟

با توجه به تأخيري كه در ورود من به شورا پيش آمد تا حالا بحثي راجع به رييس شورا نشده است. ولي اگر در ميان دوستان ما كساني باشند كه وقت بيشتري داشته باشند و بتوانند در خدمت مردم باشند و به مسايل و مشكلات شهر بيشتر رسيدگي كنند من در خدمتشان هستم. اگر احياناً كسي هم پيشنهادي براي كانديدا شدن به من داد، بنده هم به عنوان كانديدا در خدمتشان هستم.

 

اولین موضوعی که شخصاً در شورای آینده پیگیری خواهید کرد چیست ؟

من با توجه به مطالبي كه در بروشورهاي تبليغاتي‌ام هم گفته‌ام در نظر دارم كه با كمك ديگر اعضاي شورا مسائل و مشكلات مردم را در كوتاه‌ترين زمان رفع كنيم و بتوانيم اكثر كارهاي شهرداري را به روز كنيم و از همه مهم‌تر كارها بر اساس و پايه‌ي عدالت، تكريم شهروندان و توسعه‌ي متعادل صورت گيرد.

 

مردم چگونه می توانند مشکلاتشان را یا شما در میان بگذارند ؟

ما به طور شبانه روزي در خدمت مردم عزيز هستيم. چه در زمان جلسات در شوراي شهر و يا در جمع مردم سطح شهر و يا اين كه شماره تلفني تلفني، را ما اعلام مي‌كنيم كه هر موقع نياز داشته باشند با ما تماس بگيرند و مشكلاتشان را مطرح كنند.

 

بهترين و بدترين اخلاق آقاي چويلي چيست؟

اين را مردم بايد بگويند. من صفاتاً يك آدم خوش‌رو و خوش برخوردي بوده‌ام و بسيار هم در مقابل سختي‌ها و مشكلات صبورم. اين را مردم هم قضاوت خواهند كرد. خصوصيات بدم هم زياده!

 

وضعيت فعلي اتوبوس‌راني كازرون را چگونه مي‌بينيد؟

اتوبوس‌راني خوشبختانه وضعيت بسيار خوبي دارد. 26 دستگاه اتوبوس الآن مشغول جابجايي مردم و دانشجويانند و بدون تعارف مي‌گويم كه افتخار بسيار بزرگي براي شهر و شهرداري كازرون است. الحمدالله اتوبوس‌راني حتي يك ريال هم به شهرداري و يا وزارت كشور بدهكار نيست. در بروشورهاي تبليغاتي هم اعلام كرده‌ام كه يكي از اهدافم، توسعه‌ي ناوگان مسافربري شهر از جمله تاكسي، ميني بوس و اتوبوس مي‌باشد. با توجه به جوي كه در اتوبوسراني به عنوان يك شركت وابسته به شهرداري كه داراي مدير عامل و هيئت مديره است من آينده‌ي روشني براي سازمان اتوبوسراني مي‌بينم. و همين امروز هم كه به شهرداري آمده‌ام مي‌خواستم با مهندس دهقان در رابطه با سازمان تاكسيراني صحبت كنم كه تاكسيراني را هم مثل اتوبوسراني سازمان بشود كه بتوانند از اعتبارات دولتي استفاده كنند. ما الآن سالي حدود 60 تا 70 ميليون تومان از دولت كمك مي‌گيريم كه رقم خوبي است كه اميدواريم تاكسيراني هم زير مجموعه‌ي سازمان شهرداري كشور قرار بگيرد تا بتواند از اين كمك‌ها استفاده كند.

 

چه طرح‌های زیرساختی برای آینده شهر در نظر دارید ؟

كازرون علي‌رغم اين كه بزرگ‌ترين شهر استان فارس بعد از شيراز است ولي متأسفانه به لحاظ مشكلاتي كه از قبل بوده شهر ما آن طور كه بايد و شايد رشد نكرده است كه يكي از دلايل آن‌ها مهاجرت سرمايه‌داران از كازرون بوده كه خيلي هم نگران كننده و تأسف آور است. ما قصد داريم كه از كليه‌ي اشخاص حقيقي و حقوقي كه بتوانند در امر تأمين مسكن مردم و يا ايجاد كارگاههاي كوچك و بزرگ يا كارخانجات جهت اشتغال جوانان دعوت كنيم كه در شهر خودشان سرمايه‌گذاري كنند. همچنين كازرون با وجود ماشين آلات سنگين در سطح شهر، حتي يك خيابان كمربندي ندارد. ما خيابان‌هاي كمربندي شمال، جنوب، شرق و غرب شهر را بايد به عنوان يكي از كارهاي اساسي و زيربنايي محسوب كنيم. ساماندهي درياچه‌ي پريشان هم بايد از طريق استان و با اعتبارات ملي پي گيري شود. در زمينه‌ي گسترش فضاي سبز با توجه به گرمسيري بودن كازرون بايد تلاش بيشتري شود. درباره‌ي توقف‌گاههاي كاميون به لحاظ رفت و آمد ماشين‌هاي سنگيني كه در معابر عبور مي‌كنند، نيز بايد كار شود.

 

با بزرگان علم و ادب شهر(قديم – معاصر) آشنا هستيد؟

مشغله‌ي كاريم در شهرداري به من اجازه‌ي پرداختن به اين مسائل را نداده است. خدا رحمت كند شاعر بزرگوارمان جناب آقاي مرداني را، بزرگان شهر ما زيادند.

 

مهمترین تجربه ای که در انتخابات به دست آوردید چه بود ؟

مهم‌ترين تجربه‌ي من لطف و محبت و احساني است كه مردم به نظام مقدس و كانديداي خودشان داشتند واقعاً همت بالا و حماسه‌ي بسيار بسيار عجيب و دشمن شكني بود.

 

چقدر از فعالیتهای شهردار فعلی آگاهید آياایشان را شهردار موفقی می دانید ؟

كار شهرداري بسياره، البته كار شهردار، كار بسيار سختي است. من خودم سه دوره سرپرست شهرداري بودم. آقاي عسكري را من تأييد مي‌كنم. ايشان آدم زحمتكشي هستند. ولي تا حالا بين ما و دوستان شورا بحث شهردار مطرح نشده است تا نظر آنان را هم بدانم.

 

از مردم چه توقعی برای بازده بهتر شورای آینده دارید ؟

آن را بايد ما با فعاليتمان، كارمان و خدمت به مردم، تعيين كنيم و ا ميدواريم بتوانيم به درد مردم بخوريم.

 

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اذان صبح
۰۴:۵۵:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۲۷
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۴۳