پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲

جناب آقاي دكتر شريفي ضمن تشكر از جناب عالي كه اين فرصت را در اختيار ما گذاشتيد در آغاز اگر صحبتي داريد بفرماييد تا ما هم سؤالات خودمان را طرح كنيم.

با سلام به پيشگاه حضرت ولي عصر (عج) قبل از هر چيز لازم مي‏دانم فرا رسيدن ايام محرم و سوگواري سيد و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) را تسليت و تعزيت عرض كنم، درود مي‏فرستم به روح بلند وپرفتوح حضرت امام(ره) و ارواح طيبه تمامي شهيدان كه اگر نبود حماسه ي بزرگ آنان امروز، با خيال آسوده روزگار نمي‏گذرانديم، آرزوي صحت و سلامتي مي‏كنم براي مقام معظم رهبري و عرض سلام و ادب دارم خدمت مردم خوب و شريف و فهيم شهرستان كازرون، همشهريان باصفا و صميمي كه هميشه خودم را مديون آن ها مي‏دانم، از عزيزان نشريه سلمان كه اين فرصت را در اختيار بنده گذاشتند ‌ تشكر مي‏كنم.

بفرماييد كه چند رشته به رشته‏هاي دانشگاه آزاد اضافه شده است؟

در خصوص سؤال شما بايد عرض كنم كه به حول و قوه‌ي پروردگار تاكنون موفق به تصويب 14 رشته جديد شده‏ايم كه اين رشته‏ها عبارتند از :
- كارشناسي‏ارشد علوم‏جانوري،گرايش زيست‏شناسي سلولي‏تكويني
- كارشناسي‏ارشد علوم‏جانوري،گرايش بيوسيستماتيك
- كارشناسي مهندسي رباتيك
- كارشناسي مهندسي برق ،گرايش كنترل
- كارشناسي مهندسي برق؛گرايش سيستمهاي ديجيتال
- كارشناسي مهندسي عمران،گرايش عمران
- كارشناسي مهندسي پزشكي،گرايش بيوالكتريك
- كارشناسي مهندسي الكترونيك
- كارشناسي‏ناپيوسته مهندسي الكترونيك
- كارشناسي‏ناپيوسته مهندسي انتقال و توزيع
- كارشناسي‏ناپيوسته مهندسي مخابرات
- كارشناسي‏ناپيوسته مهندسي كامپيوتر گرايش نرم‏افزار
- كارشناسي‏ناپيوسته مهندسي عمران گرايش عمران
- كارشناسي‏ناپيوسته مهندسي صنايع غذايي

كه ان‏شاءا... در نيم سال بهمن در رشته‏هاي كارشناسي‏ناپيوسته پذيرش دانشجو خواهيم داشت و مابقي رشته‏ها نيز در مهرماه آينده دانشجو خواهند پذيرفت.

البته اين را هم بايد اضافه كنم كه در حال حاضر پرونده‌ي تعداد 7 رشته در كميسيون هاي تخصصي وزارت علوم در حال بررسي است كه يكي از آن ها در مقطع دكتراي تخصصي و 6 رشته ديگر هم در مقطع كارشناسي‏ارشد، كه در نوبت بررسي و تصويب مي‏باشند و تعداد 4 پرونده هم در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي داريم كه يك رشته در مقطع كارشناسي‏ارشد و 3 رشته هم در مقطع كارشناسي هستند. ضمناً 12 رشته ديگر هم مصوبه اوليه را از منطقه گرفته‏ايم و اين 12 پرونده هم در دستور كار داريم كه به ياري خدا مراحل بعدي را طي خواهند كرد و براي تصويب نهايي به كميسيون هاي وزارت علوم و بهداشت و درمان خواهند رفت. در يك جمع‏بندي شايد بتوانيم بگوييم كه ان‏شاءاله در آينده ي نه چندان دور تعداد رشته‏هاي ما به مرز بيش از 70 رشته خواهد رسيد.

طرح اين برنامه از چه زماني ريخته شده؟

از ابتدا مديريت بنده در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كازرون و برنامه‏ريزي‏هاي لازم در زمينه ي پيشرفت و جبران عقب‏افتادگي اين واحد بايد عرض كنم.ضمن برنامه‏ريزي هاي كوتاه‏مدت، ميان‏مدت و دراز مدتي كه داشته‏ايم يكي از اساسي‏ترين كارهاي خود را راه‏اندازي و تأسيس رشته‏هاي جديد و به روز ديده‏ايم كه در دستور كار قرار هم داده‏ايم، اين نكته را بايستي اضافه كنم كه بجز دو يا سه رشته از رشته‏ها كه از قبل پرونده‏سازي آن ها انجام شده بود در مورد بقيه رشته‏ها كار را از ابتدا شروع كرده‏ايم، البته لازم مي‏دانم كه از رؤسا و معاونين قبلي دانشگاه تشكري داشته باشيم چرا كه آنها هم در بسياري از جهات زحمات زيادي را متقبل شده اند..

آيا كساني ديگر به شما كمك كردند؟

بله، در اين مورد من لازم مي‏دانم از اظهار محبت‌هاي جناب آقاي دكتر جاسبي و معاونين محترم ايشان، نصايح و رهنمودهاي امام‏جمعه‌ي محترم كازرون،حضرت حجت‏الاسلام و المسلمين حاج‏آقا خرسند، از همكاري ها و تلاش هاي بي وقفه جناب آقاي دهقان ناصرآبادي،نماينده مردم شريف شهرستان در مجلس شوراي اسلامي كه در هر شرايطي به وجود ايشان نياز بوده مخصوصا در زمينه‌ي جذب رشته ها همكاري بسيار نزديكي را با اينجانب داشته‏اند،جناب آقاي دكتر احدي رياست محترم منطقه يك، جناب آقاي شجاعي‏فرد دبير محترم منطقه يك، معاونين محترم واحد به ويژه جناب آقاي دكتر زارعي معاونت محترم آموزشي و همچنين مسؤولان پيگيري پرونده‏ها آقايان مهندس كيواني و مهندس صميمي و ديگر مديران در واحد كازرون تشكر و قدرداني كنم چون هر كدام از اين عزيزان زحمات زيادي را متحمل شده‏اند و همچنان پيگير كارها هستند.

براي رشته‏هايي كه در حال انقراض هستند مثل باستان‏شناسي يا آموزش ابتدايي و يا معارف‏اسلامي فكر كرده‏ايد؟

البته شما خودتان مستحضريد كه بعضي از رشته‏ها هستند كه امروزه در جامعه ما به حالت اشباع رسيده‏اند و متأسفانه استقبال كمتري از آن ها مي‏شود، اما طي برنامه‏اي كه داريم ان‏شاءا... در صدد هستيم تا با تأسيس رشته‏هاي كارشناسي‏ارشد علوم‏انساني كه بعضي از همين رشته‏ها مثل همان رشته باستان‏شناسي را هم در برخواهد گرفت و همچنين تأسيس رشته‏هاي كارشناسي جبران رشته‏هايي كه استقبال كمتري دارند بكنيم و از طرف ديگر هم باعث رونق گرفتن مجدد همين رشته‏ها خواهد شد.

در حال حاضر دانشگاه با چه مشكلاتي روبروست؟

به حمداله در حال حاضر مشكل آنچناني نداريم، البته تا حدودي به جهت اين كه در حال ساخت دو پروژه بزرگ، يكي بيمارستان آموزشي‌امام‏علي(ع)‌وديگري‌خوابگاه دانشجويي‌هستيم از لحاظ مالي مشكلاتي داريم من همين جا لازم مي‏دانم به اين نكته اشاره كنم كه همين امر باعث شده است ما نتوانيم آن‌گونه كه‌لازم‌است‌و آن‌گونه‌كه‌حق است‌ازلحاظ بودجه‌به ديگر بخش ها رسيدگي كنيم البته سعي ما بر اين است كه از لحاظ آموزشي وپژوهشي و فرهنگي‌كم نگذاريم اما شايد تا حدودي شرمنده اساتيد و كاركنان زحمتكش دانشگاه بشويم كه آن هم من از دوستان خواسته‏ام مدتي اين مشكلات را تحمل كنند تا ان‏شاءا... وضعيت دانشگاه با بالا رفتن تعداد دانشجويان بهتر شده و در اين مسير هم بتوانيم قدم هاي بهتري برداريم. البته من فرصت را مغتنم مي‏شمارم و در همين جا عرض مي‏كنم يك سري توقعاتي هم از مسؤولان محترم شهرستان داريم كه اميدواريم با عناياتي كه جناب آقاي رئيسي فرماندار محترم خواهند داشت اين مشكلات هم برطرف شود

از نظر علمي دانشگاه در چه سطحي قرار دارد؟

خدا را شكر از لحاظ علمي اين دانشگاه در حد خوبي قراردارد و همانند گذشته يكي از دانشگاه‌هاي معتبر است شاهد عرض بنده تعداد 170 نفر اعضاء هيأت‏علمي تمام‏وقت و نيمه‏وقت است كه تعداد 2 نفر از آنان دانشيار، تعداد 57. نفر استاديار و تعداد 111 نفر آنان مربي هستند. استاندارد تعداد مربي به استاديار 3 به 1 است يعني به ازاء هر سه مربي يك استاديار اما در واحد ما به ازاء هر 2 مربي يك استاديار وجود دارد كه از حد استاندارد هم جلوتر هستيم. البته اين مطلوب بنده و همكارانم نيست، در اين زمينه برنامه‏هايي را آغاز كرده‏ايم، تغيير و تحولاتي را در مديريت هاي آموزشي و پژوهشي داشته‏ايم و خواهيم داشت، سعي داريم از نيروهاي جوان و پرانرژي و پا به كار استفاده كنيم، از رشته پزشكي هم شروع كرده‏ايم كه يكي از اصلي‏ترين رشته‏هاي ماست، كه با تغيير مديريت آن، تغييراتي اساسي هم در برنامه‏ها صورت گرفته است، در رشته دكتري دامپزشكي هم همين كار را كرده‏ايم مديريت را تغيير داده‏ايم، خود بنده هم چون رشته‏ام دامپزشكي است نظارت دارم تا تحولاتي از نظر علمي ايجاد كنم در رشته‏هاي ديگر هم برنامه‏هايي در دست اجرا است،تعداد دانشكده‌هاي مصوب از زمان حضور اينجانب به 3 دانشكده رسيده كه ان شاءالله.با جذب هيات علمي استاديار و تصويب دانشكده فني مهندسي‌گام‌هايي را براي تبديل اين واحد به جامع بر خواهيم داشت به هر حال تا جامع شدن دانشگاه فاصله‌اي نداريم، جامع شدن دانشگاه به نفع همه است، هم كاركنان، هم اساتيد و هم دانشجويان، مديران هم با دست بازتري مي‌توانند مديريت كنند البته به نفع شهرستان هم هست، لازم است كه اين نكته را هم اضافه كنم كه در اين مسير برنامه‏هاي ديگري را هم در دست اقدام داريم كه مي‏توان به ساخت و تجهيز آزمايشگاه‌ها و كارگاه‌ها، سايت كامپيوتري جديد و اعمال سيستم‌هاي آموزشي جديد و به روز، اشاره كرد.

آيا براي دانشجويان خلاق و محقق و همچنين براي استادان خبره و نمونه برنامه‏اي در نظر گرفته‏ايد؟

بله البته ما در خصوص اين عزيزان دو برنامه داريم يكي حمايت از آن ها در پژوهش ها و تحقيقات آنهاست كه بحمدا... امكانات خوبي در اين زمينه در دانشگاه موجود است كه در اختيار آنهاست و هزينه‏ها در قالب قراردادهاي پژوهشي قابل پرداخت است و تاكنون در اين زمينه هم كارهاي خوبي انجام شده و ديگري تجليل و قدرداني و معرفي اين عزيزان به مردم و مراجع بالاتر است.

از نظر فعاليت‏هاي فرهنگي- ديني دانشگاه در چه سطحي است؟

در ارتباط با فعاليت‏هاي فرهنگي – ديني بحث زياد است اگر من بخواهم برنامه‏ها و نظرات خودم را و همچنين ريزفعاليت هاي انجام شده يا در دست اقدام مطرح كنم وقت شما را زياد خواهم گرفت و شايد در حوصله خوانندگان خوب نشريه هم نباشد اما به اختصار عرض مي‏كنم فعاليت هاي فرهنگي-ديني در دانشگاه در حد خوبي است- اينك در زمينه فرهنگي گروه معارف‏اسلامي با مديريت جناب حجت‏الاسلام دكتر عارف كه يكي از نخبگان كشور شناخته شده است، بسيج اساتيد با مديريت ايشان كه يكي از بسيجيان نمونه هم بوده‏اند، دفتر فرهنگ اسلامي با مسؤوليت جناب آقاي حجت‏الاسلام بينا- كانون قرآن و عترت در قسمت خواهران و برادران – بسيج دانشجويي كه از يك طرف از حمايت ناحيه مقاومت بسيج و از يك طرف از حمايت اينجانب و مجموعه دانشگاه و شوراي فرهنگي برخوردار است، تعداد 9 انجمن و كانون علمي و فرهنگي و تعداد 4 هيأت مذهبي در زمينه‌ي فعاليت هاي فرهنگي و ديني مشغول هستند كه از جانب شوراي فرهنگي هم حمايت مي‏شوند و بنده هم تاكنون در زمينه‏هاي ديني و فرهنگي هيچ كوتاهي نداشته‏ام چرا كه اعتقاد من اين است جامعه‏اي كه اسلامي است بايد پايه و اصول كارش بر مبناي اسلام باشد و فرهنگش فرهنگ اسلامي باشد كه به رشد و تعالي خواهد رسيد، در غير اين‏صورت به قهقرا خواهد رفت. البته اين را هم اضافه كنم كه با اين همه، راضي نيستم، به دست اندركاران كارهاي فرهنگي در دانشگاه، اعلام نموده‏ام. شما كار اصولي و زيربنايي و حساب شده انجام دهيد من اعتبار دو برابري به شما اختصاص مي‏دهم و اين را هم ثابت كرده‏ام از همين فرصت استفاده مي‏كنم و در همين زمينه از ديگر دوستان فرهنگي و بزرگاني كه در مسايل ديني مشغول هستند به ويژه از مديريت و مجموعه عزيزان حوزه علميه شهرستان انتظار داريم ما را ياري كنند كه البته در اين خصوص جلساتي با هم داشته‏ايم.

بيمارستان و خوابگاه تا كي به بهره‏برداري مي‏رسند؟

در اين مورد بايد عرض كنم كه بيمارستان تاكنون در حدود 35% و خوابگاه در حدود 60% پيشرفت فيزيكي داشته‏اند

اميدواريم ان‏شاءا... با حمايت‏هاي مالي و اجرايي كه مورد انتظار دانشگاه از مسؤولان شهرستان و سازمان مركزي به ويژه رياست عاليه دانشگاه جناب آقاي دكتر جاسبي است و همچنين كمك هاي مردمي كه تاكنون اعلام آمادگي يك نمونه از آن را براي محوطه‏سازي بيمارستان داشته‏ايم بتوانيم اين پروژه را تا سال 1391 به اتمام برسانيم، البته به فكر تجهيز هم هستيم و در اين خصوص برنامه‏هايي هم داريم، ضمناً در حال مكاتبه با سازمان مركزي دانشگاه براي دريافت وام 5 ميلياردتوماني براي ادامه كار اين پروژه هستيم كه اميدواريم جناب آقاي دكتر جاسبي‌دراين خصوص عنايات لازم رامبذول دارند در خصوص خوابگاه هم اميدوار هستيم بتوانيم تا مهر آينده آن را تجهيز كنيم و مورد استفاده دانشجويان دخترمان قرار گيرد كه با بهره‏برداري از اين خوابگاه ان‏شاءا... از لحاظ خوابگاه هاي دانشجويي خواهران مشكلي نخواهيم داشت.

البته در زمينه‌ي بيمارستان لازم است كه باز هم به اين نكته اشاره كنم، ما منتظر مردم خوب و خير شهرستان هستيم چنانچه كساني مايل باشند حتي بخش هايي از بيمارستان و يا خوابگاه را به نام عزيزان از دست رفته خودشان بسازند و با نام شريف آنان مزين نمايند ما حاضر هستيم و دست تك تك آنان را مي‏بوسيم.

اگر نكته‏اي ضروري مي‏بينيد بفرماييد.

در پايان لازم مي‏دانم به اين مسأله اشاره كنم كه بنده به خاطر اين كه از سال 1370 در اين واحد بوده‏ام و مسؤوليت داشته‏ام كاملاً با اين واحد دانشگاهي آشنا هستم، روزگاري اين دانشگاه يكي از واحدهاي سرآمد منطقه و كشور بود كمتر واحدي پيدا مي‏شد كه دو رشته دكتري داشته باشد، كمتر واحدي پيدا مي‏شد كه نظم و انضباط اين واحد را داشته باشد، كمتر واحدي را مي‏ديديم كه از لحاظ علمي به پاي اين واحد برسد، اما امروز كه بنده پس از سال ها كه از اين واحد دور بوده‏ام مديريت آن را به دست مي‏گيرم، وقتي نگاه مي‏كنم مي‏بينم واحدهايي كه خيلي عقب‏تر از اين جا بوده‏اند امروز در سطح بسيار بالايي قرار دارند، اما اين واحد هنوز كه هنوز است همان دانشگاه چند سال پيش است بنده بارها گفته‏ام مثلاً در ارتباط با همين رشته پزشكي كه يكي از مشكلاتمان نداشتن بيمارستان است و هر ساعت تهديد به تعطيل شدن آن هم مي‏شويم اگر از همان ابتدا تاكنون هر ساله گوشه‏اي از اين بيمارستان را مي‏ساختند امروز با چنين مشكلي روبرو نبوديم، به هر حال اگر خداوند قبول كند حركتي را آغاز كرده‏ايم، نه فقط در زمينه ساخت و ساز بلكه در همه زمينه‏ها.

در خصوص تكميل اعضاء هيأت‏علمي كار را شروع كرده‏ايم. طرح ها و برنامه‏هاي پژوهشي خوبي در دست اجرا داريم در اين زمينه خوشبختانه بستر مناسبي مهيا شده ، از همكاران هيات علمي تقاضا دارم در انجام طرح هاي علمي و پژوهشي به طرح هاي بنيادي بپردازند تا بتوانند گوشه‏اي از مشكلات منطقه، استان وحتي كشور را حل كنند. برنامه‏ريزي براي ساخت و تجهيز آزمايشگاهها و كارگاهها صورت گرفته است. در مورد رشته‏ها هم كه كاملاً توضيح دادم. همانگونه كه قبلاً هم گفتم در ارتباط با تقويت مديريت ها اقداماتي انجام شده و خواهد شد. وارث يك سيستم اداري ضعيف و به دور از قانون بوده‏ايم كه ان‏شاءا.. به زودي در صدد ترميم آن هستيم به طور مثال همين قضيه نيروهاي اضافي كه دائماً ‌از طرف سازمان مركزي و منطقه تحت فشار قرار گرفته‏ايم ، متأسفانه در دوره‏هاي قبل نيروهايي بدون برنامه جذب شده‏اند كه امروز هم براي خودشان مشكل پيش آمده و هم براي دانشگاه كه اميدواريم بتوانيم به كمك مسؤولان محترم به ويژه نماينده‌ي محترم و منطقه و سازمان مركزي مشكل را حل كنيم، گاهي اوقات اجراي قانون مشكلاتي را به وجود مي‏آورد تقاضاي ديگر من از پرسنل و اعضاء هيات علمي اين است كه به من كمك كنند تا اصول و چارچوب قانون را در دانشگاه نهادينه كنيم زيرا وقتي در يك سازمان قانون قوي وجود داشته باشد در بسياري از زمينه ها مي‏توان از نابساماني‏ها جلوگيري كرد. شوراي فرهنگي را تقويت كرده‏ايم و برنامه‏هاي خوبي هم در دست اقدام است، از لحاظ حفاظتي و امنيتي هم برنامه‏هاي مناسبي را در دست اجرا داريم. رفاه دانشجويان هم همواره در دستور كار مي‏باشد و در اين مورد هم فكرهاي خوبي كرده‏ايم از همه انتظار دارم همكاري كنند تا بتوانيم كارهايي كه در مدت چند سال بايد انجام مي‏گرفته را هر چند كه سخت است اما در مدت كوتاهي انجام دهيم كه اين هم به فرموده مقام معظم رهبري يك همت مضاعف و يك كار مضاعف مي‏خواهد.
 
 
نویسنده: هفته نامه سلمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴