پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۶
امام جمعه کازرون:
وي با تاكيد بر حفظ عزاداري سنتي و دوري از خرافات و بدعت‌ها، انقلاب اسلامي را محصول تفكر حسيني و قيام ابا‌عبدالله‌الحسين دانست و اضافه كرد: روضه‌ها بايد مستند و عزاداري‌ها از غناي لازم برخوردار باشند و همچنين جامعه براساس امر به معروف و نهي از منكر شكل گيرد.

امام جمعه كازرون گفت: عدالتخواه بودن، ضد استكبار، سلطه و استبداد بودن از مهم‌ترين شاخصه‌هاي جنبش دانشجويي در كشور ما است.

 

به گزارش خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به حادثه 16 آذر سال 1332 اظهار داشت: در اين روز دانشجويان به سفر نيكسون، معاون رئيس جمهور آمريكا به ايران در دانشگاه تهران اعتراض كردند كه رژيم دانشگاه را به رگبار بست و منجر به شهادت سه نفر از دانشجويان و مجروح شدن تعدادي ديگر شد.

 

وي عدالتخواه بودن، ضد‌استكبار، سلطه و استبداد بودن را از مهم‌ترين شاخصه‌هاي جنبش دانشجويي، دانشجو و جامعه دانشگاهي در كشور دانست و افزود: امروز دشمن براي دانشگاه‌هاي ما نقشه كشيده و مي‌خواهد آن را به يكي از ورودي‌هاي جريان استكباري در كشور تبديل كند.

 

خرسند با اشاره به‌ ترور دو استاد دانشگاه شهيد بهشتي توسط دشمنان نظام جمهوري اسلامي، اضافه كرد: دستگاه‌هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي در اين قضيه مشاركت داشته‌اند و اين ترورها عزم مسئولان و مردم ايران را جزم‌تر و مصمم‌تر مي‌كند.

 

وي با بيان اينكه راه ملت ايران برگشت‌ناپذير است و دشمن هيچ كاري نمي‌تواند بكند، ادامه داد: به فرموده امام راحل آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند.

 

امام جمعه كازرون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرارسيدن 12 آذر سالروز تصويب قانون اساسي جمهوري اسلامي در سال 1358 گفت: قانون اساسي به بركت انقلاب اسلامي و خون مقدس شهدا ايجاد شده و انقلاب اسلامي از محدود انقلاب‌هايي است كه در فاصله كوتاهي پس از پيروزي آن قانون اساسي آن شكل گرفت.

 

خرسند بيان داشت: قانون اساسي جمهوري اسلامي يكي از مردمي‌ترين قانون‌هاي اساسي است كه مسئولان و قواي كشور بايد در اجراي دقيق آن همت كنند.

 

وي شاه‌بيت قانون اساسي جمهوري اسلامي را اصل ولايت فقيه دانست و تصريح كرد: وجه امتياز قانون اساسي ما با قوانين ديگر در همين اصل است كه حاكميت اسلامي را در كشور ما تضمين مي‌كند.

 

امام جمعه كازرون با اشاره به نخستين نشست انديشه‌هاي راهبردي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري با تمام گرفتاري‌ها در حركتي مبارك از نخبگان حوزوي و دانشگاهي براي اين نشست دعوت مي‌كند و هدف از اين اقدام درگير شدن متفكران و انديشه‌ورزان با مسائل اساسي و كلان كشور و تعيين مسير و ريل‌گذاري براي پيشرفت و آينده كشور است و اين اقدام حكيمانه مقام معظم رهبري چشم‌انداز آينده كشور را بسيار روشن مي‌كند.

 

خرسند در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم در هفته جاري و با تاكيد بر برگزاري هرچه با شكوه‌تر عزاداري‌ها گفت: به فرموده امام راحل هرچه داريم از محرم و صفر است.

 

وي با تاكيد بر حفظ عزاداري سنتي و دوري از خرافات و بدعت‌ها، انقلاب اسلامي را محصول تفكر حسيني و قيام ابا‌عبدالله‌الحسين دانست و اضافه كرد: روضه‌ها بايد مستند و عزاداري‌ها از غناي لازم برخوردار باشند و همچنين جامعه براساس امر به معروف و نهي از منكر شكل گيرد.

 

امام جمعه كازرون با بيان اينكه اگر قيام امام حسين نبود عمر اسلام حتي به يك قرن نمي‌رسيد، ادامه داد: محرم براي تثبيت غدير بوده و رهاورد بزرگ غدير حاكميت اسلامي است.

 

خرسند ماه محرم را ماه احياي امر به معروف و نهي از منكر برشمرد و ابراز داشت: محرم ماهي است كه بايد در آن فلسفه قيام امام حسين (ع) بيان و حاكميت اسلامي براي مردم گفته، تثبيت و تقويت شود.

 

وي با بيان اينكه امام حسين (ع) با قيام خود بهترين شيوه امر به معروف و نهي از منكر را به طور عملي اثبات و اجرا كرد بيان داشت: احياي دو اصل امر به معروف و نهي از منكر مهم‌ترين اصل قيام امام حسين (ع) بود و قرآن نيز مسلمانان را مكلف به اين دو اصل كرده است.

 

امام جمعه كازرون تصريح كرد: در هر دوره كه زمامداران حكومت اسلامي مانند يزيديان باشند بايد در برابر آن ايستادگي كرد و اين يك تكليف است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳