پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
مدير عامل سازمان توسعه برق در گفت‌وگو با فارس:
نيروگاه سيكل تركيبي كازرون با توان توليد 1366 مگاوات فردا با حضور وزير نيرو افتتاح مي شود. محمد بهزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت:نيروگاه سيكل تركيبي كازرون يكي از بزرگترين نيروگاه‌هاي جنوب كشور است كه موجب افزايش پايداري برق در اين منطقه شده است.

مدير عامل سازمان توسعه برق ايران گفت: نيروگاه سيكل تركيبي كازرون با توان توليد 1366 مگاوات فردا با حضور وزير نيرو افتتاح مي شود.
محمد بهزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت:نيروگاه سيكل تركيبي كازرون يكي از بزرگترين نيروگاه‌هاي جنوب كشور است كه موجب افزايش پايداري برق در اين منطقه شده است.
وي درباره مشخصات اين طرح نيز گفت: نيروگاه سيكل تركيبي كازرون در مجموع توان توليد 1366 مگاوات برق را دارد و با ساخت بخش بخار و تبديل نيروگاه به سيكل تركيبي بازده نيروگاه حدود 50 درصد افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه ساخت اين نيروگاه پاسخي به رشد روزافزون مصرف برق در استان فارس و شبكه سراسري بوده است خاطر نشان كرد:در اين پروژه از حداكثر توان مهندسي و تجهيزات ساخت داخل استفاده شده است.
بهزاد گفت:ساخت اين نيروگاه در سه مرحله اجرا شده كه فاز نخست آن از سال 70 با طراحي و ساخت دو واحد گازي، در مجموع به ظرفيت 250 مگاوات بوده است و مرحله اول توسعه اين نيروگاه كه شامل فاز دوم مي‌شود، با نصب و راه‌اندازي چهار واحد گازي 159 مگاواتي در سال 82 انجام شد.
به گفته وي، به دليل رشد مصرف در استان فارس، بنا بر اين شد كه بر اساس سياستهاي وزارت نيرو در فاز سوم كه از ابتداي سال 83 آغاز شده شش واحد گازي با توليد 886 مگاوات برق، با نصب و راه‌اندازي سه واحد بخار 160 مگاواتي به سيكل تركيبي شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶