پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۶
آیت الله ایمانی در پایان اظهارات خود در خصوص دخل و تصرف در قبور مسلمین و جابجایی قبور علماء شهر شیراز توسط برخی دستگاه ها اشاره و اظهار داشت : اکنون اخطار می دهم اگر بخواهند این کار را دنبال کنند با احساسات و عواطف مردم روبرو می شوند .

آیت الله ایمانی در خطبه اول نماز جمعه پس از توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات اظهار داشت : در آیه 177 سوره بقره آیه ای در خصوص اعلام ویژگی های پارسایان نکاتی مطرح شده است . افراد با تقوا انسان هایی آرام ، مطمئن ، صبور و بردبار هستند و از یک آرامش درونی برخوردارند و با درد و رنج وبیماری و در گرماگرم عرصه نبرد با دشمن خود را گم نکرده و همچون کوهی استوار بر جای خود ایستاده اند و در فقر و تنگ دستی لب به شکوه نمی گشایند . زندگی با پستی و بلندی ها توامان است و مردان خود ساخته در مقابل سختی ها نمی هراسند و عقب نشینی نمی کنند پایه های نیکی و اصول پاکی و پرهیز کاری در سه مطلب خلاصه شده است یکی ایمان به خدا ، قیامت و پیامبران یا همان اعتقادات درست است دوم عمل شایسته مثل نماز و روزه ، پرداخت خمس و زکات و انفاق و حج و جهاد و.... که به دنبال اعتقادات درست به دست می آید و سومین اصل خلق و خوی شایسته است قرآن ایمان به خدا و قیامت و انبیاء سلف را جزیی از اعتقادات یک مومن متقی می داند .

خطیب جمعه شیراز گفت : انسانهای با تقوا و وارسته نسبت به اجرای وفا و تعهد به عهدی که دارند اعتقادات مثبت دارند . اعتقاد درست ، عمل شایسته و اخلاق نیکو سه ویژگی انسانهای صالح است که به هر آنچه می گویند عمل نیز می کنند . آنها انسانهای راستگو صادق هستند . عالی ترین مراحل کمال را کسانی به دست می آورند که به اعتقادات و عمل درست دست پیدا نمایند . همراهی با صادقین امری واجب و دستوری جدی از سوی خداست . صادقان ، ابرار و افراد با تقوا هستند . بر طبق آیه 177 سوره بقره ایمان به خدا و غیب ، عمل صالح و اخلاق نیکو می تواند انسان را به مراحلی از صدق برساند تا به مرحله تقوای الهی نائل گردد . سه گروه صادقین ، ابرار و متقین در این گروه واحد دیده شده معرفی گردیده اند و هر سه گروه با همین درون پاک به قرب الهی می رسند . اگرجزء گروه ابرار شویم طبق سوره هل اتی یا دهر و انسان ابرار انسان هایی هستند که به یتیمان رسیدگی کرده و انفاق می نمایند و اسرار آزادگی می کنند و ایمان به پروردگار ، آنان را به کار خیر دعوت می نماید در بهشت و نعمات بی پایان الهی حضور دارند ابرار جزء سابقون در اسلام و دین خدا هستند . در سوره مطففین نیز نشانه هایی از ابرار آمده است . ابرار یعنی صادقین و صادقین یعنی متقین و چه امتیازی از این بالاتر که انسان جز بندگان خدا و جز مقربان درگاه الهی باشد .

امام جمعه شیراز افزود : اگر کسی خدا را کمک کرده و او هم به سوی خدا نظر کند از تیر رس شیطان در امان خواهد بود . مستحب است سوره واقعه را زیاد خواند دراین سوره سابقین ، اصحاب یمین و شمال سه گروه از انسان ها هستند . سابقین همان مقربین هستند . مجموعه آیات اشاره شده به ما می گوید برای آزاد شدن از هر بدبختی باید اعتقاد صحیح ، عمل صالح و خلقیات شایسته را بدست آوریم تا به کمال برسیم .

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه پس از اداء سلام به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) حضرت محمد (ص) و ائمه هدی (ع) اظهارداشت : پایان ماه ذی القعده روز شهادت امام نهم امام جواد (ع) است ایشان در میان امامان جوانترین امام بود . در سال 195 به دنیا آمده و در سال 220 به شهادت رسیدند با توطئه معتصم عباسی امام مسموم شده به شهادت رسیده اند . شهادتشان را به امام عصر (عج) تسلیت می گویم . امام جواد (ع) می فرماید : مومن به سه چیز محتاج است تا به کمال برسد ایمان او شکل گیرد و فضای زندگی خود را طوری ردیف کند که توفیقات الهی شامل حال خود کند . دوم در درون خود را اهل عبرت پذیری بداند و خود را موعظه کند موعظه بیرون نمی تواند به تنهایی انسان را به هدایت برساند باید انسان خود را پیوسته از درون نصیحت کند و سوم آنکه پذیرای نصایح دیگران باشد و نصایح فرد مشفق را بپذیرد . مناسبت دیگری که گذشت حادثه 13 آبان بود . تبعید امام راحل از قم به ترکیه در سال 1343 پس از سخنرانی تاریخی مقابله با قانون ننگین کاپیتولاسیوم انجام شد دوم شهادت بیش از 60 نفر از دانش آموزان در 13 آبان 1357 در صحن دانشگاه تهران و سوم حرکت مهم دانشجویان انقلاب سال 1358 است که لانه جاسوسی آمریکا را اشغال کردند این روز را بعنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاشته اند این روز را گرامی داشته و گرمتر از سابق در صحنه های انقلاب حضوری موثر خواهیم داشت . آغاز هفته سند چشم اندازه 20 ساله ایران 1404 را هم تبریک گفته و اظهار می دارد مقام معظم رهبری دستور دادند کارشناسان بنشینند و کشور را از حالت انفعال در آورده و موقعیت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ایران در 20 سال آینده را مشخص نمایند و اهداف این سند باید در سال 1404 محقق شود .

آیت الله ایمانی گفت : در مدیریت های دانش بنیان مقام معظم رهبری باعث شده تا آینده ای روشن پیش روی کشور باشد . مسائل اقتصادی در این سند به خوبی دیده شده است همچنین مسائل علمی و نظامی دفاعی نیز در این افق 1404 دیده شده است برای تحقق اهداف این سند مهم باید تمام مسئولان همراهی و همکاری نمایند . طبیعی است که فارس از استان های اثرگذار و با جمعیتی قریب به 5 میلیون نفر و وسعتی عظیم با امکاناتی فراوان می تواند نقشی اثرگذار در این سند را ایفا نماید همه باید برای ساختن استان فارس قوی مقدمات کار را فراهم آورند . فضای کار و تلاش تهیه گردد . زیر ساخت های فارس ر ا باید شناخت و با تلاش و همت مضاعف امور را پیشبرد . همت مضاعف با تعامل امکان پذیر است و نه با بگو مگو های بی اثر و تضعیف این و آن باید آرزوی 70 ساله مردم فارس در خطوط ریلی شیراز اصفهان ، شیراز تهران یا مشهد برآورده شود چرا ما از پروژه عظیم طرح حرم تا حرم عقب مانده ایم ؟ باید موانع ساخت و سازها برطرف شود و با بنادر عمده کشور ارتباط پیدا کنیم .

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود : باید با استانهای بوشهر ، هرمزگان ، خوزستان جهت اجرای امور اقتصادی خود ارتباط داشته باشیم بایستی در حوزه صنعت و آزاد راه به آنچه باید برسیم به زودی برسیم و در آینده استان از نظر صنعتی شکوفایی لازم مد نظر باشد درآمد فارس باید از استان های همجوار بیشتر باشد . اجرای سند چشم انداز احتیاج به قدرتی فوق قدرت عادی  و برنامه ریزی تلاش مضاعف و جدیت بیشتر در اجرا دارد . مسئولان و نمایندگان مجلس باید در اجرای مصوبات سفرهای پیشین رهبری و ریاست جمهور به فارس تلاش کنند مردم نیز باید مطالبات خود را از مسئولان بخواهند زیر ساخت ها و گسترش صنعت فولاد در فارس و بالا آمدن سرانه درآمد فارس جزء مطالبات مردم است . گسترش کشاوری مدرن از خواسته های مردم است .

امام جمعه شیراز در ارتباط با روز فرهنگ عمومی هم اظهار داشت : بدانید که فرهنگ عمومی قوی ترین عامل در درون افراد و جوامع اثر گذار است .

فرهنگ با بخش نامه نمی آید که با بخش نامه برود . وظیفه داریم فرهنگ عمومی را مهندسی کنیم . هنجارها باید تقویت و ناهنجاری از بین برود و قانون مندی و انظباط اجتماعی و مسئولیت پذیری ضعیف است . تهدیدات فرهنگی دشمن را به فرصت ها تبدیل نمائید .

آیت الله ایمانی در پایان اظهارات خود در خصوص دخل و تصرف در قبور مسلمین و جابجایی قبور علماء شهر شیراز توسط برخی دستگاه ها اشاره و اظهار داشت : اکنون اخطار می دهم اگر بخواهند این کار را دنبال کنند با احساسات و عواطف مردم روبرو می شوند . مراجع عظام تقلید به حرمت این فتوا داده اند . انشاء الله متنبه می شوند و اگر می خواهند موتور روشن و چراغ خاموش در این راه بروند مردم را مطلع خواهم کرد و مردمی که با سادات و علماء همنشین بوده و به آنها عشق و علاقه می ورزیدند را به کمک خواهم طلبید .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹