پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
امام جمعه موقت كازرون:
امام جمعه موقت كازرون با تاكيد بر فراهم شدن زمينه ازدواج آسان جوانان از سوي خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها در مسئله ازدواج جوانان از سخت‌گيري‌هاي بي‌مورد و بي‌جا پرهيز كنند.


امام جمعه موقت كازرون با تاكيد بر فراهم شدن زمينه ازدواج آسان جوانان از سوي خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها در مسئله ازدواج جوانان از سخت‌گيري‌هاي بي‌مورد و بي‌جا پرهيز كنند.

به گزارش خبرنگار كازرون نما، حجت‌الاسلام محمد جواد عزمي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به فرارسيدن ماه ذي‌الحجه اظهار داشت: خداوند در دهه نخست ذي‌الحجه بني‌اسرائيل را مورد آزمايش قرار داد كه آنها در اين آزمايش مردود شدند.

وي با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علي (ع) با حضرت فاطمه (س) گفت: اين ازدواج فرخنده و مبارك سبب شد كه اول ذي‌الحجه را روز خانواده و تكريم آن بنامند.

عزمي ازدواج حضرت علي و فاطمه زهرا را براي همگان ما يك الگو دانست و افزود: خانواده‌ها مسئله ازدواج فرزندانشان را جدي تلقي كنند و سخت‌گيري‌هاي بي‌مورد و بي‌جا را كنار بگذارند چراكه ازدواج سالم و آسان بسياري از مشكلات خانواده، جامعه و جوانان را به صورت خودكار حل مي‌كند.

وي با بيان اينكه به بركت انقلاب اسلامي سخت‌گيري‌هاي ازدواج كنار رفت و ازدواج‌ها آسان شد، ادامه داد: نبايد اجازه داد كه فرهنگ طاغوتي قبل از انقلاب در خانواده‌ها شكل گيرد.

امام جمعه موقت كازرون با تاكيد بر پرهيز از قرار دادن مهريه‌هاي سنگين خاطرنشان كرد: در اين دنيا بعد از اسلام خيري بالاتر از ازدواج وجود ندارد و به فرموده امام صادق، دو ركعت نماز انسان متزوج و همسردار برتر از 70 ركعت نماز شخص بي‌همسر است.

عزمي با تاكيد بر فراهم شدن زمينه ازدواج آسان جوانان توسط خانواده‌ها ابراز داشت: ازدواج را نبايد دست‌كم گرفت و البته دقت لازم نيز بايد بشود اما از سخت‌گيري‌هاي بي‌جا و بي‌مورد پرهيز شود.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه امام نهم گفت: امام محمد تقي در سال 195 هجري قمري به دنيا آمدند و در سال 220 هجري قمري و در سن 25 سالگي به شهادت رسيدند و در بين ائمه معصوم كمترين عمر در اين دنيا را داشتند.

امام جمعه موقت كازرون با بيان اينكه امام محمد تقي در سن 9 سالگي به مقام رفيع امامت نائل آمد كه هضم اين مسئله براي برخي شيعيان بسيار سنگين بود، اضافه كرد: علت عمر كوتاه اين امام بزرگوار دفاع از احكام شريعت بود چراكه در زمان بروز اختلاف بين دو فرقه اهل سنت به دليل قطع دست دزد كه نزد امام جواد رفتند، اين امام بزرگوار كه مي‌دانست پاسخ به اين سؤال منجر به شهادتش مي‌شود به اين سؤال جواب داد كه زمينه توطئه مخالفان و دشمنان فراهم شد.

عزمي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به دستاوردهاي صلح حديبيه بيان داشت: خنثي شدن تبليغات سو و منفي عليه اسلام و مسلمانان، به رسميت شناختن اسلام و پيامبر اسلام از سوي قريش و كنترل شدن دشمن اصلي مسلمان و گسترش اسلام از پيامدهاي صلح حديبيه بود و خداوند اين صلح را به عنوان فتح‌المبين تعبير مي‌كند.

وي تصريح كرد: پيامبر اسلام در زمان نازل شدن آيه فتح‌المبين يا سوره فتح بسيار خوشحال شد و آن را يكي از دوست‌داشتني‌ترين و محبوب‌ترين آيات دانست.

امام جمعه موقت كازرون خاطرنشان كرد: شبهه در مورد عصمت پيامبر از سوي دشمنان مغرض و برخي افراد كم‌اطلاع و بي‌اطلاع صورت گرفت.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹