پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۸
امام جمعه كازرون :
فتواي اخير مقام معظم رهبري در خصوص حرام بودن توهين به مقدسات تحكيم وحدت امت اسلامي را به دنبال داشت.حجت‌الاسلام والمسلمين محمدخرسند در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به مدينه منوره با بيان اينكه حج يكي از عبادات جامع و پرمغز اسلامي است، گفت: حج با توجه به آيات و روايات يك عبادت سياسي عبادي است.


فتواي اخير مقام معظم رهبري در خصوص حرام بودن توهين به مقدسات تحكيم وحدت امت اسلامي را به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدخرسند در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به مدينه منوره با بيان اينكه حج يكي از عبادات جامع و پرمغز اسلامي است، گفت: حج با توجه به آيات و روايات يك عبادت سياسي عبادي است.

وي افزود: حج منافع زيادي براي امت اسلامي دارد كه بيداري، هوشياري و وحدت اسلامي مهمترين پيام آن است.

وي گفت: حج زماني منفعت بخش و اميد آفرين خواهد بود كه همراه با بيداري امت اسلامي و هوشياري براي وحدت بيشتر براي امت باشد.

امام جمعه كازرون در ادامه با بيان اينكه حجي كه در آن برائت نباشد در آن وحدت و بيداري نخواهد بود گفت: انقلاب اسلامي كه رويكردش بازگشت به اصول اسلامي بود حج را از يك حالت عبادي صرف خارج و به يك عبادت سياسي عبادي تغيير داد.

خرسند در ادامه با اشاره به وضعيت فلسطين گفت: عدم حل قضيه فلسطين به علت عدم آگاهي، هوشياري و بيداري امت اسلام است.

وي گفت: لاينحل ماندن قضيه فلسطين كه به يك عقده براي مسلمانان تبديل شده است به اين علت است كه مسلمانان هنوز به وظايف خود آشنا نشده‌اند.

وي افزود: بنابر اين براي احقاق حق مسلمانان فلسطين راهي نيست جز در سايه بيداري، هوشياري و حفظ وحدت امت اسلامي.

خرسند با اشاره به مشخصه‌هاي وحدت گفت: وحدت به معناي اين نيست كه شيعه و سني از اعتقادات خودشان دست بكشند بلكه وحدت به معناي شناخت ضرورت‌هاي امت اسلام است.

وي تكيه بر مشتركات از جمله خداي واحد، قبله واحد، پيامبر واحد و ... را راهكاري مناسب براي وحدت امت اسلام دانست و گفت: دشمن براي انكه به اصول ضربه بزند روي برخي از اختلافات جزيي سرمايه‌گذاري كرده و در اين راه از افراد فريب خورده سوء استفاده مي‌كند.

وي با اشاره به توهين شخصي كويتي در انگلستان به همسر پيامبر (ص) گفت: قطعا سخنان توهين و جسارت به همسران پيامبر (ص) حرام شرعي است.

ايشان در اين ارتباط افزود: فتواي اخير مقام معظم رهبري ناشي از عمق نگرش ايشان به مسائل اسلامي است به طوري كه اين حكم مورد تاييد علماي بزرگ اهل سنت و شيخ الازهر قرار گرفته است.

خرسند با بيان اينكه انتظار مي‌رود علماي اهل سنت هم همين حساسيت را نسبت به مقدسات شيعيان داشته باشند گفت: فتواي مقام معظم رهبري سبب تحكيم وحدت امت اسلامي شد.

امام جمعه كازرون در پاسخ به اين سئوال كه چرا برخي از سران كشورهاي اسلامي در راستاي وحدت امت اسلام گام بر نمي‌دارند گفت: بيداري اسلامي بهترين راهي است كه مي‌شود سران كشورهاي اسلامي را متنبه كرد.

وي گفت: اگر مردم بيدار شوند و نسبت به مسائل جهان اسلام آگاهي يابند دگير سران وابسته برخي كشورهاي اسلامي نمي‌توانند از جهل مردم سوء استفاده كنند.

وي در اين زمينه افزود: امروزه به بركت انقلاب اسلامي ملل اسلامي بيداري خود را به دست آورده و سعي مي‌كنند نسبت به مسائل جهان اسلامي آگاهانه تر عمل كنند.

ايشان در ادامه به استقبال بي‌نظير مردم لبنان از دكتر احمدي‌نژاد اشاره كرد و گفت: صحنه‌هايي كه در لبنان در مراسم استقبال از رئيس جمهور كشورمان اتفاق افتاد اگر سران كشورهاي اسلامي اجازه دهند در مصر ، اردن، عربستان و ديگر كشورها نيز تكرار خواهد شد.

وي با بيان اينكه احمدي‌نژاد به نماد استكبار ستيزي تبديل شده است گفت: مسلمانان جهان احمدي‌نژاد را دوست دارند چون او حرف دل آنها را مي‌زند.

خرسند گفت: وقتي احمدي‌نژاد در سازمان ملل از حقوق مردم مظول فلسطين صادقانه دفاع مي‌كند طبيعي است كه ملت‌هاي آزاده جهان او را دوست داشته باشند.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال گذشته گفت: ما ريشه مسائل بعد از انتخابات و فتنه‌هاي بعد از آن را در نظام استكباري مي‌دانيم.

وي گفت: اينكه 85 درصد مردم بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي در يك رفراندوم شركت مي‌كنند و آراي خود را به صندوق‌ها مي‌ريزند. اين يك ركوردزني بي نظير در تاريخ دمكراسي و انتخاباتي دنياست و اين نتيجه عملكرد سيستم مردم سالاري ديني است.

وي افزود: استكبار به منظور مقابله با اين رويكرد، اتفاقات بعد از انتخابات را رقم زد تا اين سيستم به يك الگوي موفق و مطرح در دنيا مبدل نگردد.

خرسند خاطر نشان ساخت: به همين خاطر دشمنان انقلاب با استفاده از هجمه تبليغات خارجي از يك طرف و استفاده از عوامل خود فروخته داخلي از سوي ديگر با حربه تقلب، اعتراضات را سازماندهي كردند.

وي با بيان اينكه اين اعتراضات به مرور به سمت يك كودتاي نرم عليه نظام در حال حركت بود گفت: جسارت به تصوير امام راحل، شعار عليه اصل ولايت، حمله به خيمه‌هاي عزاداران امام حسين (ع) و ... از جمله حركاتي بود كه با تائيد و اشاره سران فتنه صورت گرفت.

امام جمعه كازرون با اشاره به اينكه لطف و مدد الهي نخستين اصل در خنثي سازي توطئه دشمنان در فتنه سال گذشته بود گفت: وجود ولايت فقيه و حضور گسترده مردم در صحنه‌هاي مختلف از جمله در راهپيمايي‌هاي 9 دي و 22 بهمن سبب شد تا توطئه دشمنان خنثي شود.

خرسند با تاكيد بر هوشياري دلسوزان انقلاب تصريح كرد: فتنه‌گري دشمنان هنوز تمام نشده است، آنان در سناريوي جديدي مي‌خواهند در بحث هدفمند سازي يارانه‌ها عليه نظام بارگيري كنند.

وي در خاتمه با بيان اينكه برخي خواص در اين آزمون مردود شدند گفت: سران فتنه و خواص بي بصيرت بايد بدانند كه اگر چه هنوز از منظر قضايي به پاي ميز محاكمه كشانده نشده‌اند ولي در نزد خداوند و ملت روسياه بوده و محكوم هستند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲