پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۲
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سراسر کشور؛ سیاست‌های کلی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام را با ابلاغ رهبر معظم انقلاب لازم‌الاجرا بر شمرد و تأکید کرد: براساس این سیاست‌ها، سیاست خارجی باید براساس تعامل با حفظ اصول و سیاست‌ داخلی براساس آزادی و مشارکت و مبتنی بر رأی مردم اداره گردد

ایشان در این دیدار بهترین راه برای اداره کشور را حرکت در مسیر قوانین به‌ویژه قانون اساسی عنوان کرد.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بیان کرد و افزود: در قانون اساسی به حقوق مردم و آزادی‌های آنها تصریح شده که عمل به آنها می‌تواند زمینه‌های رشد فرهنگی و اجتماعی در جامعه را فراهم کند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تصویب سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ آنها توسط رهبری معظم انقلاب آنها را لازم‌الاجرا عنوان و تأکید کرد: براساس این سیاست‌ها، سیاست خارجی باید براساس تعامل با حفظ اصول و سیاست‌ داخلی براساس آزادی و مشارکت و مبتنی بر رأی مردم اداره گردد.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حرکت تاریخ بشری را به سوی تکامل و بهتر شدن عنوان کرد و گفت: موانعی که در این مسیر در هر جامعه‌ای ایجاد می‌شود موقتی خواهد بود و نمی‌تواند برای همیشه مانع حرکت آن جامعه به سوی پیشرفت گردد.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به گسترش ابزارهای اطلاع‌رسانی در دنیای امروز تأکید کرد: اکنون زمان انفجار اطلاعات است و نمی‌توان اطلاع‌رسانی را محدود کرد و باید زمینه را به نحوی فراهم نمود که مردم بتوانند با استفاده مطلوب از این ابزارها مسیر صحیح را پیدا کنند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جامعه ایران جامعه‌ای تحصیلکرده است و این باعث ارتقای جامعه و گسترش طبقه متوسط شده است و می‌تواند در رفع فقر در جامعه مؤثر باشد.
 
ایشان تأکید کرد: در دنیای امروز جوامع بشری به‌گونه‌ای است که اگر کسی بخواهد به زور چیزی را به مردم تحمیل کند زمینه‌های تقویت عکس آن موضوع را فراهم کرده است.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پرهیز از فضای یأس‌آور برای جوانان را مهم عنوان کرد و گفت: حالت یأس در جوانان خسارت‌بار است.
 
ایشان افزود: آینده را به دلیل رشد آگاهی در جامعه و وجود انسان‌های فرهیخته بسیار روشن می‌بینم هرچند ممکن است مشکلاتی در مسیر وجود داشته باشد.
 
 در ابتدای این دیدار، پنج نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف به نمایندگی از جمع حاضر مطالبی را در حوزه‌های اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگ و جامعه به اطلاع رساندند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹