پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۴
امام جمعه كازرون:
به گزارش خبرنگار كازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال پرشور و گسترده از معظم‌له اظهار داشت: اين سفر از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار بود و استقبال مردم قم از مقام معظم رهبري خاطره استقبال از امام راحل بعد از پيروزي انقلاب در اذهان را زنده كرد.

امام جمعه كازرون گفت: استقبال پرشور علما، مراجع عظام تقليد و مردم قم از مقام معظم رهبري سبب ياس و نااميدي دشمن شد.

 

به گزارش خبرنگار كازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال پرشور و گسترده از معظم‌له اظهار داشت: اين سفر از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار بود و استقبال مردم قم از مقام معظم رهبري خاطره استقبال از امام راحل بعد از پيروزي انقلاب در اذهان را زنده كرد.

 

وي با بيان اينكه استقبال پرشور از مقام معظم رهبري در قم نشان داد كه قم هميشه به عنوان پايگاه انقلاب اسلامي و شهر علم، اجتهاد، جهاد، خون، قيام و پشتيبان انقلاب و ولايت فقيه بوده است، افزود: استقبال علما و مراجع عظام تقليد از مقام معظم رهبري و حمايت آنها از نظام و ولايت فقيه از دستاوردهاي اين مسافرت بود كه سبب ياس و نااميدي دشمن شد.

 

خرسند اضافه كرد: دشمن تلاش مي‌كند تا اسلام منهاي سياست و روحانيت را ترويج دهد اما روحانيت اصيل اسلام و مرجعيت بيدار در طول تاريخ شيعه هميشه نشان داده‌اند كه قدردان نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند.

 

وي جمهوري اسلامي را فرزند روحانيت، حوزه علميه و مرجعيت دانست و تصريح كرد: مگر مي‌شود پدر نسبت به فرزندش ابراز لطف و محبت نداشته باشد.

 

اين مقام مسئول بيان داشت: سفر رهبر معظم انقلاب به قم بركات فراواني براي عالم اسلام و نظام جمهوري اسلامي دارد.

 

خرسند با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم قم گفت: معظم‌له در جمع مردم قم به شناخت دشمن و اهداف آنها تاكيد داشتند، از اين رو مردم بايد نسبت به اين مسئله حساس شوند چراكه دشمن هميشه به دنبال نقشه كشيدن براي ضربه زدن به نظام و كشور است.

 

وي اهداف اصلي دشمن را ضربه زدن به دين و بي‌اعتماد و ناراضي كردن مردم نسبت به نظام اسلامي عنوان و خاطرنشان كرد: دشمن با مظاهر اسلامي مخالفت مي‌كند كه اين نشانه بيداري مسلمانان و اسلام است.

 

امام جمعه كازرون با بيان اينكه برخي با بي‌بندوباري و عرفان‌هاي كاذب به دنبال سست كردن ايمان و دين مردم هستند و در اين راستا شايعه‌پراكني مي‌كنند، پيشرفت‌ها را ناچيز مي‌شمارند و نارسايي را بزرگ جلوه مي‌دهند، ابراز داشت: در فتنه سال 88 هوشياري مردم سبب واكسينه شدن كشور در مقابل فتنه و فتنه‌گران شد و از اين به بعد نيز همگي بايد هوشيار باشيم.

 

خرسند در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه كازرون با اشاره به هدفمندي يارانه‌ها گفت: در حال حاضر دولت مبالغ كلاني را به اجناس و اقلام مصرفي يارانه مي‌دهد كه 70 درصد از اين مبالغ كلان به سه دهك بالاي جامعه داده مي‌شود.

 

وي ادامه داد: در عين حالي كه در روستاهاي ما افرادي هستند كه از بنزين و گاز استفاده نمي‌كنند اما يارانه بنزين به كساني داده مي‌شود كه بيشتر مصرف مي‌كنند، از اين رو يارانه بايد به اقشار آسيب‌پذير جامعه برسد.

 

امام جمعه كازرون با بيان اينكه كشور ايران در انرژي پرمصرف است افزود: در كشور ما به مصرف يارانه مي‌دهند در حالي كه در دنيا براي مصرف ماليات مي‌گيرند.

 

خرسند با بيان اينكه هدفمندي يارانه‌ها، كاهش مصرف را به دنبال دارد، اضافه كرد: سياست نظام، دولت و مجلس نيست كه يارانه حذف شود بلكه اين يارانه‌ها مي‌خواهد هدفمند شود.

 

وي طرح هدفمندي يارانه‌ها را يك جراحي برشمرد و تصريح كرد: جراحي درد، نقاهت و دوران استراحت دارد تا علاج شود و شايد در ابتدا جو و مشكلاتي به وجود آيد اما بايد صبر و حوصله كرد و البته دولت نيز بايد دقت لازم را داشته باشد تا از سوء‌استفاده برخي افراد جلوگيري كند.

 

امام جمعه كازرون در بخش پاياني صحبت‌هاي خود با اشاره به آغاز سفر حجاج بيت‌الله‌الحرام، سفر حج را يك سفر معنوي دانست و اظهار داشت: حجاج قدر اين فرصت را بدانند و وقت خود را در بازار سپري نكنند كه فردا تاسف بخورند و از اين سفر استفاده معنوي ببرند.

 

خرسند خطاب به حجاج با تاكيد بر كنار گذاشتن رسوم، ريخت و پاش‌ها و كاهش اسراف كاري‌ها و تشريفات گفت: حجاج به جاي تشريفات به محتوا بپردازند و به محرومان كمك كنند.

 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳