پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
كتاب «توليد علم و علوم انساني» نوشته ابراهيم فياض از سوی انتشارات سپیده باوران منتشر شد. دغدغه اصلي اين كتاب را ماجراي علوم انساني و بومي‌سازي اين علم مطابق با فرهنگ و دستاوردهاي بومي است.

كتاب «توليد علم و علوم انساني» نوشته ابراهيم فياض از سوی انتشارات سپیده باوران منتشر شد. دغدغه اصلي اين كتاب را ماجراي علوم انساني و بومي‌سازي اين علم مطابق با فرهنگ و دستاوردهاي بومي است.

 
از آنجا كه در علوم انساني چشم برخي دانشگاهيان به دست غربيان است تا توليدات آنها را ترجمه يا تدريس كنند، اين كتاب مي‌كوشد با توجه به ضرورت‌هاي بومي‌سازي و بومي‌نگري، نيازهاي اين حوزه را عيان سازد.
 
كتاب «توليد علم و علوم انساني» دو بخش دارد كه مقالات و گفت‌گوها بخش‌هاي اين كتاب هستند. فرمولي براي علوم انساني اسلامي، اقتصاد اسلامي پيشرفته، مردم شناسي ديني فلسفه، فقاهت و نوآوري، فلسفه تاريخ ايراني و نوآوري، خلاقيت و سازمان، علم كلام و نوآوري، شرق و غرب معرفتي و نوآوري، علوم انساني و سياست گزاري كلان، دانش و قدرت، پسا صدارييسم، سازمان و دانش، انقلا فرهنگي و دانشگاه اسلامي و وحدت حوزه و دانشگاه : زمينه‌هاي معرفتي عنوان مقالات اين كتاب هستند.
 
بخش گفت‌وگوها هم كه مصاحبه‌هايي با ابراهيم فياض است، شامل عنوان‌هاي اشرافيت معرفتي در مصاف با علم بومي، توليد ثروت ملي در گرو وحدت حوزه و دانشگاه، فاجعه علوم انسانس، وضعيت علوم انساني در ايران، ايران بدون مردم شناسي به جايي نخواهد رسيد، فلسفه متاخر ايراني، ساز فرهنگ با نواي ايراني، مظلوميت فرهنگ برآيند فقر معرفت ديني، مصرف گرايي از كالا تا انديشه، غرب ديگر شاخص نيست و حركت ايران به سوي سرمايه‌داري مي‌شود.
 
انتشارات سپيده باوران هفته پیش، كتاب «توليد علم و علوم انساني» را در 212 صفحه با قيمت 4هزار تومان منتشر كرده است.
 
 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸