پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۱
امام جمعه کازرون:
خرسند با بيان اينكه ماليات بر ارزش افزوده يك امر قانوني است و صنف جواهر‌فروشان نبايد خود را استثنا بدانند، خاطرنشان كرد: اكثر واردات طلا به كشور توسط عده‌اي خاص به صورت قاچاق صورت مي‌گيرد و ماليات به دولت داده نمي‌شود از اين رو دولت بايد با وارد كنندگان طلاي قاچاق برخورد كند.


خرسند با بيان اينكه ماليات بر ارزش افزوده يك امر قانوني است و صنف جواهر‌فروشان نبايد خود را استثنا بدانند، خاطرنشان كرد: اكثر واردات طلا به كشور توسط عده‌اي خاص به صورت قاچاق صورت مي‌گيرد و ماليات به دولت داده نمي‌شود از اين رو دولت بايد با وارد كنندگان طلاي قاچاق برخورد كند.

به گزارش خيرنگار كازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار داشت: دشمن پس از شكست در فتنه‌هاي اخير به نيرنگ ديگري روي آورده كه ايجاد اختلاف بين سه قوه، بزرگنمايي تهديدها و تحريم‌ها، سياه‌نمايي و ناكارآمد نشان دادن دولت، قواي سه‌گانه و نظام از جمله آنهاست.

وي با بيان اينكه دشمن قصد برهم زدن آرامش و امنيت كشور را دارد، افزود: يكي از ابزارهاي دشمن براي اين كار فتنه‌هاي اقتصادي است و تمام مردم به ويژه مسئولان بايد مراقب باشند.

خرسند با بيان اينكه هدفمندي يارانه‌ها به منزله حذف يارانه نيست، اضافه كرد: هدفمندي يارانه‌ها يك جراحي است و جراحي نيز التهاب و نقاهت دارد كه امروز بايد با دقت انجام شود.

وي بيان داشت: رئيس جمهور در سفر به استان گلستان با تاكيد بر اينكه مردم به شايعات توجه نكنند، از مسلط بودن دولت بر اوضاع مالي كشور، خوب اداره شدن كشور تا سال‌هاي طولاني و وجود نداشتن اوضاع غيرعادي در كشور خبر داده است، از اين رو برخي افراد نبايد مردم را نااميد كنند و اوضاع را سياه جلوه دهند.

امام جمعه كازرون با بيان اينكه دولت و رئيس جمهور وعده اطلاع‌رساني در زمينه هدفمندي يارانه را داده‌اند، ادامه داد: در اين مورد بايد اطلاعات بيشتري در اختيار مردم قرار گيرد و رسانه ملي، جرايد، نشريات، روزنامه‌ها و مطبوعات در اين زمينه اطلاع‌رساني كنند.

خرسند با تاكيد بر توجه نكردن مردم به شايعات، استان فارس را يكي از استان‌هاي محروم كشور دانست و تصريح كرد: اين استان چند سالي است كه دچار خشكسالي شده است و آمار بيكاري بالاتري نسبت به ساير استان‌ها دارد از اين رو مسئولان استان فارس مشكلات اين استان را حل و به مسائل كلان توجه كنند.

وي اظهار داشت: كشور و استان فارس نيازمند آرامش است و نبايد با برخي رفتارها جو جامعه را ملتهب كرد و خدمات دولت را تحت‌الشعاع قرار داد.

امام جمعه كازرون حفظ آرامش جامعه را اوجب واجبات دانست و افزود: آرامش سياسي، اجتماعي و اقتصادي بايد در جامعه باشد و دولت، قوه قضائيه و دستگاه‌هاي انتظامي با ناامني و مخلان اقتصادي برخورد كنند.

خرسند با بيان اينكه ماليات بر ارزش افزوده يك امر قانوني است و صنف جواهر‌فروشان نبايد خود را استثنا بدانند، خاطرنشان كرد: اكثر واردات طلا به كشور توسط عده‌اي خاص به صورت قاچاق صورت مي‌گيرد و ماليات به دولت داده نمي‌شود از اين رو دولت بايد با وارد كنندگان طلاي قاچاق برخورد كند.

وي با اشاره به فتواي مقام معظم رهبري در جواب جمعي از شيعيان عربستان گفت: به فرموده مقام معظم رهبري اهانت به نمادهاي اهل سنت از جمله همسر پيامبر اسلام حرام است كه اين فتوا عمق دانش صحيح و درك عميق معظم‌له از مسائل جهان اسلام را نشان مي‌دهد.

امام جمعه كازرون با بيان اينكه وهابيت شمشير را از رو بسته بودند و از كج‌فهمي يك روحاني در كويت استفاده كردند، بيان داشت: فتواي مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد بازتاب گسترده‌اي داشت به طوريكه شيخ الازهر از اين اقدام مقام معظم رهبري تقدير كرد و گفت كه اين فتوا از بروز فتنه و اختلاف بين دولت‌هاي اسلامي جلوگيري كرد.

خرسند اظهار داشت: دشمن قصد برجسته كردن اختلافات را دارد، از اين رو شيعه و سني اختلافاتشان را از راه منطق جا بيندازند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روز جهاني كودك گفت: اسلام توجه ويژه‌اي به تربيت كودك داشته و يكي از وظايف مهم والدين نظارت بر مسائل تربيتي فرزندان و كودكان است.

امام جمعه كازرون با تاكيد بر توجه آموزش و پرورش، پيش دبستاني و مهد كودك‌ها به تربيت كودكان ادامه داد: در دوران كودكي شخصيت يك بچه و بر همين اساس در دوره نوجواني و جواني شكل مي‌گيرد.

خرسند در ادامه با گراميداشت دهه كرامت و با بيان اينكه در اين ماه ولادت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س) و علي‌بن ‌موسي‌الرضا (ع) است، افزود: ميزباني مرقد نوراني حضرت فاطمه معصومه (س) و علي‌بن‌ موسي‌الرضا (ع) توفيقي براي ملت ايران است.

وي با اشاره به روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسي شاه چراغ (ع) گفت: وجود مرقد نوراني ايشان و امامزادگان ديگر در شيراز و استان فارس يك افتخار براي اين استان است و مقام معظم رهبري نيز در سفر به استان فارس تاكيد فراواني داشتند كه فارس به عنوان سومين حرم اهل بيت مطرح شود.

امام جمعه كازرون ارادت مردم استان فارس به امامزادگان را زبانزد خاص و عام دانست و تصريح كرد: در زمان طاغوت بيشتر بر روي آثار باستاني استان فارس كار مي‌شد كه به بركت انقلاب و وجود حرم‌هاي مطهر در اين استان، شيراز به عنوان ‌يك شهر مذهبي و زيارتي قلمداد شد.

خرسند در ادامه بر برگزاري مراسم و بزرگداشت روز حضرت احمد بن موسي (ع) در حد شأن ايشان در كل استان فارس تاكيد كرد.

وي در بخش پاياني خطبه‌هاي نماز جمعه كازرون با اشاره به روز دختران بيان داشت: حضرت معصومه به عنوان يك الگوي پاك و نمونه است كه زنان و دختران بايد به اين نمونه الهي توجه كرده، زندگي خود را با زندگي ايشان مطابقت دهند و از الگوهاي غربي پرهيز كنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳