پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۲
رهبر انقلاب اسلامی نماز پرشکوه عید سعید فطر را در تهران اقامه کردند.

به گزارش "تابناک" در این مراسم سراسر شور و معنویت که مردم از چند ساعت قبل و حتی پیش از طلوع آفتاب خود را به دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن رسانده بودند، نماز این عید سعید به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی خالصانه در درگاه خداوند متعال، در فضایی روحانی توسط ولی امر مسلمین اقامه شد.

پس از اتمام نماز عید حضرت آیت الله خامنه ای به ایراد خطبه های نماز پرداختند و در خطبه اول با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان افزودند: «در همه انسان ها روح ارتباط با معنویت وجود دارد و عشق به ذات احدیت در همه انسان ها نهادینه شده است.»

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه در ماه رمضان می آید توجه قلبی به خداوند متعال اوج می گیرد تصریح کردند: «در این ماه رمضان مثل اغلب رمضان های گذشته مردم با انواع سلیقه ها و رفتارها و لباس های گوناگون در شب های قدر شرکت کرده و اشک ریختند. این اشک هایی که از چشم ها جاری می شود از دل های پاک است که می جوشد.»

بنابر این گزارش ایشان آحاد جامعه و خود را به تقوا توصیه کرده و تاکید کردند: «ذخیره ای که در ماه رمضان اندوختید و با قرآن انس پیدا کرده اید را حفظ کنید.»

رهبر انقلاب در آغاز خطبه دوم ضمن تشکر ویژه از ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی برای حضور در روز قدس فرمودند: «31 سال از روزی که امام بزرگوارمان این روز را تعیین و نامگذاری فرمودند می گذرد و به لطف خدا مراسم این روز و حضور مردم در آن برخلاف تصور دشمنان این ملت، سال به سال برجسته تر و با شکوه تر می شود.»

ایشان با اشاره به حضور گسترده مسلمانان در سراسر جهان در روز قدس گفتند: «ملت ایران در شرایطی که اقتضائات بین المللی وجود دارد وظیفه خود را می شناسد.» 

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنان خود با اشاره به مباحث طرح شده در دیدارهایشان با گروه های مختلف ـ اعم از دانشجویان، کارگزارن نظام، کارآفرینان، دانشگاهیان و... در ماه رمضان فرمودند: «ملتی که این چنین امیدی در آن هست مطمئنا و مسلما به قله ها دست پیدا خواهد کرد.»

رهبر انقلاب سپس با اشاره به سیل پاکستان و «فوری ترین مسئله» خواندن آن، افزودند: « این اتفاق ناگوار، اسمش سیل است اما بلایی عظیم برای ملت پاکستان است که از ملت های مومن امت اسلامی بوده و در دینداری جزو پیشروان به حساب می آیند.»

ایشان در این بخش از خطبه ها در حالتی منقلب و با بغضی در گلو ـ که ولی امر مسلمین جهان بودن را معنا کرد ـ با اشاره به روزه داری مردم سیل زده پاکستان در شرایطی که سرپناه و غذا و آبی برای خوردن نداشتند فرمودند: «طغیان رود سند باعث شده که بیش از 10 هزار روستا از بین برود. دهها هزار مسجد مدرسه و حسینیه در طول این خط طولانی از بین رفته است و در حدود 40 تا 50 میلیارد دلار خسارت به پاکستان وارد شده است. مردم این کشور به آب و غذا و سرپناه احتیاج دارند.»

رهبر انقلاب با بیان اینکه در کنار این مصیبت بزرگ، ما از بی ثباتی سیاسی پاکستان هم نگرانی داریم، یادآورشدند: «در همین شرایط بحرانی، بعضی دولت های متجاوز با سوء استفاده از فضا، می خواهند این کشور را به پادگان نظامی تبدیل کنند.»

ایشان در ادامه با بیان اینکه مساله فلسطین همچنان مساله اصلی دنیای اسلام است، تصریح کردند: «هدف کنفرانس سازش، سرپوش گذاشتن بر جنایات اسرائیل است و ملت فلسطین به فضل خدا، بساط این رژیم قلابی صهیونیستی را جمع خواهد کرد.»


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳