پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۰۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۰
اخیراً مرکز نشر معارف اسلامی شهرستان کازرون با ارسال اعلامیه ای به یکی از رسانه های خبری نسبت به انتشار مطلبی با عنوان «چند مساله اختلافی و مورد ابتلا در مورد نماز و روزه» واکنش نشان داد.
توضیح: اخیراً مرکز نشر معارف اسلامی شهرستان کازرون با ارسال اعلامیه ای به یکی از رسانه های خبری شهرستان نسبت به انتشار مطلبی با عنوان «چند مساله اختلافی و مورد ابتلا در مورد نماز و روزه» واکنش نشان داد.
 
رسانه مذکور در خبری با عنوان «نشر معارف حوزه علمیه کازرون: مطلب درج شده در سایت‌ها بدون هماهنگی‌ بوده است» آورده است:
 
«نشر معارف حوزه اعلام کرد: در برخی از سایت ها، مطلبی با عنوان «چند مسئله اختلافی و مورد ابتلا در مورد نماز و روزه» از طرف مرکز نشر معارف حوزه علمیه کازرون درج شده است، با توجه به این که این مطلب، مربوط به سال های قبل می باشد و برخی از فتاوا تغییر کرده است و متاسفانه برخی از سایت ها بدون هماهنگی و به صورت ناقص مبادرت به درج این مطلب نموده اند؛ لذا نشر معارف حوزه علمیه ؛جدیدترین نسخه این مطلب را در ادامه ارائه می کند. تذکر این نکته لازم است که درج این مطلب در سال های بعد نیز، نیاز به هماهنگی با این مرکز دارد.»
 
مرکز نشر معارف اسلامی حوزه علمیه کازرون همچنین نسخه جدید متن مورد نظر را برای رسانه ی مذکور ارسال کرده است.
 
این در حالی است که هیچ گونه اصلاحیه ای از سوی آن مرکز برای کازرون نما ارسال نشده بود!
 
کازرون نما پس از انتشار این خبر در تماس با مدیریت محترم مرکز نشر معارف تعجب خویش را از شیوه ی اطلاع رسانی آن مرکز اعلام و خواستار تصحیح روش به کار گرفته شده توسط آن مرکز شد که متاسفانه نتیجه مثبتی را به دنبال نداشت.
 
پس از آن در تماس با مدیریت رسانه ی مذکور؛ خواستار انتشار پاسخ خود به اعلامیه مرکز نشر معارف شدیم که مدیر محترم این رسانه نیز (علی رغم تصریح قانون در لزوم انتشار این پاسخ) از پذیرش این خواسته ی ما امتناع ورزیده و خواستار ارسال پاسخ ما به مرکز نشر معارف شد!
 
لذا ما علی رغم میل باطنی خود در پاسخ گویی به این مرکز مفید حوزوی مجبور به انتشار این پاسخ در کازرون نما شدیم.
 
متن پاسخ کازرون نما
 
به نام خدا
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما
احتراماً پیرو درج خبر واکنش مرکز نشر معارف حوزه علمیه کازرون به انتشار «چند مساله اختلافی و مورد ابتلا در مورد نماز و روزه» نکات زیر جهت اطلاع کاربران محترم آن رسانه تقدیم می گردد.

1. متن مورد نظر با کد 294 تنها یک بار آن هم در تاریخ 18 شهریور 1387 با اطلاع مرکز نشر معارف در سایت کازرون نما منتشر شده است و از آن تاریخ تاکنون جزو پر مراجعه ترین مطالب سایت خصوصاً در ایام ماه مبارک رمضان (در دو سال گذشته) بوده است.

2. متن منتشره در کازرون نما؛ عیناً توسط مرکز نشر معارف در سال 1387 منتشر شده و در دسترس افراد بسیاری قرار داشته است.

3. نمایش مجدد همان مطلب در صفحه اول (که هر سال به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان صورت می گیرد) تنها در حد جابجایی متن مذکور از آرشیو بخش اندیشه دینی سایت (که برای همه کاربران در دسترس است) به صفحه اول بوده است.

4. متن اعلامیه مرکز نشر معارف به گونه ای نوشته شده است که گویا مطلبی که در یک سایت اینترنتی منتشر می شود بعد از مدتی از بین می رود تا برای انتشار مجددش نیاز به هماهنگی باشد! مطلب منتشر شده در کازرون نما هیچ گاه از دسترس کاربران خارج نبوده و ممکن است افرادی به صورت روزانه از طریق موتورهای جستجو جهت اطلاع از وظایف شرعی خویش (خصوصا درباره ی نماز مسافر) به آن مراجعه کنند.

5. کازرون نما توقع ندارد که حوزه علمیه کازرون یا مرکز نشر معارف اسلامی آن حوزه؛ به واسطه ی معرفی مبسوط آن مرکز و شرح مفصل و بی سابقه ی خدمات آن به همشهریان عزیز (+) و یا انتشار جزوه مربوط به برخی مسایل مورد ابتلا در نماز و روزه (+)؛ از ما تشکر کند اما این توقع را داریم که اگر تغییری در فتاوای منتشره در جزوه ی تهیه شده توسط خود آقایان ایجاد شد و وظیفه ی شرعی خویش دانستند که آن تغییرات را لااقل به اطلاع افرادی که هنوز از آن جزوه استفاده می کنند؛ برسانند، به جای آنکه به خاطر عدم اعمال تغییراتی که هیچ گاه برایمان ارسال نشده، از طریق رسانه ای دیگر به صورت ضمنی از ما انتقاد کنند، لااقل بر ما منت نهاده و تغییرات مورد نظرشان را برای ما نیز ارسال دارند.

6. با توجه به اطلاع آن مرکز محترم از انتشار متن مورد نظر در سایت کازرون نما و سهولت برقراری ارتباط با این سایت (از سوی مسئولان آن مرکز)، طبیعی است که از این به بعد نیز (همچون گذشته) عدم ارسال هرگونه تغییری در این فتاوا به معنای تایید متن منتشر شده از سوی آن مرکز، تلقی خواهد شد.

با تشکر
کازرون نما
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۷
0
0
واقعا از رفتار مرکز نشر معارف تعجب کردم. اینا چقدر با آب تاب این مسایل را بیان کرده اند حتی نوشته اند بیان هنرمندانه برخی از مسایل روزه آن وقت چرا حوزه اینطور باهاشون برخورد کرده؟
فرشاد ذوالفقاری
|
-
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۴
0
0
ای عزیزان ای مسلمین ای مومنین ای کارگزاران از خدا بترسید اتقوا الله اینقدر به اختلافات چنگ نزنید تا دشمن سو استفاده نکند.شاید هم بعضی خود را جای دوست زده اند
فرشاد ذوالفقاری فرد
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۳۰
0
0
هر که او بیدارتر پر دردتر .............هر که او هوشیارتر رخ زرد تر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
اذان صبح
۰۴:۴۹:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۱۷:۱۶
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۰۰
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۰۴