پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۰۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
 ریاست محترم اداره ارشاد اسلامی شهرستان کازرون خبر از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در مهرماه دادند.از قرار معلوم و به گفته ایشان این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه کتاب در طول تاریخ کازرون است.لذا با توجه به اهمیت این مساله و سابقه برگزاری نمایشگاه های کتاب توسط این اداره در سالهای گذشته چند نکته حائز اهمیت است که به آنها اشاره می کنم تا انشاالله در این نمایشگاه لحاظ شود.
انتقاداتی که راجع به نمایشگاه های قبل وجود دارد:

1. متاسفانه بیشتر نمایشگاه های برگزار شده توسط مراکز توزیع و پخش و یا ناشرانی انجام شده که اغلب کتب جزء تازه های نشر یا مطرح نبوده است.

2. در گذشته کمتر به کتابهایی با موضوعات:اعتقادی و فکری از علمای برجسته و ارزشمند انقلاب ،تاریخ انقلاب و اسلام،فرهنگ ایثار و شهادت و ... توجه می شده است.جالب اینکه در نمایشگاهی که به مناسبت ایام شهادت شهید مطهری در امسال برگزار شد،بجز تعدادمعدودی از کتب ایشان اکثریت کتابها متضاد با تفکر ایشان بود که در معرض نمایش قرار داشت.

3. ارائه کتابهای مسئله دار فکری و مذهبی همچون کتاب هایی که ترویج عرفانهای نوظهور می کنند.

4. متاسفانه در سالهای قبل از ناشران پرآوازه و متعهد کشور دعوت نشده بود یا حداقل از آنها کتاب برای نمایشگاه تهیه نمی شد.

5. نمایشگاه هایی که تا کنون برگزار شده بدون هدفگذاری ارزشی برگزار می شده و صرفا حالت گزارش کاری داشته است.
پیشنهاداتی جهت بهتر شدن نمایشگاه کتاب که در سالهای عمل نشده است:

1. به نمایش گذاشتن آثار نویسندگان کازرونی در غرفه مجزا(از علامه علی دوانی گرفته تا ...)

2. در اختیارگذاشتن غرفه برای ناشران کازرونی(کازرونیه ،سلمان فارسی ، المقربون و ...)

3. رایزنی با ادارات شهرستان بویژه شورای شهر و شهرداری،ادره اوقاف و... جهت مشارکت مالی در ارائه تخفیف به صورت بن کتاب برای عمومی مردم و ادارت آموزش و پرورش،دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی،ناحیه مقاومت بسیج، کمیته امدادامام خمینی و سایرارگانها جهت مشارکت مالی در ارائه تخفیف به صورت بن کتاب برای اقشار زیر نظر خود که هم به ترویج فرهنگ کتاب خوانی و هم به ناشران کمک می شود.

4. به نمایش گذاشتن کتابهایی پیرامون حیا و عفت و حجاب

5. با ناشران معتبر و متعهد کشور نظیر سوره مهر ،سوره،دفتر نشر فرهنگ اسلامی ،دفترنشرمعارف(نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها)،صدرا،کیهان،مسجدمقدس جمکران،ستاداقامه نماز،مرکز درسهایی از قرآن،موعود،آستان قدس رضوی،موسسه پژوهشی امام خمینی(وابسته به آیت الله مصباح یزدی) ،کانون اندیشه جوان ، مرکز اسناد انقلاب اسلامی،نشرشاهد،به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، قدرولایت ، مرکز پژوهشهای اسلامی صدا وسیما و مراکز پخش و توزیع کتاب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی(بچه های کتاب)،پاتوق کتاب،موسسه فرهنگی عماد و...
6. تهیه آثار نویسندگان برجسته و متعهد انقلابی که صاحب نشر نیستند.

7. نمایش گذاشتن کتاب های پرتیراژ کشور همچون دا ، خاک های نرم کوشک و...

8. ارائه کتابهایی که در نقد فرقه ها و آیین های عرفانی نوظهور در کشور فعالیت می کنند(بهاییت،وهابیت،صوفی گری،شیطان پرستی،اشو ،کابالا، پائولوكوئيلو و...)

9. تهیه کتابهایی که در جهت مشاوره به نسل جوان کمک کند مانندآسیب شناسی روابط دختر و پسر، ازدواج و...

امیدوارم با توجه به نکته هایی که بیان شد و تجربه ای که در سالهای قبل آن اداره محترم بدست آورده است شاهد برپایی نمایشگاه منحصر به فرد در زمینه کیفی باشیم نه کمی .
 
 
نویسنده: محمدهادی صحرابان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۲
0
0
آقای صحرابان بابا این کتابهایی که شما گفتید ،فقط به درد آرشیو حوزه علمیه کازرون می خوره و اینهم میشه همون گزارش کاری که خودتون گفتید،پس بیاین خودتونو گول نزنید ببیند مخاطب دنبال چه کتابهایی است و خواستها و تمایلات تمام اقشار جامعه رو در نظر بگیرید نه سلیقه طیف به خصوصی از جامعه که جنابعالی هم جزئی از اون هستید ،اما کتابهای مانند کتب دکتر شرییعتی ویا کتب تاریخی ایران باستان و یا برخی از کتبی که شما نقدش کردین معمولا خیلی طرفدار داره
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۳
0
0
دوست عزیز! اگر در مطلب من خوب توجه می کردید متوجه می شدیدکه نوشته ام«پیشنهاداتی جهت بهتر شدن نمایشگاه کتاب که در سالهای عمل نشده »یعنی این مسائل مطرح شده من کمبود سالهای قبل بوده و من نفی کتب تاریخی و... نکرده ام.
2. کجا نفی کتب دکتر شریعتی کرده ام.
3.متاسفانه باید بدانید هرکتابی نباید عرضه شود،چرا که برخی بدن شناخت از آنها استفاده می کنند و دچار مشکل می شوند مانند کتابهایی که عرفانها و فرقه های به اصطلاح دینی خود را ترویج می دهند ومربوط به ایران و اسلام نیستند.
صحرابان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۳
0
0
سلام

به شما توصیه میکنم ابتدا مقاله را کامل و دقیق بخوانید بعدا فکر کنید و نظر دهید . چون در مقاله بالا کتاب خاصی نقد نشده است. با تشکر

از طرف یک دوست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳