پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۹۸۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
ح. کازرونی
مدیران سه نوع اند.

1. مدیران تحول آفرین: مدیران تحول آفرین مدیران پاکدستی هستند که در یک بازه ی زمانی معقول حوزه تحت مدیریت خویش را متحول کرده و ضمن ایجاد تغییرات مشهود در آن حوزه با تلاش و پرکاری خویش تحسین مردم را به ارمغان می آورند.

2. مدیران سالم: دسته ای از مدیران مهم ترین ویژگی آنها سالم و پاکدست بودنشان است. این مدیران گرچه افراد سالمی هستند اما از توانایی و قدرت کافی برای تحول آفرینی در حوزه مدیریتی خویش برخوردار نیستند و گاهی حتی از پس مسئولیت های قانونی خویش نیز به نحو مطلوب بر نمی آیند.

3. مدیران فاسد: مدیرانی که در طول مدیریت خویش به دنبال کسب منافع دنیوی (مال و مقام و شهرت) برای خویش هستند و از هیچ فرصتی در این راستا فروگذار نمی باشند البته این مدیران حتی ممکن است در حوزه مدیریتی خویش منشأ خدماتی قابل توجهی نیز باشند.

 

***

شهرستان کازرون در دو ماه گذشته شاهد مجادلات کم سابقه ی در اطراف برکناری عالی ترین مقام اجرایی خود بود که این مجادلات اوایل این هفته با برگزاری مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان فروکش کرد.

 

اکنون پس از این دو ماه، فرصت مناسبی فراهم آمده است تا با نگاهی منصفانه رفتارهای طرفین درگیر در این موضوع را ارزیابی کرده و چراغ راهی برای آینده فراهم آوریم.

 

***

یکی از دردهای اجتماعی ما که متأسفانه بسیاری از فعالان سیاسی اجتماعی به نوعی گرفتار آن هستند، لغزیدن به جاده افراط یا تفریط است. خوب است با این نگاه به رفتارهای صورت گرفته با فرماندار سابق کازرون نظری بیافکنیم.

 

1. فرمانداری پس از بر عهده داشتن بیش از چهار سال مسئولیت به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی از مسئولیت خود برکنار می شود.

 

2. ائمه جمعه کازرون ابتدا در اعلامیه ای مشترک و سپس در چندین خطبه نمازجمعه با تعابیر متعددی از وی تجلیل می کنند.

 

3. جمعی از حامیان این فرماندار بدون اخذ مجوز قانونی به برگزاری تجمعاتی در دفاع از وی اقدام می کنند.

 

4. مدیرحوزه علمیه کازرون در مصاحبه ای علاوه بر تعریف های متعدد از فرماندار سابق، روش مدیریتی او را برگرفته از روش مدیریت اسلامی می نامد.

 

5. استانداری فارس به قول نماینده خود برای برگزاری مراسم تقدیر از عملکرد این فرماندار ظرف مدت سه هفته عمل نمی کند.

 

6. یک روز قبل از مراسم رسمی تودیع و معارفه فرمانداران کازرون، در نمازجمعه شهرستان مراسم تجلیلی برای این فرماندار برگزار می شود و هدایایی از سوی ائمه جمعه و برخی از مسئولان شهر به وی تقدیم می شود.

 

7. در حالی که تنها دو ساعت و نیم دیگر به برگزاری مراسم رسمی تودیع و معارفه فرمانداران کازرون از سوی استانداری فارس باقی مانده است از سوی فرمانداری کازرون با فرماندار سابق این شهر تماس گرفته شده و از وی برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می آید.

 

8. این فرماندار از شرکت در مراسم تودیع خود امتناع می ورزد.

 

9. نمایندگان استانداری فارس در این مراسم، هیچ گونه تجلیلی از فرماندار سابق کازرون به عمل نمی آورند.

 

***

اینک به ترتیب بالا به افراط و تفریط های صورت گرفته در این ماجرا می پردازیم:

 

1. مقامات استانداری فارس فرماندار سابق کازرون را به تخلف مالی یا قانونی متهم نکردند و نهایت آنکه وی را فرمانداری قوی برای مدیریت شهرستان کازرون نمی دانستند. با این حساب نوع برکناری فرماندار کازرون را می توان ناشایست و افراطی دانست. استانداری فارس می توانست با اعلام قبلی و تشکر از خدمات وی به برکناری او اقدام کند تا بهانه ای برای علاقه مندان وی وجود نداشته باشد.

 

2. تعابیری و تعاریفی که از سوی غالب معترضان از جمله ائمه جمعه برای فرماندار سابق کازرون به کار رفت بیشتر حاکی از سلامت مالی، نفسانی و فکری فرماندار سابق بود. اما تجلیل هایی که از این فرماندار صورت گرفت در حد یک مدیر تحول آفرین بود! به نظر می رسد معترضان به هدف مخالفت با عملکرد غلط استانداری در تجلیل از فرماندار سابق کازرون دچار افراط شدند و بیش از آنچه شایسته بود به تقدیر از وی پرداختند.

 

3. یکی دیگر از اقدامات افراطی معترضان برگزاری تجمعاتی در دفاع از فرماندار سابق و اعتراض به عملکرد استانداری بدون اخذ مجوز قانونی بود. این اقدامات ممکن است زمینه ارتکاب رفتارهای غیرقانونی برای سایر گروه ها و جریان های سیاسی را در آینده فراهم آورد.

 

4. ریاست محترم حوزه علمیه شهرستان، مدیریت فرماندار سابق کازرون را مصداقی از مدیریت اسلامی نامید! این تعبیر اگر از سوی یک مقام غیر روحانی به کار می رفت شاید چندان سئوال برانگیز نبود اما وقتی این تعبیر از سوی یک مدیر حوزه علمیه به کار می رود به این معناست که اگر می خواهید یک نمونه عملی از آنچه اسلام به عنوان مدیریت اسلامی ارائه داده است را ببینید به عملکرد فرماندار  سابق کازرون نگاه کنید!

 

پرسشی که شایسته است مدیر محترم حوزه علمیه کازرون بدان پاسخ گوید آن است که آیا مدیر نمونه اسلامی شخصی است که تنها از سلامت فکری و مالی برخوردار باشد یا علاوه بر آن می بایست از مدیریتی تحول آفرین برخوردار باشد؟ واقعا فرماندار سابق کازرون کدام یک از عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و... را در شهرستان کازرون متحول کرد؟! آیا مدیر حوزه علمیه کازرون حاضر است با توجه به سخنان خویش فرماندار سابق کازرون را برای تدریس تجربیات خود در مدیریت اسلامی به آن حوزه علمیه دعوت کند؟!

 

5. متاسفانه استانداری فارس به جای جبران خطای صورت گرفته به لجاجت با معترضان روی آورد. چه اشکالی داشت که اگر به دلایل موجهی امکان برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرمانداران کازرون در مدت مقرر فراهم نبود، استانداری فارس به احترام قول نماینده خویش در تماس با امام جمعه محترم لااقل ایشان را از تاخیر در برگزاری این مراسم باخبر کند؟

 

6. مراسم تجلیل از فرماندار سابق در حالی در نمازجمعه برگزار شد که برگزارکنندگان این مراسم از برگزاری مراسم رسمی تودیع و معارفه فرمانداران کازرون در فردای همان روز مطلع بودند!

 

 واقعا چه اشکالی داشت؛ برگزار کنندگان مراسم نمازجمعه تا روز شنبه صبر می کردند و اگر در مراسم رسمی که از طرف استانداری برگزار می شد تودیع مناسبی از فرماندار سابق کازرون صورت نمی گرفت آنگاه به فکر جبران می افتادند؟ اصلا مگر فرماندار سابق کازرون نماینده همین دولت نبوده است؟

 

7. برگزاری مراسم تودیع و قدردانی از زحمات فرماندار عرفا وظیفه استانداری است. اینکه دیگران در نماز جمعه از ایشان تقدیر کرده اند و او هم شرکت کرده است، دلیل نمی شود که تنها دو ساعت و نیم قبل از برگزاری مراسم تودیع و معارفه با فرماندار سابق شهر تماس تلفنی گرفته شود و وی را به این شکل، به مراسم دعوت کنند! اصلا مگر فرماندار کازرون فاکس نداشت که دعوت نامه اش را برایش فاکس کنند؟! چرا دعوت نامه وی را مثلا به دفتر هفته نامه سلمان فاکس نکردند؟! فرض کنید فرماندار کازرون خارج از کازرون بود آیا می توانست ظرف دو ساعت و نیم خود را به کازرون برساند؟!

 

8. ظاهرا روز تودیع و معارفه، فرماندار سابق در کازرون حضور داشته است. گرچه نوع دعوت ایشان به حضور در مراسم تودیع، شایسته نبوده است اما چه اشکالی داشت که وی لااقل به احترام بیش از چهار سال اعتماد دولت به خود؛ در این مراسم شرکت کند و در ضمن به انتقاداتی که نسبت به عملکردش وارد آمده پاسخ گوید؟!

 

9. درست است که فرماندار سابق کازرون در مراسم تودیع شرکت نکرده است اما چه اشکالی داشت که مسئولان استانداری یک تشکر خشک و خالی از وی به عمل می آوردند؟ به هر حال در طول چهار سال فرمانداری، تلاش هایی برای پیشرفت شهرستان از سوی وی انجام گرفته است که ارزش یک تشکر ساده را داشته باشد.

***

همچنان که گفته شد افراط و تفریط در رفتارهای دو ماه گذشته مسئولان استان و شهرستان موج می زند. ما امیدواریم و دعا می کنیم که نتیجه حاصل از این منازعات در پایان به نفع شهرستان تمام شود و فرماندار جدید بتواند با همکاری تمام صاحب نظران شهرستان و استان در این شهر تحول بیافریند چه در غیر این صورت این مردم هستند که می بایست هزینه اختلافات آقایان را بپردازند.

  

كازرون نما از مقالات تمام صاحب نظران كازروني با گرايشات مختلف فكري و سياسي استقبال مي‌كند.
 
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
.
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۹
2
0
جناب ح.کازرونی!
در ابتدا امیدوارم واقعا اسمتان همین باشد که مرقوم فرموده اید و برای رد گم کنی برای دیگران نباشد. البته خیلی هم مهم نیست.
بعضی از مطالبی که مرقوم فرموده اید حقیقتا صحیح و منصفانه بود و از این بابت تشکر می کنم. البته در لابلای مطالبتان موارد متعددی را غیر منصفانه یافتم که فقط به یک مطلب اشاره می شود:
شما مرقوم فرموده اید که : «ریاست محترم حوزه علمیه شهرستان، مدیریت فرماندار سابق کازرون را مصداقی از مدیریت اسلامی نامید» و بعد با ذکر یک سوال به گونه ای جلوه داده اید مثل این که مدیریت حوزه کازرون ایشان را از همه جهت نمونه معرفی کرده اند.
اگر شما و خوانندگان بار دیگر مصاحبه مدیر محترم حوزه را با دقت بخوانید پی می برید که ایشان فقط در مورد فرماندار سابق فرموده اند که: «مهندس صالح پور از روش مدیریتی اسلامی بهره مند هستند» و بعد هم مصادیقی را برای این حرف خود ذکر می فرمایند.
و البته این کجا و آنچه شما مرقوم فرموده اید کجا؟
آیا به نظر حضرتعالی کسی را بهره مند از یک روش خواندن با آنچه شما به مدیر محترم حوزه نسبت داده اید یکی است؟
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۰
0
2
من نمی دانم که شما چرا دنبال رد دیگران می گردی و نمی دانم دوست داشتی به جای اسم من اسم چه کسی اینجا نوشته می شد؟! این را هم نمی دانم که وقتی اسم افراد برایتان اینقدر مهم است چرا خودتان از نوشتن نامتان خودداری کرده اید!
حدس من این است که شما جزو معترضان به برکناری فرماندار سابق کازرون باشید و فقط آن قسمتی که در انتقاد از استانداری نوشته شده است را منصفانه دانسته اید!
خب طبیعی است افرادی وجود داشته باشند که فقط رفتار دوستان خویش را مثبت ببیند و تمام اعمال رقبایشان را منفی ببینند. (کل حزب بما لدیهم فرحون)
به هر حال این مساله کاملا مشخص است که مدیرحوزه علمیه کازرون علاوه بر تعریف های متعدد از فرماندار سابق، روش مدیریتی او را برگرفته از روش مدیریت اسلامی می نامد و صریحا درباره وی می گوید: «... ایشان که تربیت شده مکتب حضرت امام (ره) می باشد همواره در مسیر ولایت قدم برداشته و از صداقت و پاکی فوق العاده ای برخوردارند. فردی بسیار دلسوز و از روش مدیریتی اسلامی بهره مندند.»
واضح است که وی بهره مندی از روش مدیریت اسلامی را در کنار برخی خصوصیات دیگری که برای فرماندار سابق برشمرده، ذکر کرده است. نه اینکه خصوصیاتی که ذکر کرده را مصداق روش مدیریت اسلامی معرفی کرده باشد. مدیر حوزه حتی وقتی در ادامه گفته است :
«انصاف و نرمش ایشان و نیز قاطعیت و شجاعت ایشان در پیمودن راه ولایت و قانون حکایت از همان روش مدیریتی اسلامی ایشان است .»
یعنی انصاف و نرمش، قاطعیت، شجاعت و... را نیز حاکی از همان مدیریت اسلامی دانسته است! یعنی مدیریت اسلامی روش وی است و موارد ذکر شده تنها حاکی از این روش وی است!!!
اگر واقعا نظر ایشان این بود که مدیریت وی متناسب با تمام معیارهای مدیریت اسلامی نبوده است، لااقل باید اشاره کوچکی می کردند و در کنار این همه صفات برجسته که برخی از آنها را هم فوق العاده !!!!!!!!! نامیده اند اشاره کوچکی هم به نقاط ضعف ایشان (ولو بدون ذکر موارد) می کردند.
به هر حال دفاعی که شما از ایشان کرده اید و تلاشی که برای توجیه سخنان مدیر محترم حوزه داشته اید را خود ایشان باید بیان می کردند نه اینکه شما از طرف ایشان این ادعا را بکنید! چون شاید خود ایشان هم حرف شما را قبول نداشته باشند. مگر اینکه رسما شما را به عنوان سخنگوی خود معرفی کنند.
به هر حال اغراق گویی های بسیاری در تعاریف مدیر محترم حوزه از فرماندار سابق وجود دارد. و این همان چیزی است که به آن افراط در تعریف و تجلیل از دیگران می گویند.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۱
0
2
آیا تملق گویی از دیگران مورد سرزنش اسلام نیست که آقای صحرایی مدیر حوزه علمیه کازرون این همه صفت را برای فرماندار سابق ذکر کرده است؟
عبارتهای زیر همه سخنان آقای صحرایی است!

«جناب آقای مهندس صالح پور از نیروهای کاملا ارزشی است که با وجود فرصت بلکه فرصت هایی برای فعالیت های اقتصادی شخصی عمر خود را در مسیر خدمت رسانی به نظام جمهوری اسلامی قرار داده است ایشان که تربیت شده مکتب حضرت امام (ره) می باشد همواره در مسیر ولایت قدم برداشته و از صداقت و پاکی فوق العاده ای برخوردارند. فردی بسیار دلسوز و از روش مدیریتی اسلامی بهره مندند. انصاف و نرمش ایشان و نیز قاطعیت و شجاعت ایشان در پیمودن راه ولایت و قانون حکایت از همان روش مدیریتی اسلامی ایشان است . هیچ کس هرگز خیانتی در طول 30 سال خدمت ایشان سراغ ندارد و این از شاخصه های مکتبی بودن ایشان است. موضع حوزه علمیه در مورد مساله تعویض فرماندار همان موضع امام جمعه محترم شهرستان است و لذا تا استانداری محترم فارس به وعده های خود عمل نکند حوزه علمیه از همکاری با فرمانداری معذور است.»

واقعا از ایشان بعید بود!
حوزه و روحانیت باید ناظر بر عملکرد مسئولان باشند نه مدیحه سرای آنها!
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۱
0
2
عجب حرفهایی آدم می شنوه!
(از صداقت و پاکی فوق العاده ای برخوردارند)
یکی ندونه فکر می کنه درباره آیت الله بهجت حرف زده!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۴
2
0
از سال گذشته حرکت موزیانه برخی از ....... متجدد جهت تخریب امام جمعه محترم و حوزه علمیه کاملا مشهود بود

زیبا فرموده اند که :
(الغريق يتشبث بکل حشيش- فرد بیچاره در حال غرق به هر خس و خاشاکی چنگ می زند)
وقتی که از کسی نقطه ضعف ندارید مجبور هستید با طرح این مسائل به خواسته شیطانی خود برسید
اما در جواب شما باید گفت:

«و مكروا و مکر الله والله خير الماكرين»


ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۴
1
0
می گن دروغگو کم حافظه هست

مصداقش همین کازرون نما

مگه شما نبودید شعار وحدت - وحدت سر می دادید و زیر پرچم نفاق سینه می زدید
حالا چطور شده که دست به تخریب چهره شناخته شده ای مثل حاج آقا صحرایی می زنید!!!
----------------------------------------------------------
دوست عزیز
سلام
کازرون نما از مقالات و نظرات تمام همشهریان عزیز با گرایشات مختلف فکری و سیاسی (به شرط آنکه فاقد توهین یا تهمت باشد) استقبال می کند.
در این مقاله سخنان و رفتارهای مسئولان مختلف درگیر در مسایل فرمانداری کازرون مورد نقد قرار گرفته است.
انتقاد حتی از چهره های شناخته شده نباید مساله ای غیرعادی و یا منافی وحدت تلقی شود!
با تشکر
کازرون نما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
1
0
آیا این گفته شما توهین و تهمت و تغییر در بیانات مدیر محترم حوزه حاج آقا صحرایی نیست
در ثانی چطور تا حالا تو و همقطارانت انتقاد امام جمعه عزیزمان را در مقابل رفتار زشت و توهین آمیز استاندار خلاف وحدت معرفی می کردید اما حالا تخریب بسیار ناجوانمردانه تان (و نه انتقاد سازنده)را منافی وحدت نمی دانید !!

این است سیاست یک بام و دو هوا

به هر صورت شما دوستان را به رعایت تقوای و دقت در نتیجه اعمال دعوت می کنم

ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
0
1
نکند آقای صحرایی معصوم است که انتقاد از ایشان توهین محسوب بشود؟!
فکر می کنم شما یا.... باشید یا مرید ایشان و الا یک انتقاد ساده من که این همه عصبانیت ندارد!
من هیچ همقطاری ندارم خودم هم انتقاد امام جمعه از استاندار را خلاف وحدت ندانسته ام
امیدوارم شما هم انتقاد از آقای صحرایی را غیرعادی و خلاف وحدت ندانید.
به هر حال ایشان جزو مقدسات نیستند که انتقاد از ایشان این همه سر و صدا داشته باشد.
چطور هیچ کس به من بخاطر انتقاد از استاندار یا امام جمعه یا افراد دیگری که عملکرد آنها را در این مقاله نقد کرده ام اعتراض نکرد؟! مگر آقای صحرایی چه فرقی با آنها دارد؟!
قلی
|
-
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۷
0
1
آن طور که من از دور برخی از نظرات جناب صحرایی را در رابطه با برخی فعالیت ها و فعالان فرهنگی شهرستان شنیده ام عمده انتقادات ایشان مرید پروری و آدم دور خود جمع کردن آن افراد است ولی با مشاهده این نظرات متوجه شدم که ایشان هم کم آدم و ... دور و بر خودشان جمع نکرده اند. و الا این بنده خدا که حرفی نزده است . افراط ها را شمرده است از هز طرف.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۵
اذان صبح
۰۴:۵۰:۴۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۰۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۲۲
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۲۴