پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۹۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
در مهرماه سال جاري صورت مي‌گيرد؛
محمد مرحمتي امروز در گفت‌و‌گو با اشرفی خبرنگار كازرون به تشريح برنامه‌هاي اداره ارشاد كازرون در شش ماهه دوم سال جاري پرداخت و اظهار داشت: قصد داريم از شخصيت‌هاي علمي، فرهنگي و مذهبي شهرستان كازرون از جمله ناصرالديوان كازروني، شيخ علي دواني و شهيد دانشجو تجليل كنيم.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كازرون از برگزاري بزرگ‌ترين نمايشگاه كتاب پس از انقلاب در اين شهرستان خبر داد.

محمد مرحمتي امروز در گفت‌و‌گو با اشرفی خبرنگار كازرون نما، به تشريح برنامه‌هاي اداره ارشاد كازرون در شش ماهه دوم سال جاري پرداخت و اظهار داشت: قصد داريم از شخصيت‌هاي علمي، فرهنگي و مذهبي شهرستان كازرون از جمله ناصرالديوان كازروني، شيخ علي دواني و شهيد دانشجو تجليل كنيم.

وي از آماده بودن چند نمايش براي شركت در جشنواره‌هاي مختلف خبر داد و افزود: برگزاري شب شعر كشوري با حضور شاعران مجرب كشور با همكاري دانشگاه‌هاي آزاد و پيام نور كازرون، نمايشگاه كتاب و آيات قرآني، نمايشگاه آثار خطي و خوشنويسي هنرمندان از برنامه‌هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كازرون است.

مرحمتي با بيان اينكه همايش عاشورائيان فارس را نيز برگزار مي‌كنيم اضافه كرد: در اين همايش گروه‌هاي تعزيه شهرستان‌ها را دعوت مي‌كنيم و پس از بررسي برنامه‌هاي آنها در سطح وسيعي از كازرون اجرا مي‌شود.

وي از برگزاري بزرگ‌ترين نمايشگاه كتاب پس از انقلاب در كازرون خبر داد و تصريح كرد: اين نمايشگاه قرار است با حضور 50 ناشر در كازرون برگزار شود و با ناشران نيز هماهنگ كرده‌ايم تا كتاب‌هاي مناسب و متنوع را ارائه دهند كه اين نمايشگاه نيز مي‌تواند موج گسترده‌اي در سطح شهرستان ايجاد كند.

رئيس اداره ارشاد كازرون با بيان اينكه در دهه فجر با رويكرد جديد و تازه هفته فرهنگ را باشكوه برگزار مي‌كنيم ادامه داد: برگزاري سفره هفت سين نيز از ديگر برنامه‌هاي اداره ارشاد كازرون است.

مرحمتي در ادامه صحبت‌هاي خود گذري به برنامه‌هاي اين اداره در شش ماهه نخست سال جاري زد و گفت: در عين حال مشكلات مالي جوانان بسياري در 15 حوزه هنري از جمله كلاس‌هاي خوشنويسي، طراحي، عكاسي، فيلمبرداري، نمايش، داستان، شعر، ادبيات، تصويرسازي، موسيقي و غيره شركت كردند.

وي بيان داشت: اجراي برنامه‌هاي طنز و برگزاري شب شعر از برنامه‌هاي حاشيه‌اي اوقات فراغت در كازرون بود.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كازرون با بيان اينكه برگزاري اردوهاي سياحتي، زيارتي و تفريحي نيز جزئي از كارهاي اين اداره بوده است خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگا‌هاي خوشنويسي، عكس، اجراي جنگ‌هاي هنري و غيره از ديگر برنامه‌هايي است كه مي‌توان آن‌ها را محصول دست، قلم و فكر هنرمندان انجمن‌هاي مختلف شهرستان كازرون دانست.

مرحمتي از برگزاري مراسم تجليل از اصحاب رسانه خبر داد و افزود: تحرير خطوط قرآني براي شب‌هاي قدر و نشان دادن آثار و روايات ديني، عفاف، حجاب و رمضان در قالب نمايشگاه آثارخطي و خوشنويسي هنرمندان از ديگر برنامه‌هايي است كه آن‌ها را جرا مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه تجليل از مطبوعات و خبرنگاران بايد به يك فرهنگ تبديل شود ابراز داشت: با توجه به اينكه رسانه‌ها براي افزايش فرهنگ آگاهي مردم تلاش مي‌كنند از اين رو ما نيز بايد با آنها همكاري بيشتري داشته باشيم.

رئيس اداره ارشاد كازرون با بيان اينكه از درخواست‌هاي خبرنگاران مي‌توان به توجه بيشتر ادارات به آنها و توزيع آگهي به صورت عادلانه بين آن‌ها اشاره كرد و ادامه داد: از دستگاه‌هايي كه از خبرنگاران تجليل كرده‌اند نيز تجليل و نام آنها را اعلام مي‌كنيم.

مرحمتي بيان داشت: در عين حال مشكلات مالي، رشد فرهنگ عمومي را در اولويت خود قرار داده‌ايم و نيازمند همكاري تمام دستگاه‌ها و بسيج عمومي هستيم.

وي با بيان اينكه تمام حركت‌هاي فرهنگي علاوه بر همت والا كمك معنوي و مادي دستگاه‌هاي دولتي را مي‌طلبد، خاطرنشان كرد: مطالبات امروز مردم فرهنگي است كه فعاليت‌هاي اداره ارشاد به تنهايي كافي نيست و نيازمند همكاري ديگر مسئولان است.

رئيس اداره ارشاد كازرون با ابراز رضايت از حضور مردم اين شهرستان در برنامه‌هاي هفته فرهنگ سال گذشته گفت: اين حضور نشان دهنده بالا بودن سطح فرهنگ مردم است و مسئولان نيز بايد كمك كنند تا اين بار فرهنگي به مقصد برسد.

مرحمتي در پايان با اشاره به بحث عفاف و حجاب افزود: براي مقابله با جنگ تبليغاتي دشمن و بدحجابي به يك اراده ملي و برنامه‌ريزي صحيح نياز است.
 
 

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پوریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۳۱
0
0
چرا اسمی از شخصیت های دیگر کازرون مثل سلمان فارسی،قطب الدین کازرونی،علامه دوانی،شیخ ابواسحاق کازرونی و مادران حافظ و سعدی نبردید؟
این ها باید به عنوان یک کازرونی به ایرانیان معرفی بشن.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
با سلام خدمت برادر عزیز آقای مرحمتی
از این جهت که شما یک فرد مخلصی هستید شکی در آن نیست ولی در رابطه با بیان بزرگترین نمایشگاه کتاب در کازرون باید خدمت شما عرض شود که کتابهای دسته اول ناشران کشور هیچگا ه در کازرون نیامده بلکه ناشرانی که کتابهایشان به کازرون می آورند حد اقل در چندین نمایشگاه شرکت کرده بعد از اینکه کتابهای ناب خوبش بفروش رسید مابقی که در شهرهای بزرگ خریداری ندارد به کازرون می اورند و با دادن چند امتیاز به مسئول اداره ارشاد مدتی امرار معاش و سودهای آنچنانی می کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳