پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۳
علی اسدزاده
قبلاً لازم دانسته به چند نكته ي خلاصه ازقسمت“1“جهت يادآوري اشاره شود.
 
الف)بدحجابي اكثريت بدحجاب هاي كوچه و خيابان، تحت تاثير تبليغات مسموم »مدگرايي«، »كلاس گذاري« و بعضاً روشنفكرمآبي و از روي جهالت و نه عناد و لجاجت است.
 
ب)اقليتي از آن ها، مغلوب هواهاي نفساني اند و با تعمد و عناد و لجاج و بعضاً با جيره و مواجب و حمايت اجانب، در ترويج بي بندوباري، ابتذال، بدحجابي و با اهداف كوتاه مدت و يا درازمدت ساختارشكني و بي حجابي و بي عفتي، با ظاهري بزك كرده و بدحجاب و... در خيابان ها، معابر و معارض خودنمايي مي كنند.
 
ج)با توجه به فرهنگي بودن موضوع حجاب و عفاف و اينكه براي مبارزه با بدحجابي بايد كاري فرهنگي كرد، نبايد بهانه اي براي فرار از مسئوليت برخوردهاي قانوني و منطقي با متخلفين متعمّد و مزدبگيران متظاهر به فسق و فجور و مانكن هاي خياباني شود.
 
و البته كه برخورد قانوني به معناي برخوردهاي چماقي و قهرآميز و خارج از چارچوب شرع و قانون افراد خودسر، احساساتي و بي منطق هم نيست.
 
براي راه يابي به پيشنهادها و راه كارهاي عملي و اجرايي طرح حجاب و عفاف در چارچوب شرع، عقل و قانون، با كمترين تنش و در كمال آرامش، توجه خوانندگان گرام را به گزيده هايي از بيانيه ي جامعه ي محترم مدرسين حوزه ي علميه ي قم در اين رابطه جلب مي نمايم:
 
1)از حقوق مهم شهروندان جامعه ي اسلامي است كه محيط آن ها آلوده به بي بندوباري و عدم رعايت حجاب و عفاف نباشد و مسئولان جامعه بايد در نگهداشت اين حق تلاش كنند.
 

2)ساختارشكني اخير در عرصه ي حجاب و عفاف، خبر از حركتي سازماندهي شده مي دهد و يقيناً دشمنان در سازماندهي و برنامه ريزي آن نقش به سزايي دارند.

پر واضح است كه مقابله با آن هم بايد با سازماندهي و برنامه¬ريزي همراه باشد. از اين رو مسئولان فرهنگي نظام ضمن ايجاد عزم همگاني و همت مضاعف بايد به برنامه ريزي دقيق راهبردي بپردازند و در اين راه فرصت را از دست ندهند.
 
3)مسئولين اجرايي نظام هم به بهانه ي فرهنگي بودن موضوع، شانه از زير بار مسئوليت خالي نكنند و كوتاهي ننمايند.
 
4)مسئولان بايد مبارزه با عفاف گريزان و ساختارشكنان را از حوزه مسئوليت خود شروع كنند و بدين وسيله زمينه ي سلامت ديني ادارات و نهادها و حفظ حرمت آن ها را فراهم آورند.
 
5)مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي درباره ي عفاف و حجاب با صراحت تمام مديران و مسئولان نظام را ملزم به اجراي آن مي كند و در اين ميان مسئوليت وزارت علوم و فن آوري، آموزش و پرورش كه عهده دار تربيت نسل جوان و نوجوانانند خطيرتر است، همچنين مسئولان صداوسيما بنابراين وظايف مردم و مسئولين در برابر چنين امر مهمي روشن است.
 
اول مردم، كه وظيفه ي خود را خوب مي دانند كه در اين رابطه از خود و خانواده مواظبت و مراقبت داشته و از ارشاد و تبيين موضوع كم نگذارند و نسبت به ديگران هم امربه معروف و نهي از منكر با رعايت شرايط و مراحل آن، به عنوان يك امر الهي و تكليف همگاني مدنظر دارند و حامي و پشتيبان مسئولين امر در برخوردهاي قانوني با روش هاي صحيح و منطقي باشند و اما وظيفه ي مسئولين كه شامل دو دسته ي، مسئولين فرهنگي، آموزشي و تربيتي و مسئولين اجرايي است كه بيشترين بار مسئوليت بر دوش آن هاست كه در اين رابطه با استناد به موارد قانوني و سخنان بزرگان صاحب نظر، همراه با پيشنهاداتي اجرايي در شماره هاي آينده به آن پرداخته مي شود.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳