پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۲
علی اسدزاده

بعد از گذشت بیش 30 سال از انقلابی با هویت اسلامی، انسانی و فرهنگی و بعد از گذشتن از گردنه های صعب العبور و طی کردن فراز و نشیب های سخت و دشوار، بعد از آن همه حماسه های حماسه سازان، دادن عزیزان و سلحشوران، بعد از شهادت غیورمردان میدان های دفاع از ناموس و شرف و وطن، شاهد غلبه تهاجم فرهنگی و چهره زشت و کریه بی بند و باری، بدحجابی و بی حجابی در خیابان ها، پارک ها، بازارها، و میادین و حتی در ادارات، ارگان ها، نهادها، و مراکز آموزش و فرهنگی می باشیم.

 
به نظر بعضی از کارشناسان دینی، اجتماعی و روانی، اکثریتی از آن چهره های بدحجاب و جلف و بی بند و بار که نقش مانکن های خیابانی را دارند در اثر بی اطلاعی و جهالت و نه عناد و لجاجت، در دام مهاجمان فرهنگی گرفتار آمده اند و دچار نوعی تقلید ناآگاهانه، کورکورانه، تجددطلبانه و بعضاً روشنفکرمآبانه شده اند و به زعم خود با این مدگرایی جاهلانه و ادا و اطوار غرب¬گرایانه و حقیرانه، کلاس های اجتماعی بالاتر را طی کرده اند و خود را مدرن تر و امروزی تر نشان می دهند و به خیال خود از ما بهتران شده اند و آن ها که از روی عناد و لجاج به قصد ساختارشکنی، آلت دست اجانب گردیده اند و بعضاً با جیره و مواجب جزو عوامل صفی ستادهای تهاجم فرهنگی بیگانگان در آمده اند و ماموریت عفت گریزی و ساختارشکنی و ترویج فساد و ابتذال را دنبال می کنند و از برخوردهای مقطعی و چراغ سبزهای انتخاباتی برای جلب آراء آن ها و اختلاف های سیاسی و... اجتماعی استفاده کرده و در مجامع، خیابان ها و پارک ها و... تظاهر به فسق و فجور می نمایند و نماد بی بند و باری و ابتذال شده اند. اقلیتی از آنها هستند که به علت تسامح و تساهل با آن ها و عدم وجود برنامه ای مشخص و برخوردی قانونی، قاطع و مستمر، در چارچوب شرع و عقل و قانون و عاطفه، وضعیت را به جائی رسانده اند که صدای همه دلسوزان، عزیز داده، زجرکشیده ها، مراجع عظام و علمای اعلام در آمده است. به طوری که در اعتراض به این معضل اجتماعی و هنجارشکنی، شاهد راهپیمایی ها و تجمعاتی در بعضی شهرهای بزرگ و کوچک و با موضوع حجاب برتر و همچنین بیانیه ها و اطلاعیه ها و اظهارنظرها و طومارهای فراوانی علیه ساختارشکنان و مروجان بدحجابی و بی حجابی از طرف مراکز فرهنگی، شخصیت ها، دل سوزان، صاحب نظران از جمله جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم صادر شده و راه حل هایی ارائه نموده اند، ولی تا به حال در همین حد شعار و بیانیه و محکوم کردن ها مانده و حداقل به صورت چشمگیر و موثر اجرائی نگردیده است.
 
البته شکی نیست که بحث حجاب، بحثی فرهنگی و مهم برای جامعه و به نفع خانم¬ها است که حجاب خود را رعایت نمایند. چرا که از بسیاری از گزینه هایی در امان می مانند و از سوئی عفت و پاک دامنی موجب تقویت پایه های خانوادگی می گردد و باید برنامه اساسی برای ریشه کن کردن بدحجابی در کشور در نظر گرفت و مظاهر بدحجابی و بی عفتی را برای خانواده ها تبیین کرد تا متوجه شوند که بدحجابی چه تبعاتی می تواند داشته باشد و چگونه ریشه های خانواده را متزلزل می سازد.
 
ولی کار فرهنگی به معنای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت برخورد قانونی با ساختارشکنان سازمان یافته، عفاف گریزان و حجاب ستیزان نیست.
 
کار فرهنگی به معنای نفی راه کار قاطع و قانونی برای برخورد با مظاهر بدحجابی و متعمدینی که در معابر عمومی، پارک ها، خیابان ها، و... اقداماتی هنجارشکنانه و عفاف گریزانه دارند نبوده، و به معنای بر خوردهای چماقی و قهرآمیز و خارجی از چارچوب شرع و قانون و اخلاق افراد خودسر، احساساتی و بی منطق هم نیست.
 
بالاخره تحمل وضع موجود دهن کجی به ارزش های اسلامی، اخلاقی و ترویج بی عفتی و بی حجابی هم برای ملتی که بهترین جوانان خود را در راه اسلام و ارزش¬های انسانی و شرف و ناموس فدا کرده و سال ها در برابر کشف حجاب رضاخانی ایستادگی نموده اند ممکن نیست و بیش از این اجازه برگشت بی حجابی با مقدمه بدحجابی در اثر تسامح و تساهل مسئولین نمی دهند.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۲
اذان صبح
۰۴:۵۴:۰۵
طلوع افتاب
۰۶:۲۰:۳۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۰:۲۸
اذان مغرب
۱۹:۵۷:۲۳