پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۹۰۸
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴
اسفندیار دشمن زیاری

مقدمه


اصولا آگاهي از تاريخ يك منطقه مي‌تواند دلبستگي مردم و متولدين آن منطقه را بيشتر كند و ضمن از بين بردن خودفراموشي، آنها را با خود آشتي دهد. بخش شاهپور زادگاه نگارنده است. هر جا باشد به آن افتخار مي‌كند. پس گذري به تاريخ اين ديار سرسبز و جاودانه مي‌تواند روح تازه‌اي در كالبد امثال من ساكن غربت بدمد. اميدوارم همشهريان گرامي استفاده لازم را ببرند.

 

تعريف

نام یکی از دهستان‌های چهارگانه بخش مرکزی شهرستان کازرون است.

 

حدود، موقعيت اقليمي و جغرافيايي

حدود و مشخصات آن به قرار زیر است: از شمال ارتفاعات چنار شاهيجان و سلبيز و نودان، از جنوب کوه کمارج و دهستان حومه، از خاور ارتفاعات دوان، از باختر ارتفاعات ناحیه ماهور و ميلاتي. موقعیت آن جلگه و دامنه است و رودخانه شاپور از وسط دهستان می‌گذرد. این دهستان در شمال باختر بخش واقع است. هواي آن گرم و مالاريايي است. آب مشروب و زراعتی آن از رودخانه شاپور و چشمه و قنات است.

 

محصولات كشاورزي و شغل و زبان و مذهب مردم

محصولات آن عبارت است از: غلات، برنج، تریاک و محصولات صيفي. شغل اهالی زراعت است. زبان مردم شهر، فارسی و شیعه دوازده امامی اند از بیست و پنج آبادی تشکیل شده است.

 

جمعيت و روستاهاي مهم

نفوس آن در حدود 4300 تن است و قراء مهم آن عبارتند از: اردشیری، تل گاوک، جدس، حسين آباد، خداآباد، زنگنه. خرابه‌هاي شهر شاپور و غار معروف آن در این دهستان است (فرهنگ جغرافیائی ایران ج 7).

 

در شاپور چنانکه مقدسی گوید، ده نوع عطر روغنی به عمل می‌آمد: عطر بنفشه، عطر نیلوفر، عطر نرگس، عطر کارده، عطر سوسن، عطر زنبق، عطر مورد، عطر مرزنجوش، عطر بادرنگو، عطر بهار نارنج و به کشورهای مشرق زمین فرستاده می‌شد. (ترجمه سرزمین‌هاي خلافت شرقی ص 315).

 

آثار باستاني

بزرگترین حجاری ساسانی در شاپور است که اندکی خارج از جاده شیراز به بوشهر قرار دارد. (تاریخ صنایع ایران ص 105).و رجوع به ترجمه مقدمه ابن خلدون ص 118، مجمل التواريخ و القصص ص 2، 32، 32 ح ، 39، 84، 337، ابن اثیر ج 1 ص 134 و شاپور بن اردشیر و رجوع به بيشابور شود.

 

روستاهای شاپور

 

خداآباد

دهي است از دهستان شاپور، بخش مرکزی شهرستان کازرون فارس .این ده در 17هزارگزي شمال باختری کازرون و يک هزار شوسه کازرون به فهليان ، در جلگه واقع است . آب و هواي آن آب و هواي مناطق گرمسیری و مالاريايي است و بدانجا 174 تن سکنه شيعي مذهب و فارسی زبان سکونت دارند. آب آن از چشمه و محصول آن غلات و برنج و صيفي و شغل اهالی زراعت است . (از فرهنگ جغرافيايي ایران ج).

 

برج سوخته

دهي از دهستان شاپور بخش مرکزی شهرستان کازرون .سکنه آن 137 تن است . (از فرهنگ جغرافيايي ایران ج 7)

 

عمویی

دهي است از دهستان شاپور بخش مرکزی شهرستان کازرون . 190 تن سکنه دارد. آب آن از رودخانه شاپور و محصول آن غلات و صيفي است . (از فرهنگ جغرافيايي ایران ج 7).

 

دریس

دهي است ازدهستان حومه بخش مرکزي شهرستان کازرون . واقع در 10هزارگزي شمال باختري کازرون کنار راه شوسه کازرون به بوشهر، با 464 تن سکنه . آب آن از قنات و رودخانه شاپور تامين مي شود. (از فرهنگ جغرافيايي ايران ج 7)

 

حسین آباد

ده کوچکي است از دهستان جزء بخش مرکزي شهرستان کازرون واقع در 58 هزارگزي جنوب خاور کازرون . داراي 45 تن سکنه مي‌باشد. (فرهنگ جغرافيايي ايران ج 7).

 

تل گاوک (تل کوهک کنونی)

دهي از دهستان بخش مرکزي شهرستان کازرون است که 113 تن سکنه دارد. (از فرهنگ جغرافيايي ايران ج 7).

 

جدس دره

دو فرسخ و نيم ميانه شمال و مغرب کازرون است .

 

شاه سلطنه (اسلام آباد کنونی)

دهي از دهستان شاپور بخش مرکزي شهرستان کازرون. داراي 113 تن سکنه. آب آن از رودخانه شاپور. محصول آن غلات و صيفي است. (از فرهنگ جغرافيايي ايران ج 7)

 

گچ خران

دهي از دهستان شاپوربخش مرکزي شهرستان کازرون، 1900گزي شمال باختري کازرون و 1000 گزي شوسه کازرون به بوشهر. جلگه، گرمسيري، مالاريائي و سکنه آن 129 تن. آب از رودخانه شاپور. محصول آن غلات، ترياک و صيفی . جاتشغل اهالي زراعت است و راه مالرو دارد. (از فرهنگ جغرافيايي ايران ج۷ ).

 

صدرآباد

دهي از دهستان شاپور بخش مرکزي شهرستان کازرون 17000گزي شمال باختر کازرون، بين شوسه شيراز به بوشهر و کازرون به فهليان، جلگه، گرمسير و مالاريائي. سکنه 145 تن. آب از رودخانه شاپور. محصول غلات و ترياک و صيفي جات. شغل اهالي زراعت و راه مالرو دارد. (از فرهنگ جغرافيايي ايران ج7).

 

فتح آباد

دهي است از دهستان شاپور بخش مرکزي شهرستان کازرون، که در 21هزارگزي شمال باختري کازرون و سه هزارگزي شمال شوسه کازرون به بوشهر قرار دارد. جلگه اي معتدل و داراي 113 تن سکنه است. آب آنجا از رودخانه شاپور تامين مي‌شود. محصول عمده اش غلات و صيفي و شغل اهالي زراعت است. راه مالرو دارد. (از فرهنگ جغرافيايي ايران ج ۷)

 

زنگنه

دهي از دهستان شاپور است که در بخش مرکزي شهرستان کازرون واقع است و 295 تن سکنه دارد. (از فرهنگ جغرافيايي ايران ج۷)

 
 
منابع
شاپور در فرهنگ دهخدا
بخش شاپور در فرهنگ دهخدا
 
نویسنده: اسفندیار دشمن زیاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۸
0
0
مطلب خوبي است در سايت افتاب هم قبلا انرا خوانده بوديم
http://aftabir.com/glossaries/instanc
e/dehkhoda/3341
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۸
0
0
بسمه تعالي
سايت محترم كازرون نما
چنانچه در همين ادرس مطالعه فرماييد كاشف بعمل خواهد آمد كه متن مربوط به مرحوم دهخدا ست كه متاسفانه پس از تحقيق معلوم شد كه سايت افتاب .irهم از همانجا برداشت نموده است.
همانگونه كه مستحضريد:
امرگرد آوري وتدوين كاري فكري ودرعين حال پسنديده وزيبنده ومختص انديشه وفكر انسانهاي خردمندي است كه منظوري جز فراهم آوردن زمينه هاي رشد فكري فرزندان اين اب وخاك دران نبوده ونيست.
بلاشك انسانهايي مانند مرحوم دهخدا كه عمر خود را مصروف زندگي امروزي ها داشتند وبراين شيوه زيستند كه به ماها بياموزند راه دانشجويي ورسم دانش دوستي راوبا همين نيت نيك جاوادانه مانده اند.
آنان هرگز كار ديگران را بخود اختصاص ونسبت ندادند وهمواره پاكدستي وامانتداري را در نويسندگي ونقل وقول رعايت نمودند.
با توجه به اينكه خطه شاهپوريك خطه باستاني وشناخته شده اوبي نياز از تعريف وتمجيد است و همه همشهريان وبالاخص كازروني هاي فرهنگ دوست به قدمت وكهنسالي وباستاني بودن آن وقوف كامل دارند با كمال ودرنهايت تاسف ديده شده است كه برخي از دوستان با سرقت اشكار ادبي دركنار اين ثروت عظيم وبي آنكه ذكري از منبع سخن بنمايند هم نام بزرگان را ضايع وتضييع مينمايند وهم درصدد ثبت منطقه اي تحت نام خود ميباشند كه چنين انديشه اي ريشه درخودبزرگ بيني وناشي از يك توهم است كه ذكر ان دراين مقوله شايسته نيست.
خواهشمنداست درپاسداشت از زحمات مرحوم استاد علي اكبر دهخدا كه عمر خود را شبانه روز بر روي شناساندن الفاظ امكنه اسما ونقاط مشهوركشورش به دنيا وهمت خود را بر نيك خويي ونيك خصلتي مصروف داشتندتذكرات لازم را به اندسته از عزيزاني كه دست به كارهاي خلاف شان ميزنندداده وبراي تنبيه اين افراد اقدامات قانوني رابعمل اوريد.زيرا چنين اقداماتي صرفنظر از قبح عملي ان توهين به فكر وانديشه همشهريان است.
محمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۹
0
0
سلام
اگر اين دوست عزيز به وبلاگ آواي شاهپور دكتر دشمن زياري سر ميزد با ديدن آدرس داده شده حتما اين توهينات را به يك شخصيت علمي و افتخار شهرمان نميكرد. اگر اين بابا اعتقادي داشته باشد نصيحت ميكنم در اين ماه خدا زودتر از دكتر حلاليت بطلبد.
مهدی
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۹
0
0
به نام خداوند جان و خرد
كز اين برتر انديشه برنگذرد
با عرض ادب و سلام خدمت همشهريان گرانسنگ
متاسفانه برخي از آدم‌هاي كم اطلاع و با عرض پوزش شايد هم "روان‌پريش" بدون جستجو و يا پرسشي از نويسنده مطلب، هر آنچه در ذهن متوهمشان مي‌گذرد، با كمال بي‌ادبي و جسارت و توهين به ديگران نسبت مي‌دهند. اين نخستين بار نيست كه كم‌خردي خود را به معرض نمايش مي‌گذارند. شوربختانه، وقتي هم پاسخ مستند دريافت مي‌كنند، ناراحت مي‌شوند و فرياد اينكه شما خواسته‌ايد مچ‌گيري كنيد. (نمونه‌هايي از چنين برخوردهاي غيرعلمي و بعضا بي‌ادبانه‌اي را مي‌توانيد دركامنت‌هاي ذيل يكي از مطالب اينجانب در سايت كازرون نيوز؛ "مقاله پژوهشي بررسي نقاط ضعف و قوت فرهنگ ايران" به آدرس زير مشاهده فرماييد: http://www.kazeroun.ir/view/fullStory/newsid=1686
بدبختانه، به نظر مي‌رسد، چنين افرادي هدف برايشان وسيله را توجيه مي‌كند. احتمالا و با توجه به ادبيات مورد استفاده، نبايد به اخلاق، ارزشها و باورهاي ديني چندان پايبندي داشته باشند!؟ و يا حتي ممكن است از درك ابتدايي‌ترين توصيه بزرگان عاجزند كه: هيچگاه تخريب ديگران شخصيتي براي نابخرد پديد نمي‌آورد. آقايي كه ..... الله اكبر... بدان: چاه بايد از خود آب داشته باشد.
امروزه هر كودك دبستاني با نام بزرگمرد ادب ايران مرحوم علي اكبر دهخدا (دخو) آشناست و هر فرهيخته‌اي هم مي‌داند كه مزين كردن مقاله به نام اين عزيز سفر كرده اعتبار كارش را افزايش مي‌دهد.
لذا و با عنايت به مراتب بالا و جهت تنوير افكار شما بزرگواران توجه‌تان را به نكات زير جلب مي‌نمايم:
1- گردآوري عبارت است از: كاوش و جستجو در منابع و يافتن موضوع مورد نظر فرد علاقمند (نويسنده، دانشجو و....). تدوين عبارت است از تنظيم، ويرايش و مرتب كردن مطالب گردآوري شده. پس سخنان اين نظر دهنده در اين خصوص پايه علمي ندارد.
2- حدود 20 سال است كه در مقاطع مختلف درس روش تحقيق را در دانشگاه‌ها و كارگاه‌هاي علمي ارائه داده‌ام. بنابراين، همواره به دانشجويان گوشزد كرده‌ام كه مقالات ارزشمند حتما بايد داراي منبع باشند؛ به گواه چهار وبلاگ اينجانب، بعيد مي‌دانم تا كنون مطلبي بدون منبع و يا منابع ارائه شده باشد. خود مي‌توانيد ببينيد.
3- اين نوشتار به وسيله اينجانب از طريق موتور جستجوي ميبو (http://www.mibosearch.com -mibo search) در مهرماه 1386 تحت عنوان "شاپور در فرهنگ دهخدا" همراه با منبع، گردآوري تنظيم، ويرايش و تدوين شده است.
به اين آدرس مراجعه فرماييد و ببينيد: http://shahpoorgan.blogfa.com/8607.aspx
4- هنگامي كه در فرهنگ لغت و يا فرهنگ اصطلاحات، مطالب متعددي از صفحات و يا جلدهاي مختلف گردآوري مي‌شود، همان مفهوم استفاده از چند منبع را مي‌رساند. به همين دليل فعاليت نويسنده "گردآوري و تدوين" ناميده مي‌شود.
5- توجه فرماييد:
..... ديده شده است كه برخي از دوستان با سرقت اشكار ادبي......!!؟؟
با توجه به جمله بالا كه برابر قوانين به نوعي تهمت، هتك حرمت، توهين، هتاكي و.... به نظر مي‌رسد؛ جهت جلوگيري از اينگونه حركات نامربوط و كمك به فرهنگ‌سازي، اين‌جانب حق شكايت از طريق مراجع ذيصلاح را براي خود محفوظ نگه مي‌دارد. لذا، از برادران عزيز و منصف كازرون نما درخواست دارد: در صورت شناخت نظردهنده و اطلاع از مشخصات وي، ما را در اين راه ياري رسانند؛ در غيراين صورت و بي نام بودن، آي پي IP او را بفرمايند تا از طرق قانوني پيگيري شود.
مقام معظم رهبري: "آحاد جامعه بايد تابع قانون باشند"
6- مطلب سايت آفتاب (ظاهرا مرجع نظردهنده است) نيز كه از فرهنگ دهخدا گرفته شده است، داراي ساختار نوشتاري و ادبي متفاوت با مطلب اينجانب است. بنده هرگز مطلب آن سايت را نديده بودم و از آن هم استفاده‌اي نكرده‌ام؛ وگرنه حتما آدرس آن را مي‌دادم. البته شايد سايت آفتاب بعد از اينجانب (سال 1386) مطلب را آورده باشد.
7- تاريخ مطالب استاد دهخدا به حدود 70 - 80 سال پيش شاپور برمي‌گردد و به دشواري مي‌توان گفت همه مردم كازرون آن را خوانده باشند. وانگهي به نوشته اين آقا يا خانم بحرالعلوم حتي خود ايشان هم آنرا از طريق سايت آفتاب خوانده‌اند. بنابراين، عدم آگاهي نظردهنده در خصوص نكات علمي كاملا مشهود است.
در پايان لازم به ذكر است كه احتمالا به اشتباه آدرس منبع مقاله كه در ذيل همين مطلب در آواي شاهپور آورده شده؛ در هنگام ارسال به كازرون نما جا افتاده است. لذا با عرض پوزش، از برادر عزيزم جناب حاج آقا مهدي صنعتي خواهش مي‌كنم منبع را در پايان اين مطلب بياورند:
منبع:
آواي شاهپور قابل دسترسي در آدرس: http://shahpoorgan.blogfa.com/8607.aspx
---------------------------------------------------
پست اول و منبع اين نوشتار
شاپور در فرهنگ دهخدا
بخش شاپور در فرهنگ دهخدا
نوشته شده توسط دکتر اسفنديار دشمن زياري در پنجشنبه بیست و ششم مهر 1386 ساعت 2:56 | آرشیو نظرات
http://shahpoorgan.blogfa.com/8607.aspx

با سپاس اسفنديار دشمن زياري
محمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۹
0
0
سلام
اگر اين دوست عزيز به وبلاگ آواي شاهپور دكتر دشمن زياري سر ميزد با ديدن آدرس داده شده حتما اين توهينات را به يك شخصيت علمي و افتخار شهرمان نميكرد. اگر اين بابا اعتقادي داشته باشد نصيحت ميكنم در اين ماه خدا زودتر از دكتر حلاليت بطلبد.
محمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۹
0
0
سلام
اگر اين دوست عزيز به وبلاگ آواي شاهپور دكتر دشمن زياري سر ميزد با ديدن آدرس داده شده حتما اين توهينات را به يك شخصيت علمي و افتخار شهرمان نميكرد. اگر اين بابا اعتقادي داشته باشد نصيحت ميكنم در اين ماه خدا زودتر از دكتر حلاليت بطلبد.
مسعود هوشمندی
|
-
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۳۰
0
0
سلام
برادر عزیز دوست گرامی یعنی تا اینقدر؟
عجب اعتماد به نفسی دارید
کاش سایت دهخدا فیلتر نمیشد هرچند در قسمت توضیحات سایت آفتاب همه شاپورها موجود است وکافی است کنکاشگر مطلب بنویسد شاپورتا معلوم شودبرداشت شما بلا تفاوت است حتی در حروف چینی حالا چه رسد به کلمات وجمله بندی ها!!! بارک الله که بعد از دسته گل به آب دادنها کلاس گردآوری وتدوین هم میگذارید.
خوشا به سعادتتان که اینقدر طرف مقابلتان را نفهم وکج فهم میدانید این یعنی نهایت فکر عالی!!!
درکجای عالم کار با موتور گوگل تدوین معنی میشود انهم مطلب دیگران حالا گردآوری کردید آن یکی پیشکش قدومتان هرچند این مطلب از قبل گردآمده بود ودیگر کپی وپیست کردن معنی گردآوری ندارد
اشتباه از بنده بود که ایراد گرفتم دراصل مرحوم دهخدا از روی دست حضرتعالی نوشت وشما هم سکوت کردید حالا هم سکوت کنید شاید ورثه او مجددا از روی دستتان یک شاهکار دیگری برداشت کردند.
فرمایشی نیست؟
خداحافظ
دشمن زياري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۳۰
0
0
سلام
… لا يكلف الله نفساً الا وسعها…
خداوند به هر كسي به اندازه قوه دركش تكليف داده است. حالا ميزان درك شما و حدود صغور و آستانه آن ربطي به امثال من ندارد. خود دانيد ما آنچه صلاح بود گفتيم. بعيد مي‌دانم شاگرد خوبي باشيد. تكرار توضيح هم تاثيري ندارد.
قضاوت با خوانندگان
يا علي
دشمن زياري
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
سلام وعليك
برميگرديم براي درس پس دادن وپيدا كردن يك گوش شنوا چون شاگرد خوبي بوده وهستيم اما استاد اجباري كسي نشده ايم.
روزگاري را آقاي دهخدا سركردند كه گردآوري لغات واصطلاحات كنند وبعد هم گردآوري طوري ديگر معني شد ومعلوم گرديد كه استاد اجباري ماكه بي مزد ومواجب دراين ديار مجازي افاضه علم ودانش ميكننددرخصوص اين كلمه يك ترم تحصيلي ودرخصوص يك واژه تدوين هم نيم ترمي تدريس نموده اند محققاًتعريف جديد ايشان ازتعاريف افلاطوني است.
اما بنظر من چون مرحوم دهخدا سيگار مي كشيد وازدود سيگار وشب نشينيهاي طولاني ديگرسبيل زردك گرفته بودبهتر است ازاين ببعد كارآن آقا را بگذاريم پهنابري وتدخين وكارشمارا گردآوري وتدوين اين بهتراست.
اينطوري هم من شاگرد خوبي هستم هم فارسي را با عربي پاس ميداريم وهم اينكه اگر خدا توفيق بدهد معني شما درست ازاب درمي آيد.
برادربزرگوار
كمي خضوع درمقابل سخن حق هم دليل ايمان است وهم دليل فرهيخته بودن شخص
اگر فكر ميكردم اينقدر بر اشتباه خود اصرار ميورزي هرگز اطلاع رساني نميكردم.
اگر ميدانستم با خلق خدا ازدر زور وجبروارد ميشوي هزار باربرخودم لعنت ميكردم وهرگز وقت گران بها راصرف روشنگري شما نميكردم
قاعده امانتداري آنست كه دهخدا رعايت ميكند نه شما
هدف فراگرفتن دانش وبكاربستن آنست
من هم براين شيوه معتقدم كه اشتباه شخص را تذكر دهم
اينقدربر علم خود اصراركردن دليل دانايي نيست زيرا اهل علم ترديدشان بيشتر ازيقين است از همين راه هم به يقين ميرسندچون درعلم تا دلت بخواهد دوراهي وجود داردوگرنه عالمان اگر علمشان برترديدشان افزون بود كه لازم نميدانستند سر به وادي تحقيق گذارند.
اين مدل جديد استادي شماست كه ميفرماييد راه فقط يكيست وانهم راه من است نه علماي كنكاشگري كه هرنظري را بديده احترام مينگرند.

بيا ازخر شيطان پايين شو
بيا بپذير كه اگر ازسر .... و.... گردباصطلاح آورنده نوين امروزي نبود اسمي از صاحب اثر هم دريك جايي از اين متن مي نوشتي.
بيا وبگو حسن نيت نبود وامانتداري نشد.
مرحوم دهخدا اگر يك كلام از جايي برداشت گردند(پهنابري وگردآوري)نام وحتي قسمتي از متن را براي شاهد مثال آوردند تا نام آن صاحب اثر دركنار كلامش بدرخشد.
اين هم يك شيوه جديد ارجاع است كه شما وهوادارنتان ميدهيد متن را در يك جا بنام خودتان ثبت كني وارجاعش را با ادعاي مدعي بجاي ديگري ميدهيد.
يعني همه وبلاگ شما را ميشناسند؟
شما بنده را ميشناسيد وبراي شكايت ازمن لحظه اي هم درنگ نكنيد اگراين متن همين جا پايدار ماند كه خواهد ماند خود بگويد شرح حال خويشتن.
اندكي صادقانه تر وامانتدارانه رتار كنيد
كمي براي فكر شاگردانت هم ارزش قايل باش
سعي نكن لج بازي كني وحرف خودت را بكرسي بنشاني
ما انچه ميبينيم مربوط به دهخداست واسمي هم ازان مرحوم نه دراين متن ونه درمتون قديمي نيست اما تصوير ماشالله هزار ماشالله گل جنابعالي بجاي تصوير ان مرحوم هست.
لينك منبع اگر بود زير اين منبع هم بود قبول كن كازرون نما امانتدار خوبي است شما اخيرا لينك كرده ايد يعني بعد از اعتراض بنده.
حالا ديگر اين شاخه وآن شاخه نشستن دليل تزلزل شماست استاد مجازي اجباري ما.
به شاگردت هم توهين نكن تا از شما رفتار خوب بياموزد
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۳
0
0
سلام
اين بنده خدا مثل اينكه مشكلي داره. خداوند به همه ما عقل بده. جناب استاد دشمن زياري كه بالا فرمودند قبلا اين مطلب با نام شاپور در فرهنگ دهخدا روي وبلاگ آواي شاپور آورده بود.
شما يا متوجه موضوع نميشويد يا اصلا جواب را نميخونيد و يا خداي نكرده بايد به طبيب مراجعه كنيد. سلامتي شما را از خداوند بزرگ آرزو ميكنم.
با وجود شما كه خودتون را همشهري ما ميدونيد خداوند به ما و همه همشهريان صبر بده.
اميدوارم دفعه بعد اگر سوادي داريد باشهامت خودتون را معرفي كنيد. شايد ما دلمون بخواد اين دانشمند غيب گوي مرغ يه پا داره را بشناسيم. خدا را چه ديدي شايد به جاي دكتر دشمن زياري عزيز به شما راي داديم. ضمنا تلاشتون بايد دوچندان بشه. براي اينكه انتخابات نزديكه و احتمالا دكتر دشمن زياري نفر اوله.
احمدي از تل كوشك
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
البته دوست عزيز شك نكن
من هم ميگويم ايشان نفر اول است وبالاتر از اول هم هست البته تبليغات پيش از موعد هم يك جرم ديگر است.
سعي كنيد به اين جرايم آوده نشويد تا دكتر درعرصه قوياً حضور يابند دوست عزيز
بنظر بنده ايشان يك شخصيت است وازكرامت انساني برخوردار است وهرگز بنده به خودم اجازه نميدهم درحوزه شخصيتي ايشان اظهار نظري كنم .
هرچند از تير اتهاماتشان هرگز درامان نبوده ايم.
اگر خودتان دراين قضيه شك داريدكه ايشان نفر اولي نيست ميتوانيد تجديد نظر كنيد ودرخصوص گفته هاي بنده يقين برسيد.
براي حقير عملكرد مهم است.
متني را كه اينجا ميخوانم دريك سايت مستقل از وبلاگايشان ميخوانم وربطي به وبلاگ ندارد حق اظهارنظر هم دارم وهيچ كسي حق اسقاط اين حق را هم ندارد زيرا اصولا مطلبي كه دريك وبلاگ يا سايت درج ميشود براي اظهار نظر ديگران ومنتزع ازفكر نويسنده است تنها كسي كه بايد سكوت كند تا ديگران نظر بدهند شخص نويسنده است كه خود را درمعرض ديدگاه ديگران قرار داده است اين هم از عجايب است كه ميبينيم يكبار نوشته ميشود و صدبار دفاع ميشود.
شما هم اگر چشمتان راخوب بازكنيدحق را به خواننده ذليل شده اي مانند من خواهيد داد برادرجان من وبلاگ پبلاگ نديدم آنچه ميخوانم اينجاست و زير اين نوشتههم منبعي ذكر نشده است.
قضاوت ما درخصوص اين نوشته است نه وبلاگ چون وبلاگ قابل تغيير است وجبران خطا در وبلاگ آسانتر از هر جاي ديگري است مطمئاًاتا تاريخ درج در سايت منبعي ذكر نشده بود والا سايت كازرون نما درارتقا مطالب بيشتر كوشيده وبسياري از افراد هم سعي بر خدشه وارد نمودن بر مطالب نموده اند اما اين سايت همواره بر امانتداري خود مصر وپايدار بوده است.

اگرچه از نظر گردآورنده درمفهوم جديدش هر منتقدي روان پريش است ولي درنظر داشته باشيد كه روان پريشي مشخصه اصلي اش آنست كه به طبيب مراجعه كرده باشي وگواهي آنرا هم دردست باشيد.اين افتخار نصيب بنده نشده است شايد به كسي كه هنوز بيمارش را نديده وبدون معاينه نظر ميدهد بيشتر بتوان چنين موضوعي را انتساب داد الله اعلم
متاسفانه از اين نعمت خدايي بهره اي ندارم علي الظاهر آدرس دهندگان تجربه دارند بد هم نميدانم بصورت جمعي وتفريحانه يك سري به اين محل مالوف شما بزنيم خدارا چه ديدي شايد به همه ما يك گواهي براي سكونت در تيمارستان داد جاي بدي هم نيست ديوانگان با ديدن من وشما خواهند خنديد خيلي خيلي هم ميخندند
راستي مگر استاد به مدرك دكتراي روانشناسي وروانپزشكي وروانكاوي هم نايل شده اند.اگر اين مدرك را هم دارند بنده از همين جا با تعظيم واز سر خلوص سرخم ميكنم.
اما هرگز از اين متن صرفنظر نميكنم كه بي نام ونشان ودرغياب دهخداي مرحوم وبيچاره با تصويري از يك گردآورنده ديگر...

بنده از بابت اين مظلوميت شايد سالها براين ظلم گران درحق ان بزرگمرد درعذاب باشم روانپريشي ام را شماها سبب شده ايد كه براي اين دوروزه دنيا دست به هركاري ميزنيد.
احمدي عزيز مرا ببخش كه درمحضر بزرگان خيلي زبان درازي كردم
احمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
سلام آقاي با هوش
بفرما اين مشكل بدتر ميشه. بابا تو از اول هم روانپريش بودي. همين چن تا نوشته رو اگه با هم مقايسه كني متوجه مشكل مشيد. براي خودتو ميگم هر چه زودتر همو تهرون بريد دكتر يا اگه تشريف آوردبد چنارشايجون بريد پهلو دكتر پارسا. البته كاكاي خودمم دكتره اما الآن اصفهانه. اگه خواستي برات وقت بگيرم. احتمالا پنجشنبه همي هفته مياد كازرون.
خداوند به همه مردم كازرون صبر بده
هم تو هم كم داشتيم كه پيدات شو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
سلامي با نهايت احترام به صاحب اين نظر
خداوند از هوش كمتان نكندمن نميدانم شما دراين قضيه چه نقشي داريد كه اينقدر با ادبيات مشابه وارد ميشويد؟
اما مواظب باشيد هرچه دراين سايت نوشته ميشود اعم از شخصيت واخلاق ورفتار وادبيات وميزان فهم ودرك ما از يك موضوع خواهد بود كه اين موضوعات ازنظر خوانندگان فهيم دور نخواهد ماند وبراساس همين مولفه ها به بنده وشما نمره ميدهند حتي درخصوص پدر اجدادمان هم قضاوت ميكنند تاچه رسد بخودمان.
بنابراين تاحد ممكن يا سخني برزبان نياوريد كه حامل توهين باشد ويا درصورت صلاحديدتان سكوت كنيدبنده هم ديگر مايل به ادامه دادن به خاطر همين ادبيات عاري ازاخلاق ادامه نخواهم داد.زيرا هدف بنده بهره برداري از فهم وكمال طرف مقابلم است درصورتيكه با اين شيوه اي كه شما درپيش گرفته ايد ممكن است چيزهاي بدرا هم يادبگيرم.

حالا ديگر ثابت شد كه دعايتان مستجاب شد.
ببينيد دوست عزيز
هريكي از ماها خصوصا كساني كه ادعا دارند خلي سالمند وعالمندكه سالمند وسالمند كه عالمندبه نوعي دربحرمشكلات رواني غوطه وريم وهمچنين در جهل مركبي كه ابن يمين فريومدي آنرا تعريف كرده است.
عرض ادب وارادت مارابپذير به آن برادردكترمان هم سلام مارابرسانيدومفيد ومختصر به ايشان درگوشي بگوييد راه تهران را درپيش نگيردكه انجا ديوانه يكي ودوتا نيست بنده هم براي همين توصيه حضرتعالي دراسرع وقت به اولين دكتر خودم را نشان ميدهم چون ممكن است براسا همهچيز را همگان دانند وهمگان هم هنوز به دنيا نيامده اند خداي نكرده ضعفي درروانم رخ داده باشد شما هم به توصيه بنده عمل كنيد حالا كه به جماعت حاضر نميشويد منفردا به يك دكتر با تخصص عالي مراجعه كنيدچون من براي شما هم دچار نوعي نگراني شده ام كه از تشويش وپريش بالاتر است.
در تهران روانپريش ارحد زياد است تادلت بخواهد انوقت نميدانم درآن شهري كه دزدانش عصا ازكور ميدزدندچرا شما محبت آرزو ميكني ؟فكر نميكني تناسب زمان ومكان هم يك امر عقلي است كه لازم است آنجا كه همه در هم ميلولندبراي لقمه اي نان خشك
انتظار سلامت عقل از ساكن شهر ديوانگان خود يك ديوانگي ديگرنميتواند باشد؟.
راجع به متن:
متون تقديمي بنده برپايه صداقت ذاتي ام تنظيم ميشود اين موضوع را ازخود نميگويم ازطريق چندين فرهيخته محجوب به علم نه كساني كه حجاب علم ميشوند تاييديه دارم هرچند هنوز هم اين تاييده ها براي گام نخست است وبايد كوشيد .
ليكن تاجايي كه ميدانم ضد ونقيض در متون بنده نبايد باشد مگراينكه برمصداق طنز سخني برقلم رفته باشد ودرضمن عرض كردم ادعاي اعلميت واستادي هم ندارم نوآموزي بيش نيستم باكسي هم تعارف نداريم بارها ديوانگي رابراساس اين نصيحت حكيمانه
دلا ديوانه شو ديوانگي هم عالمي دارد ارزو كرده ايم وبجان خريداريم كه خداوند پريشانمان كند چون بهتر از پشيماني است دوست داريم مانند ديوانگان درعالم خود باشيم ودرعالم عاقل نماهاهم سعي ميكنيم كمتر وارد شويم.
چنارشاهيجان ياتهرون هم فرقي ندارد مهم اين است كه وقتي با كسي صحبت كردي وفهميدي مشكل اندروني ندارد وباپذيرش سخن حق ازاصل مطلب حاشيه نرفت آنگاه به بحث وارزش كلام بايد افزود اما وقتي طرف كم مي اورد وبجاي ادامه بحث وپذيرش سخن حق وارد فحش وبدوييراه شد ديگر بايد مطمئن شد
اولاً طرف تعادل روحي ندارد
ثانيا منطقي نيست
ثالثا از درونمايه كافي علمي برخوردارنيست
رابعا منطق او منطق زور است اميدوارم شما دربحث ومباحثاتتان ازاين شيوه ها پيروي نكنيد وبدانيد بحث برسر دهخدا بوده وعلت ورود به بحث متن فوق است كه كپي برداري شده است وهرگزبرادرم جانم عزيزم يادبگير:
به شخصيت كسي اگربراي شخصيت خودتان احترام قاييليدتوهين نكنيد.
اين رفتار يك انسان سليم النفس وسليم العقل است كه هردونفر ما بايد به آن رفتارها التزام ديني واخلاقي داشته باشيم.
طوري ننويسيد كه جواب بنده را بدهيد طوري بنويسيد كه اگر كسي جواب شمارا خواند در بعضي مسايل شك نكندبنده هم به احترام نظرتان جواب ميدهم والا ميتوانم سكوت كنم چون همه حرفهايم را زدم اما دفاع قابلي نتوانستيد بكنيد ونگفتيد چرا منبع اين نوشته را درزير ان نزده ايد.
ايا سهوالقلم بوده؟
ايااشتباه شده است
غفلتي واقع شده است؟
يا اينكه كازرون نما دراين قضيه مقصر است؟
علت سرزدن چنين رفتاري را از هركسي دست به خزاين اين مملكت بزند هرايراني ميتواند بپرسد ودرصورت تخلف هم اقدام قانوني كند.
براي بنده اين موضوع روشن نشده است وفكر هم نميكنم با اين نوع اتهامات كه ازيك فكر مشترك سرچشمه ميگيرد بتوانيد حريف را ازميدان بيرون كنيد.
تقاضا استدعا وخواهش همه ما مجموعه خوانندگان اين است كه چنانچه موضوع اشتباه شده است اعلام بفرماييد بنده هم مراتب عذرخواهي ام را درصورت ذهنيت منفي اعلام ميكنم رسماً هم اعلام ميكنم.
بنظر من اعلام اشتباه ازخضوع وتواضع سرچشمه ميگيرد
بزرگان اصولا به اشتباه خود اذعان ميكنند اگر هم اشتباه نيست پس بفرماييد بنده را درهرمرجعي كه قول داده ايد محكوم كنيد تا به سزاي عملم برسم.
اينها موارد اصولي ومورد بحث اند سعي كنيد اين ديوانه را با پاسخ عاقلانه برسر عقل بياوريد وزحمت ان برادر بزرگوارتان را هم كم كنيد.
سعي كنيد بجاي دفع افراد را مجذوب خود كنيدتا رايتان هم بيشتر شود.
تنها دراينصورت است اگر دنبال راي هستيد ميتوانيد راي بياوريد حالا ميداني با ازدست دادن راي بنده چقدر راي ازدست ميدهيد؟
دقيقا 200 الا سيصد تا چون اين سند براي قانع شدنشان بلحاظ كارشناسي رفتاري كفايت ميكندمنظورم همين نظراتتان است اصل مطلب كه باقي است.
بيا براي جذب اين آراكه قبل ازموعد دنبالش ميكنيدبيشتربكوش جوب بنده رابده ونه بيش ونه كم
ممنون وخداحافظتان
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
سلام به همه دوستان عزيز
خواهش مي‌كنم از جسارت و توهين به يكديگر پرهيز كنيد.
مطلب كاملا روشن است:
منبع اين نوشتار
شاپور در فرهنگ دهخدا
بخش شاپور در فرهنگ دهخدا
نوشته شده توسط دکتر اسفنديار دشمن زياري در پنجشنبه بیست و ششم مهر 1386 ساعت 2:56 | آرشیو نظرات
http://shahpoorgan.blogfa.com/8607.aspx
mohamad reza
|
CANADA
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
salam
man dar canada hastam va moaleme daneshgah. emroz sare class dashtam az ostadam doctor doshmanzyari tarif mikardam ke yeki az daneshjooyane iraniam in adress ra be man goft va inke kasi fi oow tohin mikonad. amadan injava besyar motasef shodam.
in nazardahande bi nam ke khodash ra ham moarefi namkarde vaghean ke adame basavad ama bishtar shabih be adamhaye oghdehay ast. mesle inke salha arezooye harfzadan ba yek doctor ra dashte ast. man dar sale 1376 daneshjoye aghaye doctor doshmanzyari dar daneshgahe azad vaahede jonoob dar darse raveshe tahghigh boodam. ostad doshmanzyari az navaabegh iran hastand. be khoda ke shoma ghadrash ra nemidanid. man mashhadi hastam va be oow be dalile irani boodan eftekhar mikonam. ama shoma kazerooni hastid. motasefam motasefam. kash iran boodm va daste ostad ra miboosidam. motmaenam ke ostad ba aan tbeh boland faghat be in hame jahaalat mikhandad.
ph.d gholipour az torento canada
حبيبي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
سلام
20 دقيقه وقت گذاشتم و همه را خواندم. اين دوست دنبال چيه.خب اگر شما ميخواهيد خودتان را هموزن آقاي دكتر بكني كه سخت اشتباه ميكني. فكر نكنم كه دكتر اونقدر بيكار باشه كه ديگه جوابتو بده. سنگين تر بودي كه در همان جواب اول جناب دشمن زياري كه منطقي بود ادامه نميدادي. حالا هم كم آوردي و تهديد و .... من نميدونم كه چرا دكتر اول خواسته بود شكايت كند. اما مطمئنم او هم مل من ارزش گهتاري شما را در حد توجه نديده كه ديگه ادامه نميده.
تنها جواب شما همين نوشته خودتان است......
چنارشاهيجان ياتهرون هم فرقي ندارد مهم اين است كه وقتي با كسي صحبت كردي وفهميدي مشكل اندروني ندارد وباپذيرش سخن حق ازاصل مطلب حاشيه نرفت آنگاه به بحث وارزش كلام بايد افزود اما وقتي طرف كم مي اورد وبجاي ادامه بحث وپذيرش سخن حق وارد فحش وبدوييراه شد ديگر بايد مطمئن شد
اولاً طرف تعادل روحي ندارد
ثانيا منطقي نيست
ثالثا از درونمايه كافي علمي برخوردارنيست
رابعا منطق او منطق زور است
خدا را در نظر بگير آيا اين مواردي كه خودت گفتي به كامنت هاي تو بيشتر ميخوره يا بقيه.... حالا ديگران هم ميخونند و داوري ميكنند.
باز هم بيا و فحش بده و توهين كن و فرياد وامظلوما كه فحش من فحش نيست و اين كه من ميگم از زبان اوناست.
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۳
0
0
سلام
سلام
مدير محترم كازرون نما اگر آدرس مطلب بقول نويسنده آن جا افتاده است چرا تاكنون براي ترتيب اثر دادن به تقاضاي ايشان درنظر اول اقدامي نشده است تا بنده ازاين بنده خدا سريعتر عذرخواهي كنم؟
بفرض هم كه اشتباهي شده باشد پذيرفته خواهد شد و اصل هم براين است كه اشتباه تاچين هم برود قابل بازگشت است شما هم اصولا به اين نوع موضوعات رسيدگي ميكنيد پس چرا خواسته ايشان را تاكنون عملي نكرده ايد؟
ايا بيني وبينك الله هنگام برداشت اين مطلب آدرسي ذيل آن بوده ومن بعنوان فردي عقده اي بقول اقايان روانپريش ازخودم چيزي را به ايشان نسبت داده ام كه خلاف حق وراستي است؟
ما سعي در اعتلاي فرهنگ وعلم داريم اين پدر بيامرز هم با همه عناوين ناصحيحه بما حمله ميكند درصورتي كه حب وبغضي هم با ايشان ندارم اگر چنين خواسته اي معقول است ترتيب اثر دهيد وگرنه مجبورم متني عليه ايشان تهيه كنم .
متاسفانه همه نظرات مربوط به يك مكان وافرادنظر دهنده هم داراي فكر مشابه اند بربنده معلوم است با يك سازمان فكري مواجه ام يعني همه نظرها سازماندهي شده صادر ميشوند ازكانادا گرفته تا ايران.
ولي بنده هم خواسته اي دارم ميخواهم بيشتر ازاين وارداتي كانادايي تبار بدانم كاش اين دوست ايراني كانادايي ما از يك جو تشخيص برخوردار بودوميدانست عقده اي يعني چه وحداقل حالا كه مفتشي ميكند تا نام ديگران را بداند خودش را معرفي ميكرد تا ماهم يادبگيريم .
احتمالا انقدر دورازكانادا مانده كه عقده حقارتش را با لاتين نويسي جبران مينمايند.
دانشگاههاي(آموزشگاه) كانادا هم اينقدر معطلند كه تدوين وگرداوري را احتمالا درس ميدهند است وگرنه چه دليلي دارد كه انسان دركانادا باشد ولي حقوق كاربران را نداند؟
بيا ازهمين تل وتپه هاي خودمان سردربياوريم كه عنقا را بلند است آشيانه...
اين بنده خدا عليرغم برنامه كازرون نما كه علي الظاهرنخواسته اند كسي ازكسي بداند تا بيشتر برمايه توهين به او بيفزايند چنين تقاضايي ميكند وعجيب اينكه همه دنبال هويت ما هستند نه پاسخ به سئوالات ما؟!!!!!!!!
دوست يا دوستان بنده ضرورتي به معرفي خود نميبينم وسايت كازرون نما هم اگر چنين چيزي را لازم ميدانست خودش بهتر از هركسي عمل ميكرد.شما برويد دنبال جواب هاي من نه نام ونشانم اغلب هم ميدانيد كه كيستم هرچند بنظر من طرف مقابل بنده يكي است با نامها ونشانها ومكانهايي كه گهي ايران وگهي بخارج ازايران ميرود.

والله وبالله وتالله بايد به وعده تان عمل كنيد.اگر نكنيد مقصريد شما دنبال دستگيري واقدام قانوني هستيد ومن هم درانتظار چنان ميخواهم ببينم اين شيوه جديد ازكجا پيدا شده است كه متن سرقتي از شما باشد انوقت مجازاتش براي من باشد؟
حتما بايد به اين قولتان جامه عمل بپوشانيد تابدانم يك جو شجاعت هم درميان دوستان هست انوقت سرتعظيم خم ميكنم دمقابل همين مدير محترم كازرون نما انهم دردادگاهي كه شمابرپا ميكنيد .
البته بشرطها وشروطها مدير محترم كازرون نما هم بايد به كلام ا... سوگند ياد كند كه منبع اين متن فرهنگ نامه دهخدا نيست وموتور جستجو گر گوگل است.
تاروزي كه بجرم دفاع از دهخدا دستگير نشوم هويتم پنهان است انوقت درمحكمه اي كه روبروي اقايان خواهم نشست شرح دفاعيه ام رابراي آن بزرگ مجهول الهويه الاسگايي كانادايي هم خواهد خواند.تا بداند شرح درد اشتياق را...
حالا براي قضاوت عموم منشاء ساختاري فكر نويسنده اين نظرات را كارشناسانه مورد بررسي قرار ميدهيم تا همه بدانند ما دونفر كيستيم ايا هردو يكي هستيم ويا يك نفر مانند من يك جا وصد نفر مدافع ديگرصدجا؟
بنظر بنده تعدد نظري دركار نيست همه نظرهاي مربوط به من مال خودم است كه معلوم است وانكار نميكنم همه نظرهاي طرف مقابل هم هركه هست مال خودش است ولي اصل را بر تعدد نظر دهندگان ميگذاريم ولي با استخراج ملاك ادبي ادبيات وي ثابت خواهيم كرد تا ببينيم اين ادبيات مربوط به يك نفر است ونه بيشتر؟
هرچند فرد نظر دهنده به انحاء ممكن سعي در ان دارد بنده را كه دركمال آرامش وتمركز بر لغات متن را ميخوانم وپاسخ ميدهم مي خواهد درهرنظري كه ميدهدبا اين الفاظ مشترك عصبي كند.
ببينيد درهمه نوشته ها اين مفاهيم مشتركند وخوانندگان محترم خود بايد وحدت ملاك بگيرند و خود هم قضاوت كننداكه ادبيات ازچه غنايي برخوردار است ومربوط به چه سطحي از دارندگان مدارج علم است.
1-در ذهن متوهمشان مي‌گذرد، با كمال بي‌ادبي و جسارت و توهين...
اين نخستين بار نيست كه كم‌خردي خود را به معرض نمايش مي‌گذارند.
بنظر بنده :
اين اصل توهين است واز يك اراده خشن وعصبي سرزده است.

2- احتمالا و با توجه به ادبيات مورد استفاده، نبايد به اخلاق، ارزشها و باورهاي ديني چندان پايبندي داشته باشند!؟
اين يكي:
مصداق تكفير است كه مجوز آنرا نداشته است.
3-نصيحت ميكنم در اين ماه خدا زودتر از دكتر حلاليت بطلبد.
كارشناسي شده اش :
اين هم اظهار فضل است
4-.. دانيد ما آنچه صلاح بود گفتيم. بعيد مي‌دانم شاگرد خوبي باشيد.
وايضاً:
5-ما را در اين راه ياري رسانند؛ در غيراين صورت و بي نام بودن، آي پي IP او را بفرمايند تا از طرق قانوني پيگيري شود
6-
in nazardahande bi nam ke khodash ra ham moarefi namkarde
7-اگر اين دوست عزيز به وبلاگ آواي شاهپور دكتر دشمن زياري سر ميزد با ديدن آدرس داده شده حتما اين توهينات را به يك شخصيت علمي و افتخار شهرمان نميكرد.
اگر اين بابا اعتقادي داشته باشد نصيحت ميكنم در اين ماه خدا زودتر از دكتر حلاليت بطلبد.
.8-اين بنده خدا مثل اينكه مشكلي داره. خداوند به همه ما عقل بده.
اشتراك معنا با لا يكلف الله نفساً
9-بفرما اين مشكل بدتر ميشه. بابا تو از اول هم روانپريش بودي.
10-اميدوارم دفعه بعد اگر سوادي داريد باشهامت خودتون را معرفي كنيد. شايد ما دلمون بخواد اين دانشمند غيب گوي مرغ يه پا داره را بشناسيم. خدا را چه ديدي شايد به جاي دكتر دشمن زياري عزيز به شما راي داديم.

حالا جاي قضاوت دارد ببينيد اين اراده در هرده مورد كجاست؟

جناب ما ادبياتمان با شما تفاوت هايي دارد كه اين تفاوتها درنگارش ها بالعينه قابل مشاهده است.با اين وازه ها هم اگر آشنا نيستيد بيشتر راهنمايي ميكنم:
عدم تعادل روحي عصبانيتي است كه براساس تعصب يا حساسيتي كه باالفطره دروجود همه ادمها هست ولي ميزان ان تفاوت دارد اگر وقتي تعادل روحي بهم بخورد استرس وارده ويا فشاروارده برشخص اورا وادر به عدم پيروي از منطق ميكند لذا درچنين حالتي انتظار بد وبيراه هم بايد داشت كه بد وبيراه يكي از ان نتايج حاصله است كه عموما در ميان افراد عوام ظاهر ميشود.
ازدرونمايه علمي برخوردار نبودن يعني از حرفهاي طرف فايده اي نصيب شخص مقابلش جز شخصي نمودن بحث وبه بن بست رساندن ان نگردد مثل اينكه ما بگوييم شما محقق نيستيد انوقت شما تعبير به فحش كنيد اين نوع برداشت از الفاظ هم يك نوعي ازتعابير جديد است كه درتفسير لغات شما مي بينيم.
منطقي نبودن يعني دسته بندي نكردن سخنان وپيروي نكردن از اصول مباحثه
مثل اينكه بنده ميگويم منبع اين نوشته فرهنگنانه دهخداست انوقت ديگري به وبلاگ خودش ارجاع ميدهد انجا وارد ميشوي تا هنوز هم بايد يك راه ديگري را بروي يعني به مطلب سه سال قبل مراجعه كني وقتي انجا ميروي ميبيني تازه منبع موتور جستجوگر گوگل است.
حالا ببينيد اين نوع ادرسهاي اشتباه يعني توهين به فكر وانديشه همشهريان وقت آدمها را گرفتن بدون رسيدن به نام دهخدا طفره رفتن از حقيقت.
انوقت شما برادرجان خيلي بايد بزرگوارتر آن كسي باشيد كه حاضر به ذكر نام صاحب اثر نيست.ازپيش گرفته ايد كه ازپس نيفتيد.
برويد تجديدنظر كنيد با اين نوع برخوردهايي كه صداقتي دران نيست نميتوانم شاگردخوبي باشم البته يادتان باشد كه بنده اگر چيزي را بگويم اثبات ميكنم.شما هم ثابت كنيد همه اين توهينها از صاحب همان اراده اي صادر شده است كه ميگويد:
سلام به همه دوستان عزيز
خواهش مي‌كنم از جسارت و توهين به يكديگر پرهيز كنيد.
مطلب كاملا روشن است:


اميدوارم اين موضوعات را برويد وجستجو كنيد وبا حقيقت انطباق بدهيد وببينيد كه من كم نگفته ام وزياده هم نميگويم
بنده قصدم روشنگري است با كسي هم خرده حسابي ندارم اين بنده خدا را براي يكبار هم نديده ام هرچه بوده در همين فضاي مجازي است حالا ارزش علمي ايشان را كه بنده وغير نبايد محك بزنيم كه شما به بنده ميگوييدهموزن ايشان نيستيد.
اولا بگذاريد مشك خودش ببويدنه عطار بگويد.كه اشكال عطار غش كردن درمعامله است
ضمناًخدا نكند بنده هم وزن كسي شوم من اصلا وزني ندارم خسيم وخاشاك انهم بر بادشما با هرسنگي كه داريد خودتان را وزن كنيد.
سعي نكنيد خودتان را به اين الفاظ ببنديد وهرچه را بنده بعنوان ملاك بحث ومذاكره ارايه ميدهم آنرا فحش تلقي كنيد از سوي ديگر شان ومقام علمي هركسي هم با استفاده از ادبياتي كه بكار ميبرد تعريف ميشود.
ما براي ادامه بحث مشكلي نداريم تكبر وتفاخر هم بر همنوعانمان نميكنيم شما را هم از نوع انسان هاي بد نميدانيم كه ترك بحث كنيم.
اين نوشته هم مربوط به كسي نيست كه بيايد ازان دفاع كند اصلا براي چه دفاع شود ما حرفي زده ايم بايد ثابت كنبم ؟
مدافع هم نميخواهدشما كه هستيد كافيست ديگر قشون كشي كه در مباحثه درست نيست.
حالا ببين منبع اين نوشته كه فرهنگنامه دهخد است وقتي ميشود موتورگوگل بايد به اين موضوع پي برد كه دهخدا يعني گوگل اعوذ بالله
بردادرم انوقت شما ازچه دفاع ميكنيد؟
ميخواهيد بگوييد موتور گوگل كه كارش جستجو گري همه متون وتصاوير است يك منبع است انوقت تعريف نرم افزار وسخت افزار چيست حتما انهم ميشود منبع؟.
لطفا اينقدر مارا ازبحث دورنكن ما شمارا به د يده احترام مينگريم اين شما بوديد كه مارا روانپريش معرفي كرديد.
اصلا تو از يك روانپريش چه انتظاري داري كه اينقدر ازااو گلايه ميكني؟
يك ادم عاقل مثل شما وهمان اقاياني كه سازمانداده ايد عقل طرف مقابل را هدف قرار ميدهد تا اصل منشاء توليد فكرش را مختل كندآنوقت ازخودتان پزشك ودارو هم داريد با اين تجهيزات چه نيازي به بحث وجدل با ماداريد.
برويد تا دير نشده بيشتر بخوانيد كه من وقتم را با شما ديگر هدر نخواهم كرد
اصلا خرما ازكرگي دم نداشت اين متن هم اصل دست نوشته وخط شماهاست ما بيخود ازدهخدا نام آورديم او نامش موتور جسجوگري است بنام گوگل وفرهنگنامه اش هم گوگل نام دارد
دشمن زياري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
0
0
سلام دوست گرامي
خسته نباشيد.
براي چندمين بار:
منبع اين نوشتار
شاپور در فرهنگ دهخدا
بخش شاپور در فرهنگ دهخدا
نوشته شده توسط دکتر اسفنديار دشمن زياري در پنجشنبه بیست و ششم مهر 1386 ساعت 2:56 | آرشیو نظرات
http://shahpoorgan.blogfa.com/8607.aspx
موفق باشيد
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۷
0
0
سلام
بفرماييد كپي شده چون دهخدا خودش هم گرداوري كرده است تا دعوا تمام شودبحث مابرس همين الفاظي است كه شما بنام خودتان ازانان استفاده ميكنيد

شما زير همين سايت كازرون نما يك توصيه اي شده است انرا بخوانيد تا بدانيد حقوق معنوي محفوظ است واستفاده از مطالب ديگران با ذكر منبع بلامانع است.
تازه خيلي سايت ها همين اجازه را هم نميدهند.
قدرمتيقن اشتباه از سوي شماست كه به اصول تحقيق اشنا نمي باشيد وخودرا هم با همين نوشته وآدرسها كه ميدهي هرچه تحقيق ميكنم بيشتر متوجه ميشوم كه پايبند به ان اصول نميدانيد.

برادر محترم ما به اين آدرس رفتيم نه اينكه نرفتيم خداوند هم شما را توفيق بدهد وكثرالله امثالهم كه اينقدر راهنماي خوبي هستيد.
آدرستان را خيلي تكرار ميكنيد اما چرا مطلب دريك سايت ديگر واثرش در يك مطلب انهم دريك وبلاگ ديگر باشد؟
اين سئوال خود مبين خيلي چيزهاست. هم نفي گردآوري ميكند هم تدوين.
معلوم است اين حيلت از سر رفع معضلي مانند بنده از سرخود است وگرنه اگر قبلا زده شد بود علت تكرار چيست حالا كه تكرار شد چرا مثل همان قبلي زده نشد؟
نام دهخدا يك مرتبه برگشت به دشمن زياري خودت به كار خودت نگاه كن تاببني حق با كيست؟
پست سابق يك چيز پست جديد چيز ديگر !!!
بنظر شما جز همين نام عنوان ما دعواي ديگري با هم داريم شما كه قبول داريد متن از دهخداست من هم اين موضوع را ثابت كردم يعني ممكن بود اگر من مدعي نشده بودم تا قيام قيامت اين موضوع دراين سايت حداقل مسكوت بماند ومردم هم كه بيكار نيستند زير مدرك شما خداي ناكرده كسي ادعاي نقد كند خودت هم هرگز اجازه نميدهي وهمه منتقدين را روانپريش معرفي ميكني ان يارو تبريزي كه دروبلاگتان است كه ما نيستيم با همه از سرجنگ وارد ميشوي؟
اين كه نشد سجاياي يك عالم اثر وضعي علم صبر وخضوع است وگرنه عالم نيستيد اگر اين دواثر درشما نباشد
اينها همه سئوال است وازهمه مهمتر مگر مردم خود دهخدا را نميشناسند يابراي شما مطلب قحطي بود شما مگر مجبوريد چندين وبلاگ راه بيندازيد كه ازاينكارها بكنيد؟
اين موارد بمن ربطي ندارد اما حكايت از كيفيت علم نميكند زيرا براي يك عالم يك كلام سخن سنجيده به از يك خروار كتاب نوشتني كه هر حرفي ازان كتاب خود حرفي داشته باشد

بحث ما اين است كه كاري را كه دهخدا سالها عمر خود را برآن گذاشته واز فرهنگ جغرافيايي مطالبي را استخراج نموده وسپس با جمع كردن آن درمجلدي به نام فرهنگ دهخدا انتشار داده است امروز باهمان عبارات وهمان سياق ادبي وهمان ترتيب كلامي دروبلاگ شما منتشر ميشود جلوي نشر دانش را گرفتن هم مذموم است ونميشود هم به كسي گفت اين كار رانكن.
خواه ناخواه هدف اوليه نويسنده ان بوده كه منتشر شود ولي چرا نامي وتصويري ازآن بنده خدا درزير هيچكدام ازمطالب نيست آيا اگر شما گردآورنده هستيد نبايد يكي از ترتيبات ويا جمله بنديها تفاوتي بكند؟
شما خودرا گرداورنده دانسته اي برادر جان انوقت دپست سه ساتل قبل دهخدا را با ترفند معرفي ميكني؟
اين هم حاصل نخواندن واحدهاي درسي دانشگاهي روش تحقيق است كه ما دركار شما ديديدم.
بفرماييد اگر گرداورنده شما هستيد با توجه به زحمات دهخدا نام وعنوان ان بيچاره چيست؟
حتما ميخواهي بگويي مولف؟!!!
ايا گرداوري اين است كه كپي وپيست كني بدون ذكر نام صاحب اثر؟
اصل مطلب اينجاست كه شما هم اگر اينكار را كرده باشيد عينا از منبع دهخدا بدون هيچگونه تلاشي برداشت كرده ايد بايد هم اين را پذيرفت وبپذيري كه جنابعالي گردآورنده وتدوين كننده اين مطلب نمي باشيد وگردآوري را هم خواهشاًبد معني نكنيد به آن دكتر مشابه كانادايي هم بگوييد شكر تو كلامتان معادل كانادايي انرا بجويد با اين معني شما نميشود گرداوري را تعريف كرد.
جان من
اينكه ديگر 2+2است نميدانم حالا ضربش هم كني نتيجه انست كه بايد باشد.
اصرار شما براي مراجعه به وبلاگتان ياارجاع به ان مطلب براي چيست؟
يعني مخواهي بگوييد نام دهخدا را زده اي وما نمي بينيم يا اينكه موتورجستجوگر گوگل دهخدا شده است.
ايا يك دكتر دراين جامعه بايد چنين رفتاري در امور تحقيقي وعلمي داشته باشد ؟
ايا اگر شما كتابي را بخواهيد منتشر كنيد اينگونه منابع وماخذتان را ذكر مكنيد؟
لاقل 2سه واحدي را زهرمان بشود دردانشگاهها بعنوان روش تحقيق ما خوانده ايم كه اين كلاهها سرمان نرود.
لطفا براساس همان چيزهايي كه بما ياد داده اند صحبت كنيد نه بيشتر...
اين اختراعات جديد شما تا جايي به ثبت نرسد وتاييده علمي نداشته باشد قابل قبول نيست؟
جنابعالي گرداوري وتدوين كار خودت است آنوقت منبع هم همين وبلاگ است وقتي بسراغ منبع ميروي تا نه خير انجا هم موتور جستجوگر گوگل است.
اين ديگر نهايت جفا به نام آن بزرگ مرد است كه شما حاضر نميشويد آنرا نه دراين پست ونه درآن پست ونه در پست سابق بزنيد آنوقت مدعي هم ميشوي كه كازرون نما شايد انرا نزده است .
آخر به كدام حرفتان بايد براي رد حرف خودتان بهره گرفت ؟
اين پست ؟
پست قبل؟
يا پست پيشين؟
من امروز ديگر با ذره بين بسراغ مانيتور امدم فرداي روزگار هم بايد از ميكروسكوپهاي قوي اندام استفاده كنم تا شايد به آنچه شما نشان ميدهيد دست يابم.
نميخواستم سخني با اين عبارت بر زبان بيان بياورم ولي بقول قدما ضرب المثلي را دراين موارد مي آورند با اين مضمون:
آنچيز كه عيان است چه حاجت به بيان است ؟
بقول خودمانيها دزد حاضر وبز هم حاضر.
با مطابقت بمتن حاضربا نوشته دهخدا و عكس شما واسم شما نميدانم منظورتان چيست ؟
اين است كه شما همپايه دهخدا هستيد حالا بگذريم ما كه اندازه شما نيستيم ولي شما هم نبايد اين ادعا را درفتارتان داشته باشد.
شما حرفتان درهمان جا هم ازخودتان وموتور گوگل بودنه دهخداي بيچاره ازاين بابت توجهي به اين آدرس نميشود كه ميدانم نامي از دهخدادرآن نيست كه نيست.
حالا جاي تعجب است نه يكبار ونه صد.ار بازهم همان آدرس كذايي را ميزنيد اخر شما درادرس نامي ازدهخدا برده ايد كه مرتبا مارا به آن ادرس ارجاع ميدهيد تا بگوييم حرف شما درست است وا اشتباه كرديم.؟
من دراين ادرس دنبال چه چيزي بايد بگردم كه شما آدرس را به بنده ميدهيد ولي انرا كه منظورتان است نميگوييد.
لطفا صادقانه بما بگوييد چرا نام دهخدا را زير اثر متعلق به خودش درج نكردي وبه عكس وتصوير خودت با نان خودت بسنده كردي.
مگر شما دهخداي دومي هستي كه اين كار را انجام دادي ؟
اگر هم باشيد موجب افتخار است اما با اينكارهاكه دهخدا نشد دهخدا اگر ازاين كارها ميخواست بكند خانه خدا هم نميشد تاچه رسد به دهخدا!!!
ببخشيد من مجبورم به شما پاسخ بدهم تا بدانيد مغلطه وسفسطه كار خوبي نيست برهمان اساس روشنگري كه وظيفه خود ميدانم بايد شفافيت را درجامعه ترويج داد.
حالا حرف هم حرف ميكشد ديگر چه كنم كه خداحافظي بعضي وقتها به تجديد سلام تعبير ميشود.
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
0
0
سلام
ازاینکه معلوم شدصاحب اثر کیست خداراشکر.
درغیراینصورت بایدبه خیلی چیزها شک میکرد هدف ازاینهمه قلم فرسایی هم جزاوردن نام صاحب اثر درکنار آن چیز دیگری نبود.
ولی هنوز جای این سئوال هست که اقای دشمن زیاری درخصوص موضوع چه نقشی دارندیا با این مطلب چه پیوند ویا رابطه علمی برقرار نموده اند؟
گردآوری یا تدوین؟
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
0
0
fhc il سلام دوست گرامي
خسته نباشيد.
منبع اين نوشتار
شاپور در فرهنگ دهخدا
بخش شاپور در فرهنگ دهخدا
نوشته شده توسط دکتر اسفنديار دشمن زياري در پنجشنبه بیست و ششم مهر 1386 ساعت 2:56 | آرشیو نظرات
http://shahpoorgan.blogfa.com/8607.aspx
موفق باشيد
كازرني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
سلام كازرون نما
والله و بي زحمت يه شغلي سي اي آدم بيكار پيدا كنيد. احتمالا رفت و اومد بين تهرون و چنارشايجون تاثير بدي روش گذاشته. شايد هم محبوبيت بنده خدا دشمنزياري بين مردم باعث اي همه عصبانيت شده باشه.
مسعود هوشمندی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
0
0
«سرچشمه شاید گرفتن به بیل − چوپر شد نشاید گرفتن به پیل»
سخنی با مدیر محترم کازرون نما
لطفا چون موضوع بحث برانگیز شد وبرای خوانندگان محترم سایت تقدم وتاخر زمانی منبع بی توضیح مانده است درصورت امکان وبا کمال کرنش تقاضای ادای توضیحات لازم را درچگونگی ذکر منبع بیان فرمایید .(رعایت اصل شفافیت)
ازسوی دیگر برای خوانندان احتمالی نظرات هم معلوم نیست علت اینهمه قلمفرسایی چیست؟
بنا به مراتب حق دارند چون آقای نویسنده ما را روانپریش خوانند که بلحاظ متشرع بودن آن عزیزان استحضار واشراف دارند که :
اولا این منبع پس از تاخیر طولانی ذیل مطلب آورده شده ووهمین عدم ذکرتوضیح و دلیل توسط مدیرمحترم سایت ضمن نقض قانون موجب مشغول ذمه شدن وتضییع حقوق بنده است.
ثانیا کدام ضرورت موجب عدم ذکر منبع درصورت ارسال آن برای سایت وجوداشته که پس از مدتی طولانی رفع گردید؟

درضمن عده ای از این سایت بهره برداری تبلیغات پیش از موعد میکنند که رفتارهای موذیانه ومذبوحانه آنان موجب تردیدبرای دیگران میگرددلذا تذکر لازم را درصورت مغایر ومنافی نبودن با حقوق نظردهنده داده یا از تایید نظرات غیرمرتبط خودداری فرمایند.
بنظر میرسد فرد نویسنده شخص محبوبی است که درصورت وجود قهرمانان محبوب از تایید نظر افرادیکه موجب وهن واهانت به این قهرمان افسانه ای بازهم میطلبد نظر تئهین کننده امثال بنده تایید نشود تا چهره های ملی وشاهنامه ای مخدوش نگردند.
از همه زحمات شما در تایید نظراتم کمال تشکر را داشته وامیدوارم این تذکرات دوستانه موجب ادامه روند قبلی کازرون نما درجلب نظرات گردد.
سخنی با ان دوست مراقب
حقیر بعنوان شخصی ایرانی و کازرونی همواره درقبال چهره های ملی مانند مرحوم دهخدا احساس وظیفه نموده ام و÷یگیری مطلب فوق به شیوه مچ گیری نیست روشنگری بوده وبطور کلی بررسی این موضوع هم همگان متوجه خواهند شد که نوشته های بنده براساس حب وبغض نسبت به شخص خاصی نیست اما فرد مقابل کمی تا قسمتی مشکل داشته وهمواره به بنده پ÷ریده است امید دیگر آنکه ملاک ومیزان محبوبیت دوستان ما را هم توضیح دهید که درکدام رفتارها ظاهر شده و کدام اثر جاودانه ایشان بر کرامت مردمی ایشان مانند رییسعلی افزوده است که بنده بلحاظ ایراد به عدم ذکر یک منبع آن هم پیرامون مطلبی که حق اظهارنظر به انرا دارم ازانهمه کرامت ومحبوبیت کاسته ام.
بجاست کمی خودشناس باشیم تا درتوهم خود بزرگ بینی فرو نرویم این یک هشدار اخلاقی است.
ضمنادوست گرامی بنده اغلب تهرانم تا کازرون وشدیدا مشغول تحصیل در رشته کارشناسی ارشد محبوبیت وحبیب سنجی هستم براساس تحقیقات بعمل آمده هم شما نزد بنده همانقدر محبوبید که در نظر خدا وخلق خدابنابراین دلیلی ندارد بنده از انسانی شریف وزین ومتخلق به اخلاق نیک وفردی که هرگز یک مورد هم به طرف مقابلش توهین ننموده است خدای ناکرده سخنی کمتر از گل گفته باشم.
گل باشید وخوشبو وخوشگو وخوشنویس واز خودنویسابمانید
---------------------------------------------------------
برادر عزيز
سلام
گرچه در متن اوليه (احتمالا به دليل فراموشي) منبعي ذكر نشده بود اما به درخواست جناب دكتر دشمن زياري منبع مقاله به متن افزوده شد.
به نظر مي‌رسد ادامه‌ي اين بحث ملال آور شايسته نباشد
با تشكر از تذكر شما
كازرون نما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۹
اذان صبح
۰۴:۵۷:۳۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۸
غروب آفتاب
۱۹:۳۸:۳۴
اذان مغرب
۱۹:۵۵:۲۳