پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۹
امام جمعه موقت كازرون:
امام جمعه موقت كازرون با بيان اينكه حق‌الناس بسيار گسترده است، افزود: حق‌الناس شامل آبرو، حفظ جان و مال مردم مي‌شود. وي آبروي مومن را مانند خون او محترم برشمرد و تصريح كرد: يكي از گناهان بزرگ اين است كه انسان حقوق ديگران را حبس كند.

امام جمعه موقت كازرون گفت: شمارش معكوس براي نابودي نظام سلطه و ستم شروع شده است.

به گزارش اشرفی خبرنگار ازرون نما، حجت‌الاسلام محمدجواد عزمي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به سالروز شهادت شيخ فضل‌الله نوري اظهار داشت: شهادت اين روحاني برجسته درس و عبرتي براي همگي ما است چرا كه بنيان حكومت اسلامي را به ذهن علما گذاشت.

وي با بيان اينكه استعمارگران براي جلوگيري از ضربه خوردن شيخ فضل‌الله نوري را به شهادت رساندند، افزود: اين روحاني برجسته هنگامي متوجه شد كه مردم از يك چاله به يك چاه بزرگ افتاده‌اند فرمود كه ما مشروطه مشروعه مي‌خواهيم و مشروطه‌اي مورد قبول ما است كه با شريعت اسلام سر جنگ نداشته باشد.

عزمي اضافه كرد: برخي از دانشمندان غربي در مورد پاره‌اي از مسائل شرعي و قانون‌هاي فقهي ما كتاب‌هايي نوشته‌اند و عظمت و جلو بودن فقه ما را اعتراف كرده‌اند.

وی با اشاره به اينكه ما از امام حسين (ع) درس آزادگي آموخته‌ايم و ضربات سهمگيني بر پيكر استكبار وارد كرده‌ايم، بيان داشت: امروز نيز با وجود پرافتخار ولي فقيه آگاه، شجاع، مدير و مدبر توانسته‌ايم با نظام سلطه مقابله كنيم.

امام جمعه موقت كازرون گفت: شمارش معكوس براي نابودي نظام سلطه و ستم شروع شده است.

عزمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روز حقوق بشر اسلامي و كرامت انساني خاطرنشان كرد: آمريكايي كه ادعاي حقوق بشر دارد حتي به مردم خود نيز رحم نمي‌كند.

وي حقوق بشر غرب را پوسيده و بي‌آبرو توصيف و تصريح كرد: حقوق بشر غرب نام و نشاني است كه جز ننگ و نفرت چيزي را به ذهن نمي‌رساند.

امام جمعه موقت كازرون با بيان اينكه به فرموده امام راحل اسلام براي انسانيت انسان ارج و احترام قائل است، ادامه داد: در كشورهاي غربي تحقيق درباره واقعه هلوكاست جرم محسوب مي‌شود و اين در حالي است كه در همين كشورها اهانت به كشورهاي اسلامي جايز و روا است.

عزمي حقوق بشر غرب را دو پهلو دانست و افزود: رئيس جمهوري آمريكا كه با كمال بي‌شرمي ايران را تهديد مي‌كند، چطور دم از حقوق بشر مي‌زند.

وی در ادامه با اشاره به دهه آخر ماه شعبان كه دهه بهداشت و نكوداشت مساجد است، گفت: يكي از رموز زنده نگه‌داشتن ايمان مردم ايام‌الله است از اين رو بايد به اين روزها توجه كرد.

اين مقام مسئول بيان داشت: در ميان برخي مردم اسلام غريب است كه با وجود تحصيلات عاليه حتي مسائل فقهي خود را نمي‌دانند.

عزمي با تاكيد بر تميزي مساجد گفت: با توجه به اينكه مومنان براي حضور در مساجد آماده مي‌شوند از اين رو مساجد شهر بايد از نظر بهداشتي تميز شده و غبارروبي شوند تا مومنان در يك مكان مناسب و تميز به عبادت بپردازند.

امام جمعه موقت كازرون در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر با اشاره به حق‌الله، حق‌الناس و حقي كه هر انساني برگردن خود دارد، گفت: نماز از مهم‌ترين حق‌الله بوده و روزه، حج و زيارت بيت‌الله‌الحرام نيز حق‌الله هستند.

عزمي با بيان اينكه حق‌الناس بسيار گسترده است، افزود: حق‌الناس شامل آبرو، حفظ جان و مال مردم مي‌شود.

وي با بيان اينكه خداوند استعدادهاي مختلفي را به انسان ارزاني داشته است و نبايد جوارح انسان وسيله گناه و هلاكت او باشند، خاطرنشان كرد: اگر كسي به عمد خودكشي كند از چاله كوچكي به چاه بزرگ جهنم افتاده است.

امام جمعه موقت كازرون آبروي مومن را مانند خون او محترم برشمرد و تصريح كرد: يكي از گناهان بزرگ اين است كه انسان حقوق ديگران را حبس كند.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶