پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
رئيس اداره ارشاد كازرون:
هسته ستاد حفاظت اجتماعي در كازرون راه‌اندازي و تقويت شود. به گزارش اشرفی خبرنگار كازرون نما، محمد مرحمتي پنجشنبه ‌شب در جلسه كارگروه عفاف و حجاب با اشاره به سابقه ديني و مذهبي شهرستان كازرون اظهار داشت: با حضور روحانيت و امام جمعه‌هاي قوي وضعيت كازرون نسبت به برخي شهرستان‌ها بهتر است.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كازرون گفت: هسته ستاد حفاظت اجتماعي در كازرون راه‌اندازي و تقويت شود.

به گزارش اشرفی خبرنگار كازرون نما، محمد مرحمتي پنجشنبه ‌شب در جلسه كارگروه عفاف و حجاب با اشاره به سابقه ديني و مذهبي شهرستان كازرون اظهار داشت: با حضور روحانيت و امام جمعه‌هاي قوي وضعيت كازرون نسبت به برخي شهرستان‌ها بهتر است.

وي راه‌اندازي و تقويت هسته ستاد حفاظت اجتماعي را يكي از راه‌هاي تقويت عفاف و حجاب در كازرون دانست و افزود: برگزاري مداوم جلسات شوراي فرهنگ عمومي، تقويت شوراي امر به معروف و نهي از منكر، برگزاري مناسبت‌ها و ايام‌الله و راه‌اندازي سلسله مباحث اخلاقي و مسائل روز از ديگر راه‌هاي تقويت عفاف و حجاب است.

مرحمتي با اشاره به شخصيت والاي شيخ ابواسحق و علامه دواني اضافه كرد: استفاده از شخصيت‌هاي علمي و ديني بزرگ و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري از ديگر راه‌هاي مبارزه با بدحجابي است.

وي با بيان اينكه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برگزاري مراسم و برنامه‌هاي فرهنگي با مشكلات مالي مواجه هستيم، ادامه داد: ما بايد با تهيه تابلوهايي از منويات پيامبر و ائمه اطهار(ع) و نصب آنها در سطح شهر سيره نبوي و اسلامي آنها را به مردم بشناسانيم.

اين مقام مسئول بيان داشت: بايد راه را بر افرادي كه قصد برهم زدن و شكستن حجاب شهر را دارند، بسته و خطوط قرمز براي آنها ايجاد كنيم.

در اين جلسه بخشدار كنارتخته و كمارج با بيان اينكه دشمن زماني كه نتوانست از طريق نظامي بر ما غلبه كند اقدام به تهاجم فرهنگي عليه فرهنگ اسلامي و ديني ما كرد اظهار داشت: شيوع و ترويج بدحجابي يكي از روش‌هاي تهاجم فرهنگي دشمن بوده است.

فريدون رشيدپور، تهاجم فرهنگي دشمن را به مراتب خطرناك‌تر از تهاجم نطامي و اقتصادي دانست و افزود: بايد برسي شود كه خانواده‌ها چقدر اعتقاد قلبي به حجاب دارند.

وي با تاكيد بر مشاركت مردم و نيازسنجي به وسيله آموزش صحيح گفت: بايد زبان برخورد با جوانان را بلد باشيم و همچنين امر به معروف و نهي از منكر را تقويت كنيم.

رشيدپور تصريح كرد: نخست بايد واجبات شناسانده شوند و بعد امر به معروف كنيم.

در ادامه مشاور فرماندار كازرون نيز با بيان اينكه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب را بايد از خانواده‌ها شروع و در مدرسه‌ها و ادارات و جامعه ادامه داد، خاطرنشان كرد: در برخي دانشگاه‌ها حجاب از نظر چادر وجود دارد اما رنگ و بوي حجاب را نمي‌دهد.

زهرا سجادي با تأكيد بر برگزاري همايش‌ها، گفت و شنود و ترويج فرهنگ مطالعه بيان داشت: با توجه به اينكه ما هر چه داريم از ائمه اطهار(ع) است، از اين رو بايد ايام‌الله و مناسب‌ها را پاس بداريم.

وي با اشاره به برخي مشكلات فرهنگي موجود در جامعه خاطرنشان كرد: مشكلات را ابتدا بايد اولويت‌بندي و تقسيم‌بندي و سپس راهكار مقابله با آن را پيش‌بيني كرد.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳