پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۷۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۹
الف. م
مدتهاست که فضای شهر ما پر شده از جنگ های بیهوده ، مسائلی که بعضاً به خاطر حب دنیا به وجود می آید و از قلم و نوشتار مدعیان می توان به وضوح دید چه چیز را دنبال می کنند، موضع گیری می کنند و بر هم نقد می زنند که البته هدف در این مسائل نقش بسیار مهمی دارد؛ البته اصولاً به طور کلی هدف برای تمای کارها مهم است و نقش تعیین کننده دارد تا آنجا که اسلام می گوید اگر نیت نماز و حج و خمس و.. هم چیزی جز رضایت خداوند باشد باطل و مورد قبول نیست.
 
اگر هدف قرب الی الله باشد و دستور دستور خدا، حتی اگر کاری کند که همچون "حسین فهمیده" خود را به کشتن دهد به درجه شهادت و درجه اعلي علیین خواهد رسید و اگر همان کار با نیتی دیگر باشد به خشم و غضب خدا می رسد و حکم همان قتل نفس را خواهد داشت.

قلم قداست دارد و نویسنده مسئولیت؛ نیت مهم است که انسان تحلیل کند برای خدا و ایجاد مودت و صلح و دوستی و روشنگری یا تحلیل و قلم فرسایی کند برای متاع دنیا! مهم است دوستان ما برای وظیفه خطیر روشنگری، مصاحبه و تحلیل کنند یا برای جدال با رقبا و به کرسی نشاندن ایده و نظر خود؟ مهم است ما نظر بزرگان را عنوان کنیم برای مصلحت جامعه یا مصلحت اشخاص؟ اگر به درستی به این وقایع پیش رو بنگیریم خواهیم دید که اینها ناشی از منفعت بوده نه مصلحت، چیزی که در اسلام هیچ جایگاهی ندارد.

دوستانی که طی این مدت زمان اخیر قلم فرسایی کردند باید در خلوت خود وجدان را قاضی قرار دهند و نیت خود را مشخص کنند. نیت اسلام بود؟ انقلاب بود؟ شهر بود؟ یا خدای ناکرده.....

این است که به این نوشته و صحبت ها ارزش می دهد. اگر نیت "من" باشد به قول امام عزیزمان "این من شیطان است". می خواهیم برای شهر و کشور خدمت کنیم و آن را آباد کنیم و یا لجاجت کنیم و خودمان را مطرح کنیم و حرف حرف خودمان باشد؟! آن دوستانی که حمایت می کنند از عمرو و زید باید برای خود حجت شرعی داشته باشند تا خدای ناکرده به صورت ناخواسته مخالفت با نظر صریح رهبری عزیز نکنند. اگر نیت درست نباشد می شود همان صحبتی که رهبری عزیز هرگونه موضع گیری که باعث تفرقه شود را مذموم دانستند ولو آنکه به گمان خود به جا و به سود اسلام و نظام باشد.

آن دوستانی که گذشته خود را با شعار جوان گرایی حذف می کنند به فکر آینده خود نیستند؟ فکر نمی کنند که سن جوانی آنها هم نهایت تا 10- 15 سال دیگر به پایان خواهد رسید؟ آیا به این فکر نمی کنند که نسل بعدی باید و بگوید: حال دیگر من هستم و تو برو به تاریخ بپیوند؟ آیا دوستان جوان به این فکر کرده اند که اگر این مساله باب شود خود آنها هم فرصت پیشرفت نخواهند داشت؟ دوستانی که دم از جوان گرایی پیغمبر اکرم(ص) و مولا علی(ع) و امام (ره) و مقام معظم رهبری می زنند به این فکر کرده اند که خود نزدیکان آن بزرگواران بیشتر چه گروهی بودند؟ آیا ما باید به واسطه آنکه مالک و سلمان و ابوذر و... بیش از 40-50 سال دارند آنها را از عرصه خدمت کنار بگذاریم؟ آیا جوان گرایی به معنای آن است که ما باید با رفتارهای نسنجیده تجربیات سالیان دور نسل قبل از خود را دوباره تکرار کنیم؟ آیا باید به معنای واقع کلمه جوانگرایی را رفتارهای عجولانه و حذف بزرگان انقلاب و پیشکسوتان معنا کرد یا اجازه پیشرفت به جوانان؟

آن دوستانی که دم از فرامین مقام عظمای ولایت می زنند باید این را در روش و منش ایشان دنبال کنند، آیا رهبری اینگونه رفتار می کند؟ آیا تمام نسل انقلاب را کنار می گزارد و از جوانان زیر 35 سال استفاده می کند؟

باید گفت : دوستان عزیز جوان (که البته من هم در سن شما هستم ) راه را گم نکیند که با زاویه گرفتن اندکی از مسیر مستقیم در طی سالیان دراز فاصله با خط راست غیر قابل توصیف است.

البته همه تقصیر بر گردن جوانان عزیز شهر نیست پیش کسوتان و بزرگان هم در این جریان مقصرند؛ آیا آنها نیز فکر کرده اند اگر جوانان را نفی کنند آینده خود را چگونه می توانند ترسیم کنند؟ اگر همین جوانان حزب اللهی هم دفع شوند آنها می خواهند آینده کشور را چه طور تضمین کنند؟ اصلا اگر همین عزیزانی که شما به جدال با آنها پرداخته و تجربه آنان را تنها یک انتخابات می دانید را دفع کنید می توانید برای 5 سال آینده برنامه داشته باشید؟ واقعیت است که این جوانان چشم امید شما باید باشند پس اینگونه موضع گیری ها صحیح نیست. آیا شما جوان نبودید؟ خوب بود شما که انقلاب کردید و عهده دار مسئولیت شدید بگویند یک مشت بچه که هیچ تجربه سیاسی ندارند آمده اند می خواهند سیاست مدار بشوند و شهر و کشور را اداره کنند؟

عزیزان نیرو و فرصت جوانی نیروی بسیار ارزشمندی است که می تواند منشا تحولات باشد. پس باید به بزرگترها هم عرض کرد: مواضب باشید که راه گم نشود که خدای ناکرده آینده خود را با دست خودمان نابود کنیم.

دوستان سیاست مدار هم باید دقت کنند که لازمه کار یک سیاستمدار صبر، تأمل و رفتار توام با تدبر است نه خدای ناکرده رفتار شتابزده و عجولانه که یقیناً آن رفتار دامن گیر خود آنها خواهد شد. این دسته از دوستان باید بدانند در کار سیاسی اصل بر رایزنی و تعامل با دیگران است نه تک روی و رفتارهایی ناشی از حب و بغض.

در خاتمه باید متذکر شوم نقش بزرگان شهر در این غائله نقش بسیار حیاتی و تعیین کننده بوده و هست، آنها می توانند با میانجی گری و رفتار پدرانه خود ماجرا را ختم به خیر کنند. نباید بگذارند با وسوسه شیاطین انس و جن وضیت جامعه غبار آلود شود تا عده از این آب گل آلود ماهی بگیرند. نباید اجازه دهند با مصادره کردن آنها توسط بعضی منفعت طلبان فرصت میانجی گری از آنها گرفته و ایشان را مدافع و منادی عده ای خاص بدانند.

والسلام علی من تبع الهدی

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
s
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
lkjhi/;'p[u,frdvl;lfgdtWo;i[
ohlixdjeaweypif/.oiuxvvmopoyfsadcjbjhf
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
احسنت ولی متاسفانه بعضی از اعضای ستاد محمود به تبعیت از خودمحمود اصلا شیخوخیت راقبول ندارندوخودشون روعقل کل میدونند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸