پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۷۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۱
علیرضا جاشویی

شنبه، بيست و ششم تيرماه88، ساعت 14، سالن جلسات فرمانداري.

 
از اصحاب رسانه هاي مختلف شهرستان دعوت شده تا نشستي با سرپرست فرمانداري داشته باشند. جناب شريفي به منظور سركشي از برخي روستاها و طرح هاي در دست احداث در خارج از شهر بودند و از اين رو جلسه با تاخير نيم ساعته ي ايشان آغاز شد.
 
همه منتظر بودند تا بدانند فرماندار جديد به چه علت آنها را خواسته. با خودم گفتم آخر او تازه آمده و هنوز براي فراخواني خبرنگاران و گزارش كار دادن زود است! در همين حال و احوال بوديم كه جناب شريفي آمدند. همه قلم و كاغذها را آماده كردند. بسم الله گفت و جلسه شروع شد. اول از همه براي اطلاع همه موضوع جلسه را گفت:
 
« با توجه به اينكه خبرنگاران به عنوان سفيران اطلاع رساني در سطح كشور و شهرستان هستند و چشم هاي تيزبين شان ممكن است مسائلي را ببيند كه از چشم مسئولين پنهان بماند، اين جلسه تشكيل شد كه اولا با دوستان آشنايي پيدا كنيم و ثانيا اينكه از نظرات سازنده دوستان در جهت پيشبرد اهداف جامعه ي مان استفاده كنيم.»
 
شريفي بعد از آن انتظاراتش را جهت كمك به پيشبرد اهداف اينگونه بيان كرد:
 
« انتظار داريم كه دوستان ما در نشريات و خبرگزاري ها و رسانه هاي مختلفي كه فعاليت دارند بتوانند هم با انتقاد سازنده باعث شوند كه مجموعه ي مديريتي شهرستان بتواند كارها را به نحو مطلوبي انجام دهد و ضمن اطلاع رساني عملكرد دولت در سطح شهرستان به نحو مطلوب بتواند روزنه اميد را در دل مردم زنده كند. همانگونه كه مقام معظم رهبري هم فرمودند دولت بايد عملكردش را به اطلاع مردم برساند تا كارها مختلفي كه صورت مي پذيرد را مردم اطلاع داشته باشند. از سوي ديگر هم ممكن است مردم انتقاداتي داشته باشند از عملكرد بعضي از قسمت ها، از كاستي هايي كه در برخي مناطق وجود دارد، مشكلاتي كه در برخي از شهرها و روستا ها داريم و لازم باشد گوشزد شود به برخي از افراد و مديران توجه وي‍‍ژه اي داشته باشند.
 
انتظار داريم دوستان ما در اين قضيه مانند حديثي كه مي فرمايد مؤمن آينه مؤمن است، شما خبرنگاران به عنوان مؤمنين واقعي بتوانيد به صورت آينه‌اي عيب هاي ما مسئولين را تذكر دهيد و ما بتوانيم با برطرف كردن آنها در انجام وظايف محوله موفق باشيم.
 
از شما دوستان انتظار داريم كه ان شاالله اطلاع رساني ها منصفانه و خداي نكرده بدون دخالت دادن غرض ها، مسائل جناحي قوميتي و غيره به صورت شفاف صورت بگيرد و قضاوت را به عهده ي مردم بگذاريد.»
  
اما نكته ي جالب اينجا بود. او هم قلم و كاغذ برداشت و خواست تا اصحاب رسانه بگويند و او بشنود. خواست از مشكلات اصلي شهرستان بداند تا براي رفع آن برنامه ريزي شود. و نيز خواست تا از مشكلاتي كه در حوزه اطلاع رساني وجود دارد نيز گفته شود. و سپس هر نفر دغدغه هاي مردم و خود و شهرستان را اينگونه گفتند:
 
عباسپور (خبرنگار طلوع) صحبت هاي خود را با اين انتقاد آغاز كرد كه تاكنون حمايتي جدي و درستي از خبرنگاران نديده ايم. در ادامه دغدغه ي اصلي شهرستان را دماي بي سابقه‌ي هوا عنوان كرد و ضمن گله از هواشناسي به دليل آنكه دما را به صورت واقعي نشان نمي دهد، خواستار آن شد كه تمهيداتي براي كاهش هزينه هاي برق مصرفي خانوارهاي كازروني صورت گيرد تا مردم كازرون هم بتوانند براي مقابله با گرما از دستگاه هاي خنك كننده‌ي جديد و بهتر استفاده نمايند. همچنين با توجه به كم شدن منابع آب زيرزميني شهرستان، از شريفي خواست تا با افرادي كه بصورت غيرقانوني اقدام به حفر چاه نموده اند برخورد شود. در ادامه با توجه به حضور اراذل و اوباش در پارك ها و سلب آرامش از خانواده ها، خواستار ايجاد امنيت در پارك هاي كازرون شد.
 
سپس شريفي ضمن تشكر وعده ي پيگيري داد و گفت تلاش خود را در جهت رفع اين مسئله انجام خواهد داد. همچنين وي اضافه كرد در جلسات مشترك با شهردار نسبت به بحث امنيت پارك ها تمهيداتي انديشيده شده كه به زودي اقدام خواهد شد. همچنين با همكاري حوزه هاي بسيج محلات جهت غني شدن اوقات جوانان در پاركها برنامه هاي فرهنگي در نظر گرفته شده كه اجرا خواهد شد.
 
جاشويي (خبرنگار كازرون نما) گفت بايستي در وهله‌ي اول كارگروهي هم از افراد تحصيل كرده و باتجربه تشكيل شود و ضمن شناسايي پتانسيل هاي موجود در كازرون، راهكارهاي مناسب جهت انجام آنها ارائه دهند. وي همچنين از گردشگري و كشاورزي به عنوان پتانسيل هاي شناخته شده نام برد و گله از نبود امكانات كافي براي گردشگري و همچنين صنايع مبدل محصولات كشاورزي در كازرون نمود. وي در ادامه با اشاره به وجود چندين دانشگاه در كازرون يادآور شد با استفاده از اين زمينه و تقويت محيط هاي آكادميك مي توان كمك فراواني به توسعه ي كازرون نمود. وي همچنين خواستار ايجاد راهكاري مناسب براي رسيدگي به مشكلات مردم و ارباب رجوعان شد و گفت كه شيوه‌ي كنوني باعث اتلاف وقت زيادي از مردم مي شود. پيشنهاد آخر وي در رابطه با دولت الكترونيك بود و با توجه به محاسن آن درخواست نمود تا كازرون به عنوان يكي از شهرهاي نمونه جهت اجراي فرايند كامل دولت الكترونيك در آن انتخاب شود. زيرا با توجه با آنكه هزينه‌ي شروع اين طرح در كلان شهرها بسيار بالاست، اجراي آزمايشي اين طرح در يك شهر كوچك مي تواند مفيدتر و مقرون به صرفه باشد.
 
شريفي ضمن اشاره به پتانسيل هاي گردشگري كازرون خواستار تبليغات هرچه بيشتر در اين رابطه شد و از بخش خصوصي جهت سرمايه گذاري در اين بخش دعوت كرده و اعلام حمايت همه جانبه از بخش خصوصي اعلام نمود. در رابطه با مصوبه دانشگاه سلمان فارسي نيز شريفي وعده ي پيگيري دلايل تأخير در اين زمينه را داد. همچنين در رابطه با مشكلات مردم گفت: شماره‌ي من در اختيار همه است و اگر كسي از اداره‌اي شكايتي دارد مي تواند تماس گرفته و من حتما پيگيري مي كنم و نتيجه را هم پي‌گير هستم و با استفاده از بازرسان نامحسوس نتيجه ها را پيگيري خواهم نمود. همچنين وي از طرح انتخاب كازرون به عنوان نمونه اجرايي دولت الكترونيك استقبال كرده و گفت اين طرح را در جلسات استاني ارائه خواهد نمود.
 
اسدزاده (خبرنگار هفته نامه شهرسبز) از روند اجراي مصوبات ابراز ناخوشنودي كرده و گفت: در سفر رياست جمهوري مصوب شد كه كازرون به عنوان منطقه ويژه اقتصادي انتخاب شود. همچنين در سفر چند ماه پيش استاندار ايشان گفتند كازرون پتانسيل تبديل به منطقه ويژه صنعتي را دارد. اما متاسفانه هيچ كدام از اين موارد به وقوع نپيوستند.
 
شريفي نيز در تكميل صحبت هاي وي با ابراز ناخرسندي از روند اجراي مصوبات در كازرون گفت: براي اجرا نشدن يك مصوبه يا مشكل اعتباري بايد وجود داشته باشد، يا مشكل اجتماعي و يا مشكل مديريتي. ايشان همچنين تاكيد كرد كه در جلسات حتما روند انجام مصوبات را پيگري خواهد نمود.
 
نظرپور (خبرنگار روزنامه اطلاعات) نيز از مشي و روش مسئولين و نماينده هاي قبلي انتقاد نموده و وعده هاي عملي نشده آنها را باعث عقب ماندن كازرون نسبت به ساير شهرستان ها دانست و ابراز اميدواري كرد كه فرماندار جديد قول ها و وعده هايش در حد حرف نماند و محقق گردد. ايشان با اشاره به سفرهاي چند وقت اخير شريفي به مناطق مختلف گفت: شما از نزديك مشكلات قسمت هاي مختلف را در اين سفرها ديده ايد.
 
شريفي نيز با اشاره به اينكه مشكل عمده‌ي بخش ها و روستاهاي مختلف كمبود آب شرب و نيز مسئله به سازي است گفت: علاوه بر اين مشكلات معضل اصلي مسئله‌ي بيكاري است كه ما بايستي زمينه را براي سرمايه گذاران طوري فراهم نماييم كه اگر فردي خواست در استان فارس سرمايه گذاري كند، اولين جا كازرون را انتخاب كند. ايشان در ادامه نيز گفت: جهت رونق اقتصاد شهرستان در صدد آن هستيم كه جاده ي جديد را چنان تقويت كنيم كه باعث رونق كازرون گردد. همچنين در ادامه گفت: مشكلات يك شبه حل نمي شود، ولي بايد با برنامه ريزي در كوتاه ترين زمان آنها را به سرانجام رساند.
 
پاكدل (خبرنگار روزنامه خبر) در ابتدا از مديران و روئساي ادارات انتقاد نمود و از علاقه نشان ندادن ايشان به تهيه نشريات براي اداره ها. وي همچنين يكي از دلايل تمايل كم مردم به خريد نشريات كشوري را دير رسيدن اين نشريات به كازرون اعلام كرد و از شريفي خواست تا با هماهنگي هاي لازم با پست زمينه را طوري فراهم نموده كه هر نشريه در همان روز انتشار به كازرون برسد. وي همچنين مساله‌ي CNG و صف طولاني آن و همچنين خرابي بيش از حد جايگاه هاي توزيع را يكي از مشكلات اساسي مردم كازرون خواستار پيگيري اين مسئله شد.
 
شريفي نيز وعده ي پيگيري اين موضوع را داد.
 
درخشنده (خبرنگار صدا و سيما) تكميل صحبت‌هاي پاكدل مبني بر عدم استقبال ادارات از نشريات، يكي از دلايل آن را دسترسي به اينترنت و خبرگزاري هاي مختلف دانست. ايشان همچنين با انتقاد از شيوه برخورد استان با سرمايه گذاران خارجي گفت: بايستي پيگيري شود تا تمام جلسات در مركز استان برگزار نشود و با رايزني نشست هايي نيز با سرمايه گذاران در كازرون داشته باشيم تا با معرفي پتانسيل ها ايشان را ترغيب به سرمايه گذاري در كازرون نماييم. وي همچنين با ابراز شكايت از تعطيلي كارخانه‌ي كاشي كاشانه كه يكي از كارخانجات بزرگ كشور در زمينه كاشي بوده است، خواستار جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي براي راه اندازي مجدد اين كارخانه شد.
 
مطهري زاده (مديرمسئول هفته نامه بيشاپور) صحبت هاي خود را حول محور مشكلات نشريات محلي ايراد كرد. وي با انتقاد از برخي ادارات و بخشداري ها و شهرداري هاي بخش ها به دليل همكاري نكردن با نشريات محلي و آگهي ندادن به آنها، خواستار تجديد نگرش آنها شد. وي همچنين به دليل مشخص نبودن وضعيت سرپرست فرمانداري، ايراد مشكلات و ساير مسائل را به جلسات ديگري موكول كرد.
 
اشرفي (خبرنگار خبرگزاري فارس) صحبت هاي خود را با درخواست براي ايجاد يك كارگروه جهت روابط عمومي هاي ادارات آغاز كرد و افزود متاسفانه روابط عمومي ها در زمينه خبررساني به خوبي عمل نمي كنند و بايستي جهت بالا رفتن كيفيت اخبار منتشره توسط آنها، كلاس هايي توجيهي و آموزشي براي ايشان گذاشته شود. وي همچنين با اشاره به اينكه در كازرون خبرنگاران صرفا از روي علاقه و بدون گرفتن حق الزحمه اي به اين حرفه مشغول اند، از شريفي خواست تا مسئله تحت بيمه قرار گرفتن خبرنگاران را پيگيري نمايد.
 
اما سخن آخر سرپرست فرمانداري: « ان شا الله اين جلسات ادامه داشته باشد و از نظرات همه ي بزرگواران استفاده كنيم براي پيشبرد برنامه ها. اينكه جناب مطهري فرمودند شما هستيد يا نيستيد، ما فقط يك روز هم باشيم آن يك روز بايد به نحو احسنت كارمان را انجام دهيم، وظيفه ي مان اين است. نبايد مديري بچسبد به ميزش كه كي مي خواهند ميزش را از او بگيرند، او ديگر فرصتي ندارد براي فكر كردن درباره جاهاي ديگر و كارها ديگر. ما هر لحظه اي كه باشد بگويند شما ديگر مسئوليتي نداريد، تا همان لحظه اي كه مسئوليت بر عهده ام است كارم را به نحو احسنت انجام مي دهم، برنامه ريزي ام را هم دارم. اينگونه نيست كه فكر كنم ممكن است من نباشم و برنامه ريزي نكنم. شايد مدير بعدي كه آمد از اين برنامه ريزي كه ما داشته ايم يتواند استفاده كند.»
 

راستي داشت يادم مي رفت. جاي دوستانمان در هفته نامه‌ي سلمان هم خالي بود.

 

 

نویسنده: علیرضا جاشویی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
بابا انگار این شریفی هم آدم خوبیه. کم کم داره از کاراش خوشم می آد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
شریفی خوب جواب بعضی ها رو که منتنظر رفتنش بودن داده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
حالا به سلمان تیکه پروندین که چه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
مباحث جالبی مطرح شده بود. امیدوارم پیگری بشه تا لااقل کازرون از این وضعیت در بیاد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۹
اذان صبح
۰۴:۵۷:۳۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۸
غروب آفتاب
۱۹:۳۸:۳۴
اذان مغرب
۱۹:۵۵:۲۳