پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۶۵۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶
مهدی صنعتی

در هفته های اخیر، فضاي رسانه‌اي کازرون به دلیل مسایل مربوط به عزل فرماندار، روزهاي پر التهابي را تجربه كرده است به گونه‌اي كه اكثر مسایل مهم شهرستان تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته و توجه برخي مسئولان از حل آن‌ها بازمانده است.

 همگی به خاطر داریم که چندی پیش امام جمعه‌ي محترم کازرون در خطبه های نماز جمعه‌ی خود انتقادات شدیدی را در زمينه‌ي مسايل فرهنگي شهرستان متوجه مسئولان مربوطه نموده و مخصوصاً از عدم برخورد با پدیده‌ی بد‌حجابی به شدت ابراز نارضایتی كرد که بجز اندک مقالاتی در اين رابطه از سوی رسانه‌هاي کازرون توجه ويژه‌اي چه به لحاظ جايگاه سخنان امام جمعه‌ي محترم و چه به لحاظ اهمیت موضوع صورت نگرفته و به حال خود رها شد.

 

با توجه به آغاز ایام تابستان، وظیفه‌ا‌ي كه ادارات، سازمان‌ها و نهادهاي مربوطه جهت برنامه‌ریزی بهتر و ارائه‌ی راهکارهای اجرایی مدون به منظور جلوگیری از انجام فعالیت‌های موازی و توجه به احتیاجات و نیازهای مسئولین کانون‌ها و مراکز فرهنگی فعال دانش آموزی و پایگاه‌های مقاومت مساجد و بررسی علل رکود این‌گونه فعالیت‌ها دارند امر دیگری است که نیاز امروز شهرستان است. وجود جو تقابل و چندگانگی در میان برخی از فعالان فرهنگی ـ مذهبی کازرون خود مشکل بزرگ دیگری است که نیازمند تامل و تدبر سریع‌تر مسوولین مي باشد.

 

رها شدن جوانان این شهر و بدون برنامه بودن آنان در ایام فراغت، عدم توجه خانواده‌ها به مسایل تربیتی – اسلامی فرزندان و ‌کم‌رنگ شدن برخی ارزش های اسلامی از دیگر مواردی است که منجر به معضلات فراوان فرهنگی – اجتماعی خواهد شد و لزوم تدبیری جدی را از جانب مسئولان دو چندان می کند.  

 

از دیگر سو اما پروژه های عمرانی بر زمین مانده‌ای چون شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، پتروشیمی های کازرون، سرنوشت سد نرگسی، معضل مسکن مهر ، راه آهن کازرون، برخی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری(مدظله)، مسایل مربوط به کارخانه کاشی کاشانه کازرون، احداث ساختمان بزرگ کتابخانه شهرستان، ارتقای مرکز آموزش عالی کازرون به دانشگاه سلمان فارسی، اتمام و تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور کازرون، مشکلات زیست محیطی ایجاد شده بر اثر احداث جاده‌ي جدید کازرون، سرنوشت تونل "محرم"، جاده وروردی شهر از قایمیه و دشت ارژن، اصلاح شبکه‌ی آبرسانی کازرون، سرانجام پروژه‌ی مشاغل مزاحم، و چندین و چند مورد دیگر که هنوز لاینحل بوده و نیازمند توجه و عزم جدی مسئولان کازرون جهت به سرانجام رساندن این پروژه های مهم و حیاتی است.

 

وجود نیروی کار فراوان و بعضا متخصص در میان جوانان کازرون و بیکاری 25000 نفر از آنان اما مساله‌ای با درجه‌ي اهمیت بالا برای مدیران شهرستان است که خود علاوه بر اينكه نارسایی های اجتماعی فراوانی به همراه خواهد داشت، یکی از تبعات آن گسترش فساد در انواع گوناگون آن خواهد بود.

 

جذب نامتناسب سرمایه گذار در کازرون و تلاش ضعیف و غیر قابل دفاع مسوولان گذشته و حال شهرمان در این رابطه و در ادامه فریب های بزرگی چون سرمایه گذاری فرهنگی چند مدت پیش که تنها به نام کازرون بود و به کام شهرستان‌های دیگر استان و یا نمونه قابل ذکر کارخانه‌ی کاشی کاشانه نگرانی ها و صد البته مسئولیت ها را دو چندان می کند .  

 

تلاش در جهت جذب صد در صدی بودجه فرهنگی مصوب در سفر استاندار محترم به شهرستان کازرون و ارائه‌ی طرح‌های نرم‌افزاری فرهنگی با قابلیت و تاثیرگذاری فراوان خود فصل تازه ای از تحول اجتماعی در کازرون است که بی شک درگیر نمودن مسئولین و فعالان فرهنگی - مذهبی شهرستان را بایسته است تا بتوان از این فرصت شایسته استفاده ای درخور نمود.

 

برگزاری کنگره ی بین المللی سلمان فارسی در حد نام و جایگاه رفیع ایشان و جلوگیری از عدم تعویق دوباره آن در کنار برنامه ریزی هدفمند در جهت شناخت شخصيت این چهره‌ي بلند مرتبه‌ي تاریخ کازرون نیز امری است که توجه كافي به آنها نشده است بلکه میزان اهمیت این رویداد بزرگ فرهنگی در کازرون نیز به درستی از جانب مسوولان به مردم کازرون القا نمی شود .

 

بی شک اما فضای بی اعتمادی شکل گرفته در میان مسئولین شهرستان و توجه آنان و نشریات کازرون به مسایلی با درجه اهمیت پایین تر از موارد مذکور - که همگی نیازهای امروز و فردای کازرون بوده، اعتلای شهرمان در گرو تصمیم گیری به هنگام و صد البته کارشناسانه در ارتباط با آن است -  نافی این رسالت تاریخی است که بر عهده ی آنان بوده و خطری جدی در راه رسیدن به آن سرمنزل مقصود است.

 

حقیر بر این اعتقادم که همه‌ی موارد بالا بایسته های مدیران کازرونی است كه معمولاً در مواضع امام جمعه محترم نيز تكرار شده است اما متاسفانه مورد توجه خاص مسئولان واقع نشده است.
 
حال که جریان انتخاب فرماندار بر مدار اصلی و صد البته قانونی خود افتاده بهتر است تا وصول به نتیجه و تعیین فرماندار جدید کازرون – هر کس که باشد – اولویت های حقیقی کازرون در دستور کار رسانه‌ها و مسئولان قرار گرفته، آینده‌ي شهرمان را فدای اشتباهات گذشته نكنيم و از این رو یک بار هم که شده اختلافات سیاسی را کنار گذاشته مصالح واقعی کازرون را در نظر داشته در پی حل و انجام آنها باشیم .  

 

 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
h
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۲
0
0
مقاله خوبي است .متاسفانه كازرونما بيشتر در جهت اختلاف حركت مي كند .من يك مقاله به نام اتحاد و همدلي نوشتم كه منتشر نكرد كازرونما .
-----------------------------------
دوست عزيز
سلام
نوشتار شما در قسمت نظرات كاربران سايت منتشر شده است.
لطفا به تاريخ انتشار آن هم نگاه كنيد.
با تشكر
كازرون نما
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۴
0
0
آقای صنعتی
لطفا بیوگرافی خود را در سایت بنویسید.
شما با پشتوانه تقوا یا سواد دانشگاهی و جامعه شناسی مطرح هستید یا با پشتوانه جریان سیاسی ... و ...؟
ياسين
|
-
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۴
0
0
لطفا به من بگيد چگونه مي توان مقاله گذاشت

------------------------------
دوست عزيز
سلام
مقالات خود را مي توانيد از طريق بخش ارسال مطلب (زير لگوي سايت) براي ما ارسال كنيد.
با تشكر
كازرون نما
ب ب ک
|
-
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۰
0
0
خرماخور نمیتونه منع خورماخور کنه تمام فتنه ها اززیر سر خودتون بلند شده حالا دارید ازخود رفع اتهام میکنید هرچند این مطلب مثل تمام مطالب دیگه درج نمیشه
م
|
-
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۹
0
0
تونل چی شد خبری ازش نیست
محمد مو من زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۷
0
0
با سلام

آقای محترم شما که فرد مقابل خود را نمی شناسی چنین با ادبیات زشت و زننده صحبت میکنی در این متن جز حقیقت چه چیز نا مربوطی آمده است
که این چنین پریشان شده ای
ثانیا:اگر اطلاع کافی داشته باشی میدانی که آقای صنعتی از فعالان مسائل فرهنگی و مذهبی شهر از زمانهای دور می باشد و از طلبه های عالم این شهر
با تشکر
مومن زاده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۳۱
0
0
عالم!
لال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
انچه به جایی نمیرسد فریاد است.
تا وقتی نماینده ی ما اقای ... است وضعیت شهرمان همین است که هست.ما الان در دولت کار و تلاش و سازندگی بجای استفاده از فرصت داریم درجا میزنیم شاید هم داریم عقبگرد میکنیم.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۳
0
0
با سلام
به قول امام خمینی (ره ) اگر بخواهیم می توانیم.
یا علی
التماس دعا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
باسلام.بهداشت ودرمان جزو اولويتها نيست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
اذان صبح
۰۴:۴۹:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۱۷:۱۶
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۰۰
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۰۴