پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۲
مدير جهاد كشاورزي كازرون:
عبدالرسول گندمي امروز در گفت‌وگو با اشرفي خبرنگار كازرون نما اظهار داشت: در سال زراعي 89-88 حدود هزار و 400 هكتار از اراضي زراعي شهرستان كازرون به كشت كلزاي آبي و ديم اختصاص يافت كه به دليل خشكسالي هزار و 200 هكتار از مزارع ديم شهرستان غيرقابل برداشت شد و از مزارع آبي 370 تن كلزا به دست آمد.

مدير جهاد كشاورزي كازرون از پايان برداشت كلزا در اين شهرستان خبر داد.

عبدالرسول گندمي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كازرون اظهار داشت: در سال زراعي 89-88 حدود هزار و 400 هكتار از اراضي زراعي شهرستان كازرون به كشت كلزاي آبي و ديم اختصاص يافت كه به دليل خشكسالي هزار و 200 هكتار از مزارع ديم شهرستان غيرقابل برداشت شد و از مزارع آبي 370 تن كلزا به دست آمد.

وي افزود: كشاورزان محصول توليدي خود را با قيمت تضميني 6 هزار و 200 ريال به سازمان تعاون روستايي اين شهرستان تحويل دادند.

مدير جهاد كشاورزي كازرون در ادامه از صدور 5 مجوز بهره‌برداري دامداري روستايي در زمينه‌هاي گوسفند داشتي و گوساله پرواري و گاوشيري در سه ماهه نخست سال 89 خبر داد و تصريح كرد: 10 مورد مجوز ديگر نيز در حال صادر شدن است.

گندمي اضافه كرد: مديريت جهاد كشاورزي كازرون در راستاي پيشبرد اهداف بخش كشاورزي و حمايت از توليدكنندگان در بخش‌هاي امور دام، صنايع كشاورزي و مكانيزاسيون و... نسبت به صدور جواز تاسيس و پشتيباني لازم اعم از پرداخت تسهيلات و پشتيباني لازم در زمان احداث و پس از بهره‌برداري براي پايدار كردن اين بنگاه‌هاي اقتصادي اقدام كرد.

وي همچنين از كشت 5 هزار و 800 هكتار انواع محصولات صيفي و سبزي و جاليزي در كل شهرستان كازرون در سال زراعي 88- 89 خبر داد و بيان داشت: اين آمار كاهش 20 درصدي سطوح زير كشت نسبت به سال گذشته را نشان مي‌دهد و علت اصلي آن ادامه خشكسالي و كاهش آبدهي چاه‌ها و آب‌هاي سطحي است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در حال حاضر 90 درصد مزارع صيفي و جاليزي پرورش قطره‌اي آبياري مي‌شود كه تاثير بسزايي در كاهش مصرف آب، مصرف بهينه كودهاي شيميايي و همچنين كاهش هزينه‌هاي توليد دارد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: انواع سبزي و صيفي در اين شهرستان كشت مي‌شود كه با به كارگيري‌هاي روش‌هاي نوين تغذيه و آبياري از عملكرد خوبي برخوردار هستند.
 

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳