پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۴
آیت الله استادی گفت: امروز به صلاح هیچ کسی نیست که کسانی بخواهند کارهایی که در زمان امام‌(ره) انجام شد را زیر سئوال ببرند.

به گزارش مهر آیت الله رضا استادی شامگاه سه‌شنبه در مراسم بزراگداشت مرحوم محمدحسن اعرابی که با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، امامی کاشانی، امینی، حسینی بوشهری، فاضل لنکرانی، سعیدی و نیز حجج اسلام محمدی گلپایگانی، سیدحسن خمینی، استاندار و فرماندار قم برگزار شد، به اهمیت اخلاق در اسلام اشاره کرد و افزود: امام‌(ره) به اخلاق بسیار بها می داد و امروز هم رفع مشکلات جامعه به همین اخلاق و تهذیب نفس بر می‌گردد.

مهم ترین محور سخنان این استاد حوزه عبارت است از:

تمام موفقیت‌های امام‌(ره) در سایه تهذیب وی بود. امام خمینی‌(ره) چون پاک و مخلصانه فریاد کننده دین و اسلام بود، در این مسیر این همه موفقیت پیدا کرد.

اگر جامعه‌ای بخواهد از آسیب‌ها در امان باشد باید به مسائل اخلاقی بپردازد و انسان مسلمان و شیعه اهل بیت(ع) نیز باید پاک زندگی کند.

اگر بخواهیم انقلاب و نظام ما آسیب نبیند و در برابر آسیب ها در امان باشد باید از یک سلسله عواملی که در آغاز برای تحکیم انقلاب وجود داشته است آن را مراعات کرد و اگر مراعات نشود همه ضرر می‌کنند و به نفع هیچکسی نخواهد بود.

یکی از این عوامل وجود امام ‌(ره) بود. مردم امام خمینی ‌(ره) را از عمق جان دوست داشتند و به او علاقمند بودند و حضرت امام‌ نیز در دوران 15 ساله قبل و دوران 10 ساله بعد از انقلاب آنچه که باید انجام بدهد را انجام داد.

 امروز به صلاح هیچ کسی نیست که کسانی بخواهند کارهایی که در زمان امام‌(ره) انجام شد را زیر سئوال ببرند.

همه اقرار دارند که ایشان به دنبال انجام وظیفه و تکلیف و نشر دین اسلام بودند و این درست نیست که کارهایی که در زمان ایشان انجام شده است را به خاطر برخی از مسائل زیر سئوال ببرند و از این طریق علاقه مردم به امام‌(ره) را کمتر کنند.

ولایت فقیه رکن اساسی نظام ماست و در این خصوص هر کسی به هر عنوانی با انتشار مقاله یا سخنرانی درصدد تضعیف این نهاد برآیند، این به نفع کسی نخواهد بود زیرا رکن رکین نظام ما ولایت است و امام (ره) نیز در این زمینه فرمودند پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

برخی از دوستان نیز قدم‌هایی را برای تضعیف ولایت فقیه بر می‌دارند که این عده از روی نادانی و جهالت در حمایت از ولی فقیه باعث تضعیف آن می‌شوند. باید این نهاد را هرچه بیشتر تقویت کنیم و ارتباط عامه مردم با مقام معظم رهبری قوی‌تر شود.

مرجعیت و مراجع تقلید از تأثیرگذارترین اقشار جامعه اند. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توجه کنند که نباید بین مردم و روحانیت جدایی بیافتد و به مراجع بی‌احترامی شود.

اگر بین مراجع و مردم جدایی بیندازیم دانسته یا ندانسته به انقلاب ضربه می‌زنیم، چرا که از ابتدای انقلاب، روحانیت و مراجع با امام بودند و امام نیز همواره از روحانیت دفاع می‌کرد.

حفظ وحدت و یکپارچگی عامل مهمی در جامعه است. هرچه اختلاف و شکاف بین مردم ایجاد شود دچار آسیب خواهیم شد.

هرکسی موضع‌ گیری کند، رفت و آمد کند چه مجلس باشد و چه دولت، کاری کند که بین مردم اختلاف ایجاد شود، دشمن سود می برد که همه وظیفه داریم وحدت و یکپارچگی و برادری را در جامعه مراعات کنیم.

نباید هرکسی خلافی انجام داد بگوییم که او دشمن است، اگر بناست نظام آسیب نبیند باید به فکر وحدت باشیم و این چیز خوبی نیست که دولت، مجلس و شورای نگهبان هرکدام چیز جداگانه‌ای بگویند.

از همه جناح‌های کشور چه اصلاح طلب و اصولگرا درخواست می‌کنم که به موضوع حجاب وعفاف رنگ سیاسی ندهند.

در این شرایط که صدای همه در خصوص بی‌حجابی در آمده است نباید در یک مسئله دینی تا این اندازه اختلاف ایجاد شود.

نیازمند آرامش در سایه قانون هستیم اگر دولت و مجلس می‌خواهند کار کنند نیازمند آن هستند که بدون جنجال و سر وصدا کار خود را انجام دهند چراکه جنجال به نفع کسی نیست.

در نظام اسلامی این زیبنده نیست که اگر کسی خلافی را انجام داد و گناهکار شناخته شد در مسیر راه او را کتک بزنند این با احکام اسلامی نمی‌سازد.

هر کسی که قصورش ثابت شد و حکمی برایش دادند، آن حکم باید اجرا شود اما هر کسی از راه برسد و به سلیقه خودش کاری کند این به صلاح نیست.

از عنایات خداوند است که تمامی کسانی که در بیت امام راحل منصوب شدند از خانواده‌های علمای بزرگ بودند.

دامادی خانواده امام افتخار بزرگی است که نصیب آن مرحوم شده است. مرحوم اعرافی هم پدر و هم جدش از علمای بزرگ قم بوده است و از طرفی هم این عزیز مورد توجه حضرت امام (ره) بود.

در صحیفه نور حضرت امام (ره) در ایامی که ایشان در نجف مشرف بودند نامه‌هایی که امام‌(ره) می‌نوشتند در 30 مورد از این نامه‌ها نام مرحوم اعرافی ذکر شده است.

حضرت امام‌(ره) دقت فراوانی در خصوص وجوهات داشتند و در این زمینه در اعتماد کردن به اشخاص مشکل پسند بودند. امام با اعتمادی که به ایشان داشتند کارهای بزرگی را به وی محول کردند.

مرحوم اعرابی انسان وارسته، بسیار متواضع و با وقار بود و دامادی ایشان به بیت امام (ره) زینت بود.

ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مصلحت دید، به زندگی ساده و زاهدانه خود اکتفا کند و به پست و مقامی دل نبندد.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷