پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۲
دین »
به گزارش خبرنگار كازرون نما دفتر امام جمعه‌ي كازرون ميزان فطريه‌ي هر نفر را 1200 تومان اعلام كرد. بر اساس فتاواي مراجع معظم تقليد هر مكلفي كه فقير نباشد مي‌بايست در روز عيد فطر به ازاي خود و افرادي كه تا غروب روز آخر ماه مبارك رمضان نان‌خور او محسوب مي‌شوند (ولو طفل شيرخوار)، به ازاي هر نفر يك صاع (كه تقريباً سه كيلوگرم است) گندم، جو، برنج، خرما و مانند اينها را با قصد قربت به فقير بدهد.
به گزارش خبرنگار كازرون نما دفتر امام جمعه‌ي كازرون ميزان فطريه‌ي هر نفر را 1200 تومان اعلام كرد. بر اساس فتاواي مراجع معظم تقليد هر مكلفي كه فقير نباشد مي‌بايست در روز عيد فطر به ازاي خود و افرادي كه تا غروب روز آخر ماه مبارك رمضان نان‌خور او محسوب مي‌شوند (ولو طفل شيرخوار)، به ازاي هر نفر يك صاع (كه تقريباً سه كيلوگرم است) گندم، جو، برنج، خرما و مانند اينها را با قصد قربت به فقير بدهد. و اگر پول يكي از اينها را هم بدهد كافي است.
بر اساس اعلام دفتر امام‌جمعه‌ي كازرون هر كيلوگرم گندم مرغوب در كازرون 400 تومان است كه سه كيلوگرم آن معادل 1200 تومان خواهد شد. در پرداخت زكات فطريه اولويت با اقوام و خويشان فقير و سپس همسايگان فقير است.
همچنين به گزارش خبرنگار كازرون نما كميته‌ي امداد و بهزيستي شهرستان نيز آماده‌ي دريافت زكات فطره‌ي همشهريان و رساندن آنها به فقرا و مستمندان مي‌باشند.
طبق فتواي مراجع معظم تقليد بنابر احتياط واجب پرداخت فطره براي كسي نماز عيد را مي‌خواند بايد قبل از نماز صورت بگيرد اما كسي كه نماز عيد را نمي‌خواند مي‌تواند پرداخت فطره را تا ظهر به تأخير بياندازد.
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۹
25
0
ضمن عرض تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
عنوان خبر زیاد جالب به نه نظر نمی رسد چراکه که زکات فطره در همه جای ایران یکسان است و کازرون یا شیراز فرقی ندارد
البته جسارت این حقیر را ببخشید
مثلا این بهتر است " اعلام میزان زکات فطره توسط دفتر امام جمعه کازرون "
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۹
34
0
کازرون نما: دوست عزیز!
با سلام و عرض تبریک به مناسبت عید سعید فطر
با توجه به اینکه گاهی قیمت یک جنس در مغازه های یک شهر هم با یکدیگر متفاوت است (چه رسد به یک استان) لذا به نظر می رسد که استفاده از تیتر مذکور صحیح باشد.
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳