پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۴۴۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
هر چند بعد از انقلاب و خصوصاً در دولت های اخیر تلاش های زیادی برای توسعه راه های روستایی صورت گرفته، اما در این بخش نسبت به برنامه ریزی انجام شده، توسعه راه های روستایی از برنامه های مصوب عقب می باشد.
احداث، ترمیم، بهسازی و استانداردسازی راه های روستایی علاوه بر افزایش ضریب ایمنی رفت و آمدها و تأمین امنیت جانی و روانی مردم، از بُعد اجتماعی و اقتصادی نیز قابل توجه است. سهولت عبور و مرور مردم روستا به مناطق مختلف، اقتصاد آن مناطق را متحول نموده و رشد، توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی را سبب خواهد شد. مضافاً اینکه توسعه راه های روستایی موجب افزایش و گسترش فعالیت های کشاورزی و دامی، تسهیل و تسریع مبادله کالا بین شهر و روستا، بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و دامی، کاهش هزینه تمام شده برخی کالاها، کاهش شکاف رشد اقتصادی بین مناطق شهری و روستایی و در نهایت کاهش فقر در مناطق روستایی و افزایش تمایل مردم به زندگی در روستا خواهد شد.

هر چند بعد از انقلاب و خصوصاً در دولت های اخیر تلاش های زیادی برای توسعه راه های روستایی صورت گرفته، اما در این بخش نسبت به برنامه ریزی انجام شده، توسعه راه های روستایی از برنامه های مصوب عقب می باشد.

کمبود اعتبارات، گسترش راه های روستایی را تحت الشعاع قرار داده و اگر اندک اعتباری نیز در سال های گذشته به این امر اختصاص یافته، به ترمیم و بهسازی جزیی بعضی از این راه ها پرداخته شده و متأسفانه به موضوع ایمنی این راه ها توجه کافی نشده است. با این اوصاف اكثر راه های روستایی کازرون علاوه بر بهسازی، ترمیم و آسفالته شدن ، نیازمند نگاهی ویژه برای افزایش ایمنی نیز می باشد.

علیرغم خدمات ارزنده ای که دولت در زمینه احداث٬ ترمیم و بهسازی جاده های روستایی معمول داشته، متأسفانه به دلایل زیادی از جمله تعداد زیاد روستاه های شهرستان کازرون (326 روستا) و کمبود اعتبارات ، راههای روستائی این شهرستان همچنان وضعیت نا مطلوبی دارند. این امر روستائیان و از جمله کشاورزان را با مشکلات فراوانی روبرو نموده، به طوری که از عمده درخواست های مردم و شوراهای اسلامی روستاه ها٬ رسیدگی به وضعیت جاده های روستایی می باشد.
 
تسهیل در امر ارتباط مردم روستا با شهرها و دیگر روستاهای اطراف و کاهش مشکل حمل و نقل آنان که عمدتاً کشاورز می باشند و ضرورت می نماید برای تردد و جابه جایی محصولات تولیدی خود راه مناسبی داشته باشند ٬ زمینه پیگیری این موضوع را الزامی می نمود. مکاتبات زیادی در مورد احداث٬ ترمیم، بهسازی، تعریض و ايمني این راهها انجام شده ولی از آنجا که عمده مشکل اجرای این پروژه ها کمبود یا عدم تأمین اعتبار به دليل عدم لحاظ رديف خاصي براي راه هاي روستايي در سالهای گذشته بود٬ رایزنی برای تأمین اعتبار از منابع مختلف در دستور کار قرار گرفته و مکاتبات و جلسات مختلفی با مسئولین وزارت راه و ترابری انجام و برگزار شد.

با این حال ضمن مروری بر آنچه در این بخش اقدام شده، عنايت خاص دولت، خصوصاً وزیر محترم راه و ترابری به افزايش و تخصيص چشمگير اعتبارات در دو سال اخیر به شهرستان کازرون، قابل توجه و تقدیر است.

یکی از راههای روستایی مهم شهرستان کازرون راه پریشان - شهر نجان است. ضرورت احداث این جاده علاوه بر تسهیل رفت و آمد مردم روستاهای آن منطقه از بعد امنیتی، سیاحتی و محیط زیستی نیز مورد توجه است. از بن بست خارج نمودن 16 الی 20 روستای محروم آن حواشی از انتظارات دیرینه مردم آن منطقه بود که با بهره برداری از این جاده میسّر می گردید. مهم تر از آن حفظ محیط زیست تالاب پریشان است که تأکید و تسریع در انجام این پروژه را دو چندان می نماید.بدین منظور با مشورت با کارشناسان خبره علاوه بر مکاتبات متعدد از اوائل دوره هشتم، در نشست های مختلف با وزیر محترم راه و ترابری که انصافاً دستورات و حمایت های ایشان بسیار موثر واقع گردید، معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، معاونت ساخت و نگهداری راه روستائی وزارت راه و ترابری٬ مدیر کل راه و ترابری استان فارس٬ معاون محترم سازمان حفاظت زیست کشور و دیگر مدیران مرتبط با تأمین اعتبار این پروژه، موضوع پیگیری و نهایتاً در تاریخ 3/5/1388 طی صورتجلسه ای با حضور نمایندگان وزارت راه و ترابری، سازمان حفاظت محیط زیست ٬ مدیر کل محترم راه و ترابری استان فارس و اینجانب، نحوۀ تأمین اعتبار، صدور مجوزهای لازم، مطالعه طرح و اجرای این راه به تصویب رسید. با توجه به حساسیت سازمان حفاظت محیط زیست، موضوعات مورد نظر این سازمان از جمله احداث تونلی در طول مسیر از سوی وزارت راه نیز تأمین و لحاظ گردید. با پیگیری های بعمل آمده ارزیابی زیست محیطی این پروژه نیز توسط اداره کل محیط زیست استان فارس انجام گرفت و در نهایت از محل اعتبارات سال 1388 طرح 40702063 به مبلغ 2000میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و 2000میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به این امر اختصاص و در اختیار اداره کل راه و ترابری استان فارس قرار گرفت.

همچنين با نشست های مختلف با مسئولین ذیربط از جمله وزیر محترم راه و ترابری علاوه بر اعتبارات استانی، از محل اعتبارات ملّی نیز بودجه هایی برای راه هاي روستايي جذب شده است. در این راستا به دستور وزیر محترم راه و ترابری در تاریخ 14/8/1387 در خصوص تامین اعتبار راههای روستائی شهرستان کازرون و اختصاص ردیف لازم به معاونت حقوقی و امور مالی آن وزارتخانه می توان اشاره نمود. از جمله تأمین اعتبار جاده پریشان - شهر نجان به طول 5/5 کیلومتر، تکمیل پروژه راه روستائی مهبودی سفلی - روستای بیخک جروق به طول 5/6کیلومتر٬ بهسازی و آسفالت راه روستائی بی بی مهلت به بنستان به طول 13 کیلومتر و 2 کیلومتر راهگشایی واقع در بخش کنار تخته و کمارج٬ بهسازی و آسفالت راه روستائی تل گاو در بخش جره و بالا ده به طول 2 کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه روستایی کشاورزی واقع در بخش جره بالاده به طول 5 کیلومتر٬ بهسازی و روکش آسفالت جاده روستائی حسن آباد واقع در بخش مرکزی، اتصال جاده روستائی اسد آباد از سمت جاده اصلی بالاده به سمت جاده اصلی جروق به طول 5 کیلومتر مورد پيگيري و موافقت تأمين اعتبار آن اخذ گرديد.

از دیگر پی گیری های انجام شده در حوزه راه روستایی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- پی گیری دسترسی و راه های ارتباطی پیرامون دریاچه پریشان موضوع درخواست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با وزیر محترم راه و ترابری در تاریخ 14/5/88

- پی گیری راه گشایی و آسفالت جاده روستایی روستاه های تنگ مناره، پوسکان و غیره موضوع درخواست شوراهای اسلامی روستاه های مذکور.

- پی گیری ترمیم و آسفالتجاده روستای میرزا علی اکبر از توابع شهرستان کازرون مورد درخواست شورای اسلامی آن روستا در تاریخ 30/5/88

- احداث ابنيه فني و پل ارتباطي و بهسازي جاده روستايي ميدانك از توابع بخش چنار شاهيجان.

- پيگيري بهسازي و آسفالت روستاي دهنوغوري از توابع بخش چنار شاهيجان كه به مرحله انعقاد قرارداد و واگذاري كار به پيمانكار رسيده است.

- پيگيري بهسازي و آسفالت جاده روستايي تل سامان به حسين آباد به طول 16 كيلومتر در بخش جره و بالاده كه پيمانكار منتخب در حال اجراي پروژه مي باشد.

- پيگيري بهسازي و آسفالت جاده روستايي سه تلان به چمن بهرام به طول 65 كيلومتر در بخش جره و بالاده كه كار به پيمانكار واگذار و پروژه در حال اجرا مي باشد.

- پيگيري بهسازي و آسفالت جاده روستايي قلعه ميرزايي واقع در بخش جره بالاده به طول يك كيلومتر كه كار به پيمانكار واگذار و پروژه در حال اجرا مي باشد.

- پيگيري روكش آسفالت جاده روستايي نرگس زار فاموز به ملااره كه پس از تأمين اعتبار پروژه به پيمانكار واگذار و در دست اجرا مي باشد.

- پيگيري جاده روستايي دشت برم واقع در بخش كوهمره نودان كه پس از تأمين اعتبار پروژه در حال اجرا مي باشد.

- پيگيري جاده روستايي هفت پاره به امامزاده بي بي بزرگ در بخش مركزي كه پس از تأمين اعتبار پروژه در حال اجرا مي باشد.

- پيگيري جاده روستايي پيرسبز به تنگ چوگان حد فاصل بخش های چنار شاهيجان و مركزي كه پس از تأمين اعتبار لازم و انتخاب پيمانكار پروژه در دست اجرا مي باشد.

- پیگیری راه گشایی و آسفالت جادۀ روستایی روستاهای تنگ مناره، پوسگان و غیره.

- پیگیری بازگشایی مسیر ایل راه عشایری بالاده – بکک – مجالی به شیراز به طول 30 کیلومتر جهت استفاده 3500 خانواد عشایری از طوایف دره شوری- فارسیمدان- شش بلوکی.

- پیگیری تأمین اعتبار لازم برای احداث راه های ارتباطی و تکمیل و تجهیز راه های نیمه تمام روستایی خصوصاً روستاهای بخش مرکزی و روستاهای تلخ آب، شاه مندز، میدانک، فرهمندیان، دادین علیا و شهرک ملای بلوط.

- پیگیری احداث کمربندی کازرون در محور بوشهر – برازجان – کنارتخته – قائمیه.

- پیگیری احداث جاده مناسب برای روستای علی آباد میانکوه.

- پیگیری احداث جاده روستایی روستای تل گاو (تأمین اعتبار 300 میلیون ریال از محل اعتبارات 063/702/40)

- پیگیری تأمین اعتبار لازم برای احداث و آسفالت خیابانهای روستای بورکی علیا.

- پیگیری و ترمیم جاده روستای گلستان (کاسکان) تا شهر کازرون.

- پیگیری نصب علائم راهنمایی و رانندگی و چراغ راهنما در تقاطع جاده فرعی روستای اسلام آباد شاپور با جاده اصلی.

- پیگیری بهسازی و آسفالت جاده روستایی جهان آباد از توابع بخش مرکزی.

- پیگیری پروژه نیمه تمام راه روستایی پوسکان به طول 22 کیلومتر و احداث یک دهانه پل طاقی زیرخاکی.

- پیگیری بهسازی جاده روستایی اسلام آباد شاپور تا جاده اصلی.

- پیگیری بهسازی و آسفالت جاده روستای مهبودی سفلی (تأمین اعتبار 2000 میلیون ریال از محل اعتبار 407020631).

- پیگیری تعویض، بهسازی و تکمیل جاده قدیمی روستای الیاس آباد از توابع چنار شاهیجان.

- پیگیری ساخت و تکمیل جاده مواصلاتی روستاهای حسین آباد، سرمشهد ، تل سامان از توابع بخش جره و بالاده.

- پیگیری احداث يك باب پل بروری دره فصلی ورودی به روستای بناف.

- پیگیری بهسازی و احداث جاده روستای صمدآباد.

- پیگیری بهسازی و تکمیل جاده روستای بنه میرزا علی اکبر.

- پیگیری تأمین اعتبار تکمیل پروژۀ راه روستای مهبودی سفلی تا روستای بیخک جروق به طول 6 کیلومتر به مبلغ 2000 میلیون ریال از محل اعتبارات 40702063.

- پیگیری تأمین اعتبار 1000 میلیون ریالی راه های روستایی قلعه سید و ناصرآباد شمالی به طول 7 کیلومتر از محل اعتبارات ریاست جمهوری.

- پیگیری تأمین اعتبار 3500 میلیون ریالی راه روستایی بی بی مهلت به طول 13 کیلومتر (500 میلیون ریال از محل اعتبارات ریاست جمهوری، 1000 میلیون ریال از محل اعتبارات مناطق محروم و 2000 میلیون ریال از محل اعتبارات 40702063).

- پیگیری تأمین اعتبار 500 میلیون ریال بهسازی و آسفالت راه روستایی کشاورزی واقع در بخش جره و بالاده از محل اعتبارات ریاست جمهوری.

- پیگیری بهسازی، تعریض و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده مواصلاتی روستاهای ملااره، کنارخشک، نرگس زار و کوهمره جروق.

- پیگیری رفع مشکل ارتباطی روستاهای تنگ چوگان با بازگشایی جاده و اتمام طرح با اخذ دستور از وزیر محترم راه و ترابری.

- پیگیری تأخیر و تعلل پیمانکار جاده روستایی قصرعلی به بیدکان در خصوص اجرا و تکمیل این پروژه.

- پیگیری تسریع در عملیات اجرایی و احداث جاده ارتباطی روستایی چکک به شهر نودان.

- پیگیری آسفالت جاده روستای محمدآباد تا جاده اصلی.

- پیگیری تسریع در عملیات اجرایی جاده دسترسی روستای کنده ای به ابوالحیات و استفاده از آسفالت گرم.

- پیگیری احداث پل های هوایی پیاده رو و نفربر در کنار روستاهای بورنجان، مله انبار و تل کوشک واقع در مسیر اصلی محورهای کازرون – دشت ارژن، شیراز – بوشهر و قائمیه – سه راهی راهدار.

- پیگیری مجدد احداث مسیر ایلراه عشایری بالاده- بکک – جمالی به شیراز با اخذ دستور وزیر راه مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن این پروژه.

- پیگیری بهسازی و آسفالت روستای کمارج مرکزی به طول 2 کیلومتر.

- پیگیری مطالعه محور کمارج – خشت - وحدتیه- گناوه.

- پیگیری تخصیص و تأمین اعتبار لازم برای بهسازی و تکمیل جاده روستایی سیف آباد – پل آبگینه.

- پیگیری تخصیص و تأمین اعتبار لازم برای بهسازی و آسفالت جاده روستایی دهلی.

- پیگیری تأمین اعتبار لازم برای بهسازی و آسفالت جاده روستایی بوشیگان میرزایی.

- پیگیری تأمین ماشین آلات راهداری برای اداره راه و ترابری کازرون.
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
بها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۴
0
0
سلام
کی میره این همه راه رو؟
اینکه همش شد پیگیری!
فردین از تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۵
0
0
ایشون فکر می کنن مردم شهرستان کازرون گوشاشون مخملی که این حرفا رو باور کنن؟ برو برس به زد و بندات تو جای قبلی. شما رو چی به نمایندگی یه شهرستان؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ك
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۵
0
0
راست نمگي خودم با خودت با خدا ميدونيم كه در اين مدت چه كرده اي ؟
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۵
0
0
اي كاش ايشان مشاورين بهتري داشتند. حرف كه ماليات نداره. تازه بندگان خدا روستاييان هم با لبخندي راضي مي شوند.
خداوند به همه ما رحم كند
گناه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۵
0
0
راست میگی ها.این که همش شد پیگیری!!!!!!!!
ما رو ببین دلمون به کی خوشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
م.د
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
به عمل کار برآید ....آقای....
الف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
کاربران محترم 5سطر مانده به آخر را بخونید(مطاله محور کمارج خشت گناوه) ایشون با این طرح مخالفت جدی کرده ضمن اینکه این طرح از مصوبات زمان نمایندگی دکتر محمدصادقی بود حتی ایشون به وزیر راه وترابری نامه زده که نیازی به اجرای این طرح نیست البته راست میگه پیگیری میکنه که اجرا نشه. فکر میکنه مردم نادان هستندو از قضایا خبر ندارند ایشون کوچکترین خدمتی به هیچ جای شهرستان نکرده
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
0
0
سلام
جهت اطلاع
اقاي دهقان فقط تعدادي حمايت كننده داشتند كه بعدها مشاور اوشدندان هم فقط براي 2 ماه بعدهاخودش همه كارها را بدست گرفت وفعلا مشاوري ندارند.
اما خوشا بحال آنانكه مشاور ميگيرندومشورت ميپذيرند
خه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
0
0
اقای دهقان چرا مانع از اجرایکمربندیه کازرون میشوید؟ مگه ما چه نامردی در حق شما کردیم؟؟
شعبانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
0
0
کور شود ان چشمی که نتوان دید چند روز دیکه انشالله کتابچه ای همراه با نامه نگاری خدمت دوستان گذاشته می شود تا دیگر حرف و حدیثی نباشد
نما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
0
0
نامه نگاري به چه درد مردم ميخوره؟؟؟؟؟؟؟
نامه نگاري كه نميشه كار و جاده و امنيت!!!!!!!
مخصوصا وقتي هيچ قدرتي نداشته باشه
مسعود هوشمندي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۱
0
0
سلام
پيگيري انجام كار نيست اين ايراد بر همه دوستان قبلي هم وارد بود انتظار ميرود عملكردها طبق گفته دوست عزيزمان در اين سايت درج شود
حسين دهقاني و امير بذرافشان و دادالله دهقاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۲
0
0
ما جمعي از مردم منطقه خشت با شنيدن خبر بركنار شدن فرماندار كم كار خيلي خيلي خيلي خيلي خوشحال شديم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸