پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
امام جمعه كازرون:
‌امام جمعه كازرون پوشش را حريم اخلاقي جامعه دانست و گفت: همگي وظيفه دارند كه طرح عفاف و حجاب را در جامع ترويج دهند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند بعدازظهر امروز در جمع تعدادي از خواهران شاغل در ادارات، دارالقرآن، مربيان طرح رحمت، سازمان‌هاي مردم نهاد و بانوان كازرون با اشاره به نقش والاي زن در خانواده اظهار داشت: در خلقت زن و مرد تفاوت وجود دارد اما اين تفاوت به معناي تبعيض نيست.

وي مهم‌ترين وظيفه زن را تربيت فرزندان، مديريت خانواده و همسرداري دانست و افزود: اكثر افرادي كه در جامعه دچار ناهنجاري‌ هستند در خانواده‌هاي پرخاشگر و لاابالي بزرگ شده‌اند.

خرسند با بيان اينكه مديريت اجتماعي زن نبايد به مديريت خانوادگي وي ضربه بزند، اضافه كرد: وظيفه اوليه زن مسلمان اين است كه وقت و همت خود را در راستاي تربيت فرزندان قرار دهد كه اين بزرگ‌ترين و ماندگارترين صدقه است.

نماينده ولي فقيه در كازرون با بيان اينكه بدحجابي در درجه نخست خانواده را متزلزل مي‌كند، خاطرنشان كرد: زنان شاغل نبايد محبت خود را نسبت به فرزندان و شوهر خود كم كنند.

وي با تاكيد بر رعايت امر به معروف و نهي از منكر در جامعه بيان داشت: اسلام مي‌خواهد امر به معروف و نهي از منكر را بين جوانان گسترش دهد. رعايت حجاب برتر در محيط كار و اداره بايد براي بانوان وجود داشته باشد.

وي پوشش را حريم اخلاقي جامعه دانست و تصريح كرد: همگان وظيفه دارند طرح عفاف و حجاب را در جامعه ترويج دهند.

امام جمعه كازرون با اشاره اينكه معاشرت نيكو با همسر به عنوان يك وظيفه شرعي در اسلام بيان شده است، خاطرنشان كرد: از نظر اسلام حقوق اخلاقي وجود دارد كه زن و مرد با اداي اين حقوق نسبت به يكديگر، زيبايي زندگي آنها از بين نمي‌رود.

خرسند اساس خانواده را محبت و مودت عنوان و اضافه كرد: زن در خانواده نقش موثري را ايفا مي‌كند و در اسلام نيز به جايگاه والاي زن در محيط خانواده تاكيد بسياري شده است.
اين مقام مسئول بيان داشت: خداوند مردان را نيز به معاشرت نيكو با زنان سفارش مي‌كند، خانواده‌اي حريمش شكسته مي‌شود كه اساس تشكيل آن مسائل مادي باشد.

نماينده ولي فقيه در كازرون حضور چشمگير بانوان در عرصه علم، تحقيق و دانشگاه‌ها را موجب فخر و مباهات جامعه اسلامي دانست و تصريح كرد: دنياي غرب به بن‌بست رسيده و همجنس‌گرايي، لاابالي‌گري، ازدواج زن با زن و مرد با مرد در جوامع غربي نتيجه بي‌بند و باري است.
 
پيش از اين ديدار مشاور فرماندار كازرون در امور بانوان به ارائه گزارشي از وضعيت بانوان كازرون و برنامه‌هاي اجرا شده در هفته زن پرداخت.

در پايان اين جلسه امام جمعه كازرون به سئوالات بانوان حاضر در جلسه پاسخ داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۵
اذان صبح
۰۴:۴۱:۰۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۰:۵۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۸:۴۳
اذان مغرب
۲۰:۰۶:۰۷