پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۳
دبیر یک تشکل غیردولتی:
دبیر یک تشکل غیردولتی فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست در استان فارس گفت: آتش سوزی اخیر تأثیرات نامطلوبی بر منطقه خواهد گذاشت و در این حادثه بیش از ۴هزار بلوط و بادام کوهی سوخته است.

محسن عباسپور، دبیر انجمن هم اندیشان جوان کازرون در گفتگو با ایسنا، درباره آتش سوزی اخیر شهرستان کازرون افزود: بارها به مسوولان متذکر شده ایم که شهرستان کازرون به دلیل شرایط خاص پوشش گیاهی و گرمای هوا به تجهیزات به روز آتش نشانی نیاز دارد همانطور که ما در ۷سال گذشته، هر ساله شاهد آتش سوزی در این شهرستان بوده ایم که اگر خسارات را نیز بررسی کنیم باز به روزرسانی تجهیزات آتش نشانی مقرون به صرفته تر است.
 
عباسپور ادامه داد: واقعا باید فکر کنیم تا کی باید از ارتش و سپاه برای اطفا حریق کمک بگیریم؟ و این افرادی که جان خود را به خطر می اندازند تا آتش سوزی مناطق شهرستان را خاموش کنند هیچ تخصصی در این زمینه ها ندارند و با بهره گیری از روش های سنتی نمی توانند آنگونه که باید عمل کنند.

این فعال اجتماعی درباره آتش سوزی اخیر کوهمره نودان اضافه کرد: آتش سوزی اخیر در ارتفاعات جنگلی زاگرس رخ داد و جنگل بکری که در این منطقه کوهستانی وجود داشت را از بین برد که در این آتش سوزی بیش از ۴هزار درخت بلوط و بادام کوهی سوخته است. وی ادامه داد: دلایل این آتش سوزی نیاز به بررسی بیشتر دارد و بررسی های اولیه نشان می دهد که تعمدی نبوده، اما باید نهادهای ذی ربط خود را برای آتش سوزی های احتمالی دیگر آماده کنند و اینکه بگوییم آتش سوزی اجتناب ناپذیر است به منابع ملی بی توجهی کامل داشته ایم.

به گزارش ایسنا، آتش سوزی شهرستان کازرون از عصر یکشنبه ۹خردادماه در منطقه کوهمره نودان آغاز و تا فردای آن روز ادامه پیدا کرد که اداره کل منابع طبیعی فارس هنوز آمار دقیق وسعت آتش سوزی و دلیل آن را اعلام نکرده است.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷